In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

05 jun 2019, 07:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, zelf strijken. Niets zo leuk als dat gedaan is en jouw was keurig in de wasmand ligt. Ik laat oook nooit een droogkast draaien als ik weg ben, toets die zelf uit als ik naar de apotheek ga, terwijl die op stapafstand is en ik meestal 10 minuutjes later al terug thuis ben. En een etentje voor jullie 2 alleen, dat vind ik echt een heel goed idee.

Het is vandaag al een jaar geleden dat Niels ingeslapen is. Kaarsje brandt hier al. Ik mis hem nog steeds. Maar ik ben jullie steun en kaartjes toen zeer zeker niet vergeten. De kaartjes staan bij zijn urne . Vind het dus een beetje een trieste dag.

Ik hoop van harte dat niemand gisteren schade heeft opgelopen.

Ik wens elkeen een aangename dag. LIefs en een knuffel voor wie het nodig heeft.

Oma-C

05 jun 2019, 09:40

Afbeelding

Een natte morgen aan allen... geen markt vandaag
teveel regen en dan zullen er ook minder kramen zijn.

clive het weer treurt mee met jullie om Niels
veel sterkte :roll:

M-M een etentje onder jullie tweetjes is fijn...
geniet ervan samen.. :wink:

Helena, hier heeft het veel gebliksemd en hard geregend
maar weinig gerommeld gisteren
't zal voor vandaag zijn... alles ligt nu al nat
Ik heb een stukje gezien over een soort vleermuizen
dat uitgestorven was nar ze dachten, maar waar ze nu
specimen van terug ontdekt hebben... ik denk dat het met
zappen op vtm was ik ben niet zeker :roll:

Alle seizoentjes een fijne woensdag... en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

05 jun 2019, 11:40

Oma-C dat was dan het bewuste stukje op VTM nieuws gisteren.
Zeggen dat ze eerst al had geweigerd om op radio2, denk ik, een uitleg te moeten geven.
Nu had ze het spek aan haar been voor TV. Dat zou ik nog veel moeilijker vinden.

Triestige dag dan voor jou, Clive.

Ik heb nog niets gehoord over Poes.
Zal eens moeten polsen zelf.

Ik ga aan mijn bureau plaats nemen seffens: administratie klasseren.

Wat een vriendelijke mevrouw aan de telefoon bij de mutualiteit.
Ik was vergeten een groen kevertje op het briefje te plakken.
Maar het is in orde gekomen.Oef, want redelijk groot bedrag...

De natuur zal blij zijn met het nat.
Ik zie mijn bloemen en planten toch herleven.
Ondertussen is mijn regenton weer een beetje aangevuld.

Dames en dieren een fijne dag gewenst.

mariajohanna

05 jun 2019, 13:26

Dag Seizoentjes,
Clive, vandaag een trieste dag voor jullie. Sterkte, deze dag komt jaarlijks terug. Intussen hebben jullie een nieuw 'jong geweld' ! 😉
Heb ook gemeend iets gezien te hebben van de vleermuizen, maar het zal het staartje geweest zijn.
En Voorde rest momenteel geen regen, dat is al achter de rug vandaag. Voor vannacht geven ze ook weer licht, lawaai, en nattigheid op. Dan liggen we allemaal waard hij lijkt onder de wol en hopelijk worden er niet teveel wakker van, want daarna terug in slaap geraken, dat is andere koek......

Heb nu nog van alles wat te doen, en morgen vertrekken we naar zee. De nieuwe eigenaars in appartement boven ons willen eens kennismaken en er moet ook nog wat geregeld worden. We zien wel wanneer we naar huis komen......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende 😀.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

05 jun 2019, 17:08

Allen een aangename namiddag, grijs en vochtig weer... maar warm
al verschillende regenbuien gehad maar tot hiertoe nog geen onweer :roll:
Dat mag wegblijven ook...
Verder niet veel te zeggen.... ik denk steeds aan de zieke vrienden
ik weet wat ze moet doormaken :(

zopas de brievenbus gaan legen en in de tuin was alles oké
het weer geeft zelf water aan de planten, dat is gemakkelijk...
even langs Colruyt geweest, ik heb zin in bloemkool en aangezien
ik niet naar de markt kon...
ook nieuwe batterijen meegebracht voor het brandalarm
die moeten vervangen worden...

Iedereen geniet van jullie plannen ....nog een goeie nacht straks ... tot later :wink:

Muddy Maddy

06 jun 2019, 06:23

Goede morgen seizoentjes,

we zijn weer opgestaan. vannacht 1 grote klap gehoord en dan niets meer. Gisteren was ventje een halve dag thuis, hebben kippeboutjes gegeten wat ook door Gimly gesmaakt werd, zodat ik nu eerst m'n vloer moet moppen voordat ik ga gaan strijken. Er zit een stout vogeltje op het dak van de freule en dat mag niet van Gimly, die er tegen aan het mekkeren is. boodschappen zijn on-line gedaan vanavond hebben we ze, hopelijk op een deftig uur. ik eet dan wel de speklappen op en zijn er over dan mag ventje ze koud meedoen vrijdag.
vandaag even naar de bank en ik heb gezien dat ze een witte hortansia hadden in de liedl. Die kan je niet blauw maken zoals een roze. daarna om een roddelboekje.
vandaag kaartje afmaken en dat kan dan mee als ventje morgen naar moeder gaat.
ook vandaag kaartje in de bus steken van onze transgender. die verjaart morgen. dat kaartje is al klaar.
ventje had het over mijn "pensioen" die ik krijg als er nog pensioenen zijn. op 67 jaar. een zakcentje.
het zal volgende week weer zo'n rare week worden met die extra dag erbij. best dat de carref. 's morgens open is met al die toeristen. vriend beenhouwer had een nieuwe auto gekocht. z'n garage was toevallig open en we hebben een praatje gemaakt.
verder niet veel nieuws. ik ben nog altijd moe als ik iets gedaan heb. moet volgende week vrijdag toch naar de dokteres om bloedafname en ga me erop laten testen. mss een vitamine tekort hoewel ik complex b neem en vit. d.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

06 jun 2019, 08:00

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dank je wel voor jullie begrip gisteren wat Niels betreft en dat jullie beseffen dat ik hem nog mis. En inderdaad, er loopt hier letterlijk een jong geweld rond en dat neemt de scherpe kantjes er wat vanaf.

Muddy Maddy, drukke dag vandaag, moppen en strijken.

Oma-C, kan geloven dat je gisteren niet naar de markt bent gegaan met dat weer.

HVT, nog geen nieuws van Poes ? Geen nieuws, goed nieuws zeker.

MJ, fijn naar zee. Amuseer je daar en ik hoop dat de nieuwe buren meevallen.

Gisteren alle strijk gedaan, kan ik vandaag wegleggen. Vandaag ook de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken, heb ik morgen minder werk en moet dan enkel dweilen en nog een kleine wasmachine instoppen. Matice heeft zo'n bal met een lichtje erin dat aan gaat de bal beweegt en dat vindt hij enorm fascinerend. Vanvavond zijn buitenspeelgoed gaan opruimen en in zijn mand leggen, want morgen komt de tuinman het gazon onderhouden. Manlief heeft wel nog tijd het te maaien, maar daar blijft het dan ook bij.

Zo, ik wens jullie allemaal een mooie donderdag en hoop dat er niemand schade heeft geleden.
Liefs en een knuffel voor wie er eentje kan gebruiken.

Oma-C

06 jun 2019, 09:35

Afbeelding

Een aangename dag vandaag... veel onweer gehad
vanaf 22u gisteravond en vannacht ook nog
met veel regen en nu schijnt de zon..;
dus niet teveel geslapen :roll:
Ik hoop vanmiddag na de boodschappen
droog naar de kapster te kunnen, :roll:

Voor alle seizoentjes een mooie dag geniet van wat kan
en tot later :wink:

Helena van Troje

06 jun 2019, 10:07

Hallo,

Van Half vijf tot half negen op Spoed gezeten met een enorm hoge bloeddruk en niet te stelpen neusbloeding.
Maar nu is alles terug oké. ECG genomen, bloed geprikt, bloedvaatjes toe gebrand, gemonitord...
Moet het kalm aan doen en regelmatig bloeddruk controleren.
In de week bij de dokter was die BD nog 12/7!
Raar affaire.

De zon schijnt hier! Tot later

Oma-C

06 jun 2019, 10:12

@ Helena, je bloeddruk is een momentopname
en kan per dag wel 10 keer anders zijn...
Langzaam-rap en geen stress zijn nog de beste middelen :roll:
't Kan ook door de warmte veroorzaakt zijn... sterkte :)

Muddy Maddy

06 jun 2019, 10:13

@ Hvt: oei, dat zal ook schrikken geweest zijn. ik wordt al onwel bij mijn eigen bloed en volgende week is het prikken.... :?
Cats Rule!

Helena van Troje

06 jun 2019, 14:08

Ondertussen braaf gerust, is me dat een zware opdracht...
Bloeddruk is nu 11/7 :jaren geleden nog zo laag.

Vandaag nog rustig aan maar morgen mag ik mee naar Leiden op uitstap.
Huisarts zag daar geen bezwaar in.
Ze had begrip voor het feit dat ik dan toch maar naar spoed getrokken was.

Wat Poes betreft : die had lichte koorts, dierenarts heeft bloed genomen.
Vrijdag weten ze waaraf en waaraan. Mogelijks door die lichte koorts was ze zo passief.
Nu ja als een poes zich niet goed voelt verstopt die zich meestal wel.

We gaan nog wat verder doen met het zwaarste werk ooit: rusten...

Oma-C

06 jun 2019, 16:57

Afbeelding

Goeie middag allen, boodschappen zitten in de kast
en de haartjes geknipt... tijd voor een theepauze :wink:
en tennis kijken.... gisteren teveel regen in Parijs dus geen tennis
straks een koude schotel met vis... lekker en rap klaar

Iedereen een fijne dag verder ...kalmaan genieten Helena... 8)
groetjes allen en tot morgen
Sterkte wie het kan gebruiken... :?

clive

06 jun 2019, 20:52

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

HVT, oeps, dat is even schrikken. Hou je toch maar rustig. Een BD is inderdaad een momentopname, maar toch. Alleszins, veel beterschap en rust genoeg.

Ga volgende week naar de huisdokter, weer koorts vandaag na enkele dagen " goed " te zijn geweest. Weet echt niet wat ik onder de leden heb. Alleszins kan ik mijn spuit niet gaan halen deze week.

Onze Matice is een echte kleptomaan en bandiet . Had vandaag zelfstandig wat gewassen was uit de wasmachine gehaald. En in plaats van het op te hangen, wat een welopgevoede hond betaamt, had hij de was gewoon in de tuin gelegd . Gelukkig was het opplooiwas die ik op 60°C kan wassen. Moest meteen aan de vroegere buurpoes denken van Oma-C :D :D :D .

Wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs.

Muddy Maddy

07 jun 2019, 06:49

Goede morgen seizoentjes,

En we zijn maar weer opgestaan na veel gemiauw van onze hoogheid. de eerste keer had ik tegen hem gezegd dat het nog te vroeg was! kwart na 5. dan weer ingedommeld. En nu heeft hij gegeten, met een zakje gespeeld en is bezig met uit het raam te kijken.
Gisteren gestreken wat gestreken moest worden, de rest is opplooi. vandaag moppen.
Ging gisteren nog twee planten halen, maar er was koude tegenwind en heb dat dus niet gedaan.
wel het kaartje gemaakt voor een 9-jarig jongentje. ons moeder moet het dan maar afgeven.
heb al een bedanking van Joyce gekregen via messenger, maar daarvoor moet ik op fb. ik heb hem van mijn telefoon afgesmeten, werd horendol van het oplichten van mijn scherm. geluidje had ik al lang uitgezet. straks de geleverde boodschappen wegzetten. ventje moet vandaag eens bellen naar media waar mijn telefoon blijft want die was besteld. maar dat zal na een half uur al uit zijn brein verdwenen zijn.
Maar Clive toch! waar zat je met je gedachten? Matice is nog zo groot niet om de was op te hangen! hij heeft maar puppypootjes! :D en idd die koorts is niet normaal. ik moet volgende week vrijdag bloed gaan prikken en dan ga ik vragen vanwaar die vermoeidheid alsmaar komt, want dat vind ik niet normaal. tegen dat het journaal van 1 uur begint moet ik al in mijn bed. :?
weet al wat ik ventje moet geven voor zijn verjaardag: zakgeld voor de foor. die staat hier juist en vertrekt 's avond op zijn verjaardag. maar we gaan de dinsdagavond. de bakken liggen dan losser en de pijpjes van het schietkraam zijn niet zo hard. ( ja, er bestaan daar hardheden in)
Hvt: Poes koorts gehad, ja dan is het wel normaal dat ze zich verstopt heeft. Onze Gimly deed hier woensdag raar dus ik ben niet op boodschap geweest. hij verstopte zich niet maar hij stond te staren naar verschillende plekken in huis. ( seffens heb ik nog een spook in huis) vond zijn gedrag verdacht. want ik hou hem scherp in de gaten als er moppen op het huishoudprogramma staat. de dag erna is je pasgemopte vloer vol met ziek. die woensdag wilde hij ook in mijn buffetkast kruipen waarvan de deur open stond omdat we het potje voor de kaasfondue hadden uitgehaald. hij heeft dat nog willen doen. zei tegen hem dat hij daar niets te zoeken had. Fijn dat je van de dokter toch je daguitstap mag doen. spoed was dus een goed idee. hier is het om de 14 dagen een andere spoeddienst. ik heb een verklaring van mijn oude dokteres dat ik niet naar de andere spoed mag. in mijn agenda staat welk ziekenhuis die week van spoed is. wil het niet riskeren. heb te veel negatieve ervaringen met de spoed van de andere kant van 't stad.
de zon is hier. rap de plantjes water geven nu ze in de schaduw staan en veel water geven zei buurman.
ga nog een kopje koffie maken.
Fijne dag allen!
Cats Rule!