Goede morgen seizoentjes,
Eerst geraakte ik niet in slaap door het gesnurk en in zijn slaap praten van ventje. staat die op en dommel ik in om even later door de grote klokken van de pastoor wakker geklingeld te worden. voor welke heilige? staat niets in de agenda. of 't moet ene zijn met veel geld die een sjieke vroegmis wilde. buurvrouw van de overkant ( naast overbuurvrouw met de luide klep) was zaterdag een pakje kwijt van de bol. stond op geleverd. gisteren kon ik het wel raden waarom er geleverd stond want onze vaste post nl bezorger kwam die tv beugel bij mij afleveren want ze was wel thuis maar stond onder de douche. en het vermiste pakje had ze 10 min voor ze mijn messengerbericht ontving, ontvangen. vandaag komt b-post bij mij. voor mij. ik heb geprofiteerd van de black friday deal en geen vezendkosten betaald. dat doe ik regelmatig.
Het is hier mistig. was dat gisterenmorgen ook. en tegen de avond kwam de mist ook weer opzetten. echt herfstweer.
Lilly is mee naar beneden gegaan toen ventje opstond en nu zijn ze alle twee boven. Lilly languit onladylike op bed liggend aan mijn kant en Gimly op zijn fijne fleece en twee dweils een verdiep hoger. eten hebben ze al binnen en soms verkiest Gimly lilly's zakje. er zijn er ook een paar dat van felix dat hij niet lust. maar de country selection met groentjes is een succes. wij gaven ooit whiskas korrels met groenten aan ons Mies omdat ze niets anders wilde eten. maar de groene liet ze liggen. toen ik een keer de schudbus bijvulde uit de grote zak, stond ze naast me met een blik van: oh, terwijl je toch bezig bent, wil je dan de groene eruit halen? die lust ik niet. ze was dus ook geen fan van erwten zoals wij. enkel de soep. met rookworst maar dan moeten we naar de hema in 't stad. en die ligt pal in het midden van de kapellestraat dus das een eindje lopen. en in dit weer.... vochtig enzo... slijtage is slijtage. en dat weer is niet leuk voor die gewrichten die niet mee willen.
ons springkonijntje is weer beneden. blijkbaar is het niet zo prettig om boven aan de venster niemand te zien.
ventje is weer podcasts van de regeringsleden aan het beluisteren

. Lilly probeert zich vooruit te trekken aan de onderkant van de zetel wat ze niet mag. ze is weer zeer speels. ik denk dat het een stukje minder zal zijn zodra ze door die sterilisatie is. de ondeugd staat weerspiegeld in haar ogen. ze heeft okerkleurige ogen maar als je goed kijkt en het licht juist is , is er een groene rand aan haar pupil.
de waterverzachter was weer aan het knipperen. en ik die onder de trap duik, dat is intressant. daar is ze nog niet geweest. ik vrees dat ze eruit komt met allemaal stofnetten aan haar pels. haar 5 zotte minuten zijn begonnen. ze heeft nu een voorliefde voor de beige vierkante poef die daar staat waar je fleeces enz kan in stoppen. als Gimly op de fleece ligt kan ze vandaar naar hem staren. en af en toe eens een poot laten bengelen.
Hij houdt haar dan goed in de gaten.
madam is nu omhoog gesprongen op de muur. zo kreeg Vinny in de tijd in de gang als hij zich naar beneden liet slieren het behang mee. ( 3 lagen) dat ze naar de klink springt heb ik waarschijnlijk al gezegd.
ik heb gisteren aan de kerstkaartjes gewerkt terwijl ventje in de keuken bezig was. vandaag doet hij de andere kant. ik heb immers mijn leesvoer. daarna kan ik misschien weer verder werken aan de kaartjes anders krijgt iedereen ze veel te laat.
helena: welkom bij de club. bij mij begon het met keelpijn en een lopende neus en later hoesten. ventje had het als eerste te pakken. die heeft nog altijd niet naar de dokter gebeld voor de uitslag van zijn cholesterol.

stel nu dat hij die doos uitpakt en ze helpen voor geen meter?
vandaag omelet met spekblokjes. morgen een belegd broodje omdat hij naar zijn moeder gaat. voor donderdag is er nog niets beslist.
't zal zaterdag een pizza zijn omdat we de dag nadien moeten gaan moeder oppikken om te gaan eten. 's avonds heb je toch geen honger meer. ventje hoopt dat er buikspek zal zijn. ik vind de eend daar te droog. over eend gesproken: we hebben nog nergens eend zien liggen in de koelvakken. want die is een traditie hier op 2 de kerstdag.
Gimly heeft nu kuipjes in plaats van zakjes en die smaken hem ook. was 10 + 2 gratis. Lilly moet haar zakjes opeten op haar plaats. soms moet je haar erbij zetten.
ventje moet vandaag ook een brood gaan halen. verleden vrijdag betaalde hij minder aan de verkoopster dan aan de moeder van de jongste bakker die mee helpt in de winkel. die doet er blijkbaar 50 eurocent bij.

en ik vind het brood van de carref. veel lekkerder. en die is ook nog eens op de gewone prijs 50 cent goedkoper. en veel concurentie heeft die bakkerij niet want hier is ze dicht gegaan en verder in de voorhaven richting sas slijkskens is die bakker ook toe.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel aan de herstellenden en zieken