In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goedemorgen allemaal
Ik heb niks te vertellen hier is geen nieuws.
Maak er een leuke dag van allemaal, hier probeert de zon
er stilletjes door te komen...mooi.....
M M, wat goed helpt tegen constipatie is:
veel vezels eten en veel water drinken
en 's avonds voor het slapen gaan 2 kiwi's
Al die medicatie tegen verstopping is
slecht voor de darmen
succes ermee!
Ik heb niks te vertellen hier is geen nieuws.
Maak er een leuke dag van allemaal, hier probeert de zon
er stilletjes door te komen...mooi.....
M M, wat goed helpt tegen constipatie is:
veel vezels eten en veel water drinken
en 's avonds voor het slapen gaan 2 kiwi's
Al die medicatie tegen verstopping is
slecht voor de darmen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En hier valt ook niet veel te vertellen.
Een halve voormiddag verdaan met het mevrouwtje van Verisure.
Die wou weten waarom ze een nul gekregen hadden....
Ze heeft al dadelijk een van de problemen aangepakt.
Het andere probleem is een afspraak met de technicus maken.
Wel, dat is net een van de problemen.
Die zien niet om of die bellen niet om de afspraak te maken.
Ik wacht af, want ik zou normaal afwezig geweest zijn deze namiddag.
Ik voel met niet 100% dus die tocht naar de stad maar afgeblazen.
Morgen is er nog een dag.
Al drie nachten heel goed geslapen.
Dat is het vermelden waard.
He tis hier grijs en koud en het regende daarnet.
Een heel plaatselijke bui denk ik.
Op buienradar geen buien te zien en zelfs een zonnetje.
Daar ben ik wel naar aan het zoeken...
Nog een fijne namiddag aan iedereen en een gezellige avond.
Een halve voormiddag verdaan met het mevrouwtje van Verisure.
Die wou weten waarom ze een nul gekregen hadden....
Ze heeft al dadelijk een van de problemen aangepakt.
Het andere probleem is een afspraak met de technicus maken.
Wel, dat is net een van de problemen.
Die zien niet om of die bellen niet om de afspraak te maken.
Ik wacht af, want ik zou normaal afwezig geweest zijn deze namiddag.
Ik voel met niet 100% dus die tocht naar de stad maar afgeblazen.
Morgen is er nog een dag.
Al drie nachten heel goed geslapen.
Dat is het vermelden waard.
He tis hier grijs en koud en het regende daarnet.
Een heel plaatselijke bui denk ik.
Op buienradar geen buien te zien en zelfs een zonnetje.
Daar ben ik wel naar aan het zoeken...
Nog een fijne namiddag aan iedereen en een gezellige avond.
-
Goede namiddag allemaal,
zopas een aanpassing gedaan op de bank
zodat ik het zeker niet vergeet
en een mail naar de dokter dat wordt
dus hopelijk ook opgelost
Hier ook een buitje gehad, geen wind
maar het is toch frisjes....
Een gezellige dag verder en voor later
een rustgevende nacht, en tot morgen...
zopas een aanpassing gedaan op de bank
zodat ik het zeker niet vergeet
en een mail naar de dokter dat wordt
dus hopelijk ook opgelost
Hier ook een buitje gehad, geen wind
maar het is toch frisjes....
Een gezellige dag verder en voor later
een rustgevende nacht, en tot morgen...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Wakker geworden omdat mijn voeten koud werden en ik moest plassen. Aangezien ik geen zin meer had om in bed te kruipen dan maar naar beneden gegaan. Seffens gaat de gewone verwarming aan. En dan met een pegnoir aan is het hier best te pruimen
Heb gisteren nog wat in de schuiven gerommeld voor versiering. Moet ergens een paar meter lint in satijn weten te scoren en mijn lijmpistool. Ook een bus haarlak naar beneden brengen. De glitter moet toch ergens mee vastplakken.
Lilly ziet het alvast zitten om mee te helpen. jaja!
Ik heb antwoord gehad op mijn vraag voor kreeft. Dit dan doorgeven want ventje heeft de reservering op zijn naam staan.
Ook ontdekt dat Julia door restaurant Hof ter Doest wordt beheerd. Die ga ik straks googlen. want in de revieuws werd die naam een paar keer genoemd. in de negatieve zin.
Vandaag om 10 u 15 naar Tieneke voor pedicure en facial. ventje gaat op boodschap en brengt bestelde pellets mee voor een maand. Ook zijn Heavy Metal vriend Stefaan komt hier om materiaal. Ventje heeft nu zicht op de rommel op zolder. Een paar deuren worden vernietigd om deze via het containerpark te dumpen want anders kunnen ze niet in Tuutje. Het bobbelglas kan nog dienen. Als we die in 1 keer eruit krijgen. Buurman zal wel weten hoe. Hier beneden zijn er 2 deuren die wel nieuw glas kunnen gebruiken. een door een barst en 1 door een stukje plexi. Die laatste zal wel vervangen zijn door de vorige eigenaar. Er zal wel ergens een stukje plexi rondgeslingerd hebben. In plaats van meteen de andere 2 panelen mee te vervangen? Neen. Het trekt op niets. Ofwel haal ik plexi ( nu hebben ze die in overvloed door covid) en vervang meteen de hele battaclan. of vervangen we het door de orginele bobbelglas dat we uit die oude deuren halen die in twee en dan nog eens in twee moeten gezaagd worden.
Mijn Prio is dat als de meubels hier komen de glazen deur er al moet zijn. Deze naar de gang zou moeten kunnen draaien zodat de katten buiten kunnen maar de warmte binnen. enfin. We shall see zei de blinde.
Gisteren mijn taak niet kunnen doen, maar het ging toch voor nothing geweest zijn want Gimly besloot z'n maag nog eens uit te kieperen.
Mijn boottaak was nipt. Roomtaarten met een kaars vergen tijd. Ik ga straks eens kijken of mijn helper nog klaar staat.
Vandaag lever met spekjes of frituurrotzooi. Aangezien Stefaan komt..... kan dat lang duren eer die hier weg is. En dan kan hij nog een hapje mee-eten als hij dat wil. Gisteren was het omelet met spek. al het beleg is op en ik moet kazen bestellen. augurkenkaas en pikante kaas. Als ik dat vandaag bestel heb ik het morgen. Ventje is er wel in geslaagd een proefpakket bij die firma waar ik nog een struisvogelei mee te pellen heb wegens discriminatie van katten te scoren. De vraag is nu...zullen ze het lusten? Hij wil niet dat Lilly plots meer dan 4 kilo weegt. En wat Gimly betreft en zijn gevoelige maag.....
We moeten dat voer mengen onder hun normale voer dat al een mengeling is.
Gimly's met Hill's ID dieet voor maag en darmen en Lilly moet Hills voor gesterilseerde kattinen eten. Apart eten doen ze niet dus is het een mix. Nu is Lilly in een" ik wil meer natvoer" periode. Het is immers koud buiten dus moet ze meer caloriën binnen hebben. Het was gisterenavond niet wel: ze kwam al pruttelend binnen. Ik had ze tè lang buiten laten zitten maar.... euch.... Zij wilde buiten tijdens onze avondboterham!
Redelijk goed geslapen. Weer een hoofdstuk bij verzonnen voor mijn verhaal in The zone. Dat is voor straks na de koffie en de bonussen.
Fijne dag seizoentjes
Wakker geworden omdat mijn voeten koud werden en ik moest plassen. Aangezien ik geen zin meer had om in bed te kruipen dan maar naar beneden gegaan. Seffens gaat de gewone verwarming aan. En dan met een pegnoir aan is het hier best te pruimen
Heb gisteren nog wat in de schuiven gerommeld voor versiering. Moet ergens een paar meter lint in satijn weten te scoren en mijn lijmpistool. Ook een bus haarlak naar beneden brengen. De glitter moet toch ergens mee vastplakken.
Lilly ziet het alvast zitten om mee te helpen. jaja!
Ik heb antwoord gehad op mijn vraag voor kreeft. Dit dan doorgeven want ventje heeft de reservering op zijn naam staan.
Ook ontdekt dat Julia door restaurant Hof ter Doest wordt beheerd. Die ga ik straks googlen. want in de revieuws werd die naam een paar keer genoemd. in de negatieve zin.
Vandaag om 10 u 15 naar Tieneke voor pedicure en facial. ventje gaat op boodschap en brengt bestelde pellets mee voor een maand. Ook zijn Heavy Metal vriend Stefaan komt hier om materiaal. Ventje heeft nu zicht op de rommel op zolder. Een paar deuren worden vernietigd om deze via het containerpark te dumpen want anders kunnen ze niet in Tuutje. Het bobbelglas kan nog dienen. Als we die in 1 keer eruit krijgen. Buurman zal wel weten hoe. Hier beneden zijn er 2 deuren die wel nieuw glas kunnen gebruiken. een door een barst en 1 door een stukje plexi. Die laatste zal wel vervangen zijn door de vorige eigenaar. Er zal wel ergens een stukje plexi rondgeslingerd hebben. In plaats van meteen de andere 2 panelen mee te vervangen? Neen. Het trekt op niets. Ofwel haal ik plexi ( nu hebben ze die in overvloed door covid) en vervang meteen de hele battaclan. of vervangen we het door de orginele bobbelglas dat we uit die oude deuren halen die in twee en dan nog eens in twee moeten gezaagd worden.
Mijn Prio is dat als de meubels hier komen de glazen deur er al moet zijn. Deze naar de gang zou moeten kunnen draaien zodat de katten buiten kunnen maar de warmte binnen. enfin. We shall see zei de blinde.
Gisteren mijn taak niet kunnen doen, maar het ging toch voor nothing geweest zijn want Gimly besloot z'n maag nog eens uit te kieperen.
Mijn boottaak was nipt. Roomtaarten met een kaars vergen tijd. Ik ga straks eens kijken of mijn helper nog klaar staat.
Vandaag lever met spekjes of frituurrotzooi. Aangezien Stefaan komt..... kan dat lang duren eer die hier weg is. En dan kan hij nog een hapje mee-eten als hij dat wil. Gisteren was het omelet met spek. al het beleg is op en ik moet kazen bestellen. augurkenkaas en pikante kaas. Als ik dat vandaag bestel heb ik het morgen. Ventje is er wel in geslaagd een proefpakket bij die firma waar ik nog een struisvogelei mee te pellen heb wegens discriminatie van katten te scoren. De vraag is nu...zullen ze het lusten? Hij wil niet dat Lilly plots meer dan 4 kilo weegt. En wat Gimly betreft en zijn gevoelige maag.....
Gimly's met Hill's ID dieet voor maag en darmen en Lilly moet Hills voor gesterilseerde kattinen eten. Apart eten doen ze niet dus is het een mix. Nu is Lilly in een" ik wil meer natvoer" periode. Het is immers koud buiten dus moet ze meer caloriën binnen hebben. Het was gisterenavond niet wel: ze kwam al pruttelend binnen. Ik had ze tè lang buiten laten zitten maar.... euch.... Zij wilde buiten tijdens onze avondboterham!
Redelijk goed geslapen. Weer een hoofdstuk bij verzonnen voor mijn verhaal in The zone. Dat is voor straks na de koffie en de bonussen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Goede morgen iedereen,
Hier voor de verandering: regen!
Niks aan te doen gelukkig heb ik gisteren
mijn boodschappen gedaan en hopelijk
kan ik dat tegen het weekend nog eens doen
Niet leuk met een rollator als het regent
Voor allen een aangename dag, en beterschap
voor wie zich niet lekker voelt.
Hier voor de verandering: regen!
Niks aan te doen gelukkig heb ik gisteren
mijn boodschappen gedaan en hopelijk
kan ik dat tegen het weekend nog eens doen
Niet leuk met een rollator als het regent
Voor allen een aangename dag, en beterschap
voor wie zich niet lekker voelt.
-
Oma-C jij was de slimste gisteren.
Ik zal ergens een droog uurtje moeten vinden om minstens om brood te gaan.
Was ik gisteren toch maar geweest.
Spijt komt nooit te vroeg, maar steeds te laat.
We zullen boven dan maar stofzuigen.
Moet ook gebeuren.
Nog een stukje strijken in elk geval.
Veel langer dan een uur lukt niet meer.
Ook goed, als je het weet hou je er rekening mee.
Was ik maar blijven auto rijden.
Maar ja, naar het centrum is geen optie met de wagen.
Parking pokkenduur en je mag nergens door.
Bus is een hele onderneming.
Met de 5, als hij rijdt, naar station.
Daar in de regen wachten op de 1, stadspendel, om nog een heel stapje te voet te moeten doen.
Er is niet overal een overdekt perron voor de bussen. Leve De Lijn!
Het is wat het is, zeggen ze tegenwoordig.
Voorlopig is er nog een bus en een trein.
Tot bepaalde figuren beslissen dat ze ook ons landje moeten inlijven...
Ik hoop het niet meer te moeten meemaken, maar vrees toch het ergste.
Tenzij bepaalde figuren het loodje leggen op tijd...
Zoek de zonzij zullen we maar proberen.
We zullen het licht terug moeten aansteken.
Ik had heel optimistisch alle lichten uitgedaan.
Ik zal ergens een droog uurtje moeten vinden om minstens om brood te gaan.
Was ik gisteren toch maar geweest.
Spijt komt nooit te vroeg, maar steeds te laat.
We zullen boven dan maar stofzuigen.
Moet ook gebeuren.
Nog een stukje strijken in elk geval.
Veel langer dan een uur lukt niet meer.
Ook goed, als je het weet hou je er rekening mee.
Was ik maar blijven auto rijden.
Maar ja, naar het centrum is geen optie met de wagen.
Parking pokkenduur en je mag nergens door.
Bus is een hele onderneming.
Met de 5, als hij rijdt, naar station.
Daar in de regen wachten op de 1, stadspendel, om nog een heel stapje te voet te moeten doen.
Er is niet overal een overdekt perron voor de bussen. Leve De Lijn!
Het is wat het is, zeggen ze tegenwoordig.
Voorlopig is er nog een bus en een trein.
Tot bepaalde figuren beslissen dat ze ook ons landje moeten inlijven...
Ik hoop het niet meer te moeten meemaken, maar vrees toch het ergste.
Tenzij bepaalde figuren het loodje leggen op tijd...
Zoek de zonzij zullen we maar proberen.
We zullen het licht terug moeten aansteken.
Ik had heel optimistisch alle lichten uitgedaan.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede (vroege) morgen seizoentjes,
Aangezien ik een snotneus heb en Lilly stoor, heb ik besloten om deze neus beneden verder te laten snotteren. Ik heb Rika manueel aangestoken. Om 5 u 30 schakel ik haar terug over en dan kan CV het overnemen. Ze staat dan terug op automaat.
De snotneus waarschijnlijk opgelopen in de behandelkamer. Omdat ze m'n schouders mee deed, heb ik me moeten uitkleden. En ondanks de verwarming toch frisjes. Een deken hielp wel maar een gewone handdoek op de schouders was te dun. Er was bovendien veel wind uit veranderelijke richting.Waardoor de verwarming niet 100% werkte.
Ik heb eerst de pedicure gehad .Mijn huid is veel minder droog dan de laatste keer omdat ik nu mijn routine heb met serum en dagcreme.
Het was wel hoog water bij mij na de behandeling en de electrieker was daar ook omdat ze haar tweede digitale meter kwamen plaatsen. Ook bij hem was het hoog water. Ze heeft een nieuw bubbelbad waar ik zonder hulp in zou kunnen.
Stefaan was erg laat en we hebben pas 's avonds onze lever gegeten. Vandaag kippenbillen.
Gisteren zijn er een aantal kaartjes toegekomen waronder eentje van ventjes zus! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ook Clive heel erg bedankt en MJ. Je bent wel vergeten het kaartje te ondertekenen maar ik ken je stijl van kaartjes waardoor ik het dus wist. Plus het adres op de enveloppe. Mooie pinguins ook.
Gimly heeft mij al een kadootje gegeven. Een groene oogschauw stick die beter bij de saliegroene trui past dan blauwe oogschaduw. De andere oplossing was met aardekleuren werken. Van Lilly krijg ik vandaag een bosje bloemen. Ik weet nog niet of ze voor rozen zal kiezen of het bij haar favoriete bloemen zal houden. We zien wel. Er zou volgens Tieneke die vandaag als alles goed gaat oma wordt, een bakker op de wekelijkse markt staan die heerlijke koeken meeheeft in boerenboter. Dat is het proberen waart.
Ten minste als die hevige wind wat luwt vandaag.
Het waait hier aan 44 km/uur. Dat is windkracht 6 uit WNW. Het is 9° maar voelt aan als -4° door de wind. Onze snotneus is aan het minderen. Dadelijk een kopje koffie zetten.
Lilly ligt in de badkamer op het matje voor de douche. Gisteren toen ik haar om 8 u binnenliet was ze vochtig. En dat liet ze me ook merken!
Ik kreeg weer een heel commentaar over me. Ventje had haar buiten gelaten. Toen ik aan de tatertrien vroeg of ze me niet wilde bedanken omdat ik haar binnengehaald had, deed ze dat. Ik kreeg een kopje en weer de nodige commentaar. Ze moet altijd het laatste woord hebben.
Koffie is gemaakt en Gimly is een slokkie water gaan drinken. Eten wil hij niet want zijn maag sputtert tegen.
ik ga bonussen ophalen en de taak verder zetten.
Daarna ga ik even een tijdje in 'the zone'.
Het is vandaag vuilnisbakken + papier en karton en de blauwe zakken. Die kunnen we met de haken aan de lantaarnpaal hangen. Ik hoor precies al een blauwe zak waaien voorbij het huis.
Fijne dag seizoentje, Waai niet weg vandaag!
Aangezien ik een snotneus heb en Lilly stoor, heb ik besloten om deze neus beneden verder te laten snotteren. Ik heb Rika manueel aangestoken. Om 5 u 30 schakel ik haar terug over en dan kan CV het overnemen. Ze staat dan terug op automaat.
De snotneus waarschijnlijk opgelopen in de behandelkamer. Omdat ze m'n schouders mee deed, heb ik me moeten uitkleden. En ondanks de verwarming toch frisjes. Een deken hielp wel maar een gewone handdoek op de schouders was te dun. Er was bovendien veel wind uit veranderelijke richting.Waardoor de verwarming niet 100% werkte.
Ik heb eerst de pedicure gehad .Mijn huid is veel minder droog dan de laatste keer omdat ik nu mijn routine heb met serum en dagcreme.
Het was wel hoog water bij mij na de behandeling en de electrieker was daar ook omdat ze haar tweede digitale meter kwamen plaatsen. Ook bij hem was het hoog water. Ze heeft een nieuw bubbelbad waar ik zonder hulp in zou kunnen.
Stefaan was erg laat en we hebben pas 's avonds onze lever gegeten. Vandaag kippenbillen.
Gisteren zijn er een aantal kaartjes toegekomen waronder eentje van ventjes zus! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ook Clive heel erg bedankt en MJ. Je bent wel vergeten het kaartje te ondertekenen maar ik ken je stijl van kaartjes waardoor ik het dus wist. Plus het adres op de enveloppe. Mooie pinguins ook.
Gimly heeft mij al een kadootje gegeven. Een groene oogschauw stick die beter bij de saliegroene trui past dan blauwe oogschaduw. De andere oplossing was met aardekleuren werken. Van Lilly krijg ik vandaag een bosje bloemen. Ik weet nog niet of ze voor rozen zal kiezen of het bij haar favoriete bloemen zal houden. We zien wel. Er zou volgens Tieneke die vandaag als alles goed gaat oma wordt, een bakker op de wekelijkse markt staan die heerlijke koeken meeheeft in boerenboter. Dat is het proberen waart.
Ten minste als die hevige wind wat luwt vandaag.
Lilly ligt in de badkamer op het matje voor de douche. Gisteren toen ik haar om 8 u binnenliet was ze vochtig. En dat liet ze me ook merken!
Ik kreeg weer een heel commentaar over me. Ventje had haar buiten gelaten. Toen ik aan de tatertrien vroeg of ze me niet wilde bedanken omdat ik haar binnengehaald had, deed ze dat. Ik kreeg een kopje en weer de nodige commentaar. Ze moet altijd het laatste woord hebben.
Koffie is gemaakt en Gimly is een slokkie water gaan drinken. Eten wil hij niet want zijn maag sputtert tegen.
ik ga bonussen ophalen en de taak verder zetten.
Daarna ga ik even een tijdje in 'the zone'.
Het is vandaag vuilnisbakken + papier en karton en de blauwe zakken. Die kunnen we met de haken aan de lantaarnpaal hangen. Ik hoor precies al een blauwe zak waaien voorbij het huis.
Fijne dag seizoentje, Waai niet weg vandaag!
Cats Rule!
-

Goedemorgen allemaal
Hier is het nog droog maar voor hoelang?
De wind waait wel rond de blok, ik zit 2 hoog
We zien het wel, donker is het nog wel
Hier geen Sint maar die weet al jaren
dat ik te oud ben voor speelgoed
mag snoepen, en dat suikervrije snoep vind ik niet lekker
Fijne vrijdag, goede moed en sterkte aan wie het nodig heeft
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hier veel wind en nu juist komen ze blauwe zakken met plastiek ophalen .Ik heb eerst weer het dekzeil op de buiten meubelen moeten leggen en vastmaken .Er was een gedeelte losgekomen .Nu rusten dan men huishoudelijke taken en in de namiddag komt de huisarts weer .Verder geen nieuws groetje geniet van je dag
-
Nu we hier toch zijn even binnen wippen.
Tegen mijn gewoonte in nog in peignoir.
Tegenwoordig zet ik de vuilzak in een open ton.
De meeste buren doen dat zo.
De poezen in de buurt krabden de zakken open.
De eksters pikten erin.
Heel de straat vol afval.
Of het mag weet ik niet.
Ik heb er nog niets van gehoord, dus zolang doen we dat op die manier.
De PMD zak onderin en de restafvalzak bovenop.
Die komen heel vroeg en de PMD soms vrij laat.
Evenals het papier en karton, die zijn ook laat.
Het plan is dus om eindelijk al mijn geplande boodschappen te doen.
Het zou droog blijven vandaag.
Dames tot in den draai.
MM je kaart zal te laat zijn vrees ik...
Tegen mijn gewoonte in nog in peignoir.
Tegenwoordig zet ik de vuilzak in een open ton.
De meeste buren doen dat zo.
De poezen in de buurt krabden de zakken open.
De eksters pikten erin.
Heel de straat vol afval.
Of het mag weet ik niet.
Ik heb er nog niets van gehoord, dus zolang doen we dat op die manier.
De PMD zak onderin en de restafvalzak bovenop.
Die komen heel vroeg en de PMD soms vrij laat.
Evenals het papier en karton, die zijn ook laat.
Het plan is dus om eindelijk al mijn geplande boodschappen te doen.
Het zou droog blijven vandaag.
Dames tot in den draai.
MM je kaart zal te laat zijn vrees ik...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Sinterklaas vandaag. Een heel leuke dag voor de kinderen, heb daar zelf ook goeie herinneringen aan.
Morgen komt de familie , want de Sint heeft hier ook geweest.
Volgende week de kerstboom zetten en alle andere versieringen. Ik wacht daar altijd mee tot de Sint voorbij is, alhoewel al bij veel mensen de kerstboom staat. Ook bij zoon al, ja, de ukjes zagen daarvoor.
Toch naar het plantencentrum geweest enkele dagen geleden. Had daar een kerstroos gekocht, nu deze morgend in de supermarkt kon je er ook kopen. Ik kijk naar de prijs en dat is de helft goedkoper in de supermarkt. Vond dat nu wel veel.
Hier schijnt het zonnetje, ze mag blijven
Tot morgen iedereen.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
kom even langs om een dank je wel te zeggen aan omaC
je mmooie kaartje zat in de bus vandaag
hier geen echt nieuwe nieuws ,
ik sukkel nog altijd met de rug
fijne avond ,bisous
kom even langs om een dank je wel te zeggen aan omaC
je mmooie kaartje zat in de bus vandaag