In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

19 dec 2024, 14:24

Afbeelding

clive, hartelijk dank voor de wenskaart
die ik vandaag in de bus vond :lol:
Fijne dag verder.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

19 dec 2024, 20:09

Afbeelding

Goede avond allemaal, en tot morgen :wink:

Bekske

20 dec 2024, 03:56

Afbeelding

Muddy Maddy

20 dec 2024, 07:16

Goede morgen seizoentjes,

Wij waren gisteren voor het donker thuis en zijn verwelkomd door Lowie( bij mij) en Cooper ( bij ventje) ventje was de auto nog niet uit of hij was daar! Buurvrouw merkte op dat Lowie en ik dezelfde outfit aanhadden ( bordeaux) Hij van jasje en ik van broek en truitje + overtrui. Buurvrouw & Cooper in het beige. Ze gingen gaan uitrennen naar het kerkplein. Een beetje later is Niel Visser thuisgekomen. Tegen ventje zei hij gedag, tegen mij noppes. Tsja. mij zien ze niet veel buiten of het is aan de voordeur Op straat loop ik meestal naar de dokter, de kapster en het schoonheidssalon. Loop ik naar de andere kant dan ben ik naar de wekelijkse markt. ( vandaag) of de brievenbus aan het eind van de straat.

Ik heb al 1 levertijd voor een pakje van Post Nl. Kan dat van het kruidvat zijn, het drinkfoneintje of iets anders. We zien wel.
Gisteren naar An geweest. Bordeaux hadden ze dit jaar niet van kleur. Het is meer fushia. En dat is dan An haar kleur. De draagzakjes zijn ook fushia. Mosgroen zag je het minst onder dat bordeuax doorzichtig truitje waar ik nog wat naaiwerk aan moet verrichten. de zijsplitten zijn te wijd ( vandaar dat handnaaimachientje.) En dus is het een setje van mosgroen geworden. Ventje heeft mij dan een andere ( wit) kadoo gedaan. Omdat ik in mijn jeugd nooit pakjes mocht openmaken en mijn klasgenootjes wel! Dus alle twee in kadooverpakking. Aangezien ik 15 kilo kwijt ben ( min of meer) verschoot An nog niet lichtjes dat de cup van de zwarte die ik aanhad zeker twee maten te groot was. Ik ben van plan die ook eens aan mijn verstelkunst bloot te stellen. Dat brengt me dan bij de bordeax broek waar ik ook een neepje of twee mag in leggen. of een elastiek.

Bij Els te weten gekomen dat die kandelaars dat ventje als afscheidkadoo van Northwood HQ kreeg verzilderd zijn. We moeten eerst de waslaag (opnieuw) eraf wrijven en deze dan met zilverpoets opblinken. ik heb er een zilveren halsketting gekocht om iets aan te hangen juist op de plaats van mijn lidteken. Ik heb genoeg van die halfedelsteentjes in mijn schuifje van mijn juwelenkastje liggen elk met hun eigen werking. De ring die ik op het oog had, Turkoois was weer veel te opzichtig. In diezelfde reeks had ze gelukkig nog andere blauwe stenen die onder de noemer geboortesteen te boek staan en die je mag dragen. Ik heb er heel fijntje gekozen met 1 enkele steen. Is bijna even blauw als de Turkoois. Paste perfect. Er is niets dat besteld moest worden dus we hebben alles mee. Ook ketting en ring in een pakje. De ketting is een kadootje van Gimly en de ring is van Lilly. Ze hebben wel goed gespaard dit jaar moet ik zeggen vooral Lilly.

Omdat de vaas niet meer kan staan waar ze vroeger stond, heeft ze veel centjes gespaard toen ze geen bloemen kon kopen. Het haardstel gaat naar de kringloop en er komt een kolomkast te staan van bij Weba. Een beetje hoger dan Rika en genoeg licht en niet te veel warmte om er een vaas te zetten. Er onder kunnen wat eenden staan en andere zaken. Pluspunt: ze kan niet aan de vaas.
Gimly is er hier weer mee aan het rammelen. Ik heb honger, neen toch niet. Nu is ie buiten. Ik geef hem 5 min en dan wil die weer binnen.
Er was toen we voorbij reden veel te veel volk in het shoppingcenter en we hadden diepvries mee. Ik heb grote theelichten nodig. die staan o.a. bij de bidprentjes van mijn vader, schoonvader en schoonmoeder. Bij het prentje van ventjes moeder staat de troll die hij haar nog gegeven had, toen wij in de UK verbleven. Dit is een subtiele verwijzing bij wijze van spreken. :wink:

Vandaag dus huisarrest. Na dat alle pakjes geleverd zijn, op naar de brievenbus met de resterende kaartjes en morgen draagt ventje deze voor de buren rond. Moeder heeft 1 handgemaakt kattenkaartje gekregen, meteen het laaste van de reeks. Het kreeg meteen een ereplaats.
Nu ga ik op een chinese webwens site kijken voor de insigna van Picard. De combadge heb ik al.

En dan is er koffie. Ik heb ze gezet met Gimly en Lilly. Ventje is ook aan het opstaan want vandaag is het vuilniszakbakdag + papier en karton en de blauwe zakken.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

20 dec 2024, 09:13

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen allen, :wink:
Hier probeert na een regennacht
de zon er even door te komen, mooi! :)

Ik wens jullie allen een fijne vrijdag en geniet
van wat nog kan en mag... :roll:
Nu nog even bijlezen en dan aan 't werk....

wingerd

20 dec 2024, 09:14

Wilde eend, oma-C en Clive, bedankt voor de mooie kaartjes :!:

wilde eend 2

20 dec 2024, 11:36

Dank aan Wingerd en Oma C voor de mooie kaartjes en de wensen .
Hier schijnt de zon ! dan fleurt een mens toch een beetje op .
Straks naar de kapster . en misschien even gaan wandelen , alhoewel er staat wel een koude wind .
Heel veel groeten aan iedereen !

Helena van Troje

20 dec 2024, 12:20

Terug van een fietstochtje naar de stad.
Blij dat ik heelhuids terug ben.
Moest voorbij twee scholen en het is te zien dat het bijna vakantie is.
De vroegere meisjesschool heeft nog steeds een serieus aandeel dametjes zitten.
Kunnen die gillen zeg!
De gillende geiten zegden ons jongens vroeger.
Voorsteken langs rechts, ineens uit straat gereden komen zonder kijken.
In tegenrichting met hun trottinette en hun gsm in hun pollen.
Doe maar!
Dwars door het rood een heel gevaarlijk kruispunt oversteken!
En dan durven ze nog klagen over de automobilisten.
Stond de kerstmarkt dik in de weg, met al hun kabels en draden.
Stond er een betonmolen dwars over het fietspad.
Moesten we zonder markeringen over de helft van de rijweg fietsen.
Teveel moeite om een paar kegels te zetten.
Of ze wisten weer niet dat dat hier in België de regel is.
Het was aangenaam fris buiten.
Maar toch wat te druk om voor mijn plezier in het stad te blijven.

De zon schijnt, geniet er allemaal van.

Oma-C

20 dec 2024, 21:41

Hoi, nog even op een avondschofje :)

Dank aan Wingerd en wilde eend voor de wenskaarten
die ik vandaag in de bus vond mercikes, mooi
ze hangen allemaal aan de kaartenhouder....

Slaapwel iedereen en tot morgen.... :)

Muddy Maddy

21 dec 2024, 07:56

Goede morgen seizoentjes,

Dank aan Anjelier, Clive, Bekske en een dame die hier niet meer komt schrijven , jullie kaartjes zijn aangekomen.
Per kerende post krijgen jullie er 1 terug.

Vandaag de resterende kaartjes schrijven en naar de brievenbus doen en weet nog niet of ik vandaag ga rondlopen met de burenkaartjes. Dacht dat ik buurman V iets in de bus zag steken maar er zit na inspectie niets in. Geen kaartje? Ok. De volgende verbouwing doen wij niet mee. Buren andere kant met Cooper en Lowie hebben al een.

Ventje is naar de A. geweest om vinnykaarsen en grote theelichten. Alle kerstkaartjes waren al de deur uit, zei de kassierster. Woensdag was de reclame en donderdagavond hebben ze de laatste verkocht.
Vandaag geen idee wat we gaan eten. Gisteren garnaalkroketten gegeten. 's avonds hing Suus aan de lijn. Anoek wil tonijnsteak serveren bij hun kerstmenu. Het woordje steak zegt bij Suus al genoeg. Hoewel het volgens ventje helemaal niet naar tonijn smaakt. ( zoals uit blik) Het is ook geen goedkope moot vis. Die kosten bij Neptunus +/- 30 euro per stuk. ( de steaks) Ook ik heb het nog nooit gegeten maar ja. Zoiets kwam er bij ons thuis niet op tafel.
Terwijl ventje met Suus bezig was heb ik een boterham gemaakt met krabsalade en Lilly likte het op. Ook het stukje augurkenkaas ging er vlot in. Dat leg ik op de rand van de zetel en dat pakt ze dan met haar poot het weg en eet het op de grond op. ( Ze moet werken voor haar kost! :wink: )

Ons moeder wilde oesters voor haar en ventje :roll: . ik heb dadelijk gezegd dat hij er geen ging eten. Hij is al eens ziek geweest toen vader nog leefde, Nadine daar nog werkte en dus daar alles voor hen dat -30% was, onmiddelijk achteraan legde en niet in de koeling. Thuis lag dat dus in de bijkeuken waar het min. al 15° C is. Daarna wilde ze een kreeftje voor voorgerecht. Ik ben geen klant bij Delais. Stefanie wel. maar toen ze hoorde dat ze 600 gr waren, was het neen. Ik raadde langoustines aan in tempura ( diepvries) maar dat zag ze niet zitten. Dan heb ik gezegd dat ze maar kreeftensoep moest klaarmaken. Dat ging er wel ingaan. Het is dus kreeftensoep en wij brengen het vlees mee.
Er zou dan in theorie niemand mogen ziek worden.

Ventje gaat straks om brood en ik moet niet bellen dus kan ik zolang in The zone zitten zoals ik wil. Brood, kranten en wat we vandaag gaan eten mag hij gaan kiezen. Gimly wilde eten maar daar ik eerst naar het toilet moest, heb ik hem laten zitten. Later zag ik dat hij aan de nieuwe fontein dronk. ( er is een lichtje voor 's nachts dat je als persoon er niet tegen loopt) Hij moest dan geen eten hebben. Nu ligt hij te maffen, Lilly is op mijn plaats gekropen en maft daar verder. Ik had gisterenavond nachtcreme opgedaan en ze snuffelde lang aan mijn gezicht. Blijkbaar is de nachtcreme van het huismerk goedgekeurd. We hebben nu alle pakjes in huis.

Pas in Januari bestel ik mijn eerste pakje bij de chinese wenswebwinkel. Het duurt toch 3 à 4 weken eer je het hebt. Ventje heeft gevraagd of ik mijn stokoude tot op de draad versleten adressenboek met nota's, paswoorden en weetjes als goed voornemen in het nieuwe jaar in een deftig boekje wil schrijven. We gaan dat doen. Wat zijn goed voornemen zal zijn, daar heb ik het raden naar.

Ik verdwijn in the zone,

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

21 dec 2024, 09:27

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen allemaal, :wink:
21 december, vandaag begint de winter
zoals we het op school hebben geleerd.. :roll:
Hopelijk geraken we er "gezond" door ....
want als je ouder wordt is er altijd wel iets
wat niet mee wil en tegenwringt....
Maar ik ga niet klagen, :oops:
Straks kunnen we weer aan de lente denken :)

Hier staat mijn wasje al te draaien en mijn
volkorenbroodje te bakken,
Dat zijn hier de gewone zaterdagse taken + andere :)
wel zoveel mogelijk profiteren van het weekendtarief
van de elektriciteit, alles is al duur genoeg :oops:

Voor allen een fijn weekend en veel goede moed
aan al wie het kan gebruiken :?

Bekske

21 dec 2024, 09:28

Afbeelding
hier geen nieuws huisarts was snel weg kreeg niet veel uitleg komt binnen 14 dagen terug zei hij .ONdanks de medicijnen niet helpen moet ik met deze medicijnen verder doen .nog naar apotheker mail sturen om het te brengen kost wel 1.30euro om te brengen maar ik kan niet zelf gaan .Naar gaan zo misschien lukken maar naar huis komen niet .dan gaat de weg omhoog .geniet van dit gewoon weekend nog groetje

clive

21 dec 2024, 10:14

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, Bekske, Anjelier, Oma-C, Wingerd, Wilde eend, van harte bedankt voor de prachtige kerstkaarten en mooie wensen.

Was gisteren erg moe nadat ik mijn HH volledig had gedaan. En had dan in de vroege avond nog een hele strijk gedaan op mijn nieuwe strijkplank. Dat was even een kwartiertje wennen, maar ben er nu al heel tevreden van. De strijk gaat veel sneller en je hebt geen kreuken mee. Vandaag nog 1 machine strijkwas instoppen en dan nog een machine badhanddoeken , maar aan dat laatste heb ik geen werk, mooi opplooien en wegleggen en klaar is kees.
Gisteren alles gesteamd in plaats van gedweild. Want morgen komen dan de kindjes en dan moet ik de dag erna toch alles terug afvegen en dan wel de 2 benedenverdiepingen dweilen. Moet morgen dan ook nog naar de manicure/ pedicure. En de 24ste moet ik bij de kine zijn. Aan de datum viel niets te doen, want tussen de beurten kine, mag niet te veel tijd tussen zitten. Moet daar dan om 14:30 H zijn en ben dan iets na 15:00H terug. Dan fris ik mij op, doe mijn feestkleedje aan en beginnen manlief en ik + Matice aan de hapjes. Zorg dan dat de feesttafel voordat ik vertrek volledig gedekt is en alles ook nog even stofzuigen, dat is vlug gedaan.
Had gisteren, een dagje te vroeg, mijn thematafeltje dat nog met herfstspulletjes vol stond al veranderd in het wintertafeltje. Het is mooi geslaagd. Manlief had zowat een dikke maand geleden een winterspulletje gekocht voor op mijn wintertafeltje . Het was wit met roze en had dus zo de kleur gekozen voor de rest van het tafeltje. Er staat ook een groter theelicht op en een kleiner op de voorkant. Vind het echt geslaag. En de herfstspulletjes liggen nu in een kleine herfstbox.

Zo, ik ga er vliegensvlug aan beginnen. Moet door het feit dat ik wat langer geslapen heb dan gewoonlijk, nog badje in. En dan doe ik meteen boven al alles. Moet ook nog de geschenkjes van Matice inpakken.

Ik wens iedereen een mooie zaterdag. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Helena van Troje

21 dec 2024, 12:01

Het is hier weer in het honderd aan het lopen.
Dus maar even afstand genomen.
Wat ik nu niet in huis heb is er dan maar niet.

Straks die vermaledijde kerstboom ineen puzzelen.
Gelukkig staan er kleurtjes op de takken.
Deze keer zijn het de breekbare kerstballen.
Ben eens benieuwd hoeveel er gaan sneuvelen.
Dacht er nieuwe bij te kopen, maar dat is erover geschoten.

Het was aangenaam van temperatuur buiten.

Dames ik ga verhuizen naar de winter.
Met dank aan Bekske voor de plaatjes.
Ik weet niet in hoever het forum nog gemodereerd wordt.
De vorige hoekjes hebben volgens mij nooit een slotje gekregen.

Amuseer jullie met wat jullie nog doen vandaag.

anjelierken

21 dec 2024, 12:09

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske en Clive: bedankt voor de mooie kaartjes.

Mijn kaartjes voor de buren ga ik vandaag in hun brievenbus stoppen. Dan zijn alle kaartjes de deur uit.

We hebben deze morgend al een frisse neus gehaald. Spaanse woef liep zo zeurend rond, ondanks dat hij alles gekregen had . Ik vermoed dat hij weet wanneer het weekend is, en dan maken we lange wandelingen. Dus naar een natuurgebied gereden hier in de buurt , en daar een wandeling gedaan. Volgens manlief moesten we nu gaan, want in de namiddag gaat het regenen.

Vanaf vandaag lengen de dagen terug, ook al merk je er nog niks van. Dat is pas eind volgende maand eer je het ziet .

Tot morgen , iedereen.