Goede morgen seizoentjes,
Een drukke week deze week. Vandaag naar schoonbroer voor de behandeling en naar moeder.
Morgen naar de dokter, Donderdag moet ventje naar de keuring met tuutje en komt P.
Gisteren was ventje boven en ging zijn telefoon. Het was zijn zus. Met slecht nieuws.
Hun moeder heeft haar heup gebroken en is gevallen. (je breekt altijd eerst je heup en valt dan) was toen ze belde al geopereerd maar flink ziek van de verdoving en misselijk van de pijnstilling. Gisterenavond ging jongste nichtje gaan " waken" bij schoonmoeder. Vandaag is de minnaar van dienst. Wanneer we op bezoek gaan mogen weten we nog niet en schoonzus ging ons op de hoogte houden. Kan betekenen dat noch schoonmoeder noch minnaar op het feest gaan aanwezig zijn maar waarschijnlijk 't zoontje wel.Want nichtje gaat het nu zeker na al die tijd niet weer afzeggen omdat haar oma niet kan komen. Ventje heeft een nieuwe hemd op het oog. ene waar hij dan wel in kan. hij moet die nog bestellen en zou dit vandaag doen. het heeft een aparte kraag, dus je kan geen das dragen en is lichtgrijs. in zijn blauw hemd kon hij nog maar als hij neerzat spanden de knopen ( je weet wel 'gapen') Tsja, hij is zeker 5 kilo bijgekomen toen ik dat hemd voor hem kocht en dat was 4 jaar geleden. Ik had zelfs nog een maat groter gekocht om zeker te zijn.
En ik wacht op mijn tuniek. de tijdslijn staat bijna op het eind, dus zou ik die woensdag moeten krijgen. en anders Plan C.
Gimly voelt zich precies niet lekker. als dat maar goed gaat.
Gisterenavond buiten gegeten en alles was op: spieringen op de bbq en gratinpetatten in de oven. en dan hebben we nog een spelletje 5 draw- poker gespeeld buiten tot het begon af te koelen. Ik heb gewonnen!

vandaag of morgen, 't is te zien hoe het weer is, spelen we met die set eens 21 maar met een van te voren afgesproken bedrag aan chips.
Helena, aan zee is het altijd 3° frisser dan in het binnenland. dus doe maar een licht vestje mee voor rond te lopen en iets winddicht voor open vlaktes. hier heb je dat ook, als je dan de hoek omgaat, heb je de volle bries of een koudere lucht. Spijtig dat je dan je eigen bagage naar het huisje moet "rijden".
Aangezien we naar schoonbroer moeten gaan we iets eten dat rap klaar is. ik geloof dat ventje Pizza kaas zei. want vanavond als we thuis komen van moeder zal onze energie weer op 0 staan.

Ze zuigt die gelijk uit je en ik kom net van een behandeling die ook drainerend werkt. Voor de moment gaat het met duo pijnstillers maar wel om de 4 uur. Dus flesje water meedoen naar Brugge en een blister duo-pillen. Moeder zal een sermoen krijgen over die chinese sloeffen die ze niet meer mag aandoen als ze naar buiten gaat. die heeft ze ook al eens gehad van papa toen die nog leefde en voor iets idems. ze heeft niets gebroken maar zwaar verstuikt en voor het zelfde geld zei ventje lag ze daar en was de deur op slot. ik ga haar dokter een mail sturen om te zeggen dat ze een personenalarm moet beginnen dragen. als je belt, dan brieft die trien dat door aan mijn moeder. Is verschillende keren gebeurt na de dood van papa. Moeder heeft een vorm van borderline. Ventje heeft ze eens een dag meegemaakt toen een pizzeria niet meer leverde aan de deur. Ze veranderde als een blad aan een boom. van normaal tot vreselijk kribbig. Ventje wist niet welke metamorfose hij zag. Hij zei dan ook dat hij ferm geschrokken was en nu begreep wat ik in de tijd mee heb gemaakt. die keer van mijn appenddix ook, toen was ze ook in zo'n bui tot de dokter 's avonds tegen papa zei dat als hij me niet naar het St-jozef bracht ik er aan was tegen de morgen. Hij had het 's middags al geprobeerd maar moeder wilde niet luisteren. als ze in zo'n staat is, luistert ze naar niets of niemand.
Clive: ben blij dat je een leuke vakantie gehad hebt, wel vreemd dat Matice op het zelfde tijdstip wil gaan slapen. Als wij niet toegeven aan Gimly dan gaat die op zijn dweil liggen tot we er wel klaar voor zijn. Gisteren er toch ook eerder in gekropen omdat het al begon te schemeren als wij gedaan hadden en nog een stukje Las Vegas wilden meepikken. Ventje heeft het ook eerder opgegeven en is als een blok in slaap gevallen. en als zijn licht uit was ben ik onder zeil gegaan.
Ik ga nu snel het nieuws lezen en daarna zien we wel. ik moet wel afwassen, maar ik heb geen zware pan, dus dat valt mee.
Fijne dag seizoentjes, geniet van de zon zolang ze er nog is en Keep Safe!