In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

29 nov 2022, 09:54

Afbeelding

Goede morgen allemaal,

clive dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen :)

wilde eend goed dat je nu minder pijn hebt
maar pijn hebben is nutteloos, je kan gerust
een pijnstiller nemen, als het nodig is....
je neemt het alleen als het nodig is hé en
de genezing gaat beter zonder pijn....veel sterkte :)

allen een gezellige dag hier is het zo mistig
dat ik de overkant va de straat niet zie :roll: :oops:
Hopelijk trekt het op.... vochtigheid is pijnlijk aan de knoken :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

29 nov 2022, 09:56

Goede morgen seizoentjes,

Eerst geraakte ik niet in slaap door het gesnurk en in zijn slaap praten van ventje. staat die op en dommel ik in om even later door de grote klokken van de pastoor wakker geklingeld te worden. voor welke heilige? staat niets in de agenda. of 't moet ene zijn met veel geld die een sjieke vroegmis wilde. buurvrouw van de overkant ( naast overbuurvrouw met de luide klep) was zaterdag een pakje kwijt van de bol. stond op geleverd. gisteren kon ik het wel raden waarom er geleverd stond want onze vaste post nl bezorger kwam die tv beugel bij mij afleveren want ze was wel thuis maar stond onder de douche. en het vermiste pakje had ze 10 min voor ze mijn messengerbericht ontving, ontvangen. vandaag komt b-post bij mij. voor mij. ik heb geprofiteerd van de black friday deal en geen vezendkosten betaald. dat doe ik regelmatig.
Het is hier mistig. was dat gisterenmorgen ook. en tegen de avond kwam de mist ook weer opzetten. echt herfstweer.
Lilly is mee naar beneden gegaan toen ventje opstond en nu zijn ze alle twee boven. Lilly languit onladylike op bed liggend aan mijn kant en Gimly op zijn fijne fleece en twee dweils een verdiep hoger. eten hebben ze al binnen en soms verkiest Gimly lilly's zakje. er zijn er ook een paar dat van felix dat hij niet lust. maar de country selection met groentjes is een succes. wij gaven ooit whiskas korrels met groenten aan ons Mies omdat ze niets anders wilde eten. maar de groene liet ze liggen. toen ik een keer de schudbus bijvulde uit de grote zak, stond ze naast me met een blik van: oh, terwijl je toch bezig bent, wil je dan de groene eruit halen? die lust ik niet. ze was dus ook geen fan van erwten zoals wij. enkel de soep. met rookworst maar dan moeten we naar de hema in 't stad. en die ligt pal in het midden van de kapellestraat dus das een eindje lopen. en in dit weer.... vochtig enzo... slijtage is slijtage. en dat weer is niet leuk voor die gewrichten die niet mee willen.
ons springkonijntje is weer beneden. blijkbaar is het niet zo prettig om boven aan de venster niemand te zien.
ventje is weer podcasts van de regeringsleden aan het beluisteren :roll: . Lilly probeert zich vooruit te trekken aan de onderkant van de zetel wat ze niet mag. ze is weer zeer speels. ik denk dat het een stukje minder zal zijn zodra ze door die sterilisatie is. de ondeugd staat weerspiegeld in haar ogen. ze heeft okerkleurige ogen maar als je goed kijkt en het licht juist is , is er een groene rand aan haar pupil.
de waterverzachter was weer aan het knipperen. en ik die onder de trap duik, dat is intressant. daar is ze nog niet geweest. ik vrees dat ze eruit komt met allemaal stofnetten aan haar pels. haar 5 zotte minuten zijn begonnen. ze heeft nu een voorliefde voor de beige vierkante poef die daar staat waar je fleeces enz kan in stoppen. als Gimly op de fleece ligt kan ze vandaar naar hem staren. en af en toe eens een poot laten bengelen.
Hij houdt haar dan goed in de gaten.
madam is nu omhoog gesprongen op de muur. zo kreeg Vinny in de tijd in de gang als hij zich naar beneden liet slieren het behang mee. ( 3 lagen) dat ze naar de klink springt heb ik waarschijnlijk al gezegd.
ik heb gisteren aan de kerstkaartjes gewerkt terwijl ventje in de keuken bezig was. vandaag doet hij de andere kant. ik heb immers mijn leesvoer. daarna kan ik misschien weer verder werken aan de kaartjes anders krijgt iedereen ze veel te laat.
helena: welkom bij de club. bij mij begon het met keelpijn en een lopende neus en later hoesten. ventje had het als eerste te pakken. die heeft nog altijd niet naar de dokter gebeld voor de uitslag van zijn cholesterol. :roll: stel nu dat hij die doos uitpakt en ze helpen voor geen meter?
vandaag omelet met spekblokjes. morgen een belegd broodje omdat hij naar zijn moeder gaat. voor donderdag is er nog niets beslist.
't zal zaterdag een pizza zijn omdat we de dag nadien moeten gaan moeder oppikken om te gaan eten. 's avonds heb je toch geen honger meer. ventje hoopt dat er buikspek zal zijn. ik vind de eend daar te droog. over eend gesproken: we hebben nog nergens eend zien liggen in de koelvakken. want die is een traditie hier op 2 de kerstdag.
Gimly heeft nu kuipjes in plaats van zakjes en die smaken hem ook. was 10 + 2 gratis. Lilly moet haar zakjes opeten op haar plaats. soms moet je haar erbij zetten.
ventje moet vandaag ook een brood gaan halen. verleden vrijdag betaalde hij minder aan de verkoopster dan aan de moeder van de jongste bakker die mee helpt in de winkel. die doet er blijkbaar 50 eurocent bij. 8O en ik vind het brood van de carref. veel lekkerder. en die is ook nog eens op de gewone prijs 50 cent goedkoper. en veel concurentie heeft die bakkerij niet want hier is ze dicht gegaan en verder in de voorhaven richting sas slijkskens is die bakker ook toe.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel aan de herstellenden en zieken
Cats Rule!

anjelierken

29 nov 2022, 11:16

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier ook heel grijs, zie de overkant van het veld niet. Heb de indruk dat het deze morgend minder was.

Bekske: mooi, plaatje met die vlinders.

Clive: nu zijn die vlekken weg, maar morgen kunnen die er weer zijn. Als hij daar aan likt, heeft hij het terug. Die Nivea zalf helpt wel.
Over verloren gelopen dieren. Aan hun halsband een medaille hangen met je gsm nummer erop. Was een tip van de organisatie waar Spaanse woef vandaan komt. We hebben dat ook gedaan. Is het voor de vinder gemakkelijk, even een belletje en je dier is terecht.

Wilde eend2: veel beterschap.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

29 nov 2022, 11:27

Afbeelding

Anjelier, Matice heeft ook altijd zijn penning aan. Daar staat zijn naam op en onze telefoonnummer.
Mijn overleden jongens hadden ook altijd een penning aan, die hangen nu aan elk hun persoonlijke urne.
Matice heeft dan wel een chip, maar die is niet leesbaar voor iedereen. En jij hebt gelijk met wat je zegt, een telefoontje en je weet meteen waar je ze moet ophalen. En het bange wachten op nieuws is gedaan.

Bekske

29 nov 2022, 11:31

mj bedankt voor je post groetje

Helena van Troje

29 nov 2022, 13:56

Goede middag,

Had bij de beenhouwer eens een smos gevraagd.
Ik krijg dat gewoon niet op zo een broodje.
En hoe de mensen dat uit de hand eten is mij een raadsel.
Moet je toch een heel grote mond voor hebben. :?
Het heeft gesmaakt.

Hier is al mist geweest, heeft de zon geschenen, was er weer mist en nu schijnt de zon terug.
Kwestie van afwisseling.
Het zal een probleem gaan worden om de was droog te krijgen.
Dan maar binnen op het hoogste.
Mag ik hem niet vergeten...
Gebeurde al eens meer.

Poes heeft ook een hangertje met gsm nummer van baasje.
Zo is ze al verschillende keren van het balkon van de dame een paar huizen verder gered.
Erop ging nog, maar eraf niet meer.
De mevrouw is bang van poezen...
Nu mag Poes niet meer buiten.

Prettige namiddag nog allemaal.

Bekske

30 nov 2022, 08:21

Afbeelding

clive

30 nov 2022, 08:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Matice is voor een keertje klaarwakker. Hij was gisteren dan ook vroeger gaan slapen. Hij ging rond 20:00H zelf naar beneden naar zijn kamer. Ik was gaan kijken of hij terug naar boven wou, maar dat wou hij niet. Hij ging dan aan de achterdeur staan om pipi te gaan doen, kwam terug binnen en ging slapen. En nu is hij "woest" aan het spelen met zijn oranje pluchen aap :D . Grappig om zien.

Vandaag boven alles poetsen. Manlief werkt van thuis uit. Daar ik de bovenverdieping ga doen, stoor ik hem niet. Hij zit het liefste in de living alhoewel mijn hobbykamer boven uitermate geschikt is om daar te werken. Alles is daar aanwezig. Heel soms doet hij het en zegt dan dat deze kamer rust uitstraalt. En dat is ook zo. Vertoef daar graag als ik alles van het HH gedaan heb.

Gisteren zijn in 3 verschillende keren de kerstpakjes aangekomen voor de kindjes. Nu moet ik enkel nog een geschenkje kopen voor de allerkleinste, hij krijgt een houten trein, maar die moet ik nog in Shopping gaan halen. En dan kijk ik nog voor een kleinigheid.

Ik denk aan de Seizoentjes die ziek zijn of klachten hebben, zij krijgen een dikke sterkteknuffel en een spoedig herstel. Voor iedereen , maak er een mooie dag van. Hoor hier net nog dat het weekend ijskoud gaat zijn.
Liefs aan elk van jullie.

Oma-C

30 nov 2022, 09:55

Goede morgen allemaal vanuit deze
kleine mistige wereld, ik kan niet ver kijken :roll:
Maar hopelijk trekt het weer weg en
krijgen we nog een straaltje zon :)
Weeral half de week wat gaat het snel :roll:

Al wie het nodig heeft veel sterkte en goede moed,
Groetjes en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

30 nov 2022, 10:25

Ook hier zijn de bomen bij de buren gesluierd.

Ik ga de pelargonium boven weghalen.
Vooral voor de bakken, niet voor de bloemen.
Gezien ik het vergeten te vragen ben als ze zaterdag hier waren allemaal moet ik het zelf doen.
Dat wil zeggen: eerst de bloemen eruit en naar beneden met de mand, maal vier.
Dan de aarde eruit in de mand, maal vier
Dan de kleikorrels eruit.
Dan de bloembakken.
Dan de haken...
Elke keer de trappen op en af.

We weten wat doen.

Morgen nog een paar boodschappen doen voor zondag.
Schoonfamilie komt voor verjaardag.

Zaterdag de laatste tante van grootvake ten grave dragen.
Is tegen de Hollandse grens.
Gelukkig mag ik mee rijden met de schoonzus.

Als die twee gezinnen bijeen kwamen waren ze met 10 kinderren van bij grootvake en 7 kinderen van bij zijn zus...

We gaan verder doen met de minder dan vijf minuutjes taken.

Fijne dag nog iedereen en spoedige beterschap aan de zieken.

Muddy Maddy

30 nov 2022, 10:25

Goede morgen seizoentjes,

dat van die broodjes helena, klopt. je moet bijna een kaak met scharnieren hebben om dat op te eten. zelf krijg ik dat niet in 1 keer op.
Vinny & Gimly vielen net buiten de wet die zei dat huisdieren gechipt moesten zijn. Lilly is dat wel. geen van allen draagt een bandje. vind ventje te gevaarlijk ook al is er een rekker in. Mies droeg er een met een belletje maar dat moest het juiste geluid belletje zijn anders kreeg ze haar nieuw bandje met veel wringen uit. we hebben eens van een oud bandje het belletje moeten afhalen omdat dit de juiste toon had. Mies had ook een penning met haar naam op en aan de achterkant mijn engels gsm nummer dat ik dan via de telecom operator heb laten behouden. te veel van mijn engelse kennisen gebruikten de gsm om mij te contacteren. ook toen we nog in belgië waren met de aanslagen van schaarbeek belde mijn oude buurvrouw Jill om te vragen of we in orde waren. nu hoor ik van niemand nooit iets. en bellen naar ginder kost ook een fortuin. en ik denk dat er al veel niet meer in leven zijn met de pandemie of de hogere leeftijd die ze al hadden toen wij daar vertrokken. we zijn inmiddels zo veel jaar verder. de dochtertjes van Phil en louise moeten al ver in de 20 zijn. ze waren 8 en 5 toen we weg gingen. Phil aan zijn kant heft nog geprobeerd om via zijn firma naar belgië te gaan. ( wij hadden toch een logeerbed had ik tegen Louise gezegd) en een paar dagen voor vergaderingen in het rond naar hier te komen. maar zijn bazen zeiden njet. buurvrouw Jill ging ook op vakantie komen enz. en uiteindelijk bleef het bij af en toe een telefoontje.en daarna niets meer. terug keren doe ik van m'n leven niet meer. ze mogen me 1 miljoen geven: ik zit geen grote teen aan de voet van de krijtrotsen in Dover. via Google earth gezien dat waar wij woonden het heel veel veranderd is en we zouden het niet meer herkennen. en ook de mensen zelf zijn veranderd. vroeger kocht ik nog een tijdje engelse tijdschriften die ik ginder ook kocht om te volgen maar dat doe ik niet meer. trouwens Peter zou ze moeten in kopen en voor meerdere zou hij dat wel willen doen maar per week 4 tijdschriften die door de koers omhoog en omlaag gaan, neen. die zitten niet in het standaardpakket van DPG media. hij was in de tijd nauwelijks begonnen met zelf ook kranten te verkopen als er zo'n baanverkoper langskwam en hem die deal aanbood. Peter smeet die bijna in de bananen die aan de deur stonden ( de winkel was toen nog niet uitgebreid) toen die hoorde hoeveel zo'n standaardpakket hem zou kosten. en in het begin met de leveringen is het dikwijls mis gelopen.
Gimly kwam vanmorgen zus halen in de slaapkamer. maw miauwde hij en zij was direct wakker en mee. van haar is het mieuw. dat deed ze vannacht ook toen ze kwam knuffelen en ik zei: ja, jij bent wakker maar wij niet. ze gaat nu op ventje liggen want nu draai ik me te veel. ventje heeft gisteren weer een portie oerwoud gezaagd. en als ze er van wakker komt gaat ze hem knuffelen om dat hij dan een moment ophoud. hijzelf zegt dat hij niet veel slaapt :? we mogen blij zijn dan ze het maar 1 keer per nacht komt doen want in het begin was het soms 3 keren. ik slaap direct weer in als ze luid snort en zich naast me vleit. maar soms gaat ze een keer op stap. rond mijn hoofdkussen bijvoorbeeld. dan moet je niet slapen.
Lily heeft een zilver papier balletje gevonden. en daar heeft ze nu de hele tijd mee gespeeld. ze brengt het in haar muil tot waar zij wil en speelt daar dan verder.
ventje is om de belegde broodje en gaat deze middag naar zijn moeder. ze wil vooral helemaal thuis blijven maar dat gaat nu eenmaal niet.
en bedankt Wingerd voor het eerste verjaardagskaartje! het is wel een beetje vochtig dus ik denk in het transport dat de briefomslag nat geworden is.
Hopelijk blijft het vandaag zonnig. morgen moet ik naar de dokter. omdat de mijne er niet is moet ik naar haar collega. ben al bij dr Jonathan geweest. kan die ook eens luisteren naar mijn hart want dat houdt ze nu in de gaten. ik heb af en toe nog een fluttering maar die is zo erg niet of voor de medicatie. ze hebben dus een nieuwe beleid. voor voorschriftjes moet je eerst een dokter zien. gelukkig is het niet erg vroeg en ga ik vragen of hij toegang heeft tot ventjes dossier om zijn bloedresultaten waar hij nog altijd niet voor gebeld heeft te vragen. omdat we wel bij verschillende dokters moesten zitten toen we ons lieten inschrijven in die praktijk.
Fijne dag seizoentjes, beterschap aan de zieken, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje

30 nov 2022, 12:08

MM het bandje van Poes is met een magneetje dat los klikt als ze blijft haken ergens.
Ze verraad zich als ze aan het eten is want dan tikt dat hulsje tegen haar bakje.

Helena van Troje

30 nov 2022, 16:32

Slecht nieuws: de mooie domme poes is overreden.
Het was te denken.
Ik heb in de week nog tegen haar gezegd dat ze moest oppassen en niet zover weg lopen.
Maar ja, als je niet wijzer bent...
De autosnelweg oversteken is nooit een goed idee als je klein poesje bent.
:( :( :( :(

clive

01 dec 2022, 08:50

HVT, is jouw poes overreden ? Ik hoop van harte van niet.
En als ze toch de jouwe is, dan wens ik je veel sterkte.
Moet echt wel erg zijn, moet er niet aan denken dat Matice iets over kwam.

Bekske

01 dec 2022, 08:59

Afbeelding
de laatste maand van 2022 is begonnen het jaar zal vlug voorbij zijn groetje