Goede morgen seizoentjes,
eten laten halen voor 2 dagen, een keer kippebrochettes en 1 keer kip met curry en rijst. er is nog beleg, tenzij dat ventje een paar sneden rosbief wil.
dat eethuisje waar wij zaterdag naartoe zijn gegaan heeft via maps gereageerd met een duim voor mijn 3 sterren. buiten de GW heb ik nog maar weinig plaatsen waar wij geweest zijn dat weten doen. de GW reageerd uiteraard op klachten en weinig sterren en het is die schoondochter die reageerd. meestal om te zeggen dat wat de mensen geschreven hebben niet waar is. jaja. 't is meestal wel waar. hun door Bellings 10 gegeven vispannetje van de polders, komt niet levende vers uit de frigoo's. neen, daarvoor is het te heet, wat wijst op het gebruik van "chef ping". ok, er is daar een periode geweest na zijn schrijven dat mensen kwamen en dan foto's namen op insta, watsapp, fb of waar dan ook en dan is tegen dat je de beste foto hebt, je eten al goed afgekoeld. maar als ik twee tafels verder nog de rook uit het eten zie komen, euch....
vandalisme op de wijk : iemand heeft de gesloten automatische deur van de tweede bakkerij ingeklopt. geen idee waarom. de schade is bovenaan waar de sensor zit. baldadigheid of een niet zo vers brood meer? de voorhaven is druk bewoond maar toch een oproep op fb of er niemand iets gezien heeft. voor de kassa moeten ze het niet doen want die gaat alle avond mee naar het huis van de baas. en ik weet niet of ze er nog blikjes drank verkopen. de enige belegde broodjes dat je kan krijgen zijn met hesp en kaas en al gereed gemaakt. waar wij de onze gaan halen als we naar schoonbroer gaan, hebben ze voor de moment geen ui. ik zal er maandag zelf op moeten leggen.
neef heeft nog niets laten weten van zijn kaartje want vandaag is hij jarig. had het ruim op voorhand in de rode bus gestoken. niet reageren is volgend jaar geen kaartjes meer. punt uit. ik ga er wel nog maken maar dan om via bv onze beenhouwer te verkopen voor het goede doel.
daar zullen de katjes van Janet veel aan hebben.
heel die familie heeft dringend nood aan een paar lessen familiale ettiqette. zoals dank u voor het kaartje enz.
een paar kauwen zijn aan het ruzie maken. en Gimly wilde gisteren weer zijn "rode stip". hij wilde iets maar wist aan geen kanten wat dus via ventje die pointer gegeven zodat hij niet zag dat die normaal van mijn kant komt. en plezant dat het weer was. als die weg is een luide miauw. en toch telkens naar mij lopen om te zien of ik hem niet had. jammer dat ik hier geen filmpje kan opladen.
vannacht toch weer een zoembeest gehoord en ben geprikt. en hier zit er ook weer een groene vlieg. mepper al in de aanslag.
ventje heeft gisteren dan toch de resterende speklappen op de bbq gedaan en ik heb de mijne koud gegeten met carolina reaper mayo. vraag me af of dat zou passen bij die loempia's die ventje onlangs in de diepvries vond. deze met kip en ham.
het vet moet binnenkort toch vervangen worden en ventje zegt net dat ze zouden statiegeld op pmd doen. blikjes en flessen. binnenkort zie je dus iedereen met een volle blauwe zak rondlopen naar zo'n droppunt. en dat zal evenveel kosten als het leeggoed op flessen.

om zwerfvuil tegen de gaan? die jeugd die bij ons verzamelen blaast aan de oesterpit zal dat worst wezen. en over die oesterpit gesproken eens een mailke sturen wanneer je een verse gekookte kreeft kan ophalen en wat de dagprijs ongeveer zal zijn. die doen in de zomer af en toe zo'n vismenu waar je vooraf moet inschrijven. voor de kreeft was ik dus al veel te laat. ( + het is duur!)
als ventje beneden is gaan we eraan beginnen. de rst van de boerderij afwerken en mijn bankkaart activeren.
fijne dag seizoentjes allen, keep safe en knuffel