In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

08 sep 2023, 12:02

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Bekske, heel veel sterkte en moed voor het zware onderzoek. Probeer er niet over te piekeren.

Heb al heel veel gedaan vandaag. Moet nu enkel nog de garage dweilen. Was dan ook om 05:00H opgestaan en meteen begonnen de keuken grondig af te vegen en daarna alles in de living. En dan deze gedweild.
Ga na de poets van de garage ook nog een kleine strijk doen en dan ga ik badje nemen, badkamer opruimen en afvegen en even zoeven met Zoef onze nieuwe steelstofzuiger. Heel gemakkelijk in gebruik. We hadden een gewone Dys*n , maar kreeg die nog heel moeilijk de trappen op en af. Tot manlief mij eens zag sukkelen en dan zijn we die steelstofzuiger gaan halen. De Dys*n gaan we in het tuinhuis parkeren, zou dan enkel gebruikt worden voor bijvoorbeeld wit fijn stof.
Gisterenavond voor het slapen gaan, was ik blijkbaar een beetje in de war. Zette de vaatwasser op terwijl er maar 2 koffietassen en onderbordjes inzaten. Dom van mij, maar ook weer geen drama.
Manlief is naar boven gekomen om hier in de living door te werken , de airco staat op en het is hier lekker koel, zo kan hij zich beter concentreren. Maar hij moest wachten op mij omdat ik hier nog aan het poetsen was. Ook Matice stond aan de glazen binnendeur. Hij heeft het warm met zijn krullen en het lijkt wel of hij weet dat het hier koeler is. Hij heeft zich een speel gepakt en is op zijn pluchen schaap gaan liggen.

Zo, ik ga doordoen, heb nu toch wat gerust.

Ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een leuke vrijdag. Liefs en een knuffel voor elk van jullie.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 sep 2023, 14:36

Goeie middag dames allemaal,
Nog een fijne dag verder, ik heb boodschappen gedaan
en het was veel te warm maar daar kunnen we niks
aan veranderen, nu ben ik binnen in de koelte
en ik ga op TV naar de koers kijken de ronde van Spanje
dan zie ik weer veel plaatsen waar we vroeger kwamen.....
Ik zou morgen 61jaar zijn getrouwd maar dat heeft
helaas niet mogen zijn, ik heb maar 29 en een half jaar gekregen,
het blijft wel door de gedachten spoken elk jaar, maar ja
Het leven moet verder gaan.... :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

08 sep 2023, 15:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

We zijn terug van vakantie. Het weer aan zee was schitterend, was eigenlijk de 1ste keer dat het warm was aan zee zonder wind. Meestal heb je wind , maar nu niet. We hebben steeds buiten gegeten in het hotel, dat was daar zalig. Alles is goed meegevallen, het weer, het hotel , het eten. Dochter was ook 1 dagje langsgekomen. Is pas s' avonds laat terug naar huis gereden.
En Spaanse woef was ook in zijn nopjes, maar hij is wel moe. Thuis heeft hij zo zijn vaste uren om te slapen, terwijl op vakantie gaat dat niet. Hij ligt hier al de ganse dag in de zetel :D .
Maar allez, iedereen was content. Gisteren in het naar huis rijden even gestopt in Veurne, is daar ook mooi.
Daar kan je nog gratis parkeren zowel op het marktplein, als in de omringende straten , je moet enkel je blauwe parkeerschijf leggen ( kun je 2 u blijven staan), waar vind je dat nog? Daar stonden we van versteld :D :D

Airco staat aan, want de warmte zat hier binnen. Ben al naar de winkel geweest.
Zoon belde daarstraks of we zondag bbq gingen doen, zo'n mooi weer, dat kunnen we toch niet laten passeren :D
En de bbq gaat hier door, allez, heb dan maar van ja gezegd. Dus werk aan de winkel.

Straks strijken, de was is vlug droog buiten. De lichte kleurenwas hangt binnen in de veranda, die kan morgen gestreken worden. Die hang ik niet buiten wegens de vliegen. Hang ik een wit blouse buiten , of een witte lange broek, vaak bevuilen vliegen dat. En je krijgt dat daar bijna niet meer uit.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 sep 2023, 17:01

Hier ook weer thuis.
Het was er mooi en stil, vooral 's nachts.
Heb gezwommen, gelezen en gewandeld.
Boven was het hier warm.
Beneden zoals steeds de 25°C.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 sep 2023, 20:22

Afbeelding

Fijn dat de vakantiegangers terug thuis zijn
en dat alles aangenaam was, daar is het vakantie voor
Nu thuis weer alles in orde brengen en verder de gewone trenot :lol:

Gezellige avond allemaal en tot morgen
Slaapwel :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

09 sep 2023, 07:02

Goede morgen seizoentjes en Welkom thuis vakantiegangers!

Ben blij dat jullie een mooie tijd gehad hebben! Anjelier: Parkeren met de blauwe schijf. Ik dacht dat dit 4 uur was. moet dan van stad tot stad veranderen want in Brugge is het 4 uur.
Clive: een bijnaam voor de stofzuiger. :D hier zou het dan stofje de zuiger zijn. en swifje de swiffer.
Ik ben alleen naar de markt gegaan want ik had een melding gekregen van b-post dat er een pakje van PO Box nummer zoveel aan het afkomen was. tussen 08.00 u en 14 u en daarna tussen 9.45 en 11.00 u. en zegt ventje je zal het zien dus hij bleef thuis. nog maar goed want zijn ex-collega N. belde. ze zijn op reis gegaan naar Spanje en terwijl ze daar sliepen hebben ze ingebroken in hun vakantie huisje. er was een hond mee: berner senner maar dat beest blafte niet wat ons doet vermoeden dat ze slaapgas hebben gebruikt. spuiten dat in via de brievenbus. en dragen dan zelf gasmaskers. ze was al het geld kwijt en de gsms en natuurlijk de bankkaarten in de sjakos. gelukkig had de jongste om de een of andere reden haar gsm bij zich in de slaapkamer waar ze met de vriend en hun kleine sliep.
kom dat tegen. nog 1 nacht en ze waren weg. N. Haar man J. had tegen een paar spanjaarden die bezig waren over hen gezegd: het is niet omdat wij onder ons geen spaans spreken dat we de taal niet verstaan. het werd bijna een hoogoplaaiende ruzie. dus hadden zij nu ineens dat plan in hun hoofd gekregen om die inbraak te doen, joost zal het wel weten. in elk geval het was een cirque om de bankkaarten te blokkeren. die van J. kon niet geblokkerd worden ( visa),omdat hij die app niet heeft. maar de volgende vakantie gaan ze wel ergens anders naartoe! Ik was ondertussen al terug met een boeket Anjers. Lilly lag op de poef en luisterde. N's kwebbel is heel luid.
Maandag belde ventje zijn andere Collega. diens moeder heeft net de zelfde aandoening of de zijne.
en ik moet vandaag naar de mijne bellen. er was vannacht heel weinig zuurstof in de lucht want ik kreeg slijmen. gelukkig heb ik een puffer boven en ene beneden.
Gisteren buiten aperitiefje gedronken en in de middag buiten gezeten. ventje met de dvd speler en ik met mijn notaboek en een stylo om nieuwe hoofdstukken te schrijven. Het pakje bevatte een toastrek maar volgens de inhoud was het een trui. de andere twee waren dat wel. een zwarte tussenseizoen en een grijze met bovenaan kant in donzig materiaal. de zwarte heeft een witte rits die niet ingewerkt is. maar je kan desgewenst er een juweeltje type bedeltje aan hangen. en je kan ook de rits met onuitwisbare inkt zwart kleuren. ze liggen klaar om naar boven te gaan om eerst gewassen te worden. met de grijze trui moet ik wel een deftige Bh dragen. dus nu gaan we op jacht naar een grijze deftige Bh. ik heb wel een grijze beugelloze. dus als de prijs te hoog is dragen we dat wel. of ik zoek een topje met ingewerkte Bh. waar ook mijn maag platter bij wordt. de meloen was lekker en de gerookte ham erg zout. Lilly vond dat ook lekker. Gimly heeft wel van de warmte geweten. al een dag geleden. vandaag wordt er sloef van een steak erop gelegd omdat we zondag niet weten welk weer het zal zijn. blijft het mooi maar tegen de avond onweder dan wordt het lasagne. Lilly zal wel dorst hebben gehad van de ham. en ze lag niet lekker door mij. is ze 3 uur in de badkamer gaan liggen waar de buitenverlichting van de buren brandde. om 12 u waren die wel uit. ik moest toch nadat ik wakker werd van slijmen elk uur gaan plassen. tot Lilly het vanmorgen om kwart voor 6 welletjes vond. Wakker worden! ik ben wakker en ik wil naar buiten! Ik moest toch opstaan om te plassen en heb dan besloten om op te staan. nu de sensorlampjes, werken nu niet langer synchroon. ik moet raden of ik aan een trap sta voor het lichtje aangaat. dus vandaag daar nog zo'n reflecterende band aan plakken en boven ook een extra.
Oma C: een trieste dag vandaag. je zou 61 jaar gehuwd zijn maar je hebt maar 31,5 gekregen. :cry: koester je herinneringen dan maar.
Bekske: Veel beterschap en moed voor maandag.
ik ga het nieuws lezen. en daarna de promomailbox uitkuisen en de sociale bekijken of er al iets staat. de laatste tijd is Inja er weer vrij actief op en dat is iemand die me volgt omdat we veel dezelfde overeenkomsten hebben. ik schreef gisteren op mijn tijdslijn dat ik wilde weten waar mijn brein was omdat ik water had opgezet voor de eitjes en vergeten was een timer te zetten want de gsm hing aan de oplader. en een keukentimer heb ik niet langer. die is veel tegen de stenen gevlogen. was het niet door Lilly dan door Gimly want die stond op de rand van de salontafel. vannacht is er iemand van de 2 met een rol fijne verpakkingswatte vandoor gegaan. er is een stuk afgebeten dus het is een daderes. die rol lag boven op de zetel bovenop het nekkussen.
Fijne dag seizoentjes! keep cool.
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

09 sep 2023, 08:33

Afbeelding
deze voormiddag kapster aan huis die komt hier al jaren en het is raar ik betaal nu veel minder dan vroeger als ik hier in de buurt bij iemand ging .Ge makkelijk en totaal niet duur afijn ja dan sta ik er straks weer fris op groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 sep 2023, 10:14

Goeiemorgen allemaal, ik heb vanmorgen
de planten gaan water geven bij mijn toeristen
Het blijft 's avonds nog laat warm en daar heb ik
dan last van, nu was het nog heerlijk buiten :lol:

Maak er een gezellige zaterdag van, genoeg drinken
en smeren als je in de zon komt, voorzichtig zijn.....
We hebben maar één gezondheid :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

09 sep 2023, 11:48

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben deze morgend al naar de winkel geweest, alles is in huis voor de bbq van morgen.
Deze namiddag al wat voorbereiding doen. Zoon zei : ge moet niet teveel doen, maar ja, automatisch doe je dat toch hé. Ik heb graag dat er verschillende groenten en vleessoorten zijn , pasta en aardappelsla, enz.
Denk dat we morgen binnen zullen zitten, in die hitte , dat gaan we niet doen. Trop is teveel :D

Manlief heeft het gras al afgereden, dat was ook weeral flink gegroeid. Als je zo enkele dagen weg bent, en je komt terug zie je toch veranderingen in de tuin. Bij mij valt dat op.

Dames, tot morgen allemaal

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 sep 2023, 12:24

En wij zijn wasjes aan het draaien.
De parasols zijn ook open gezet.
Er is bijna geen wind dan kunnen ze misschien in hun houder blijven staan straks.
De was zal rap droog zijn.
Ik had vroeger moeten beginnen dan was er nog schaduw aan de draad.
Straks terug. Luchtvochtigheid 74 %.
Ik had al de indruk dat alles plakt.
Hoorapparaatje is stuk.
Wachten tot maandag, winkel is toe op zaterdag.
Hopelijk komt de verzekering in aanmerking.
Of is het iets onnozel dat ik zelf zou kunnen oplossen hebben.

Ben benieuwd hoe het met het nieuwe huis zit bij de jongste.
Of alles nu in orde geraakt is.
De loodgieter was familie van mijn vroegere chauffagist hebben we al lachend gezegd.
Maar bij de jongste vlieg je nogal rap aan de deur als je je werk niet naar behoren uitvoert.
Die moet niet terug komen vrees ik.

Dames maak er nog een fijne zaterdag van!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 sep 2023, 18:39

Afbeelding

Goeienavond allemaal :wink:
Warm is het genoeg.... maar niks tegen te doen
proberen het wat koel te houden, en niet teveel
zware dingen doen, veel drinken en smeren
als je buiten gaat, hier kon de thermometer
op het terras niet hoger ... die barst bijna uiteen :oops:
niet te doen :roll: ....slaapwel later en tot morgen
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 sep 2023, 18:57

Hier binnen is het goede te doen. 25°C.
Boven straks alles overeen open zetten.
Vannacht zeker niet te warm gehad.
Of ik ben het gewoon aan het worden.
De was droogt maar niet om van te stoefen.
Er zit redelijk wat vocht in de lucht.
Vanmiddag was het gras nog niet droog.
Zo gauw het een beetje draaglijk is moet het dringend afgedaan worden.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

10 sep 2023, 08:11

Goede morgen seizoentjes,


Gezien de hoge luchtvochtigheid last gehad van mijn nek en rug. en ik ben nu weeral vroeg op. Alles staat open en aan de voorkant het venster naast mij. het is nu buiten nog 19°. wij hebben onze steak gebraden en gegeten. de katten wilden geen stukje. tè warm. zijn redelijk lang buiten gebleven voor ons doen. waarom het autootje van het agentje van nr 2 aan de deur van overbuurvrouw staat te doen is mij een raadsel. die zijn toch gewoon thuis? en er was een open parkeerplaats voor hem. Is de baron soms vandaag wat van plan? dat er niemand aan zijn deur mag staan? als het voor het onkruid is en dat er iemand met een zeer bijtend verdelgingsmiddel afkomt ( waardoor ook de verf van de auto kan springen met 1 spatje?) Joost zal het wel weten. met een zieke Gimly rook het hier gisteren naar zieke kat. ik heb wierookstokjes in de strijd gegooid. Lilly had dat echter nog nooit op tafel weten staan. dus haar nieuwsgierigheid straalde er van af. wat is dat? waarom komt daar rook uit uit dat fijn stokje? Ze wilde er weer het fijne van weten. Moppen om de geur weg te krijgen kan niet want het komt vanuit zijn pels. en bovendien is het veel te warm om te moppen vind ventje. Geurkaarsen heb ik niet tenzij citronella buiten. de theelichtjes ervan brandden te kort vind ik. of ik moet mijn Japanse etherische oliebrander op tafel zetten.
Wat gaan we vandaag doen? niets. ventje kwam boven en klaagde dat hij "maar" 14 uur opname meer heeft staan. dat is toch genoeg vind ik? Nu ik gedeeltes van mijn verhaal via handschrift aan het doen ben, heb ik nu tijd om weer naar de boerderij te gaan. ik doe maar een paar dingen. de kuikens, het bord en de vallei. meer niet. ik vul ook geen boot meer tenzij ik alles liggen heb. dan heb ik mijn helper niet nodig. want ventje begon me te missen. morgen kan ik kiezen of ik een taak wil of niet.
Omdat mijn glas voor medicatie binnen staat en open verdrinken daar vliegen in. vreselijk vies als je ineens iets in je mond voelt dat er niet hoort. dus nu is er een tissue over gespannen met een elastiekje, aangezien Project vaatwas vertraging heeft opgelopen. Project Planken gaat als prio door. deels omdat de kast aan het instorten staat. er komt ook Project Tv bij want ventje wil die hoger. met 2 planken zodat er alleen een dvd speler staat en het bakje van de digitale. de schuiven met rommel gaan naar boven. daar hebben we schuiven genoeg in wat de studeerkamer ging worden. metalen kastjes met schuiven. ventje wil boven een soort van ingemaakte kast waarin de kleerkast geïntergreerd zal zijn. je verliest oppervlakte maar het ziet er meteen netjes uit. of dat ook in de slaapkamer zal komen is een raadsel. ventjes mind moves in mysterieus ways.
we blijven nu vasthangen aan onze middagkoffie. met koekje uiteraard. steeds rond hetzelfde uur. terwijl de koffie buiten gedronken wordt voor de moment, koelt het bier voor 's avonds in de frigo. anders is het koffie binnen met een tv-serie afhankelijk wat ik aan het doen ben. lees ik dan kijkt ventje naar zijn series. ben ik bezig met de tablet of de pc dan hetzelfde. buiten schrijf ik met de hand en kijkt ventje dvd via de verlengspoel. zitten we ook buiten. van eten zijn we nog niet zeker wat het zal worden. Fricandellen ( curryworsten) en een portie-tje friet behoord tot de mogelijkheden. Lilly had het gisteren lastig en liep op een gegeven moment met d'r koppie tegen de vierkante bloembak die op de waterput staat. waarschijnlijk nog slaapdronken van de hitte. we riepen haar naam en haar koppie ging omhoog aan die bloembak. vanmorgen had ik geen last om de traptreden te vinden want roef: zij liep voor me. het bevestigen van de gele reflecterende strips is nog niet gebeurd. ventje vertelde dat er in het winkeltje nu hangjongeren zijn. ze willen met Aziz, zo heet hij praten maar die is steeds bezig met zijn klanten. ook ventje wilde nu niet storen. hij probeert je af te zetten maar ventje kent de prijs van een krant uit zijn hoofd. en ook van de boekjes. geen 9 euro 95 maar 8 euro 95. niet met hem. Aziz rekend erop dat je gehaast zal zijn. en omdat je via kaart betaald. en de aanwezigheid van de hangjongeren die een andere huidskleur hebben. veel ouderen maaken dan dat ze weg zijn. de laatste van de maand betaald ventje wel cash. maandag wordt er geld afgehaald via de KGB :wink: en ook ik heb een klein bedragje nodig. deze machine geeft ten minste in briefjes van 5 euro. en dat heb ik liever. kleingeld heb ik de laatste tijd niet.
Yes! 1 geslaagde mep en de vlieg is eraan.
Ik ga het nieuws lezen en mijn mailboxen bekijken en via de online folder van de Aldie te weten te komen wat er in promo is. oei, ik denk dat de hond van Andrè iets gezien heeft. het kan er ook ene zijn van die fransman. of de lustige weduwe. zo lustig is ze nu ook niet langer. haar man had altijd dorst. een droge lever. hij was zo zwaarlijvig dat hij zich moest verplaatsen met zijn fiets. gestorven aan een zware hartaanval. hij was in het ziekenhuis voor een controle toen hij ineen zeeg.
Fijne dag seizoentjes keep cool
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

10 sep 2023, 09:15

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 sep 2023, 09:40

Goeie zonnige morgen allemaal de seizoentjes, :wink:
't was weer van datte.... niet binnen te geraken :roll:
en dat de hele morgen geprobeerd :oops:
Maar eindelijk is het dan toch eens gelukt

Bekske en M-M, nu kan ik eindelijk alles bijlezen :roll:

Hier is geen nieuws, alles rustig, stil en
de warmte buitenhouden zolang het kan

Ik wens jullie allen een fijne zondag, en hou het veilig!
veel drinken en smeren.... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".