In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

08 dec 2024, 13:05

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze voormiddag gepoetst, na de doortocht van de familie gisteren. Alles is terug spic & span. Zou dat eigenlijk nog bestaan spic & span ? Dat was vroeger toch een allesreiniger in onze kindertijd.

Als middagmaal de restjes van gisterenavond opgegeten. Nog enkele sandwiches en enkele sneetjes beleg. Ze hebben goed gegeten, want er was weinig overschot. De 2 pistolets zijn voor de kippen, de volgende dag zijn die hard. Die pistolets is trouwens hetzelfde deeg als voor stokbrood.

In de namiddag thuis blijven, het weer ziet er niet uitnodigend uit om te gaan wandelen. Het zal toch overal modderig zijn.

Spaanse woef heeft zich gisteren ook "uitgeleefd". Met al dat jong geweld in huis, was hij in zijn nopjes. Die heeft graag kindjes rond hem heen. Volgens ons heeft die vroeger in " kinderhanden" gezeten, we hebben dat al dikwijls gezegd. En dat is normaal voor de regio waar hij vandaan komt.

Tot morgen iedereen,

Muddy Maddy

08 dec 2024, 16:43

Goede namiddag seizoentjes,

Iedereen bedant voor de wensen. Het weer was wel een spelbreker, maar de maaltijd was zeker geen tegenvaller. Alles was tot in de puntjes. Ik heb zelfs plaats overgelaten voor een moulleux au chocolate met vanille ijs. ik had dat nog nooit gegeten.
Ben nog aan het nagenieten. Heb al de hele dag geen honger. :oops: Mijn lijn kan er maar wel bij varen. Het plan was spaghetti vandaag maar dat wordt een dag uitgesteld. Misschien tegen de avond toch een enkel boterhammentje. Op een lege maag gaan slapen lijkt me niet zo"n goed idee.

Lilly is viesgezind. Het weer staat haar niet aan. Ventje heeft het koud en Rika staat dus aan. Lilly is op ventjes schoot aan het genieten.
We zijn aan de laatste aflevering van CSI: NY. De volgende disc moet gehaald worden en dat zal Lilly wel niet zo heel leuk vinden.

Denk dat het straatlicht sebiets gaat aangaan. gordijnen dicht en lichten aan. Buurmannen 12 & 14 hebben hun kerstversiering gehangen. Buurvrouw heeft een nieuwe auto en had speciale manden voor hen besteld. Orthopedisch dan nog wel.
Ze vroeg of ik iets aan de deur ging hangen. Ja, dat was ik van plan. Moet alleen nog een strik vinden die erbij past.

Fijne avond verder en slaapwel voor straks!
Cats Rule!

Oma-C

08 dec 2024, 18:30

Afbeelding

Nog een fijne avond allemaal
slaapwel voor straks en tot morgen
sterkte aan de zieken :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

09 dec 2024, 01:24

Afbeelding
even dit posten voordat ik terug een poging ga doen om te kijken of de oogluiken nu ga dichtvallen .Want vele zullen nu al droomland liggen de dromen van iets lekkers of een prins op een wit paard kortom over van alles denk ik dus slaap maar goed zodat je uitgerust ben om de nieuwe week te beginnen .Groetje aan iedereen

Muddy Maddy

09 dec 2024, 08:04

Goede morgen seizoentjes,

Bekske, ik hoop dat de oogluiken nog even zijn dichtgevallen.
Ik ben opgestaan omdat ik naar de badkamer moest om mijn blaas te legen en ik was wakker geworden uit een nogal verwarrende hollywoordwaardige droom. ik had een revolver op zak in mijn lange jurk want ik moest op een bruiloft zijn. De bruid was een chocolatier ,ze leverde uistekende pralines ventjes moeder deed erin mee, de generaal, die dwergacteur..... Mijn stok was zelfs door de FBI omgebouwd om verdovende pijlen mee te schieten..... De Pastoor van vroeger was een verrader in complot met de dwerg, die de bruidegom was om het chocolade imperium van de vrouw over te pakken en in elke praline drugs te smokkelen! Ze vaarden ook op een boot in een vijver niet ver van de kerk. Er was ook sprake van een brief die de dwerg en Carlos niet in handen mochten hebben en op het eind..... had ik een bordje chocolaatjes op schoot. was. de brief veilig, zaten Carlos en de dwerg die Anton heette in de jail. de kerk bleef de kerk maar had een triple functie :kerk, chocolade atelier en winkel. En dan werd ik dus wakker.

Straks gaan douchen want dat heb ik gisteren niet gedaan wegens geen goesting. mijn maag zat nog te vol. ook stond het bijverwarmertje nog niet boven. We eten vandaag spaghetti. Er is nog brood. Tenzij ventje een nieuw gaat halen want alleen D&D hebben de beste korsten. ook een stukje chaumes gaan halen en nog 't een en ander.
Gimly heeft al eten gehad: een vol zakje maar is het weer vergeten. :roll: Lilly is buiten. De vraag is hoe lang? Ze vind het soms niet heel leuk buiten.
Beneden moet er opgeruimd worden, alle blikjes en doekjes weg en eens deftig swifferen+ hier en daar de wetjet gebruiken. Lilly zal wel meehelpen.. Boven gaat ventje aan het werk terwijl ik dan tijdens zijn douche de spaghettisaus maak. Hij gaat ook de badkamer stofzuigen en steamen. Tegen dat hij gedaan heeft is de spaghetti klaar. kunnen we eten. er zijn geen koekjes meer in huis en geen mini-lions. Die staan al op de lijst voor donderdag. Dan trekt ventje meteen naar Brugge.

Er komt morgen een pakje toe en ik moet nog een kaaspakket bestellen. Als ik dat vandaag doe, heb ik het morgen. 1 Bolletje augurkenkaas, 1 boerenpondje sambal en 1 stuk belegen gouda sambal. En ik mag niet in de val van het kassakoopje lopen. Mosterd met dille heb ik al.
Gimly heeft zich eindelijk herinnerd dat hij gegeten heeft. Weer windkracht 5 uit het NO. Temperatuur 9° maar voelt aan als -5°.
Lilly is binnen gekomen met een razende vaart en veel comentaar. Die is ze nu aan ventje gaan vertellen. En ze zal koud aanvoelen.

Ik ga mijn bestelling gaan placeren. Daarna bonussen ophalen en heel even naar The Zone.
Tussen de bonussen in ( want dat is reclame) koffie zetten.

Fijne dag seizoentjes en waai niet weg!
Cats Rule!

Oma-C

09 dec 2024, 09:23

Afbeelding

Goedmorgen allemaal, een fijne maandag gewenst :wink:
Weer een nieuwe werkweek, hoewel ik vind dat
alle dagen eender zijn :roll: Alles ligt nat hier
dus was er regen vannacht....

Maak er allemaal een fijne dag van... tot later.......
Sterkte en moed aan wie het kan gebruiken :?

Oma-C

09 dec 2024, 09:35

Afbeelding

@ mammyretro een Gelukkige verjaardag gewenst :)
nog mooie jaren verder, zo gezond mogelijk.

anjelierken

09 dec 2024, 11:44

Afbeelding
Gelukkige verjaardag Mammyretro.

Hallo iedereen,

De kerstboom staat er, deze morgend samen met manlief gedaan.
Deze keer eens op een andere plaats gezet in de living, is beter vind ik, met vooraan het kerststalletje en verlichting.
Nu nog iets voor op tafel, maar ga dat zelf maken , denk ik. Heb boven nog genoeg bloemschikmateriaal liggen van vroeger, dus dat zal wel lukken. Maar dat is iets voor later, nu nog niet, is een beetje te vroeg.

Terug een sombere, donkere dag. s' Morgens lang donker en s' avonds vroeg donker. Ja, het zijn korte dagen en lange avonden.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

09 dec 2024, 12:26

Goede middag,

Nog 12 dagen en de dagen gaan terug lengen als het je een troost mag zijn Anjelier.
Mammyretro heeft al verjaardagswensen gekregen ergens anders.
MM je kaart is onderweg.

Poets heeft vakantie tot na Nieuwjaar.
Ze heeft me weeral verwend.
Ik kreeg een mooie kerstkaart, de eerste en een heel mooi houten kersthangertje.
Ik heb het dadelijk een plaatsje gegeven.

Ze heeft ook al het kerstgerief naar beneden gehaald.
En de handdoeken opgeplooid.

Deze namiddag een wandelingetje naar de bakker.
Fiets vergeten op te laden op tijd.
Zal dus te voet moeten gebeuren.

Dames en dieren hou jullie goed!

Oma-C

09 dec 2024, 15:33

Afbeelding

Fijne maandag verder en tot morgen :wink:
Veel beterschap aan de zieken :? Sterkte!

mammyretro

09 dec 2024, 20:16

goede avond
dank jullie voor de verjaardag wensen
hier ook koud en nat
gisteren zijn petit boy en vriendin gekomen
en zijn zus en haar zoontje
juist naar de bakker en apotheek geweest
de knie pruttelde tegen ,die neurofibrome heeft zich bewogen
en de knie gezwollen
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

10 dec 2024, 09:36

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben al een tijdje op. vlak voor Rika aanging. Gimly is gevoederd, Lilly is buiten en weer binnen geweest, telkens met het nodige gepruttel.
Ze heeft ook al haar natvoer gehad en verse korrels gegeten. Nu is ze weer boven. Gimly is beneden. Ben eerst naar The zone geweest en nu haal ik mijn bonussen op samen met een kopje verse koffie.
Vandaag huisarrest voor volwassenen. morgen waarschijnlijk ook. Ventje gaat alles van de zolder halen die kringloopwinkel waardig zijn. dat gaat dan morgen mee naar brugge. zus ventje zal de weg tonen. volgende week is het containerpark aan de beurt.

Vandaag leesvoerdag. Er moet ook brood gehaald worden en wat beleg. Vandaag Kip/curry/rijst en morgen Piadina. Die vond ik toen ik zocht naar de kippenborstfilet.
Poezebeesten hebben ook nieuwe teljoren gekregen Eerst Lilly omdat haar bord binnen stond en ze in de gang haar natvoer kreeg. Ze wilde gisteren geen natvoer dus kon Gimly de rest opeten. Daarna heb ik de beiden borden weggehaald, nieuwe gezet en de korrelpot aangevuld.

Nieuw zand besteld dat morgen zal arriveren. ook vermoedelijk mijn kaaspakket. Er stond op dat er vertraging mogelijk was. Er moet een trui terug gestuurd worden wegens dubbel. En ik moet ook op bordeau Bh jacht. Maar ik wacht tot de solden. Dan ga ik naar Tendresse. Ook Els krijgt een bezoekje. Die kandelaars moeten gekuisd worden door profs. En misschien kies ik een ring met mijn geboortesteen. Hangt er vanaf of deze van de wenswebwinkel past en niet verkleurd. Anders een gewoon zilveren kettingkje die ik nodig heb.
Gisterenavond gedouchd en ik had beter lavendel gebruikt want ik geraakte niet in slaap. Ventje lag dan nog te snurken ook. :roll: Duwen hielp niet dus hem wakker gemaakt en gevraagd of hij op zijn zij wilde gaan liggen. Het antwoord was: Ik was niet aan het snurken. ja tarara gerard. :?

Vanmorgen routine gedaan en Lilly keek toe. Ja, anders zou ik wel eens een stap overslaan als zij niet aanwezig is. Gewicht is naar beneden aan het gaan. Tegen dat ik bloed moet laten trekken voor controle wil ik onder de 70 zitten. De griepspuit wordt dan ook gezet. :?
Nog steeds ons kerstprogramma niet vastgelegd. Vandaag de versiering aan de voordeur hangen. Zilveren pakjes in een bundel en bovenaan een roze strik. Ligt al klaar. Moet nog zoeken naar oogcreme en die ga ik eerst googlen. Heb ook reinigsschuim nodig want deze die ik nu gebruik voelt te lijmig aan. De tonic van het merk is wel beter. ik heb toch een bon van 21% die voor 31 december moet gebruikt worden.

Ventje is op en ik ga verder bonussen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

10 dec 2024, 09:47

Afbeelding
hier geen nieuws geniet van jullie dag groetje
te laat maar ik wens mammyretro een fijne verjaardag toe
Afbeelding

anjelierken

10 dec 2024, 13:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is donker in huis, je zou bijna een ganse dag het licht moeten aanlaten.
De kerstlampjes van de kerstboom branden, is mooi.
Over het kerststalletje heb ik ook een lichtkransje gehangen, maar dat doe ik enkel op kerstdag branden.
Deze week de kerstkaartjes schrijven en eens nadenken over het eindejaarsmenu. Op oudejaar zal enkel dochter hier zijn.
Op kerstavond is het bij nichtje, er is afgesproken wie wat gaat klaarmaken, zo is het voor niemand teveel.

Manlief is al met Spaanse woef gaan wandelen. Onderweg niemand gezien , zei hij. Is meestal zo bij dit weder.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

10 dec 2024, 16:39

Afbeelding

Goede avond zeg ik maar... het is al bijna donker :oops:
Alles gedaan wat ik wou doen en nu bankhangen...
Straks een stukje kip met appelmoes dat is heel
lang geleden, zal wel weer smaken :roll:

Mijn kerstkaarten zijn ook geschreven, ze liggen klaar
om op de post te doen, dat is voor morgen, dan kom ik
er voorbij bij het boodschappen doen....
Geen fijngeknipte en gekleefde kaartjes deze keer,
Jammer maar mijn handen laten het niet meer toe :oops:
Maar t zijn sowieso welgemeende wensen... :)

Voor allen een aangename avond verder
en voor later een goede nacht
Een sterkteknuffeltje aan wie het kan gebruiken
en wie het wil :? ... tot morgen :)
Bbbbbrrrr, een koude wind was er vandaag :roll: