In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

05 sep 2022, 12:18

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wij hebben gisteren een fietstochtje gemaakt. We waren wel op tijd thuis voor het einde van de koers nog te zien.

Manlief heeft net zijn auto gewassen, die zat nog onder het fijne zand van onlangs Hij staat weer te blinken ( voor zolang het duurt).
Het begint al warm te worden, dus blijven we binnen deze namiddag.

Eergisteren een aangename verrassing van de buren: komt buurvrouw hier binnen met de vraag of we zin hebben om een ijsje , pannenkoek of wafel te gaan eten. Dat was al lang gezegd dat we dat eens gingen doen .Dus ons vlug klaargemaakt en weg waren we. Dat is eens plezant , zo op het onverwachte eens weg. Is voor herhaling vatbaar.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

06 sep 2022, 07:20

Afbeelding

Oma-C

06 sep 2022, 09:36

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
hier was gisteren in de late namiddag en
nog eens rond 9u 's avonds een onweer met
pletsende regen en hagelbollen....
met bakken is het er uitgevallen...
't was de moeite en alles is weer schoon gespoeld :)

Fijne dag Bekske en sterkte, dank voor je plaatjes :)

anjelierken, blijft woef dan braaf thuis als jullie
gaan fietsten, of loopt hij mee....
Ik zie hier mensen met een toestelletje aan het achterwiel
met een gareeltje voor de hond en die loopt mooi mee... :roll:

Alle maatjes een fijne dag nog geniet nog even want
vanaf donderdag zouden we herfstweer krijgen volgens
weervrouw Sabine.... :roll:
Tot later en hou het veilig...:)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

06 sep 2022, 10:14

Goede morgen seizoentjes,

onze lantaarnpaal heeft een nieuwe versiering. kapstokken voor de vuilzakken aan te hangen. was in stad een proefproject en wij hebben ze nu ook. waarom hebben we dan een meeuwenton gekocht??? we zullen zien wie ze er aan hangt. buurman V zet zijn vuilnis buiten via de garagestraat. daar zijn ze vroeger. en die heeft 2 garages. 1 voor zijn auto en 1 voor zijn moto en wat er verder in zijn garage aan zijn huis staat. rijke mensen hè.
Oma C: er was idd een grote plensbui, ventje die gedacht had dat het over ging blijven had speklappen voor op de bbq gekocht. helaas platte kaas. wij hadden weer een regenboog over de oesterpit. verleden bui: een paar dagen geleden hadden we zelfs een dubbele. er staan enkele foto's op fb. zo'n contraptie voor honden achter een fiets is hier verboden en er staat een boete op.

dat telefoontje van schoonmoeder was lucht. ze had zich weer eens vergist met de knoppen. ( zei ze via voicemail) ze zou er een moeten hebben met extra grote knoppen maar net als de mijne wil ze dat niet. ze heeft watsapp en denkt dan dat de persoon in de buurt is. :? nu maandag zullen we het wel horen van schoonzus en broer wanneer haar verhuiswerken starten want wij moeten immers Lilly gaan halen. Lilly heeft nu haar definitieve oogkleur en dat is amber. ik denk omdat ze deels birts korthaar is. hun oogkleur is ook amber en dominant over groen. ook maine Coons hebben meestal amber ogen maar hier en daar zie je er een met zeer felgroene. Lowietje van Rita is ook deel Maine Coon en ook amber als ogen. bij mensen domineerd het kleur bruin over blauw. twee mensen met blauwe ogen gaan geen kind met bruine op de wereld zetten tenzij een van de ouders een dormant dominent bruin gen heeft. tot zo ver de les in genetica.

vandaag boekjesdag en nadenken wat we gaan eten. gisteren geroosterd brood gegeten. vandaag denk ik een pot soep met balletjes te maken. en er elleboogjes in te doen. heb ik voor 's middags maaltijdsoep. moet ook de site van de boekhandel bezoeken want de nieuwe stephen King komt uit. en misschien meteen zijn voorlaatste bestellen want die sluit misschien aan op dit nieuwe boek. met king weet je 't de laatste tijd nooit. hij heeft het nu te pakken voor het paranormale. voordien was dat Horror. nu zit er soms ook nog een horrorelement in. ik geloof dat hij ermee begonnen is rond de tijd dat hij "bag of bones" uitbracht dat paranormale. kan ook vroeger zijn want je hebt de shining en zijn opvolger dr sleep. persoonlijk vind ik het boek the shining beter dan de horrorfilm van die regisseur die niet meer in amerika mag komen of hij zit in de bak. Shelley Duval was een miscast als de vrouw van Jack Nickelson. maar dat is mijn mening.

zijn bijna aan het einde van seizoen 8 van star gate en dan hebben we 2 beetje vergruisde seizoenen waarin Richard dean Anderson niet meer mee doet om persoonlijke redenen. maar de storyarc van de nieuwe vijand is redelijk goed gevonden.
ik ga nu naar de boerderij: die doe ik normaal gezien nu 's avonds maar ik moet nog een boot vullen.
pillen moet ik ook nog nemen.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

anjelierken

06 sep 2022, 14:46

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: mooi plaatje.

Oma-C: Spaanse woef blijft thuis als we gaan fietsen of uit eten. Dat fietsen met de hond ernaast , vind ik maar gevaarlijk. Moest ik dat met Spaanse woef doen :oops: , ik zou nogal een "gang" gaan , vooral als hij een kat of konijn ziet :D :D .
Als hij alleen thuis is, is hij braaf, hij lig te slapen in de zetel.

Deze voormiddag al weg geweest, we zijn naar de rozentuin in Sint-Pieters-Leeuw gaan kijken. Stond al lang op mijn verlanglijstje. Is prachtig , met een kasteel en daarrond een groot park met duizenden rozen. We waren er op tijd, het was nog niet te warm. Tegen dat de hitte kwam , waren we al thuis. Spaanse woef was mee, had eerst opgezocht of er honden waren toegelaten .Het was ook nog vrij rustig.

Gisteravond heeft het hier eens flink geregend sedert lang. Het was broodnodig. Ik giet wel veel , maar toch, een goeie regenbui , daar zie je de natuur van opknappen.

Morgen kom ik waarschijnlijk niet online, ben "van dienst" bij zoon. Een halve dag school , en zoon moet met ukkemeisje1 naar de dokter. Die heeft regelmatig een neusbloeding, zomaar uit het niets. Ik denk dat dat erfelijk is, want mijn moeder en nichtje hebben dat ook gehad. Dat is een adertje dat springt. Die hebben dat bij de dokter laten dicht branden.

Dames, tot de volgende keer.

Helena van Troje

06 sep 2022, 20:40

Zo hard gewerkt dat ik nog niet langs kwam.
Aan allen een fijne verderzetting van de avond gewenst en een rustige deugddoende nachtrust...

Bekske

07 sep 2022, 07:31

Afbeelding

Oma-C

07 sep 2022, 09:28

Afbeelding

Een goede morgen allemaal :wink:
weer een zonnige morgen en we zien wel wat er komt
we moeten ons aanpassen aan het weer en de situatie
waarin we komen te zitten... :roll:
Vannacht weer regen gehad en dat is goed voor de tuintjes
Je ziet alles weer opfleuren :)

Ik wens allen een fijne woensdag, veel sterkte wie het kan gebruiken
probeer het gezond en veilig te houden....
Op 27/9 krijg ik mijn volgende covid prik :)

Muddy Maddy

07 sep 2022, 10:38

eten laten halen voor 2 dagen, een keer kippebrochettes en 1 keer kip met curry en rijst. er is nog beleg, tenzij dat ventje een paar sneden rosbief wil.
dat eethuisje waar wij zaterdag naartoe zijn gegaan heeft via maps gereageerd met een duim voor mijn 3 sterren. buiten de GW heb ik nog maar weinig plaatsen waar wij geweest zijn dat weten doen. de GW reageerd uiteraard op klachten en weinig sterren en het is die schoondochter die reageerd. meestal om te zeggen dat wat de mensen geschreven hebben niet waar is. jaja. 't is meestal wel waar. hun door Bellings 10 gegeven vispannetje van de polders, komt niet levende vers uit de frigoo's. neen, daarvoor is het te heet, wat wijst op het gebruik van "chef ping". ok, er is daar een periode geweest na zijn schrijven dat mensen kwamen en dan foto's namen op insta, watsapp, fb of waar dan ook en dan is tegen dat je de beste foto hebt, je eten al goed afgekoeld. maar als ik twee tafels verder nog de rook uit het eten zie komen, euch....
vandalisme op de wijk : iemand heeft de gesloten automatische deur van de tweede bakkerij ingeklopt. geen idee waarom. de schade is bovenaan waar de sensor zit. baldadigheid of een niet zo vers brood meer? de voorhaven is druk bewoond maar toch een oproep op fb of er niemand iets gezien heeft. voor de kassa moeten ze het niet doen want die gaat alle avond mee naar het huis van de baas. en ik weet niet of ze er nog blikjes drank verkopen. de enige belegde broodjes dat je kan krijgen zijn met hesp en kaas en al gereed gemaakt. waar wij de onze gaan halen als we naar schoonbroer gaan, hebben ze voor de moment geen ui. ik zal er maandag zelf op moeten leggen.
neef heeft nog niets laten weten van zijn kaartje want vandaag is hij jarig. had het ruim op voorhand in de rode bus gestoken. niet reageren is volgend jaar geen kaartjes meer. punt uit. ik ga er wel nog maken maar dan om via bv onze beenhouwer te verkopen voor het goede doel.
daar zullen de katjes van Janet veel aan hebben.
heel die familie heeft dringend nood aan een paar lessen familiale ettiqette. zoals dank u voor het kaartje enz.
een paar kauwen zijn aan het ruzie maken. en Gimly wilde gisteren weer zijn "rode stip". hij wilde iets maar wist aan geen kanten wat dus via ventje die pointer gegeven zodat hij niet zag dat die normaal van mijn kant komt. en plezant dat het weer was. als die weg is een luide miauw. en toch telkens naar mij lopen om te zien of ik hem niet had. jammer dat ik hier geen filmpje kan opladen.
vannacht toch weer een zoembeest gehoord en ben geprikt. en hier zit er ook weer een groene vlieg. mepper al in de aanslag.
ventje heeft gisteren dan toch de resterende speklappen op de bbq gedaan en ik heb de mijne koud gegeten met carolina reaper mayo. vraag me af of dat zou passen bij die loempia's die ventje onlangs in de diepvries vond. deze met kip en ham.
het vet moet binnenkort toch vervangen worden en ventje zegt net dat ze zouden statiegeld op pmd doen. blikjes en flessen. binnenkort zie je dus iedereen met een volle blauwe zak rondlopen naar zo'n droppunt. en dat zal evenveel kosten als het leeggoed op flessen. :? om zwerfvuil tegen de gaan? die jeugd die bij ons verzamelen blaast aan de oesterpit zal dat worst wezen. en over die oesterpit gesproken eens een mailke sturen wanneer je een verse gekookte kreeft kan ophalen en wat de dagprijs ongeveer zal zijn. die doen in de zomer af en toe zo'n vismenu waar je vooraf moet inschrijven. voor de kreeft was ik dus al veel te laat. ( + het is duur!)
als ventje beneden is gaan we eraan beginnen. de rst van de boerderij afwerken en mijn bankkaart activeren.
fijne dag seizoentjes allen, keep safe en knuffel
Cats Rule!

mariajohanna

07 sep 2022, 19:34

Fijne avond iedereen,
Ja, het is weer even geleden dat ik hier was maar het is hier een drukte.....
Wel fijn natuurlijk, maar als het kouder en regenachtiger wordt zal dat wel veranderen. We moeten nog genieten van de mooie dagen die nog bezig zijn....

Ah, omaC, de volgende spuit.... wij hebben nog geen uitnodiging gehad voor de vierde, er zijn hier al mensen die een uitnodiging ontvangen hebben voor een vijfde spuit.
Goede raad van iemand die de vierde ook gekregen heeft : neem vóór en nà de spuit een dafalgan, dan voel je niets van eventuele bijwerkingen.......
Dit voor wat het waard is, maar manlief en ik gaan het toch doen als we er 1 moeten/mogen laten zetten..... Baat het niet, het schaad ook niet.

Zo, ga verder nog wat tv kijken.

De groetjes voor iedereen, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

07 sep 2022, 20:20

Afbeelding

Goede avond allen en straks een goede nacht
slaapwel en tot morgen... :wink:

M-J ik heb nog geen enkele keer last gehad van de spuit :)

Bekske

08 sep 2022, 07:52

Afbeelding

clive

08 sep 2022, 07:58

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, fijn jou te lezen. En dankjewel voor die tip, ik moet deze spuit ook hebben.
Gisteren boven alles kunnen poetsen, enkel de dekbedden , die moet ik straks nog strijken, maar dat is op zich vlug gedaan. En dan straks een machine bonte was instoppen en zo raakt de strijkmand natuurlijk nooit leeg :D . Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken voor morgen, is dus vandaag de keuken grondig afwassen en alles in de living afvegen, hetzij met nat, hetzij met een poederborstel voor de meer tere spulletjes op de kasten.
Gisteren even door mijn knie gegaan, de "goede" dan nog. Maar het was echt maar een seconde dat ik erdoor ging, ik voel dat nu natuurlijk wel, maar dat is het dan ook.
Morgen moet ik om 09:00H al bij de kapster zijn, als ik daarvan thuiskom, moet ik dus enkel de 2 benedenverdiepingen grondig dweilen. En nog een machine was doen, die strijk ik zaterdag.

Zo, verder heb ik echt niets te vertellen, dus maak ik plaats voor de andere seizoentjes.
Liefs en dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

08 sep 2022, 09:04

Afbeelding

Goede morgen maatjes allemaal :wink:
vannacht weer regen gehad en
er zit nog klaar zo te zien :roll:
Maar ja, het was dringend nodig.....
en het doet deugd aan de natuur :)

clive, oppassen met de knieën, maar ja
wie voorzichtig is krijgt het ook... :roll: :oops:

Bekske regen op de bloem, ze zal je dankbaar zijn :)

Alle seizoentjes een fijne donderdag
de vuilkarren zijn aan 't rondgaan
alles zal weer netjes opgeruimd zijn
Groetjes allen en hou het safe :wink:

Muddy Maddy

08 sep 2022, 10:17

ventje is al terug van boodschappen en ik heb mijn tijjdslijn aangepast. ( dat is voor het geval dat ze zouden zeggen dat ik op een dag ergens anders was -ja, ik kijk te veel politieseries :D )
we hebben nu 100 brochette stokjes. want ik doe die vandaag. heb nog een ferme kom rijst over zonder saus en een pot met saus. het was volkoren maar niet in builtjes. moet dan toch nog minder in de kop doen. zo'n builtje rijst is ook al te veel. onze maag is precies gekrompen zei ventje. dus alles invriezen maar ook 1 ding uit de diepvries halen die er al jaren in zit. hebben we weer plaats. en het is in 1 keer dan ook geschommeld.( opgeruimd) want morgen is het vuizakken. benieuwd wie er de zakken aan de haak die aan de lantaarnpaal hangt, gaat hangen, de overkant heeft het alleszins nog niet gezien. en qua info van 't stad? nope. wij moeten het ruiken. zoals werken bv. chanche dat ik een paar jaar geleden toen ze hier de aansluitingen van de waterleiding naar binnen controleerden ik vroeg aan die vent wat ze van plan waren. bij mij moesten ze niet zijn. maar vuiligheid.... en al die jaren dat er hier iemand rondliep om de straat te fotograferen en hoeveel keer dat ze die gingen herleggen? eerst in 2013, dan 2017 en dan 2019 en nu.... ( nu dan & nooit zeggen wij tegen die werken) dan doe je al de moeite om bij de schepen van mobiliteit inlichtingen te krijgen ivm eventuele parkeerproblemen, gaat het zootje gewoon niet door. bla-bla-bla.
ventje heeft gisteren naar de voetbal gekeken. ik ben naar boven gegaan.
ventje heeft enkele artikelen besteld die vandaag gingen toekomen. neen, 's avonds krijgt hij een mail dat het maar zaterdag kan zijn. voor dit uur besteld, morgen aan je deur: ook niet meer juist. twee boeken, de brochettestokjes maar dan een paar in inox en nog een artikel.
er zijn nog altijd geen warmtesprays dus heb ik gisteren fastum aan mijn nek gesmeerd en dat hielp ook. is wel duurder dan warmtespray maar wat helpt helpt.
neef heeft sms gestuurd dat ik bedankt werd voor mijn kaartje. hun terras is nog niet af en ik hoor ook niets over een dubbel feestje. geen geld meer denk ik. neef had zijn kaartje met prior zegel pas de dag zelf ontvangen!!! dat was dus ook 3 dagen onderweg zoals een gewone zegel. denk dat ik eens een ferme litanie op fb ga zetten ivm de post. kans is dat ik het woord marginaal naar mijn hoofd geslingerd krijg of dat ik een ouwe zeur ben. ik las dat in een post die te maken had met agressie van jongeren die een paadje gebruiken dat geen fiets of voetpad is. gewoon, omdat ze dat willen en kunnen en mogen en dat er dus niemand moet zeuren. de topic startster kreeg nogal wat naar d'r hoofd geslingerd. maar ja, achter je pc je verschuilen is makkelijk. daar kan je alter ego naar boven komen. er zijn er zelfs die een extra account aanmaken als ze via hun eigen account geen gelijk krijgen. op libelle bv was er iemand die vriendinnen zocht maar nooit zelf moeite deed om een gemaakte afspraak na te komen. ( de bus was er van tussen gevallen, ik herb dit voor of dat enz) uiteindelijk hebben ze die eruit gegooid want om de twee weken was ze daar dan weer.
ventje moet nog om broodjes.
Oma C ik heb nog geen uitnodiging gekregen voor prik 4 of is het 5? hopelijk valt die niet in de week dat we om Lilly zijn.
Clive: opletten hè, ik heb soms als ik van de trap kom 's morgens ook eens een keer erdoor gegaan en dat voelde ik. annders doen mijn knieën gewoon 'krak' als ik rechtkom of gewoon van de tap loop. wij moeten nog een kleur draaien en dan is de mand ook weer leeg.
MJ: van mijn 3 de prik heb ik last gehad. griepachtige verschijnselen. gemeld aan de dokter die dat genoteerd heeft. mijn mamsi zegt dat ze geen covid heeft gehad en dat het een grote verkoudheid was. toch had ze de 3 de gehad. Mia trekt zich van die boosters niks meer aan. de uitnodiging zat in de brieven bus waar ze wonen maar normaal komt de post toe bij de winkel en dus was die uitnodiging al lang niet meer geldig. tut-tut zei Mia. als ze die in de winkel hadden afgeleverd was ik gegaan. ( die brievenbus wordt maar om de maand een keer bekeken)
Fijne dag seizoentjes en keep safe + knuffel
Cats Rule!