In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

20 mar 2026, 15:29

Goedemiddag, ik kom ook nog even om het hoekje gluren
Vanmorgen gewerkt en daarna naar bed, kon eerst niet in slaap komen, dus uiteindelijk pas tegen 12 uur uit bed.
Inmiddels bezig met het eten van morgen (hachee) en straks nog voor vandaag wat op tafel toveren
Moest nog met oudste zoon naar de apotheek en inmiddels even zitten met een kop thee
Vanavond met jongste zoon naar zijn sport, ze hebben 1 of ander iets speciaals in de planning

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Anne_marie
Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41

20 mar 2026, 16:36

In de tuin.
Het begin is er, altijd weer een verrassing....
Allen een mooi weekend!


Afbeelding

Afbeelding

Adam2
Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49

20 mar 2026, 19:58

Prachtig Annemarie,
Bij ons begint de tuin ook te kleuren.
Afbeelding

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 mar 2026, 08:48

Afbeelding

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

21 mar 2026, 09:41


Afbeelding
Goede morgen luitjes ,
Wat een heerlijk weertje
"Oogies" half dicht, door het zonnetje, slurpen aan mijn tas zwart goud. Wat moet een mens nog meer hebben. . Ja ik ben een terrasje aan het doen "au bord de mon appartement" gratis voor niets rustig en gratis .
Nog even en dan er terug invliegen .. Wasmachine doet nu het werk wat vroeger door moeder de vrouw moest gebeuren . En straks staat mijn rekje buiten heerlijk uit te waaien .. De lakens zullen de "versche" lucht in de slaapkamer brengen .. heerlijk om vanavond in mijn bedje te kruipen.. En verder och we zien wel ..
mama-inge waarschijnlijk in dromenland ,en straks de start van het weekend ..
Anne_marie en Adam ook een fijne bloemige dag , en zeg nu zelf als je snuift het ruikt al lekker buiten. . Voor mij is dat het mooiste seizoen van het jaar .. Ik ben dan ook een lentekind denk ik dan .. woeha
Dag Bekske inderdaad de lente begint, maar voor volgende week geven ze al Maartse koude buien uit . Daarom ga ik er nog van profiteren van het zonnetje
Ik zie , ik zie . .. in mijn glazen bol dat Zonnebloemetje en Picske* nu aan het genieten zijn , zittend aan het open venster, met een tas koffie . . en een stutje er bij .. ♥
Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
* even noteren dat ik patatjes moet kopen straks op de boerenmarkt
menu: gerookt varkenshaasje met prinsesbonen (denk ik, kan nog veranderen naar wortelen ) en natuurpatatje

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

21 mar 2026, 10:21

een goeie zaterdagmorgen iedereen

veel verkeer richting de binnenstad vandaag al vroeg , maar ja het mooie weer zal er wel voor iets tussen zitten denk ik

jadi je hebt gelijk hoor dat we voor het open venster hebben gezeten voor ons ontbijt , en tis hier aan de zonnekant en zonder verwarming is het hier bijna 22° , dus ideaal hé , maar het waren geen " stuutjes " want ventje was hier aan de overkant naar de bakkerij geweest om verse croissantjes en dat heeft gesmaakt hoor , en nu zit ik hier aan mijn laptop voor het open venster en tis hier precies als of ik op een overdekt terras zit , zaaaalig

voor alle andere leutertjes ook een fijne zaterdag

en nu ga ik naar de badkamer sè

tot later



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W
Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47

21 mar 2026, 17:36

Een goeie vooravond allemaal,

Hier een nuttig dagje vandaag.
Naar de fietsenmaker geweest, die had het te druk, moet woensdag terugkomen.
Daarna boodschappen gedaan.
Een was weggestreken en de jaarlijkse belasting aangifte gedaan.
Daarna nog een rondje langs het meertje gedaan.
Verder vond ik het ondanks de zon erg koud aanvoelen vandaag door de gure noord-oosten wind.
Voelde het bij jullie ook zo koud?

Zo meteen lekkere afbakbroodjes uit de oven eten met goulash soep.

Fijne avond allemaal.


Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

21 mar 2026, 20:29

een goeie avond iedereen

An bij ons was het een frisse wind aan de achterkant van het gebouw en das de noord kant
maar aan de voorkant was het aangenaam uit de wind en in de zon

allé ik ga douchen en daarna nog wat tv kijken

voor iedereen nog een gezellige avond



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 mar 2026, 08:28

Afbeelding
voor vele zal het zo zijn hier nog wasmachine aan werk zetten en nog een poging wagen om onkruid uit de doen op de hofweg .Ik ben al dagen bezig en je ziet dat er amper vooruitgang is .Maar ja de linker kant wil niet meedoen .Dus zo traag als een slak verder doen kan hulp ervoor vragen .Maar wat gedaan is moet de hulp niet doen want in weekend word er toch niks gedaan .zo ik wens iedereen een fijne dag toe want het weer gaat veranderen .groetje

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

22 mar 2026, 10:51

Afbeelding

Hallo daar, . . .door het mistgordijn ben ik eindelijk hier geraakt . Eerst "secretaresse werk gedaan . .Afspraak gemaakt met de kinesist voor mijn heup. Dienstencheques besteld en bevestigd dat poetsje donderdag hier was ..
En nu even bij jullie intussen heb ik me een cola Z met ijs geschonken als aperitief ..
Bedje gemaakt, de kamers verlucht , er staat nog een "klutske" wasgoed buiten.. Al droog nu niet ik leef op de hoop dat de zon nog komt ..
Deze namiddag gaan we (zoon en ik ) op bezoek bij dochterlief .. Even binnenspringen noemen we dat . .
Zonnebloemetje dat is nog beter dan een stutje , kraakverse croissants .Jullie hebben echt wel geluk met dat zogezegd overdekt terras .. zalig gewoon .
An-W ja de fietsenmakers hebben het nu druk , het mooie weer is er en iedereen wil met fietsje rijden .. Oeps belasting brief ik krijg al koude rillingen aan het woord alleen . Binnen enkele maanden komt er ook zo ene aan bij ons.. En ja het was een koude wind gisteren .
Bekske , tja als je hofje hebt is er altijd werk te doen . Maar bij u is het nu dubbel zo groot daar je maar 1 hand kunt gebruiken .. Overpakt je niet
Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: friet met gemarineerd kippenfilet dessert een cornet
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

22 mar 2026, 12:12

een goeie zondag middag iedereen

het zonnetje schijnt hier in de keuken en de living en ik zit weeral voor het open venster met mijn laptop in de keuken en tis hier nu 21° zonder verwarming en tis zaaaalig met dat zonnetje
ventje is grote schoonmaak aan 't houden in al zijn kasten met werkgerief in de garage en hij zal veel overhebben zegt hij die weg mag , maar das daar zijn domein en hij doet weg wat hij niet meer kan gebruiken , er zijn zelfs nog nieuwe dingen bij zoals nieuwe dozen vijzen en veel van die dingen en alles gaat naar de kringwinkel zegt hij
ik heb al een koekenbroodje gebakken en we eten deze middag niet vroeg

jadi ik heb ook nog een wasje voor de wasmachine vandaag , maar die laat ik na de middag draaien terwijl wij in onze zetel zitten
en deze namiddag een leuke namiddag bij de dochter samen met je zoon , geniet er van
wij doen het rustig aan en doordat ik 's nachts veel uit bed moet van de krampen ben ik dan niet uitgeslapen en doet het wel deugd als ik dan in de namiddag wat kan rusten en soms in slaap val

Bekske als je al mankementen hebt is al dat tuinwerk zeker niet gemakkelijk en heel lastig

voor alle andere leutertjes nog een aangename zondag



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

22 mar 2026, 19:44

Fijne avond
Vanmorgen wat langer in bed gelegen
Wat wasjes gedraaid, alles is buiten droog geworden en ligt inmiddels weer in de kast.
Vanmiddag naar mijn ouders geweest, zonnescherm was van de muur gevallen en moest eraf, want stuk gegaan
Zo richting bed, morgen weer vroeg dag

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

23 mar 2026, 10:06

een goeie maandagmorgen iedereen

hier in Brugge een flauw zonnetje en 11° met weinig wind
maar we zijn nog steeds Maart en dus kan het weer nog alle kanten uit , ik heb het zelfs nog geweten dat het sneeuwde in April

allé ik ga richting badkamer

voor iedereen nog een aangename maandag



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

23 mar 2026, 10:27


Afbeelding
Goede morgen de Lente is begonnen de vogeltjes fluiten er op los, maar ook hun achterkant is heel actief .. Met mijn ruitenreiniger en mijn keukenrol in de hand , kom ik door gans het land .. Euch sorry bedoel over gans mijn terras .. Niet te geloven hoe zo'n klein vogeltje zo'n kwakken kan achterlaten ..
Mijn tuinzetels zijn ook afgekuisd . Hier is het zalig buiten , geen zuchtje wind, zonnig zo fijn om buiten te zijn .
mama-inge dat wordt straks een nieuwe zonneluifel bij de ouders denk ik
Zonnebloemetje joehoe zie je mij ik zit ook aan de venster . . Geniet van je dag samen met Piscke*. .
Aan iedereen een fijne maandag, geniet van het zonnetje en van het moment
toedeloe
menu: 'kweetnognie denk iets van kant en klaar pasta zal straks eens zien in de diepvries
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

23 mar 2026, 11:48

nog efkes in de rapte

jadi wij zitten hier met het venster in de keuken helemaal open aan de zonnekant en tis echt goed met een licht windje , maar aan de achterkant staan de vensters ook open en daar is het veel frisser
maar we mogen niet klagen hé voor de tijd van 't jaar
en die vogels daar bij jou zouden broodnodig een les moeten krijgen in " proper " zijn :lol: :D
hier valt dat nog mee hoor
en ik zal nog eens extra goed kijken van ver of ik jou zie zitten daar op je terras :P :P

onze menu voor deze middag
verse eitjes van Celine haar kippetjes met voor ventje spek er in en voor mij roerei
met puree en sla en tomaten
en eerst een zelf gekookt tomatengroenten soepje met spekjes

voor iedereen strakjes SMAKELIJK



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***