Goede morgen seizoentjes,
Dank aan Anjelier, Clive, Bekske en een dame die hier niet meer komt schrijven , jullie kaartjes zijn aangekomen.
Per kerende post krijgen jullie er 1 terug.
Vandaag de resterende kaartjes schrijven en naar de brievenbus doen en weet nog niet of ik vandaag ga rondlopen met de burenkaartjes. Dacht dat ik buurman V iets in de bus zag steken maar er zit na inspectie niets in. Geen kaartje? Ok. De volgende verbouwing doen wij niet mee. Buren andere kant met Cooper en Lowie hebben al een.
Ventje is naar de A. geweest om vinnykaarsen en grote theelichten. Alle kerstkaartjes waren al de deur uit, zei de kassierster. Woensdag was de reclame en donderdagavond hebben ze de laatste verkocht.
Vandaag geen idee wat we gaan eten. Gisteren garnaalkroketten gegeten. 's avonds hing Suus aan de lijn. Anoek wil tonijnsteak serveren bij hun kerstmenu. Het woordje steak zegt bij Suus al genoeg. Hoewel het volgens ventje helemaal niet naar tonijn smaakt. ( zoals uit blik) Het is ook geen goedkope moot vis. Die kosten bij Neptunus +/- 30 euro per stuk. ( de steaks) Ook ik heb het nog nooit gegeten maar ja. Zoiets kwam er bij ons thuis niet op tafel.
Terwijl ventje met Suus bezig was heb ik een boterham gemaakt met krabsalade en Lilly likte het op. Ook het stukje augurkenkaas ging er vlot in. Dat leg ik op de rand van de zetel en dat pakt ze dan met haar poot het weg en eet het op de grond op. ( Ze moet werken voor haar kost!

)
Ons moeder wilde oesters voor haar en ventje

. ik heb dadelijk gezegd dat hij er geen ging eten. Hij is al eens ziek geweest toen vader nog leefde, Nadine daar nog werkte en dus daar alles voor hen dat -30% was, onmiddelijk achteraan legde en niet in de koeling. Thuis lag dat dus in de bijkeuken waar het min. al 15° C is. Daarna wilde ze een kreeftje voor voorgerecht. Ik ben geen klant bij Delais. Stefanie wel. maar toen ze hoorde dat ze 600 gr waren, was het neen. Ik raadde langoustines aan in tempura ( diepvries) maar dat zag ze niet zitten. Dan heb ik gezegd dat ze maar kreeftensoep moest klaarmaken. Dat ging er wel ingaan. Het is dus kreeftensoep en wij brengen het vlees mee.
Er zou dan in theorie niemand mogen ziek worden.
Ventje gaat straks om brood en ik moet niet bellen dus kan ik zolang in The zone zitten zoals ik wil. Brood, kranten en wat we vandaag gaan eten mag hij gaan kiezen. Gimly wilde eten maar daar ik eerst naar het toilet moest, heb ik hem laten zitten. Later zag ik dat hij aan de nieuwe fontein dronk. ( er is een lichtje voor 's nachts dat je als persoon er niet tegen loopt) Hij moest dan geen eten hebben. Nu ligt hij te maffen, Lilly is op mijn plaats gekropen en maft daar verder. Ik had gisterenavond nachtcreme opgedaan en ze snuffelde lang aan mijn gezicht. Blijkbaar is de nachtcreme van het huismerk goedgekeurd. We hebben nu alle pakjes in huis.
Pas in Januari bestel ik mijn eerste pakje bij de chinese wenswebwinkel. Het duurt toch 3 à 4 weken eer je het hebt. Ventje heeft gevraagd of ik mijn stokoude tot op de draad versleten adressenboek met nota's, paswoorden en weetjes als goed voornemen in het nieuwe jaar in een deftig boekje wil schrijven. We gaan dat doen. Wat zijn goed voornemen zal zijn, daar heb ik het raden naar.
Ik verdwijn in the zone,
Fijne dag seizoentjes