In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond, dames,
Prachtig zonnig weder...
, moest het niet zo droog zijn, zou iedereen tevreden zijn.... 
Ik ben alleszins verbrand, niet gevoeld.... Vriendin is deze namiddag ons tuinhuis komen schilderen, het was hard nodig, manlief kan dat niet meer en ik zag het alleen niet zitten.... Vriendin is 'buitenwerk' gewend en heeft het zelf voorgesteld, dus, het is dus gedaan, he, en iedereen blij !
Nu een verdiend tv- avondje, rustig onder ons tweetjes! Morgen komt nog een dag, wat poetsen en zo ! Zal onderhand eens moeten beginnen aan de kaartjes ook terug !
OH ja, MM, hoe bevalt de glitterslijm nu? Het is wel anders dan echte glitter, die overal afvalt, en heel gemakkelijk in gebruik ......
Dames, ga jullie nog een fijne avond wensen, en tot ... de volgende....
Prachtig zonnig weder...
Ik ben alleszins verbrand, niet gevoeld.... Vriendin is deze namiddag ons tuinhuis komen schilderen, het was hard nodig, manlief kan dat niet meer en ik zag het alleen niet zitten.... Vriendin is 'buitenwerk' gewend en heeft het zelf voorgesteld, dus, het is dus gedaan, he, en iedereen blij !
Nu een verdiend tv- avondje, rustig onder ons tweetjes! Morgen komt nog een dag, wat poetsen en zo ! Zal onderhand eens moeten beginnen aan de kaartjes ook terug !
OH ja, MM, hoe bevalt de glitterslijm nu? Het is wel anders dan echte glitter, die overal afvalt, en heel gemakkelijk in gebruik ......
Dames, ga jullie nog een fijne avond wensen, en tot ... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, leuk dat bij jullie de airco zo goed meevalt. Ben blij dat we die beslissing eindelijk genomen hebben. Elk jaar na een verzengende hete zomer zeiden we tegen elkaar, nu komt er volgend jaar airco en dan verdween dat weer . Maar dit jaar hebben we dus nimmer geaarzeld. Ze komen hem volgende week al installeren, manlief neemt dan een half dagje verlof, want mijn agenda staat volgende week vol met afspraken en dan vrijdag valt helemaal weg door mijn operatie. Maar ben er ook zeker van dat we ervan gaan profiteren. We gaan hem wel niet gebruiken als verwarming.
Oma-C, voetjes netjes gedaan, je loopt weer op wolkjes.
HVT, ook nog steeds aan de opruim bezig. En al die foto's. Er zullen wel af en toe herinneringen naar boven komen of grote vraagtekens als je een foto ziet waarvan je niemand kent.
MJ, nog plannen om naar het zeetje te gaan. Het weer is nu wel iets minder, maar een jasje meer maakt de kilte wel goed.
Muddy Maddy, hoop dat je overal geraakt waar je moet zijn deze week. En Gimly heeft een deeltje van zijn spaarpot moeten afgeven om te sponseren. Matice zijn spaarpot moeten we eens open maken , want die is bijna vol, manlief geeft dat af op zijn werk en dan gaat het naar een goed doel.
Wilde eend, jij bent toch ook echt een bezig bijtje. Is dat nu gewoon een indruk dat ik heb of zijn die buren wat stiller geworden. Het zou tijd worden na dat gepest.
Gisterenavond de tuinmeubelen op het bovenste terras en de BBQ terug onder de hoezen gestopt, het gaat regenen en het is toch te fris om nog op het terras te zitten. Tot Matice zijn grote spijt, ook zijn tunnel opgeruimd en in de hoes gestopt, hij keek maar beduusd toen manlief hem opplooide en in de hoes stak.
Maar hij heeft nog meer dan genoeg buitenspeelgoed om mee te spelen.
Zo, ga beginnen , heb redelijk veel te doen vandaag en hoe vlugger ik begin, hoe vlugger ik gedaan heb. En dan kan ik me wat rusten.
Ik wens iedereen een hele mooie donderdag. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Om kwart voor 12 een taxi bellen en ik zal er dan op tijd zijn. ik hoef normaal slecht een half uurtje voordien bellen zeiden ze maar beter te vroeg dan te laat en ik ben al niet mobiel nu ik met een pijnlijke kuit zit. Zo vermijden we dat ventje zich in vuur en zweet zet om na het eventuele bezoek van die hoge kop zijn biezen te pakken. Dat loopt uit op een race tegen de klok, met als gevolg nog een verkeersboete aan ons been of hij komt iets tegen en dan? En dat allemaal omdat hij op zijn werk Moest zijn. ik heb al een sms je gekregen: ben er en dik tegen mijn goesting.
Collega heeft nog niet laten horen of ze besmet is of niet maar de andere is te bang om zelfs haar kleinzoontje te laten komen. haar dochter is zwanger van nr 2. Ze zei tegen ventje ik moet er nietv aan denken dat N. positief test en wat later J. ( de man) ook. N. wilde in juni op vakantie naar Spanje naar hetzelfde villaatje met zwembad dat ze huren en ze zei ik zal wel m'n voorschot kwijt zijn. Ventje zei gisteren ik heb geen vertier op mijn verjaardag. de foorkramer mogen immer hier nog niet komen pas september en als het een beetje meevalt: de oktoberfoor als denkt ventje met aan een tweede golf. Als dat zo zit, dan gaan de behandelingen voor mij dan ook niet meer door.
MJ: Ventje heeft die gebruikt, ik vind het een beetje moeilijk: er zit niet genoeg vloeibaarheid in naar mijn goesting en 't resultaat dat ik voor ogen had, viel dus niet mee, maar niemand heeft geklaagd: het was een mooi kaartje. ( princessenkaartje)
ik moet er nog twee maken en het resultaat was niet echt naar mijn zin. dus gelukkig heb ik nog dezelfde stansen liggen. dus herbeginnen. ( was niet met glitterlijm) er had een kleiner gaatje in de lijmstift mogen zitten ook. dus alleen voor accenten. gewone glitter heb ik ook nog liggen. maar wegens tijdsgebrek de passende lijm nooit gaan halen. ach we leren bij. met vallen en opstaan.
Anjelier: wow, airco die ook dienst doet als verwarming. Goed dat je nog een pelletkachel hebt want buurman v zei tegen buurman dat de chauffage amper zo'n gebied als mèt veranda kan verwarmen. Dus hij heeft 1 grote vooraan, dan in de splisting naar veranda een pellet. want die aan het raam en die in de keuken zijn gesneuveld voor de veranda. Hopelijk went Ukkemeiske aan de creche. en voor papa en mama zal het wel een hele verandering zijn. Geen ukjes de hele dag. het dreigt hier met een plensbui. op de hoek waar de pizzeria was zijn ze de ramen aan het vernieuwen en de boel binnen aan het opbreken. de ruimdienst is geweest en ventje denkt dat ze er geen zaak meer van gaan maken maar een woonst. dat was vroeger een bank ( KBC) en ik zou begot niet weten waar je de slaapkamers en badkamer zou gaan zetten. een aantal foto's gezien van vroeger. de kerk was eerst een cinema, later een Unic. Er was hier een boekhandel waar de bakker nu zit. het in appartementen veranderde gebouw daar was vroeger de slager en er recht over een groentenzaak. nu blijft er niet heel veel van over. in 2021 gingen ze de straat hier herleggen. ik denk dat we nog ettelijke jaartjes gaan moeten wachten.
van alle cafè's die hier waren toen de visserij hier heerste, zijn er nu maar 2 over: de capri en de 4-torre. ik denk niet dat de 4-torre noch de capri plaats hebben voor de richtlijnen van de veiligheidsraad. het clublokaal van KVO staat ook al te koop.
Wie nu gouden zaken doet is de Don Juan van de opex. met zijn groenten en fruit. ( hij verkoopt ook kranten en sigaretten en drank en noem het maar op, hij zal het hoogstwaarschijnlijk hebben)
Gisteren brochettes met spek gegeten en dat heeft gesmaakt. mijn middagmaal was naar boven gekomen toen ik ook boven was, gewoon pure zenuwen.
Wilde eend: oppassen voor de rug. nare buurman voorlopig koest? je weet wat je te doen staat: politie bellen bij het minste.
Clive: ook kalm aan, want volgende week heb je het druk. onze waterverzachter is weer gedaan en dezelde jongen of elk jaar was er weer. hij kende de weg. ondertussen was ventje weer een puzzelstuk van een schip aan het oplossen. ( hij praat dan tegen zichzelf) Jij zet airco en ik hang nieuwe gordijnen. Met dat nieuwe gordijn zal het ook een pak in temperatuur schelen. Ir. komt morgen. had gebeld naar 'daisy'. die is haar verantwoordelijke. de andere lijnen ga ik uit m'n phonelijst moeten halen want die geven een raar brr geluid. teken dat die afgesloten zijn. en ook meteen de naam veranderen.
Straks pillen en ontbijt. zal een graanreep worden met marshmellow.
Fijne dag en Keep Safe.
Om kwart voor 12 een taxi bellen en ik zal er dan op tijd zijn. ik hoef normaal slecht een half uurtje voordien bellen zeiden ze maar beter te vroeg dan te laat en ik ben al niet mobiel nu ik met een pijnlijke kuit zit. Zo vermijden we dat ventje zich in vuur en zweet zet om na het eventuele bezoek van die hoge kop zijn biezen te pakken. Dat loopt uit op een race tegen de klok, met als gevolg nog een verkeersboete aan ons been of hij komt iets tegen en dan? En dat allemaal omdat hij op zijn werk Moest zijn. ik heb al een sms je gekregen: ben er en dik tegen mijn goesting.
Collega heeft nog niet laten horen of ze besmet is of niet maar de andere is te bang om zelfs haar kleinzoontje te laten komen. haar dochter is zwanger van nr 2. Ze zei tegen ventje ik moet er nietv aan denken dat N. positief test en wat later J. ( de man) ook. N. wilde in juni op vakantie naar Spanje naar hetzelfde villaatje met zwembad dat ze huren en ze zei ik zal wel m'n voorschot kwijt zijn. Ventje zei gisteren ik heb geen vertier op mijn verjaardag. de foorkramer mogen immer hier nog niet komen pas september en als het een beetje meevalt: de oktoberfoor als denkt ventje met aan een tweede golf. Als dat zo zit, dan gaan de behandelingen voor mij dan ook niet meer door.
MJ: Ventje heeft die gebruikt, ik vind het een beetje moeilijk: er zit niet genoeg vloeibaarheid in naar mijn goesting en 't resultaat dat ik voor ogen had, viel dus niet mee, maar niemand heeft geklaagd: het was een mooi kaartje. ( princessenkaartje)
ik moet er nog twee maken en het resultaat was niet echt naar mijn zin. dus gelukkig heb ik nog dezelfde stansen liggen. dus herbeginnen. ( was niet met glitterlijm) er had een kleiner gaatje in de lijmstift mogen zitten ook. dus alleen voor accenten. gewone glitter heb ik ook nog liggen. maar wegens tijdsgebrek de passende lijm nooit gaan halen. ach we leren bij. met vallen en opstaan.
Anjelier: wow, airco die ook dienst doet als verwarming. Goed dat je nog een pelletkachel hebt want buurman v zei tegen buurman dat de chauffage amper zo'n gebied als mèt veranda kan verwarmen. Dus hij heeft 1 grote vooraan, dan in de splisting naar veranda een pellet. want die aan het raam en die in de keuken zijn gesneuveld voor de veranda. Hopelijk went Ukkemeiske aan de creche. en voor papa en mama zal het wel een hele verandering zijn. Geen ukjes de hele dag. het dreigt hier met een plensbui. op de hoek waar de pizzeria was zijn ze de ramen aan het vernieuwen en de boel binnen aan het opbreken. de ruimdienst is geweest en ventje denkt dat ze er geen zaak meer van gaan maken maar een woonst. dat was vroeger een bank ( KBC) en ik zou begot niet weten waar je de slaapkamers en badkamer zou gaan zetten. een aantal foto's gezien van vroeger. de kerk was eerst een cinema, later een Unic. Er was hier een boekhandel waar de bakker nu zit. het in appartementen veranderde gebouw daar was vroeger de slager en er recht over een groentenzaak. nu blijft er niet heel veel van over. in 2021 gingen ze de straat hier herleggen. ik denk dat we nog ettelijke jaartjes gaan moeten wachten.
Wie nu gouden zaken doet is de Don Juan van de opex. met zijn groenten en fruit. ( hij verkoopt ook kranten en sigaretten en drank en noem het maar op, hij zal het hoogstwaarschijnlijk hebben)
Gisteren brochettes met spek gegeten en dat heeft gesmaakt. mijn middagmaal was naar boven gekomen toen ik ook boven was, gewoon pure zenuwen.
Wilde eend: oppassen voor de rug. nare buurman voorlopig koest? je weet wat je te doen staat: politie bellen bij het minste.
Clive: ook kalm aan, want volgende week heb je het druk. onze waterverzachter is weer gedaan en dezelde jongen of elk jaar was er weer. hij kende de weg. ondertussen was ventje weer een puzzelstuk van een schip aan het oplossen. ( hij praat dan tegen zichzelf) Jij zet airco en ik hang nieuwe gordijnen. Met dat nieuwe gordijn zal het ook een pak in temperatuur schelen. Ir. komt morgen. had gebeld naar 'daisy'. die is haar verantwoordelijke. de andere lijnen ga ik uit m'n phonelijst moeten halen want die geven een raar brr geluid. teken dat die afgesloten zijn. en ook meteen de naam veranderen.
Straks pillen en ontbijt. zal een graanreep worden met marshmellow.
Fijne dag en Keep Safe.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
Een sappig regentje heel zacht,
de tuintjes zijn er blij mee....
Heb de laarsjes maar bovengehaald..
toch raar dat wakker worden in een grijze wereld
we zijn het niet meer gewoon
Maar het is dringend nodig dat er wat nat valt
anders zal alles nog veel duurder worden
Dank jullie voor de overzichtjes, ik ga niet alles herhalen
ik wens iedereen sterkte en beterschap wie het nodig heeft
en een aangename dag verder....
Ik ga een dafalgan nemen en nog even rusten want
ik ben in de nacht wakker geworden van vreselijke hoofdpijn...
Groetjes aan allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Prettige voormiddag,
Je ziet het gras zo groener worden en alle planten fleuren op.
Mijn zus zal blij zijn, want haar boontjes vroegen water.
Maar het zal toch een beetje harder moeten regenen willen de regentonnen terug gevuld geraken.
Anderzijds is zo een mild groeiregentje beter dan hagelbollen.
Buienradar gisteren was dan weer mis, want het zou hier pas na de middag regenen.
Meestal vallen wij tussen de druppels hier.
Dan regent het links en rechts van ons pijpenstelen en hier niets.
Vandaag hier beneden d keet een beetje netjes maken weer.
Ik heb er gisteren een smosboel van gemaakt.
Tot lezen!
Je ziet het gras zo groener worden en alle planten fleuren op.
Mijn zus zal blij zijn, want haar boontjes vroegen water.
Maar het zal toch een beetje harder moeten regenen willen de regentonnen terug gevuld geraken.
Anderzijds is zo een mild groeiregentje beter dan hagelbollen.
Buienradar gisteren was dan weer mis, want het zou hier pas na de middag regenen.
Meestal vallen wij tussen de druppels hier.
Dan regent het links en rechts van ons pijpenstelen en hier niets.
Vandaag hier beneden d keet een beetje netjes maken weer.
Ik heb er gisteren een smosboel van gemaakt.
Tot lezen!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: rust maar goed , met hoofdpijn lopen is lastig.
MJ: vooraleer ik in de tuin begint, smeer ik me in met zonnecréme en een petje op.Dat is de enige keer dat ik smeer, ik heb dan toch oude kleding aan.Vaak kun je vlekken hebben op je kleding van die créme.En die gaan er niet meer uit door te wassen.
MM: ik denk dat de ouders genieten van de rust
, ze werken van thuis uit, nu kunnen ze tenminste doorwerken.
HVT: over de regenton, zoon heeft ook een regenton voor de groenten .Maar daar zit geen water in, en dat komt niet doordat het het niet regent , maar door de ...ukjes.Ze weten als je aan het kraantje draait , daar water uit komt, dus het eerste wat ze doen, als ze in de tuin komen, naar de regenton lopen en het kraantje open draaien, niet te doen, zegt zoon
.Ja, daar sta je dan met je regenton
.
Wij gaan hier in de kosten vallen, denk ik.Deze voormiddag zag ik ineens dat de vloer in de living (een 23 tal tegels)naar omhoog gekomen is.Je voelt het als je erop loopt of staat
, ik schrok ervan en manlief ook.Je ziet het ook, mijn kast staat niet meer vast op de vloer.Al naar de verzekering gebeld en vanavond komt er iemand kijken.Manlief belt ernaar en zegt dat de vloer omhoog gekomen is en die zegt:" ja, wat is het probleem?"
, zodus als je vloer omhoog komt, heb je geen probleem
.We hebben er hier al om gelachen, enfin we zien wel vanavond, hopelijk valt het mee en kennen we de oorzaak.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C: rust maar goed , met hoofdpijn lopen is lastig.
MJ: vooraleer ik in de tuin begint, smeer ik me in met zonnecréme en een petje op.Dat is de enige keer dat ik smeer, ik heb dan toch oude kleding aan.Vaak kun je vlekken hebben op je kleding van die créme.En die gaan er niet meer uit door te wassen.
MM: ik denk dat de ouders genieten van de rust
HVT: over de regenton, zoon heeft ook een regenton voor de groenten .Maar daar zit geen water in, en dat komt niet doordat het het niet regent , maar door de ...ukjes.Ze weten als je aan het kraantje draait , daar water uit komt, dus het eerste wat ze doen, als ze in de tuin komen, naar de regenton lopen en het kraantje open draaien, niet te doen, zegt zoon
Wij gaan hier in de kosten vallen, denk ik.Deze voormiddag zag ik ineens dat de vloer in de living (een 23 tal tegels)naar omhoog gekomen is.Je voelt het als je erop loopt of staat
Dames, tot morgen allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
OMA C : ik wens je beterschap .... Hopelijk gaat het beter met een Dafalgan en rust ...
Hier is het eindelijke beginnen regenen vanaf 13u30 ... tot nu toe een malse , weldoende regen ...
Ik ben verder bezig met opruimen .. voor zover mijn rug en voeten het toelaten ...
Voor vandaag is het genoeg .
Groetjes aan iedereen !!
Hier is het eindelijke beginnen regenen vanaf 13u30 ... tot nu toe een malse , weldoende regen ...
Ik ben verder bezig met opruimen .. voor zover mijn rug en voeten het toelaten ...
Voor vandaag is het genoeg .
Groetjes aan iedereen !!
-
Anjelier ik heb de ondervinding dat je een verzekering wel mag betalen, maar telkens er zich een probleem voordoet m zorgen ze er wel voor dat ze niet moeten ingrijpen.
-
we zijn dus op consult geweest bij de pijnkliniek. eerst een taxi gebeld voor 12 uur omdat ik er 20 min voor afspraak moest zijn. Dat lukte, dan moest ik aan de hekken voor de ingang mijn handen ontsmetten, de afgebakende route volgen, een mondmasker nemen en me naar de inschrijf kiosk begeven voor de vignetjes en de betaling. Route 28 de eerste twee keer niet gevonden. had dus om 13 u een afspraak en het was 13 u 30 toen ik binnen geroepen werd. hij heeft de brief gelezen en gekeken waar de pijn was en ik heb een nieuwe afspraak volgende week vrijdag om 11 u 30, dat wordt weer een taxi want ventje is van wacht en moet naar brugge. Volgende keer wordt mijn behandelplan besproken. thuis eerst ventje opgebeld, m'n moeder en een dame van libelle die wilde weten hoe het gegaan is. Om 4 uur kwam ventje thuis en ik had nog niets gegeten sinds de morgen.
heb dan twee fricandellen gegeten van de frituur. De cafetaria en het winkeltje in het zieken huis zijn nog dicht. ik had redelijk vroeg een taxi terug maar had pech dat de blauwe bruggen open stonden dus iets meer moeten betalen. je mag via dezelfde lift niet naar beneden, je moet een andere nemen.
ik was blij dat ik buiten was en ik dat mondmasker kon af doen en frisse lucht kon ademen. mijn leesbril dampte en dan heb ik het gevonden. ik zet die nu op het puntje van mijn neus en dan kon ik lezen en spelletjes doen. want ik adem niet meer op de bril. Tweede taxi chauffeur was een gentlemen. praatte ook graag. de eerste was zo een beetje van trek u plan. ventje is niet blij dat ik een tweede keer naar ginder moet en hij er niet bij kan zijn. maar wat moet, moet.
Vandaag komt ir. om 12 uur dus weer niet veel eten, maar 't zal vanavond waarschijnlijk zalm op brood zijn. Ik weet niet hoe laat ventje boodschappen gaat doen. Misschien straks om 8 u 30 als de carref. open is. We zullen wel zien. gisteren stond er veel wind, met veel dreiging met regenvlagen maar er kwamen maar druppels uit. vandaag even veel bewolking. Dan laten mijn knoken weten dat het vochtig is.
HVT: ik heb ook die indruk van verzekeringen. gelukkig kwamen ze bij moeder bij het lek van de verwarming en deel kapotte dakpannen redelijk snel met het geld over de brug. Gelukkig was het lek niet ver, anders hadden ze het laminaat moeten uitbreken. maar ze hebben wel andere tegels moeten leggen die een beetje op de oude trokken. als je het niet weet, let je er niet op. die tegels lagen er al van 1978. Wij hebben drie maanden moeten wachten eer we die afgerukte spiegel mochten herstellen. ze moesten eerst de uitkomst weten van het tweede verhoor met advocaat. Die keek diene agent aan en zei tegen ventje dat het een mierenneuker was. Hopelijk kom ik hem nooit tegen ( die agent, hè) want pijnlijk rug of niet, mijn mond doet nog goed dienst.
Vandaag een kaartje maken tegen zondag en 't is gewoon in de brievenbus van de woonst steken.
Ventje mag helpen.
gisteren een poging gedaan om mijn trouwring terug aan te doen en dat lukte, maar enkele uren later heb ik hem weer moeten uitdoen. begon toch terug te nijpen. misschien nog een weekje de pillen nemen en de ontzwelling zet zich verder.
vandaag weer veel pijn in mijn rug en nek. ventje heeft via de website van kruidvat enkele bussen besteld. vannacht deed ik een verkeerde beweging en mijn rechterschouder wrong tegen. seffens nog dat.
Gisteren heeft buurman met zien vertrekken en moeder zei: ze zullen toch nooit niet aanbieden van je te voeren. Neen. zo solidair zijn ze ook niet.
aangezien je maar met 1 begeleider de lift mag nemen en je niet naast elkaar zit in de wachtzaal heeft ventje gezegd in de auto in de parking te blijven wachten. hij moet maar zijn dvd speler meenemen.
wilde eend: opletten dat je je niet overdoet.
Oma C: hopelijk is de hoofdpijn over.
volgende week naar de pedicure en weer naar het ziekenhuis. gelukkig heeft Gimly nog zijn spaarpot om aan mammie te lenen. want de taxi heeft geen bakske met bankcontact mee.
het nummer zit vast in mijn telefoon.
ventje was gisteren kwaad. die hoge kop ging om 13 uur komen, ze hebben niemand gezien want na de koffie had hij geen goesting meer in een inspectietoer. en daarvoor mag niemand verlof nemen.
Collega van ventje is wel degelijk positief voor covid. die zit 14 dagen ( en de rest) vast in huis.
hun vakantie naar Spanje mogen ze vergeten.
Sinds moeder weet dat ik bepaalde series op vitaya volg die zij ook bekijkt, heeft ze natuurlijk gespreksstof te veel.
ventje is weer tegen zijn eigen aan het praten.
Straks pillen en meloenmelange en voor het weekend zien we dan wel weer.
fijne dag en Keep Safe.
we zijn dus op consult geweest bij de pijnkliniek. eerst een taxi gebeld voor 12 uur omdat ik er 20 min voor afspraak moest zijn. Dat lukte, dan moest ik aan de hekken voor de ingang mijn handen ontsmetten, de afgebakende route volgen, een mondmasker nemen en me naar de inschrijf kiosk begeven voor de vignetjes en de betaling. Route 28 de eerste twee keer niet gevonden. had dus om 13 u een afspraak en het was 13 u 30 toen ik binnen geroepen werd. hij heeft de brief gelezen en gekeken waar de pijn was en ik heb een nieuwe afspraak volgende week vrijdag om 11 u 30, dat wordt weer een taxi want ventje is van wacht en moet naar brugge. Volgende keer wordt mijn behandelplan besproken. thuis eerst ventje opgebeld, m'n moeder en een dame van libelle die wilde weten hoe het gegaan is. Om 4 uur kwam ventje thuis en ik had nog niets gegeten sinds de morgen.
heb dan twee fricandellen gegeten van de frituur. De cafetaria en het winkeltje in het zieken huis zijn nog dicht. ik had redelijk vroeg een taxi terug maar had pech dat de blauwe bruggen open stonden dus iets meer moeten betalen. je mag via dezelfde lift niet naar beneden, je moet een andere nemen.
ik was blij dat ik buiten was en ik dat mondmasker kon af doen en frisse lucht kon ademen. mijn leesbril dampte en dan heb ik het gevonden. ik zet die nu op het puntje van mijn neus en dan kon ik lezen en spelletjes doen. want ik adem niet meer op de bril. Tweede taxi chauffeur was een gentlemen. praatte ook graag. de eerste was zo een beetje van trek u plan. ventje is niet blij dat ik een tweede keer naar ginder moet en hij er niet bij kan zijn. maar wat moet, moet.
Vandaag komt ir. om 12 uur dus weer niet veel eten, maar 't zal vanavond waarschijnlijk zalm op brood zijn. Ik weet niet hoe laat ventje boodschappen gaat doen. Misschien straks om 8 u 30 als de carref. open is. We zullen wel zien. gisteren stond er veel wind, met veel dreiging met regenvlagen maar er kwamen maar druppels uit. vandaag even veel bewolking. Dan laten mijn knoken weten dat het vochtig is.
HVT: ik heb ook die indruk van verzekeringen. gelukkig kwamen ze bij moeder bij het lek van de verwarming en deel kapotte dakpannen redelijk snel met het geld over de brug. Gelukkig was het lek niet ver, anders hadden ze het laminaat moeten uitbreken. maar ze hebben wel andere tegels moeten leggen die een beetje op de oude trokken. als je het niet weet, let je er niet op. die tegels lagen er al van 1978. Wij hebben drie maanden moeten wachten eer we die afgerukte spiegel mochten herstellen. ze moesten eerst de uitkomst weten van het tweede verhoor met advocaat. Die keek diene agent aan en zei tegen ventje dat het een mierenneuker was. Hopelijk kom ik hem nooit tegen ( die agent, hè) want pijnlijk rug of niet, mijn mond doet nog goed dienst.
Vandaag een kaartje maken tegen zondag en 't is gewoon in de brievenbus van de woonst steken.
Ventje mag helpen.
gisteren een poging gedaan om mijn trouwring terug aan te doen en dat lukte, maar enkele uren later heb ik hem weer moeten uitdoen. begon toch terug te nijpen. misschien nog een weekje de pillen nemen en de ontzwelling zet zich verder.
vandaag weer veel pijn in mijn rug en nek. ventje heeft via de website van kruidvat enkele bussen besteld. vannacht deed ik een verkeerde beweging en mijn rechterschouder wrong tegen. seffens nog dat.
Gisteren heeft buurman met zien vertrekken en moeder zei: ze zullen toch nooit niet aanbieden van je te voeren. Neen. zo solidair zijn ze ook niet.
aangezien je maar met 1 begeleider de lift mag nemen en je niet naast elkaar zit in de wachtzaal heeft ventje gezegd in de auto in de parking te blijven wachten. hij moet maar zijn dvd speler meenemen.
wilde eend: opletten dat je je niet overdoet.
Oma C: hopelijk is de hoofdpijn over.
volgende week naar de pedicure en weer naar het ziekenhuis. gelukkig heeft Gimly nog zijn spaarpot om aan mammie te lenen. want de taxi heeft geen bakske met bankcontact mee.
het nummer zit vast in mijn telefoon.
ventje was gisteren kwaad. die hoge kop ging om 13 uur komen, ze hebben niemand gezien want na de koffie had hij geen goesting meer in een inspectietoer. en daarvoor mag niemand verlof nemen.
Collega van ventje is wel degelijk positief voor covid. die zit 14 dagen ( en de rest) vast in huis.
hun vakantie naar Spanje mogen ze vergeten.
Sinds moeder weet dat ik bepaalde series op vitaya volg die zij ook bekijkt, heeft ze natuurlijk gespreksstof te veel.
ventje is weer tegen zijn eigen aan het praten.
Straks pillen en meloenmelange en voor het weekend zien we dan wel weer.
fijne dag en Keep Safe.
Cats Rule!
-

Goede morgen dames allemaal,
Hoofdpijn heeft te maken met artrose
en hernia achter in de nek en natuurlijk
de verandering van het weer...
maar ja, kalmaan gaat het ook...
M-M nog eens teruggaan nar de kliniek
niet leuk maar ja... wat moet dat moet hé
ik wens je sterkte en beterschap.
wilde eend, beetje voorzichtig met de opruimwerken
de rug doet dat niet graag en morgen komt ook nog
Helena, zo zijn bijna alle verzekeringen, betalen mag
maar terugbetalen bij schade is iets anders
anjelierken, kindjes en water hé, ze weten rap
waar de klepel hangt en dat is niet de bedoeling
van water opvangen natuurlijk, we krijgen al zo weinig
Ik wens alle seizoentjes een fijne vrijdag,
het is alweer bijna weekend, geniet er zoveel mogelijk van
ik maak plaats voor wie na mij komt...
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, hoop van harte dat jouw hoofdpijn wat minder wordt en tenslotte verdwijnt. Hou je maar rustig vandaag.
Anjelier, de ukjes spelen dan graag met water
Wilde eend, je huis heeft dan een heel grondige opruimbeurt gekregen. Fijn vind ik dat als alles weer netjes erbij ligt.
Muddy Maddy, dan moet je nog eens naar de kliniek met de taxi. Hopelijk vinden ze daar de oplossing van jouw pijn. Gimly is dan een een gulle gever. Matice niet, die houdt stevig zijn poot op de knip, in dit geval zijn spaarpot.
Was gisteren doordat ik pijn had , vrij vroeg gaan slapen en werd om 05.00H wakker en ik was echt klaarwakker. Ben dan maar opgestaan, een tasje koffie gedronken en dan heb ik maar meteen de keuken en de living gedweild nadat ik er gestofzuigd had. Ben thans nog in pyjama, maar heb nu de WC beneden, de hal en de kamer van Matice al gedweild. Nu ga ik me douchen en aandoen, doe dan boven meteen alles, kom dan naar beneden en dweil dan nog de waskamer en de garage. Heb al een outfit voor vandaag in gedachten. Morgen in OUD-TURNHOUT een zijn kleedje gaan halen. We waren daar vorige zaterdag geweest voor een aantal kleedjes te kopen, omdat ik een maand een verstelbare brace moet dragen en dus geen lange broek kan dragen. Had er 3 laten wegleggen van een merk dat zelfs daar echt wel betaalbaar zijn en ik kreeg als goede klant 20% korting erop . Die kleedjes komen dan tot aan de knie, maar het zijn kleedjes die ik gewoon op 30°C kan wassen en gewoon op kapstok kan drogen en dus niet hoef te strijken. Maar manlief had daar een kleedje gezien van een andere ontwerper en liet me dat passen. Maar ze hadden het enkel in maat M en ik heb maat XS of S. Maar had de prijs daarvan gezien en vond dat echt er wel wat over. Thuisgekomen ging manlief onmiddellijk naar de site van de ontwerper en daar was mijn maat al uitverkocht. Na veel vijven en zessen, kreeg manlief me zo ver dat ik terug naar de verkoopster belde met de mededeling dat ze het in een S mocht wegleggen voor mij. Ik krijg het van manlief voor onze huwelijksverjaardag. Hij zei dat ik er beeldschoon uitzag in dat kleedje en dat zegt hij niet vaak. Helaas heeft hij een dure smaak. De verkoopster zei me aan telefoon dat ik daar ook 20% korting op kreeg. En ik heb hem moeten beloven het aan te doen op onze huwelijksverjaardag.
Zo, wens ieder van jullie een mooie vrijdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk .
-
Goede Morgen iedereen,
Clive dat is toch plezant als je man graag ziet dat je mooi gekleed bent.
Als grootvake indertijd meeging naar de kledingwinkel was ik ook meestal meer kwijt dan ik budgetteerde.
Dan vroeg hij steevast: "Zie je het graag? Wel koop het dan. Je staat er goed mee."
De verkoopsters zetten hem met een krant op een stoel in de winkel en ik maar passen...
Hij maar zeggen wat hij mooi vond.
Spijtig genoeg geraak ik niet meer tot daar in mijn eentje.
Al wat ik in die winkel kocht is altijd een succes geweest.
Het laatste kleedje dat we samen kochten hangt nog altijd in mijn kast.
Zal niet vlug weg gedaan worden.
MM de expeditie naar het ziekenhuis is dus gelukt.
Kleine deugnietjes die ukkepukken, Anjelier. Nu ben ik echt benieuwd hoe dat komt van die vloer.
Wilde Eend een mens blijft maar opruimen. Hier komt daar ook geen einde aan.
Terwijl ik tegenwoordig heel veel digitaliseer en voor de rest weggooi.
En als iets weggegooid is staan ze daar steevast om te vragen of ik dat nog heb...
MJ, bezige bij, alles nog oké daar?
Oma-C als je weet waar de hoofdpijn vandaan komt ben je toch al wat gerustgesteld.
Wie ben ik nog vergeten? Allemaal nog een fijne dag gewenst. Hier vallen druppeltjes uit de lucht. Mocht meer zijn. Er staat een hevige wind zo te zien aan de bomen.
Clive dat is toch plezant als je man graag ziet dat je mooi gekleed bent.
Als grootvake indertijd meeging naar de kledingwinkel was ik ook meestal meer kwijt dan ik budgetteerde.
Dan vroeg hij steevast: "Zie je het graag? Wel koop het dan. Je staat er goed mee."
De verkoopsters zetten hem met een krant op een stoel in de winkel en ik maar passen...
Hij maar zeggen wat hij mooi vond.
Spijtig genoeg geraak ik niet meer tot daar in mijn eentje.
Al wat ik in die winkel kocht is altijd een succes geweest.
Het laatste kleedje dat we samen kochten hangt nog altijd in mijn kast.
Zal niet vlug weg gedaan worden.
MM de expeditie naar het ziekenhuis is dus gelukt.
Kleine deugnietjes die ukkepukken, Anjelier. Nu ben ik echt benieuwd hoe dat komt van die vloer.
Wilde Eend een mens blijft maar opruimen. Hier komt daar ook geen einde aan.
Terwijl ik tegenwoordig heel veel digitaliseer en voor de rest weggooi.
En als iets weggegooid is staan ze daar steevast om te vragen of ik dat nog heb...
MJ, bezige bij, alles nog oké daar?
Oma-C als je weet waar de hoofdpijn vandaan komt ben je toch al wat gerustgesteld.
Wie ben ik nog vergeten? Allemaal nog een fijne dag gewenst. Hier vallen druppeltjes uit de lucht. Mocht meer zijn. Er staat een hevige wind zo te zien aan de bomen.
-

Goede bijna avond aan allen,
Vandaag een paar ferme plensbuien gehad
zelfs met dondergerammel tegen de middag...
de tuinen zullen blij zijn.... maar er mag nog meer komen
en als ik mag kiezen liefst s'nachts
momenteel is het droog maar er zitten nog dikke wolken
Ik wens allen een gezellige avond
en straks een goede nachtrust
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Was weer vroeg op vandaag, maar dat kwam door Matice. Het was 05.30H toen ik wakker werd door zijn geblaf. Dat klopte niet, want hij slaapt vaak tot 08.30H. Dus ik vlug naar beneden en ja hoor. Hij was wakker en heel onrustig, liet hem zijn kamer uit en liet hem buiten. Hij rende zowat naar zijn plekje in de tuin en toen zag ik wat zo dringend was, hij moest een kaka doen. Daarna kwam hij terug naar binnen en was hij terug rustig, prijsde hem en gaf hem een snoepje. Ik vond het te gek terug proberen te gaan slapen en ook hem dan terug slapen leggen en dus ben ik na een tasje koffie begonnen met de strijk en die is nu net gedaan.
Manlief slaapt nog, die heeft het echt wel superdruk gehad deze week. Inloggen om 07.00H en uitloggen na 21.00H. Normaal moest hij maandag terug naar Brussel, maar dat is uitgesteld naar 22 juni. Eigenlijk is dat goed nieuws, want zal na mijn operatie een stuk minder mobiel zijn en bovendien komen ze de airco plaatsen in de loop van volgende week of de week daarna.
Straks overal stofzuigen en dan naar Oud- Turnhout mijn zijden kleedje gaan halen en daarna naar een tuincentrum in de buurt om een idee te krijgen wat we in onze voortuin gaan planten als deze af is. Manlief is er samen met een bevriende grondwerker aan bezig, met de afsluiting ervan. Want we zijn het moe dat iedereen gewoon door onze voortuin baggert om wat stappen minder te doen door de hoek af te snijden. Zelfs met een fiets doen ze het en het zijn niet altijd kinderen, maar ook volwassen mensen. Wij hebben toelating gevraagd hem af te sluiten en dat mocht. Dan is dat eindelijk gedaan, want ik erger me daar dood aan. Zoiets doe je toch niet op iemand anders zijn eigendom.
Maandag moet Matice terug op controle bij de dierenarts voor zijn oorontsteking, op afspraak natuurlijk.
Maar zijn oor is al een stuk beter. Nu ligt hij hier naast me te slapen.
Morgen naar de hondenschool en dan daarna is het weer manliefs beurt voor op de plein te gaan staan. Hij heeft dat vorig jaar bij mijn operatie van mijn ellleboog ook gedaan. Maar hij is strenger dan ik, dus het zal even wennen zijn voor Matice. Maar ook voor manlief want het zijn allemaal andere oefeningen dan hij de laatste keer moest doen.
Ben echt nieuwsgierig naar de omhoog gekomen tegels van Anjelier
HVT, dat zal wel zijn dat je dat mooie kleedje niet weg doet. Je moet het eens gewoon aandoen als je naar een evenement gaat of zo. Manlief heeft inderdaad graag dat ik er verzorgd bijloop. Comfy om hier thuis rond te lopen mag, maar moet netjes zijn. Zelfs op de hondenplein waar ik, zeker als het regent een oude jeans , draag en een jasje wat tegen stootje kan, heeft hij graag dat alles bij elkaar past wat kleur betreft. Hij is altijd zo geweest en ik ben zelf ook wel graag mooi gekleed.
Moet als ik over Matice schrijf nog vaak denken aan Woef van Wingerd. Ik hoop dat ze beseffen dat Woef heel gelukkige jaren heeft gehad toen hij ben hen was. Maar het is en blijft een triest gebeuren.
Hoop dat de hoofdpijn van Oma-C wat minder is vandaag.
Zo, ga plaats maken voor Muddy Maddy en ik ga me klaarmaken en het licht HH doen voordat we vertrekken.
Ik wens elk van jullie een zo'n mooi mogelijke zaterdag. Liefs en een dikke knuffel aan elk van jullie.
-
Gimly heeft zijn zotte 5 min.
ventje was gisteren boos omdat het puzzelstuk niet luktte en er nog bagger bij kwam uit Brussel. Die kunnen echt iemands dag verpesten.
Om 12 uur belde Ir. aan en dan kun je niet veel meer doen.
Zijn Collega smste met meer nieuws van haar besmetting en gaf zichzelf de schuld dat ventje niet thuis kon blijven en ik op m'n eentje naar dat grote ziekenhuis was geweest. Vrijdag volgt een nieuwe excursie. dan is ventje weer in brugge, nu om om 8 u de wacht over te nemen en om 4 uur 's avonds de vlag neer te laten. Hopelijk lukt excursie nummer 2 en geeft de dokter me het nieuws waar ik op wacht. ik had nadien zoiets als die poster van Bilbo Baggings die met het contract in zijn handen naar de dwergen rent ondertussen tegen iedereen die het horen wil: I am going on an adventure! Dat gevoel had ik ook.
Als N. zich schuldig voelt dan moet ze maar zien dat ze genezen geraakt. Ze zei dat ze het wilde goedmaken want nu denkt ze dat ik kwaad ben omdat ik alles zelf moet doen. Zonder steun van ventje. Ik kan er toch ook niet aan doen dat die hoge kop geen goesting had om nog verder rondgeleidt te worden? Ik kan er ook niet aan doen dat de dokter maar 1 plek vrij heeft en dat is toevallig op de dag valt wanneer ventje van wacht is?
Gisteren vroeger naar bed gegaan want ik had hoofdpijn. Ventje mopperde wat maar ik pruttel niet tegen als hij zegt van vroeg naar bed te gaan omdat hij moe is? hij heeft dan naar Mary, Queen of scotts' gekeken. Het carrillion van de pastoor ging om 20 uur om de mensen in de zorg te eren. ik geloof dat hij verleden week zondag een mis had mogen doen dan is het ook altijd dat carrillon en nu zat de wind een beetje verkeerd dus ik werd om 20 uur 's avond wakker uit mijn dutje nog altijd met hoofdpijn. heb bewust geen pil meer geslikt en geprobeerd van te slapen. Toen ik hier beneden kwam was er concert. Honger! Ventje zei tegen hem dat hij alles moet leren opeten want hij zag dat het vlees voor de kat weer in prijs was gestegen en dat niet alle produkten aanwezig waren. met dank aan de tweede verblijvers. ik heb het Gimly ook gezegd maar dat wil niet zeggen dat hij het zal begrepen hebben. Sinds ventje alleen op boodschap gaat is dat een echte mopperkont geworden.
ik wacht af tot de dag dat hij zal zeggen dat hij een flexi- job nodig zal hebben om rond te komen.
Als ik dat zeg tegen m'n moeder verklaart ze hem zot.
vandaag kaartje maken, heb gisteren niet eens de boerderij gedaan.
Er zijn weer veel pollen in de lucht. vooral gras. heb ik weer last van.
vandaag kranten lezen, denk van een pot soep te maken want we hebben het niet gehad over wat we dit weekend willen eten. gisteren was het gerookte zalm op een broodje. Ik een half , ventje een heel.
Hebben ook nieuws van onze nederlandse vrienden. Hans krijgt woensdag de uitslag van zijn biopsie. Ze zeiden ook dat het erg lang geduurd had eer ik de hulp ga krijgen die ik moet ontvangen. Tsja: had covid geen roet in het eten gegooid... Ze zeiden dat ze ons missen en hopen zo snel mogelijk naar ons te kunnen komen indien kan. Hans is nog steeds erg moe.
Heb geen idee wat er op televisie is, dus dat zal uit de kijklijst komen ( manifest) of een dvd.
En dan zitten we hier weer. Gelukkig zijn we huismussen. Lezen is er nog steeds niet van gekomen. Ventje zei tegen Ir. dat ik meestal in de winter lees, maar als ik kan lees ik graag buiten onder de parasol. had ik verleden week kunnen doen als ventje bezig was met de bbq.
Zo, ik ga nog een kopje troost gaan halen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe
Gimly heeft zijn zotte 5 min.
ventje was gisteren boos omdat het puzzelstuk niet luktte en er nog bagger bij kwam uit Brussel. Die kunnen echt iemands dag verpesten.
Om 12 uur belde Ir. aan en dan kun je niet veel meer doen.
Zijn Collega smste met meer nieuws van haar besmetting en gaf zichzelf de schuld dat ventje niet thuis kon blijven en ik op m'n eentje naar dat grote ziekenhuis was geweest. Vrijdag volgt een nieuwe excursie. dan is ventje weer in brugge, nu om om 8 u de wacht over te nemen en om 4 uur 's avonds de vlag neer te laten. Hopelijk lukt excursie nummer 2 en geeft de dokter me het nieuws waar ik op wacht. ik had nadien zoiets als die poster van Bilbo Baggings die met het contract in zijn handen naar de dwergen rent ondertussen tegen iedereen die het horen wil: I am going on an adventure! Dat gevoel had ik ook.
Als N. zich schuldig voelt dan moet ze maar zien dat ze genezen geraakt. Ze zei dat ze het wilde goedmaken want nu denkt ze dat ik kwaad ben omdat ik alles zelf moet doen. Zonder steun van ventje. Ik kan er toch ook niet aan doen dat die hoge kop geen goesting had om nog verder rondgeleidt te worden? Ik kan er ook niet aan doen dat de dokter maar 1 plek vrij heeft en dat is toevallig op de dag valt wanneer ventje van wacht is?
Gisteren vroeger naar bed gegaan want ik had hoofdpijn. Ventje mopperde wat maar ik pruttel niet tegen als hij zegt van vroeg naar bed te gaan omdat hij moe is? hij heeft dan naar Mary, Queen of scotts' gekeken. Het carrillion van de pastoor ging om 20 uur om de mensen in de zorg te eren. ik geloof dat hij verleden week zondag een mis had mogen doen dan is het ook altijd dat carrillon en nu zat de wind een beetje verkeerd dus ik werd om 20 uur 's avond wakker uit mijn dutje nog altijd met hoofdpijn. heb bewust geen pil meer geslikt en geprobeerd van te slapen. Toen ik hier beneden kwam was er concert. Honger! Ventje zei tegen hem dat hij alles moet leren opeten want hij zag dat het vlees voor de kat weer in prijs was gestegen en dat niet alle produkten aanwezig waren. met dank aan de tweede verblijvers. ik heb het Gimly ook gezegd maar dat wil niet zeggen dat hij het zal begrepen hebben. Sinds ventje alleen op boodschap gaat is dat een echte mopperkont geworden.
ik wacht af tot de dag dat hij zal zeggen dat hij een flexi- job nodig zal hebben om rond te komen.
Als ik dat zeg tegen m'n moeder verklaart ze hem zot.
vandaag kaartje maken, heb gisteren niet eens de boerderij gedaan.
Er zijn weer veel pollen in de lucht. vooral gras. heb ik weer last van.
vandaag kranten lezen, denk van een pot soep te maken want we hebben het niet gehad over wat we dit weekend willen eten. gisteren was het gerookte zalm op een broodje. Ik een half , ventje een heel.
Hebben ook nieuws van onze nederlandse vrienden. Hans krijgt woensdag de uitslag van zijn biopsie. Ze zeiden ook dat het erg lang geduurd had eer ik de hulp ga krijgen die ik moet ontvangen. Tsja: had covid geen roet in het eten gegooid... Ze zeiden dat ze ons missen en hopen zo snel mogelijk naar ons te kunnen komen indien kan. Hans is nog steeds erg moe.
Heb geen idee wat er op televisie is, dus dat zal uit de kijklijst komen ( manifest) of een dvd.
En dan zitten we hier weer. Gelukkig zijn we huismussen. Lezen is er nog steeds niet van gekomen. Ventje zei tegen Ir. dat ik meestal in de winter lees, maar als ik kan lees ik graag buiten onder de parasol. had ik verleden week kunnen doen als ventje bezig was met de bbq.
Zo, ik ga nog een kopje troost gaan halen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe
Cats Rule!