Goede morgen seizoentjes,
Weer 'n vroege. 't is trouwens nieuwe maan. Maar ik was moe. Zo'n behandeling kruipt in je kleren. Moeder gaat niet mee eten voor mijn verjaardag. Ze heeft al een tijd last van haar darmen en wilde niet. Aangezien ik nog geen antwoord heb op m'n vraag ga ik toch vandaag een tafeltje reserveren. In de AH hadden ze wel de wijn maar dan deze die al in de frigo ligt. Geen nood: ze is online te krijgen, de Fume. Er is wel degelijk een smaakverschil zeggen de kenners.
Sinds Ventje Whisky is gaan drinken, zegt hij dat hij toch nu en dan wat smaken begint te herkennen. De volgende is voor volgende maand en is een Oban. Hoe oud weet ik niet. Elke maand een speciale fles en tussendoor de reguliere whisky. Meestal is dat de Glenfiddish. Of Jack Daniels. JD mag je in cola gieten. Glenfiddisch niet. Ik moet ook op zoek naar marmeren ijsblokjes. Nu zetten we de Whisky in de koelkast of zoals onlangs ik las bij een bepaalde fles/merk dat je die diepvriesgekoeld moest drinken. Maar mogen we dat niet doen dan zijn zulke ijsblokjes ideaal want die verdunnen de smaak van je drank niet. En bij Whisky zijn ijsblokjes uit de boze.
Ik geloof dat ik al eens verteld heb hoe ze aan de naam "on the Rocks" komen. Gekoelde stenen uit de Loch werden in het glas gedaan voor ze de Whisky erin deden. Heb ik ook al uitgelegd hoe ze aan de naam Shotje geraakt zijn? Dat heeft te maken met het Wilde Westen. Ten tijdje van de Cowboy's was zo'n klein glaasje evenveel waard als een kogel. 6 Dollar. Dus als ze geen geld hadden ruilden ze een patroon voor een glaasje Whisky vandaar de naam een Shotje. Nu noemen wij dat kleine proefglaasje ook een shotje. Dat is exact 2 vingers drank.
In cocktail word zo'n zandloperachtig iets gebruikt. Het ene is 3 cl het andere 6 cl. Je kan ook per geut werken. Dat noemen ze dan eenheid.
( weetje uit Bar Rescue) Deze geuten moet je dan tellen. Deze methode worden gebruik om cocktail te maken met meerdere dranksoorten.
Gisteren een snelle hap gaan eten. Broodje was aan de droge kant dus aangezien ik de sleutel van de wc beneden moest vragen heb ik bij teruggave een tandenstoker gevraagd. Ik kreeg een stokje in een grote verpakking aangezien ze die indivuele in plastic niet meer mogen gebruiken. Hier hebben wij een prikker voor Caracollen liggen die doubleerd als tandenstoker. je kan die aan je sleutelbos hangen maar dat vind ik dan weer te veel omdat er al genoeg eenden aan hangen plus mijn sterrenbeeld en de sleutels van de achterdeur en de auto.
De sleutel van moeder hangt apart aan een eveneens speciale bos. Enfin. We waren Postpunt voor de buren en omdat we pas laat thuis gingen komen had buurvouw buurman gebeld om even die 2 manden voor in de auto ( buurvrouw heeft een nieuwe auto maar we hebben die nog niet gezien) te komen halen. Ja, het is met een 4 puntsgordel grapte buurman. Die zal deze week een seintje geven om de thermostaat te vervangen die in zijn gang ligt. Het zal dan een aan/off zijn wat hij beter vind en je regelt je warmte via je knoppen.
Ventje heeft het niet graag warm in de slaapkamer. 18° is voor hem genoeg. De badkamer zal dus toch bijverwarming hebben voor mijn zondagse douche. Verleden zondag met de droogkast aan op stand 1 werd het toch 20°. Idealer voor de knoken is 24°. Rika haalt dat.
Frank vertelde dat het zoontje zijn werk kwijt is door zijn eigen schuld. Hij is 60 en toch zijn werk kwijt omdat hij geen contracten van 5 jaar wilde afsluiten met klanten. 2 jaar was het max. maar dat waren de vorige eigenaren. Zijn bedrijfswagen is die kwijt. Maar hij krijgt wel 14 maanden salaris. Zijn eigen auto is een Old Timer. Ze wilden het oude autootje van ventjes moeder hebben voor tijdelijk gebruik. Frank weigerde. Het autootje heeft hij helemaal op punt gezet en gekeurd want het is van Margaux. De generaal en Mark hebben centen genoeg om contant een nieuwe auto te kopen. Dat autootje staat nu in de garage waar het blijft. Ginder zou het weer de hele tijd buiten staan. Ook waste Mark zijn bedrijfswagen niet. De Generaal gaat naar het zwembad, trekt 1 baantje en gaat zich gratis douchen.
Dus nu moet die Old Timer in bedrijf gesteld worden om op de openbare weg te mogen rijden. Maar ze wilden dus tijdelijk de auto van Margaux. Zus ventje wilde toegeven maar Frank heeft ook nog zeggenschap. Bovendien mag de Generaal de sleutel van het huis wel eens terug geven want die heeft daar niets meer te zoeken. Een van de twee zal het moeten zeggen. Zeggen zij het niet dan zal Ik het wel doen. Ventje weet dat ik daartoe in staat ben en Frank geeft me gelijk. Ze hebben al gehaald wat ze wilden hebben. Maar toch.....

want het zwembad is in de buurt van het ouderlijk huis.

Dat de Generaal zichzelf lichamelijk verwaarloost zijn onze problemen niet. Hij is een krent en zal er ene blijven. Ook Mark heeft een lijfgeur en zijn kleren zijn vettig. *huiver*
Wij hebben dus zoals ik eerder al schreef ook een steamer maar dan voor de badkamer want de vloer hier beneden is totaal op de draad versleten dus wordt er gewoon gemopt of gewetjet. Ook omwille van Gimly's boulemia. En Lilly's haarballen. Die spuwt ze normaal buiten uit maar binnen kiest ze voor een tapijt. Een robotdweil is dus ook niet aan te raden. Je hebt ook een duo. Die stofzuigt en daarna dweilt.
Onze gang staat te vol voor een robotdweil en de stenen vloer is ook versleten. Het zal beteren als er hier Kurkvloer ligt. Maar het dak is Prio.
Fijne dag seizoentjes