In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie morgen leutertjes allemaal
het was gevroren vannacht en de daken waren wit hier bij ons
maar het zonnetje is er al vroeg en ze geeft warmte
mijn ventje is onze auto aan 't wassen nu dat het droog is want voor morgen word er veel wind en regen voorspeld

vandaag doe ik het rustig aan want tis zondag , al heb ik nog wel wat kleine werkjes die ik wil doen , maar soit ik zal wel zien wat ik kan doen en hoe het gaat
marietteke gaat het al een beetje met jou ventje ?????
en hoe is het nog met Rozetteke , want ze was een tijdje terug toch ook op de sukkel hé
en doe haar maar eens de groetjes van mij en mijn ventje
Bertje ha ha ha wat een goed idee van dat bordje
Ponneke toen wij onze Bordercollie hadden dan hadden we iedere keer als hij gekamd werd bijna een volle emmer met haar , maar ik wist niet dat dat kon gebruikt worden tegen mollen en zo zie je dat een mens nooit te oud is om iets bij te leren hé
Sita das toch ambetant hé als je hier niet binnen geraakt en het probleem is dat je niet weet hoe dat komt
Remie wij hebben gisterenavond alleen de aankomst gezien bij de vrouwen in het veldrijden en dat kwam omdat onze film waar we naar keken toen juist gedaan was
jammer dat Betsema niet kon meerijden omdat ze ziek is
mama-inge oei zoveel wind al bij jou , hier gelukkig niet hoor
An en Remie , ik eet pannenkoeken het liefst gewoon met mijn zelfgemaakte rabarberconfituur of van die bleke meelsuiker , maar mijn ventje eet daar altijd iets anders bij zoals plakjes salami er tussen of parijzerworst of seranoham met mostaard of smeerkaas met ham er op of zelfs americain preparé er op , jakkes dat moet ik allemaal niet hebben hoor op mijn pannenkoeken
maar ja smaken verschillen hé en iedereen moet eten wat hij of zij zelf lekker vind
thijli aan de wasjes bezig en toch terug binnen geraakt zie ik
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Ponneke
geniet nog van jullie zondag verder
onze menu voor deze middag
frietjes met kalkoenpavee in champignonroomsaus en sla en tomaten
en bij onze koffie deze namiddag lekkere roomsoesjes
daaaaaag

het was gevroren vannacht en de daken waren wit hier bij ons
maar het zonnetje is er al vroeg en ze geeft warmte
mijn ventje is onze auto aan 't wassen nu dat het droog is want voor morgen word er veel wind en regen voorspeld

vandaag doe ik het rustig aan want tis zondag , al heb ik nog wel wat kleine werkjes die ik wil doen , maar soit ik zal wel zien wat ik kan doen en hoe het gaat
marietteke gaat het al een beetje met jou ventje ?????
en hoe is het nog met Rozetteke , want ze was een tijdje terug toch ook op de sukkel hé
en doe haar maar eens de groetjes van mij en mijn ventje
Bertje ha ha ha wat een goed idee van dat bordje
Ponneke toen wij onze Bordercollie hadden dan hadden we iedere keer als hij gekamd werd bijna een volle emmer met haar , maar ik wist niet dat dat kon gebruikt worden tegen mollen en zo zie je dat een mens nooit te oud is om iets bij te leren hé
Sita das toch ambetant hé als je hier niet binnen geraakt en het probleem is dat je niet weet hoe dat komt
Remie wij hebben gisterenavond alleen de aankomst gezien bij de vrouwen in het veldrijden en dat kwam omdat onze film waar we naar keken toen juist gedaan was
jammer dat Betsema niet kon meerijden omdat ze ziek is
mama-inge oei zoveel wind al bij jou , hier gelukkig niet hoor
An en Remie , ik eet pannenkoeken het liefst gewoon met mijn zelfgemaakte rabarberconfituur of van die bleke meelsuiker , maar mijn ventje eet daar altijd iets anders bij zoals plakjes salami er tussen of parijzerworst of seranoham met mostaard of smeerkaas met ham er op of zelfs americain preparé er op , jakkes dat moet ik allemaal niet hebben hoor op mijn pannenkoeken
maar ja smaken verschillen hé en iedereen moet eten wat hij of zij zelf lekker vind
thijli aan de wasjes bezig en toch terug binnen geraakt zie ik
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Ponneke
geniet nog van jullie zondag verder
onze menu voor deze middag
frietjes met kalkoenpavee in champignonroomsaus en sla en tomaten
en bij onze koffie deze namiddag lekkere roomsoesjes
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Even tijd voor hier te komen nemen
Was een druk weekend al. Vrijdag de boodschappen gedaan. In de namiddag een grote pot dikke erwtensoep (Snert op zijn Hollands) gemaakt met veel verse groeten een hammetje, spek. Gisterenavond van gegeten, heel lekker. Wel niet zo licht verteerbaar want ik veel gedroomd vannacht.
Gisteren de jongste dochter met de drie kindjes tja daarna ben je wel moe zo 3 die houden je bezig hoor.
Deze morgen dan eerst een strijk weggewerkt. Moet subiet nog een was op zetten en nog twee machines plooien daarna. Blij dat het morgen maandag is kan ik uitrusten
De oudste dochter knap wat op maar is vooral moe. De oudste kleinzoon de is er stilaan aan het doorkomen. Schoonzoon had zijn booster net op tijd gekregen en volgens de laatste berichten enkel een hoest.
En de beloofde zon is ver te zoeken, al meer wolken gezien dan zon. Maar heb toch tijdens het strijken de verwarming even afgezet en de achterdeur open gezet eens lekker verluchten
Ik zie veel over pannenkoeken voorbij komen. Ik heb liever hartige zo met spek en kaas. Ik zal hier eens moeten bedelen voor recepten ervan.
Gerda je man ondertussen terug oké, wat een miserie zeg met die boosterprik
Marietteke hoe gaat het met jou man?
Hondenhaar tegen mollen wist ik ook niet. Ik weet wel als we in de buurt wandelen dat ons bruintje naar elke molshoop gaat haar neus erin steekt en daarna met haar voorpoot er zo een in krabt.
Ik lees dat ze in Nederland zo een hevige wind verwachten.
Sita je wordt een stevige tegenspeelster bij het puzzelen. Ik heb op de site puzzeltjes ontdekt van Anton Pieck, zo leuk om te doen
Ik heb me gisteren laten verleiden tot de aankoop van twee legpuzzels van Anton Pieck ze komen dinsdag. Ik krijg terug zin om echte legpuzzels te maken.
Op het menu, parelhoenfilet met roze pepersaus en aardappelkroketten
Zo en nu puzzeltijd
Was een druk weekend al. Vrijdag de boodschappen gedaan. In de namiddag een grote pot dikke erwtensoep (Snert op zijn Hollands) gemaakt met veel verse groeten een hammetje, spek. Gisterenavond van gegeten, heel lekker. Wel niet zo licht verteerbaar want ik veel gedroomd vannacht.
Gisteren de jongste dochter met de drie kindjes tja daarna ben je wel moe zo 3 die houden je bezig hoor.
Deze morgen dan eerst een strijk weggewerkt. Moet subiet nog een was op zetten en nog twee machines plooien daarna. Blij dat het morgen maandag is kan ik uitrusten
De oudste dochter knap wat op maar is vooral moe. De oudste kleinzoon de is er stilaan aan het doorkomen. Schoonzoon had zijn booster net op tijd gekregen en volgens de laatste berichten enkel een hoest.
En de beloofde zon is ver te zoeken, al meer wolken gezien dan zon. Maar heb toch tijdens het strijken de verwarming even afgezet en de achterdeur open gezet eens lekker verluchten
Ik zie veel over pannenkoeken voorbij komen. Ik heb liever hartige zo met spek en kaas. Ik zal hier eens moeten bedelen voor recepten ervan.
Gerda je man ondertussen terug oké, wat een miserie zeg met die boosterprik
Marietteke hoe gaat het met jou man?
Hondenhaar tegen mollen wist ik ook niet. Ik weet wel als we in de buurt wandelen dat ons bruintje naar elke molshoop gaat haar neus erin steekt en daarna met haar voorpoot er zo een in krabt.
Ik lees dat ze in Nederland zo een hevige wind verwachten.
Sita je wordt een stevige tegenspeelster bij het puzzelen. Ik heb op de site puzzeltjes ontdekt van Anton Pieck, zo leuk om te doen
Ik heb me gisteren laten verleiden tot de aankoop van twee legpuzzels van Anton Pieck ze komen dinsdag. Ik krijg terug zin om echte legpuzzels te maken.
Op het menu, parelhoenfilet met roze pepersaus en aardappelkroketten
Zo en nu puzzeltijd
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Daarnet was het de Tennisfinale van de Australian Open waar ik naar keek op TV via Eurosport en vanavond kijk ik weer naar het WK Veldrijden
op de Belg. Niks voor
, wij kijken maar zelden naar dezelfde programma’s..!Onze interesses liggen nogal uit elkaar wat dat aangaat..! (bij wel meer dingen hoor
Menu:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond allemaal
Het zonneke scheen , dus wij <mijn zus en ik >.. effe op ons fietske gesprongen ,
maar toen we onderweg waren , liet het zonneke ons in de steek ,
en 't was toch frisser dan ik dacht hoor ,
Sita wij hebben ook 'n lekkere wafel met creme gaan smullen hoor
Remie storm op komst ..
...en je mopke , hahaha grandioos !
Bertje , hier altijd pannenkoeke ,
met ..kinnekenssuiker
AN W klaar om de storm te ontvangen ..
ponneke waauw 6 honden ..zal zeker wat werk meebrengen
met al je diertjes
Lenk leuk de kids op bezoek
en het gaat stillentjes beter met mijn man hoor
bloemeke , het gaat wel hoor ,
alleen te weinig beweging , voor mijn man ,
ik denk erover om 'n hometrainer te zoeken ,
En ons Rozetteke , is ook wel ok ,
maar die knie nog altijd niet gedaan ,
ze moet nu 'n paar week naar kiné , maar voor haar schouder
fijne avond allemaal
geluk vind je onverwacht
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Wat een mooie puzzels Inge!
zelf doe ik veel word feud met vrienden en elke dag doe ik
sudoku puzzels.
mooi tijdverdrijf
Man gaat morgen voor het eerst weer werken,
richting zweden, hij heeft wel een rode gelaatskleur, heel apart!
hopen dat het verder goed met hem gaat.
Het heeft een grote impact gehad in ons leven pfff.
Vanmorgen werden we om half 5 gewekt door iemand die heel hard op de voordeur
zat te bonken en de bel gebruikte, iemand die een glaasje teveel op had pfff
Vanmiddag samen met man en chelsea naar het water gelopen, heerlijk
met een zonnetje erbij.
Voor allemaal een fijne avond.
zelf doe ik veel word feud met vrienden en elke dag doe ik
sudoku puzzels.
mooi tijdverdrijf
Man gaat morgen voor het eerst weer werken,
richting zweden, hij heeft wel een rode gelaatskleur, heel apart!
hopen dat het verder goed met hem gaat.
Het heeft een grote impact gehad in ons leven pfff.
Vanmorgen werden we om half 5 gewekt door iemand die heel hard op de voordeur
zat te bonken en de bel gebruikte, iemand die een glaasje teveel op had pfff
Vanmiddag samen met man en chelsea naar het water gelopen, heerlijk
met een zonnetje erbij.
Voor allemaal een fijne avond.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
goede avond allemaal,
ja heerlijk zonnetje vandaag,was fijn met de dogs
op de club fijn getraind......
maar het is stilte voor de storm,
krijgen morgen heel veel storm en regen .....brrrrrrr
maar moet er wel uit met Diesel
hopelijk valt het mee.....storm Corrie heet ze
remie leuk
en ligt je bootje goed vast,nu morgen met die storm??
gerda jullie gelukkig beter!!!!
marietteke en bloempje ja word tijd dat het lente word
wil weer naar de camping
ja op de dogclub ookveel mollen.......ponneke huis vol dogs ,heerlijk gezellig
ja had ook jaren grote honden duitse herders,nu diesel stabij/border collie
heel lief......
fijne avond allemaal,en een mooie week mocht ik er niet zijn
hou jullie gezond

Diesel is op de foto gezet ,was hij nog puppy....
de herders zijn sterren,en heb nog meer honden die sterren zijn.poedel en ierse wolfshond
ja heerlijk zonnetje vandaag,was fijn met de dogs
op de club fijn getraind......
maar het is stilte voor de storm,
krijgen morgen heel veel storm en regen .....brrrrrrr
maar moet er wel uit met Diesel
hopelijk valt het mee.....storm Corrie heet ze
remie leuk
gerda jullie gelukkig beter!!!!
marietteke en bloempje ja word tijd dat het lente word
wil weer naar de camping
ja op de dogclub ookveel mollen.......ponneke huis vol dogs ,heerlijk gezellig
ja had ook jaren grote honden duitse herders,nu diesel stabij/border collie
heel lief......
fijne avond allemaal,en een mooie week mocht ik er niet zijn
hou jullie gezond

Diesel is op de foto gezet ,was hij nog puppy....
de herders zijn sterren,en heb nog meer honden die sterren zijn.poedel en ierse wolfshond
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
-
haha Inge, leuke puzzels. Die laatste doet met zo een beetje aan een Jan van Haasteren denken. Deze zijn ook zo leuk. Ook de wasgij puzzels van Jumgo zo leuk om te doen. Ik krijg nu nog meer zin om terug echte legpuzzels te maken door jouw foto's en ik heb er nog wel een paar die ik niet gemaakt heb
-
Ja ghyra het weer voor morgen bij jullie in Nederland is niet zo leuk.
Tja de hondjes moeten buiten hé, Lenka ook hoor. maar we kunnen ons er naar kleden hé. Hier ook veel regen voorspeld dus regenbroek en regenkleding hé en gaan met die banaan, how neen met de hond. Lenka stoort de regen niet hoor. Hagel wel doet pijn. Veel wind vind ze ook niet leuk, flapperen haar flappies naar achter en krijgt ze veel wind de oren, vind ze niet leuk.
Zo nu bankhangen, beentjes omhoog, het eten wat lekker en ik ga nu Lenka haar farmfood kauwbeen verstoppen lekker voor haar om te zoeken op te eten (belangrijk voor een Labrador eten) en ondertussen worden haar tanden gepoetst.
Doei, doei doei
Tja de hondjes moeten buiten hé, Lenka ook hoor. maar we kunnen ons er naar kleden hé. Hier ook veel regen voorspeld dus regenbroek en regenkleding hé en gaan met die banaan, how neen met de hond. Lenka stoort de regen niet hoor. Hagel wel doet pijn. Veel wind vind ze ook niet leuk, flapperen haar flappies naar achter en krijgt ze veel wind de oren, vind ze niet leuk.
Zo nu bankhangen, beentjes omhoog, het eten wat lekker en ik ga nu Lenka haar farmfood kauwbeen verstoppen lekker voor haar om te zoeken op te eten (belangrijk voor een Labrador eten) en ondertussen worden haar tanden gepoetst.
Doei, doei doei
-
nizinnyke - Lid geworden op: 19 jan 2022, 22:33
Zoooooooo, hier ben ik dan en kom het licht uitdoen
Heb een hele tijd zitten lezen hier, wat waren jullie druk!!!!
Met huishouden, social dinges en met schrijven ....
Had het zelf ook heel druk vandaag, wachten op bezoek en ff vergadering voorbereiden en last minute dingen opzoeken. Voor mij was dit de 1ste echte online vergadering, ik hoorde niet iedereen even goed, en dan is het moeilijk notuleren ook. Maar het is gelukt, en ik kan nu het verslag al gauw beginnen maken
Die puzzels zien er keigaaf uit, vooral die onderste ziet er heel moeilijk uit
Van die storm hebben we niks gemerkt hier, vannacht stevig regen en dat was het. Vandaag stralend zonnetje!
En die pannenkoeken van jullie deden me het water in de mond lopen - een stel lekkerbekken zijn jullie!
Zo, het weekend is voorbij, op naar een nieuwe week en bijna nieuwe maand.
Goedenacht, sweet dreams!

Heb een hele tijd zitten lezen hier, wat waren jullie druk!!!!
Met huishouden, social dinges en met schrijven ....
Had het zelf ook heel druk vandaag, wachten op bezoek en ff vergadering voorbereiden en last minute dingen opzoeken. Voor mij was dit de 1ste echte online vergadering, ik hoorde niet iedereen even goed, en dan is het moeilijk notuleren ook. Maar het is gelukt, en ik kan nu het verslag al gauw beginnen maken
Die puzzels zien er keigaaf uit, vooral die onderste ziet er heel moeilijk uit
Van die storm hebben we niks gemerkt hier, vannacht stevig regen en dat was het. Vandaag stralend zonnetje!
En die pannenkoeken van jullie deden me het water in de mond lopen - een stel lekkerbekken zijn jullie!
Zo, het weekend is voorbij, op naar een nieuwe week en bijna nieuwe maand.
Goedenacht, sweet dreams!