In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

02 dec 2024, 08:57

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, ja het is weeral maandag :roll:
de dagen gaan snel, en we moeten mee... :)
Allen een aangename werkweek en hou jullie warm en gezond
voor onze zieken veel sterkte en moed :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

02 dec 2024, 09:00

Afbeelding
een fijne week iedereen .de boodschappenhulp komt tegen 13 uur maar heb maar een 90 minuten voor boodschappen te doen .Hopelijk is ze niet telaat want dat is meestal te laat komen .Want ik zo nog in een andere winkel moeten kunnen gaan heb iets dringends daar van nodig .Normaal zo dat 2 uurtjes zijn wat nog krap is als jein twee winkels moet zijn .Dan een paar uur later de kinesist dan heb ik weinig tijd daartussen om te rusten .Vind het spijtig dat de hulp geen vast uur heeft het is wel beter zo laat dan 8 uur smorgens .Maar de reklame begint smaandags en dan zie ik er amper iets van .spijtig maar niks aan te doen .het is buiten warmer maar er valt motregen hier toch .Dan toch liever dat vriesweer met zon .Maar aan het weer hebben we ook niks te zeggen .En over het weer enz maak ik me geen zorgen heb andere zorgen rond mij niet alleen men gezondheid maar nog andere .Maar toch tracht ik van de dag te genieten .We zijn aan de laatste maand van jaar weer bezig .Ik zal super blij zijn als die feestdagen voorbij zijn .Hier staat niks van kerst heb er geen goede herinneringen aan dus niks zetten en mijn gewone sleur verder doen .Feesten laat ik voor anderen heb daar nooit plezier aan gehad .Gewoon de dagelijkse kost dat smaak mij het beste .Zoals gisteren puree met appelmoes en zwarte pens en heeft me enorm goed gesmaakt .Vandaag staat er friet met een spiegelei op menu .Simpel maar zooo lekker hmmm.geniet van jullie dag groetje

clive

02 dec 2024, 10:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, neen, het is geen grote machine. Het is even groot als een aftrekker met dweil. Maar ontzettend gemakkelijk in gebruik. Je moet alleen de kleine watertank vullen met gedemineraliseerd water. Je zet hem dan op een stand, ik gebruik meestal de maximum stand. Hij warmt snel op en dan kun je beginnen met steamen. Ik heb er een gewone van VIL*DA, dus geen KAR*HER en die volstaat. Ook niet duur, wel een beetje de prijzen vergelijken, want die hebben geen vaste prijs. Ik dweil 1X per week met een echt wel doornatte dweil met speciaal poetsproduct van HG voor hoogglansvloeren erin en een serieuze dot DET*OL erin. Tussendoor gebruik ik dan eens de steamer, is supervlug gedaan en geeft een bevredigend resultaat. Het enige nadeel ervan vind ik dat je er geen product mag indoen. Maar ik zou hem echt niet meer kunnen missen, het is reeds mijn tweede. Dus dat zegt genoeg, denk ik. Ook als Matice eens op een onbewaakt moment toch met natte pootjes ontsnapt naar de hal, dan steam ik dat vlug en dan zie je er niets meer van.Maar zoals ik al zei, je moet hem even googelen, want het prijsverschil voor net dezelfde ligt vaak ver uit elkaar.

Gisteren de kerstboom gezet, hij is mooi geworden en de versiering op de kast ook, heel strak , merendeel van de versiering is zilver. Toen hij stond en ook de rest, leek het wel of de living ontploft was met allemaal lege dozen en 1 volle waarin mijn figuurtjes in bubbelplastic inlagen om boven te zetten. Maar alles is toch opgeruimd geraakt en dan eerst alles gestofzuigd en dan met de steamer erdoor. Er staan veel theelichtjes, vind dat altijd gezellig, manlief ook. Enkel mijn herfsttafeltje vind ik er qua kleurenpalet minder bij passen. Maar moet deze week nog een groter theelicht met roze schakeringen kopen in een winkel in Texel. En dan heb ik alles voor het wintertafeltje. Als we dan thuis komen, vervang ik de herfstattributen door die van de winter.

Ik wens ieder van jullie een zo'n mooi mogelijke dag. Beterschap voor hen die het nodig hebben en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

02 dec 2024, 11:05

Goede middag bijna.
Ik ben weer aan het spijbelen...
Zou aan het werk moeten zijn tegen dat de hulp komt.
Drie uurtjes is wel heel kort.

Clive dat er geen product in mag is geen bezwaar.
Ik ondervind dat poets niet meer zo grondig werkt als in het begin.
De laatste tijd moet ik tussendoor, al ben ik alleen, toch nog dweilen.
We zullen ons eens aan het prijzen vergelijken zetten.
Dank voor de duidelijke uitleg.

Hoera, de zon tussen de wolken.

Een fijne maandag gewenst aan allen!

anjelierken

02 dec 2024, 13:15

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is zacht buiten, een warme wind.

Over die steamer: bij zoon hebben ze dat ook, en poetsjuweeltje is daar zeer tevreden over. Haalt hardnekkige vlekken van de vloer en zonder product in te doen. Dat laatste vond schoondochter heel belangrijk. Droogt ook wel snel op. We zijn van plan om ook ene te kopen . Hier dweilen we nog , maar soms zie je nog sporen op de vloer als het licht er op een bepaalde manier op schijnt. Ga je dan eens goed kijken is er niks te zien. Misschien is dat met een steamer wel helemaal weg.

Straks komt de technieker voor de dampkap. Overdag staat de dampkap zonder stroom, als ik begin te koken schakel ik de stroom aan. Dan begint die ineens op de hoogste stand te zuigen.

Tot morgen iedereen.

clive

02 dec 2024, 16:18

Afbeelding

@ Anjelier, een spookdampkap, boe ! :D :D :D . Hoop dat het euvel vlug verholpen kan worden.
Liefs;

wilde eend 2

02 dec 2024, 17:53

Clive : die stoomreiniger heb ik opgezocht en dat ziet er echt wel handig uit om te poetsen . Dank voor de tip !! ////
Ik heb vandaag op de tuinmannen gewacht vanaf 8u30 vanmorgen en na een paar keren bellen toch nog moeten wachten tot ze eindelijk kwamen om 14u50 !!! :evil: :evil: 8O 8O
Voor volgend jaar moet ik echt weer opnieuw op zoek naar een tuinman die degelijk en vlot werkt én ... ook komt als hij het belooft .... :roll: :roll: zucht .
Voor alle seizoentjes een goede avond en groetjes : mijn kaars is uit ... vooral door de stress .... :oops: :oops:

Muddy Maddy

03 dec 2024, 06:05

Goede morgen seizoentjes,

Weer 'n vroege. 't is trouwens nieuwe maan. Maar ik was moe. Zo'n behandeling kruipt in je kleren. Moeder gaat niet mee eten voor mijn verjaardag. Ze heeft al een tijd last van haar darmen en wilde niet. Aangezien ik nog geen antwoord heb op m'n vraag ga ik toch vandaag een tafeltje reserveren. In de AH hadden ze wel de wijn maar dan deze die al in de frigo ligt. Geen nood: ze is online te krijgen, de Fume. Er is wel degelijk een smaakverschil zeggen de kenners.
Sinds Ventje Whisky is gaan drinken, zegt hij dat hij toch nu en dan wat smaken begint te herkennen. De volgende is voor volgende maand en is een Oban. Hoe oud weet ik niet. Elke maand een speciale fles en tussendoor de reguliere whisky. Meestal is dat de Glenfiddish. Of Jack Daniels. JD mag je in cola gieten. Glenfiddisch niet. Ik moet ook op zoek naar marmeren ijsblokjes. Nu zetten we de Whisky in de koelkast of zoals onlangs ik las bij een bepaalde fles/merk dat je die diepvriesgekoeld moest drinken. Maar mogen we dat niet doen dan zijn zulke ijsblokjes ideaal want die verdunnen de smaak van je drank niet. En bij Whisky zijn ijsblokjes uit de boze.

Ik geloof dat ik al eens verteld heb hoe ze aan de naam "on the Rocks" komen. Gekoelde stenen uit de Loch werden in het glas gedaan voor ze de Whisky erin deden. Heb ik ook al uitgelegd hoe ze aan de naam Shotje geraakt zijn? Dat heeft te maken met het Wilde Westen. Ten tijdje van de Cowboy's was zo'n klein glaasje evenveel waard als een kogel. 6 Dollar. Dus als ze geen geld hadden ruilden ze een patroon voor een glaasje Whisky vandaar de naam een Shotje. Nu noemen wij dat kleine proefglaasje ook een shotje. Dat is exact 2 vingers drank.
In cocktail word zo'n zandloperachtig iets gebruikt. Het ene is 3 cl het andere 6 cl. Je kan ook per geut werken. Dat noemen ze dan eenheid.
( weetje uit Bar Rescue) Deze geuten moet je dan tellen. Deze methode worden gebruik om cocktail te maken met meerdere dranksoorten.

Gisteren een snelle hap gaan eten. Broodje was aan de droge kant dus aangezien ik de sleutel van de wc beneden moest vragen heb ik bij teruggave een tandenstoker gevraagd. Ik kreeg een stokje in een grote verpakking aangezien ze die indivuele in plastic niet meer mogen gebruiken. Hier hebben wij een prikker voor Caracollen liggen die doubleerd als tandenstoker. je kan die aan je sleutelbos hangen maar dat vind ik dan weer te veel omdat er al genoeg eenden aan hangen plus mijn sterrenbeeld en de sleutels van de achterdeur en de auto.
De sleutel van moeder hangt apart aan een eveneens speciale bos. Enfin. We waren Postpunt voor de buren en omdat we pas laat thuis gingen komen had buurvouw buurman gebeld om even die 2 manden voor in de auto ( buurvrouw heeft een nieuwe auto maar we hebben die nog niet gezien) te komen halen. Ja, het is met een 4 puntsgordel grapte buurman. Die zal deze week een seintje geven om de thermostaat te vervangen die in zijn gang ligt. Het zal dan een aan/off zijn wat hij beter vind en je regelt je warmte via je knoppen.

Ventje heeft het niet graag warm in de slaapkamer. 18° is voor hem genoeg. De badkamer zal dus toch bijverwarming hebben voor mijn zondagse douche. Verleden zondag met de droogkast aan op stand 1 werd het toch 20°. Idealer voor de knoken is 24°. Rika haalt dat.
Frank vertelde dat het zoontje zijn werk kwijt is door zijn eigen schuld. Hij is 60 en toch zijn werk kwijt omdat hij geen contracten van 5 jaar wilde afsluiten met klanten. 2 jaar was het max. maar dat waren de vorige eigenaren. Zijn bedrijfswagen is die kwijt. Maar hij krijgt wel 14 maanden salaris. Zijn eigen auto is een Old Timer. Ze wilden het oude autootje van ventjes moeder hebben voor tijdelijk gebruik. Frank weigerde. Het autootje heeft hij helemaal op punt gezet en gekeurd want het is van Margaux. De generaal en Mark hebben centen genoeg om contant een nieuwe auto te kopen. Dat autootje staat nu in de garage waar het blijft. Ginder zou het weer de hele tijd buiten staan. Ook waste Mark zijn bedrijfswagen niet. De Generaal gaat naar het zwembad, trekt 1 baantje en gaat zich gratis douchen. :roll:

Dus nu moet die Old Timer in bedrijf gesteld worden om op de openbare weg te mogen rijden. Maar ze wilden dus tijdelijk de auto van Margaux. Zus ventje wilde toegeven maar Frank heeft ook nog zeggenschap. Bovendien mag de Generaal de sleutel van het huis wel eens terug geven want die heeft daar niets meer te zoeken. Een van de twee zal het moeten zeggen. Zeggen zij het niet dan zal Ik het wel doen. Ventje weet dat ik daartoe in staat ben en Frank geeft me gelijk. Ze hebben al gehaald wat ze wilden hebben. Maar toch..... :? want het zwembad is in de buurt van het ouderlijk huis. :roll: Dat de Generaal zichzelf lichamelijk verwaarloost zijn onze problemen niet. Hij is een krent en zal er ene blijven. Ook Mark heeft een lijfgeur en zijn kleren zijn vettig. *huiver*

Wij hebben dus zoals ik eerder al schreef ook een steamer maar dan voor de badkamer want de vloer hier beneden is totaal op de draad versleten dus wordt er gewoon gemopt of gewetjet. Ook omwille van Gimly's boulemia. En Lilly's haarballen. Die spuwt ze normaal buiten uit maar binnen kiest ze voor een tapijt. Een robotdweil is dus ook niet aan te raden. Je hebt ook een duo. Die stofzuigt en daarna dweilt.
Onze gang staat te vol voor een robotdweil en de stenen vloer is ook versleten. Het zal beteren als er hier Kurkvloer ligt. Maar het dak is Prio.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

03 dec 2024, 09:10

Afbeelding

Goedemorgen, het is vandaag dinsdag 3 december 2024
en het ziet eruit zoals gisteren, eerst zonnig en dan regen... :roll:
Hoewel het hier goed nat ligt....
Mooie dagen moeten we zelf maken deze tijd van het jaar :?
Maak er het beste van en veel moed aan al wie het nodig heeft

Bekske

03 dec 2024, 09:20

Afbeelding
ik ben later maar heb een zware angstige nacht achter de rug ga er niks verder over zeggen .Want ik wil niet klagen vele hier hebben het nog moeilijker dan ik zelf .Dus wens ik iedereen het beste toe en geniet van je dag groetje

Helena van Troje

03 dec 2024, 11:16

We geraken weer niet in gang vandaag.
Oei oei oei het wordt heel donker in het noorden.
Gelukkig ben ik nog niet op boodschappen.
Gelukkig is er nog brood in de diepvries.
Morgen dan maar op stap.

Nieuwe medicatie, darmen in protest.
Zou overgaan naar het schijnt.
Ik hoop het.

Vandaag stijf na mijn tochtje te voet naar de dokter.
Blij dat ik niet met de fiets ging, want het was donker en het regende.
Een half uurtje op en een half uurtje terug.
Dat lukt dus.
Ik wou dat eens proberen.

Het seizoen van de kloven in de vingers komt eraan.
Gisteren geen handschoenen aangedaan...
Eigen schuld.

Dames en dieren maak wat van de dag!

Zo, we beginnen er aan.

anjelierken

03 dec 2024, 11:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

De dampkap is gerepareerd. Technieker wist direct wat het probleem was. Een veel voorkomend probleem door een slechte serie , dus op 1 , 2 , 3 was dat gefixt. Het rare is dat dat probleem pas opduikt, na 2 à 3 jaar.

Heb vanmorgen de barkast uitgekuist, was ook al 1 jaar geleden. De flessen met alcohol blijven daar ook maar in staan. Wij drinken geen sterke drank en soms heb je maar een geutje nodig voor in een gerecht. Maar allez, dat blijft wel goed , zeker door die alcohol.

Ziet er grijs en somber uit buiten. Manlief stelde voor om eens naar een tuincentrum te gaan, maar ik weet het niet, heb niks nodig. Wel zal er daar een mooie kerstversiering, enz. zijn, zoals elk jaar. We zien wel.

Tot morgen iedereen.

Oma-C

03 dec 2024, 16:48

Afbeelding

Smakelijk eten allemaal :)
Hier zijn het spruitjes met een kalfslapje

Beterschap aan de zieken en zij die op de sukkel zijn....
tot morgen :?

Bekske

04 dec 2024, 05:56

Afbeelding
ja ik ben vroeg maar doordat ik al een paar dagen iets meegemaakt heb blijft de piekermolen draaien .Daardoor is de slaap om zeep ben naar oplossingen aan zoeken .Ga er verder niks over zeggen alleen dat ik hoop het snel opgelost ga worden dus straks weer mails versturen .Daardoor gisteren te veel gedaan maar het moest gedaan worden hopelijk is het vandaag niet zo want de dag tevoren was het er ook .Waar ik werk aan had .sorry maar ga er niet meer over zeggen of schrijven Weet dat ik straks nog een paar mails ga versturen in de hoop dat ze me raad of hulp kunnen geven daarvoor .geniet van jullie dag dat probeer ik iedere dag wel maar nu is het lastig groetje

Muddy Maddy

04 dec 2024, 08:32

Goede morgen seizoentjes,

Ietsje langer geslapen. Een kattenwasje gedaan aan de lavabo en mijn gezicht verzorgd. Morgen ga ik naar Tieneke voor een pedicure en een facial zodat ik er goed uitzie zaterdag. Nog geen nieuws over mijn kreeft maar we hebben desondanks daar toch gereseveerd omdat we het daar gezellig vinden. En het is er informeel. De meeste negatieve kritiek die ik las, waren mensen die naar een avondservice gegaan waren denk ik. Dan gaat het er meestal hecktischer aan toe denk ik. Wij kiezen voor de middagservice. Dan is iedereen nog relaxed.

Vandaag gaat ventje naar het containerpark. hij moet echter nog alles van boven halen omdat ik gisteren moest gaan liggen. Er ligt nu een flanelleke en Lilly vocht met de katjes die erop gedrukt stonden zei ventje. Ze lag gisteren aan zijn kant en ik kroop aan mijn kant en ze bleef liggen. we hebben dus samen geslapen. Ze is ook 's avonds tussen ons gaan liggen maar schoof steeds op kant ventje. Haar grote liefde. Gelukkig ben ik niet jaloers.

Had gisteren weer last van constipatie en daar ik een mail van een online apotheek kreeg om 15% korting op mijn verjaardag te krijgen besloot ik hen te vragen wat het beste laxeermiddel op de markt was die geen zetpil, poeder of drankje was. Ze vroegen welke medicatie ik nam en gaven als antwoord dat het de schuld is van mijn pijnstillende middelen. Ik moet het probleem met de dokter bespreken. Geen antwoord op de vraag in kwestie zelf. Wat is het beste laxeermiddel in pilvorm. Heb besloten om verder te doen met om de dag 1 pilletje laxeer te nemen. Plus extra saus als "glijmiddel' bij eten evenals pikant eten. Dat werkt het beste voor mij. Met botersaus is het probleem zo opgelost. enfin nogal een onsmakelijke gedacht om de morgen mee te beginnen.

Vandaag eten we normaal Lever met spekblokjes ten minste als Kristof er nog liggen heeft anders eten we eitjes met friet en mayo. En morgen zien we wel.

Wilde eend: hartelijke dank voor het mooie kaartje! Zat gisteren in de brievenbus. Meestal weet ventje aan het tegenadres wie het is, maar deze keer niet. Ook als geen tegenadres op zit, de manier van schrijven, ect.

Ik heb koffie gemaakt, een vers flesje tabaso gezet waar het staan moet, en de zwarte peper + de natruimarme evlier weer op de plaats. Ook heb ik de minitasjes waarin we lopende advocaat drinken afgewassen met de hand. Pleister gelegd op een kloof.

Koffie is op en het ideetje voor mijn verhaal drakenruiters is opgeschreven en nu ga ik bonussen ophalen.
Daarna verdwijn ik naar The zone alhoewel ik nog 2 magazines heb.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!