Goedemorgen Seizoentjes,
Was weer vroeg op vandaag, maar dat kwam door Matice. Het was 05.30H toen ik wakker werd door zijn geblaf. Dat klopte niet, want hij slaapt vaak tot 08.30H. Dus ik vlug naar beneden en ja hoor. Hij was wakker en heel onrustig, liet hem zijn kamer uit en liet hem buiten. Hij rende zowat naar zijn plekje in de tuin en toen zag ik wat zo dringend was, hij moest een kaka doen. Daarna kwam hij terug naar binnen en was hij terug rustig, prijsde hem en gaf hem een snoepje. Ik vond het te gek terug proberen te gaan slapen en ook hem dan terug slapen leggen en dus ben ik na een tasje koffie begonnen met de strijk en die is nu net gedaan.
Manlief slaapt nog, die heeft het echt wel superdruk gehad deze week. Inloggen om 07.00H en uitloggen na 21.00H. Normaal moest hij maandag terug naar Brussel, maar dat is uitgesteld naar 22 juni. Eigenlijk is dat goed nieuws, want zal na mijn operatie een stuk minder mobiel zijn en bovendien komen ze de airco plaatsen in de loop van volgende week of de week daarna.
Straks overal stofzuigen en dan naar Oud- Turnhout mijn zijden kleedje gaan halen en daarna naar een tuincentrum in de buurt om een idee te krijgen wat we in onze voortuin gaan planten als deze af is. Manlief is er samen met een bevriende grondwerker aan bezig, met de afsluiting ervan. Want we zijn het moe dat iedereen gewoon door onze voortuin baggert om wat stappen minder te doen door de hoek af te snijden. Zelfs met een fiets doen ze het en het zijn niet altijd kinderen, maar ook volwassen mensen. Wij hebben toelating gevraagd hem af te sluiten en dat mocht. Dan is dat eindelijk gedaan, want ik erger me daar dood aan. Zoiets doe je toch niet op iemand anders zijn eigendom.
Maandag moet Matice terug op controle bij de dierenarts voor zijn oorontsteking, op afspraak natuurlijk.
Maar zijn oor is al een stuk beter. Nu ligt hij hier naast me te slapen.
Morgen naar de hondenschool en dan daarna is het weer manliefs beurt voor op de plein te gaan staan. Hij heeft dat vorig jaar bij mijn operatie van mijn ellleboog ook gedaan. Maar hij is strenger dan ik, dus het zal even wennen zijn voor Matice. Maar ook voor manlief want het zijn allemaal andere oefeningen dan hij de laatste keer moest doen.
Ben echt nieuwsgierig naar de omhoog gekomen tegels van Anjelier

.
HVT, dat zal wel zijn dat je dat mooie kleedje niet weg doet. Je moet het eens gewoon aandoen als je naar een evenement gaat of zo. Manlief heeft inderdaad graag dat ik er verzorgd bijloop. Comfy om hier thuis rond te lopen mag, maar moet netjes zijn. Zelfs op de hondenplein waar ik, zeker als het regent een oude jeans , draag en een jasje wat tegen stootje kan, heeft hij graag dat alles bij elkaar past wat kleur betreft. Hij is altijd zo geweest en ik ben zelf ook wel graag mooi gekleed.
Moet als ik over Matice schrijf nog vaak denken aan Woef van Wingerd. Ik hoop dat ze beseffen dat Woef heel gelukkige jaren heeft gehad toen hij ben hen was. Maar het is en blijft een triest gebeuren.
Hoop dat de hoofdpijn van Oma-C wat minder is vandaag.
Zo, ga plaats maken voor Muddy Maddy en ik ga me klaarmaken en het licht HH doen voordat we vertrekken.
Ik wens elk van jullie een zo'n mooi mogelijke zaterdag. Liefs en een dikke knuffel aan elk van jullie.