In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 jun 2021, 15:21

Afbeelding
Goedenamiddag Seizoentjes,

Ben laat vandaag, maar het huisje blinkt weer als een spiegel. Heb gedweild in pyjama. Buurman zag mij daarin op het boventerras en zei dat ik een leuk shortje en bijpassend topje aanhad :D . Dus heb ik daarin maar de poets gedaan. En dan als laatste mij gaan douchen en de slaap- en badkamer opgeruimd, bed opgemaakt en de badkamer afgeveegd en dan deze 2 vlug gestofzuigd en de nieuwe pyjama's al voor vanavond klaar gelegd.
Buurvrouw is jarig vandaag, was snel een kaartje en een geschenkje gaan afgeven. Had haar een kleine geurkaars van RITUALS gekocht, ze was er heel blij mee, want ze is net als ik ook een kaarsenmadam.
Manlief is net terug van het ziekenhuis overbuurman gaan halen, die heeft een nieuwe heup gekregen en doet het geweldig goed. Het enigste is dat hij niet in een lage auto kan gaan zitten, laat staan uitstappen. En daarom werd aan manlief gevraagd hem dinsdag weg te doen en vandaag te gaan halen. Kregen een fles champagne, dat moet natuurlijk niet, maar het is een teken dat ze het appreciëren. Het zijn dan ook lieve mensen. Ik had dan alle dagen even naar buurvrouw gebeld, want ze is dat niet gewoon alleen te zijn en bovendien blaakt ze niet van gezondheid. Ze heeft al veel meegemaakt. Maar toch blijft ze altijd lachen.

Manlief heeft nog een uurtje werk en dan gaan we een drankje drinken op het terras. En kan het weekend beginnen.

Oma-C, van harte bedankt voor het mooie overzichtje.

Bekske , jij bedankt voor het mooie plaatje.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 jun 2021, 16:38

Goede namiddag alle seizoentjes,
voetjes zijn weer verzorgd en dat is heerlijk....
ik kan er weer voor ongeveer 5 weken tegen :wink:
We hebben samen nog een frisdrankje gedronken
voor ze naar de volgende klant ging :wink:

Vanmorgen bed verschoond en slaapkamer
afgestoft en gedweild, alles is fris...
dekbed is gewassen en buiten gedroogd
Morgen de rest van de was, die kan dan ook buiten
Er ligt nu een heel licht zomerdekbedje op
dat is veel frisser want ik had al 2 dagen bovenop
het deksel geslapen... 't zal heerlijk zijn vanavond :lol:

Straks een koude groente en visschotel...
staat al klaar in de koelkast... gemakkelijk is dat...
Nu nog even buitenzitten en vanavond tennis kijken
de halve finales in Roland Garros (Frankrijk)

iedereen nog een fijne dag verder, een goede avond
en een heerlijke nacht, slaapwel later en tot morgen... :lol:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 jun 2021, 23:03

Hallo iedereen,

Oma-C: de kipjes worden het gewoon, ze durven al buiten lopen aan het begin van het hok.En ze zijn niet bang van Spaanse woef, ze reageren er niet op, wat Spaanse woef raar vind.

Manlief heeft deze namiddag zijn 2de spuit gekregen.Was 1 uur op voorhand doorgereden, en was er net op tijd, zoveel file.
Dochter en schoondochter hebben ook hun uitnodiging gekregen, dat is voor over 2 weken.

De aardbeitjes beginnen te rijpen, hier en daar zie ik rode hangen.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 jun 2021, 07:00

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 jun 2021, 07:55

Goede morgen seizoentjes,

Aangezien de zon zich weer niet vroeg laat zien zal het middagmaal bestaan uit eitjes met friet.
morgen eten we dan pittavlees in de broodjes met looksaus. eens iets heel anders voor een zondag.
de koude visschotel was gelukt maar voor mij lag er te veel op. het was buiten toch wel fris, dus rap weer naar binnen. Videoconferentie gedaan met Suus. Astor is heel wat gegroeid. hun pergola is ook bijna klaar. de tuin ziet er heel gezellig uit. ze hebben een nieuwe keuken gekocht op marktplaats.
moesten die zelf heel uit elkaar halen en meedoen. nu moet dat nog in orde komen. de ingebouwde ijskast staat al op de plaats. nu heeft Suus een mini vaat wassertje. dat zou hier wel van pas komen.
we zullen wel zien want je moet die toch in delen doen. Suus moet nog een afspraak maken voor haar eerste inenting. andere vriendin kampt met hartproblemen. ik heb ze Dr Brugada aangeraden. Mauritz moet zijn Suzanne dan maar laten doorverwijzen naar België. het is te gevaarlijk geworden want als ze alleen is krijgt ze paniekaanvallen. Ze heeft ook PTSD, wat ik volgens Suus ook heb.
Suus is sinds de dood van Hans nog niet naar zijn graf geweest. ik heb haar laten beloven dat als wij naar Nederland mogen komen, we met zijn drie gaan. Ze heeft dan ten minste nog steun aan ons want het zat haar hoog. En wij willen onze vriend nog een laatste eer bewijzen want we konden er niet bij zijn door de pandemie.
ik moet nog een kaartje maken voor Vera maar ik had haar adres niet. nu wel. ben er aan bezig want moest stoppen toen Suus zich meldde.
het staat hier weer stampvol met auto's die al dan niet vandaag gaan wegrijden. er is misschien maar zo'n 5 cm tussen de voertuigen.
mijn grijze tuniek voor de trouw is ook toegekomen. was die helemaal vergeten. maar Suus vind het sjiek. moet wel een beetje kleur toevoegen in de vorm van mijn paarse diadeem en een bordeaux sjaal. ( die dienst kan doen als schouder/ nek verwarmer.) had ook iets anders voor hoofdtooi maar daar moet de kapster dan haar plan mee trekken. zelf krijg ik het niet op m'n hoofd.
het is natuurlijk iets van LotR's . iets in de trant van de hoofdtooi dat Arwen droeg op de kroning van Aragorn.
de kermis is begonnen maar ventje wilde niet gaan. het was inderdaad te druk en een komen en gaan van auto's en mensen te voet. we gaan wel om oliebollen op maandag. die warmt zijn vet op als de school om 4 uur uitgaat en zo rond 5 u 30 is die open. Ze zouden hier staan tot de 20 ste.
ventje moet woensdag voor zijn tweede prik. ik moet nog wachten. en ik heb watergenius in huis voor het onderhoud van de waterverzachter. ventje had me willen mee pakken om dan te gaan winkelen in het korte stuk van de kapellestraat. Dat stukje zou moeten lukken. tot aan boeken voordeel waar je soms ook knutselmateriaal kan vinden. en dan een terrasje al dan niet met ontbijt.
maar zoals al gezegd heb ik de onderhoudsman.
ventje is ook al op en Gimly heeft eten. hij had vanmorgen nog niet veel honger. lag nog prinsheerlijk in zijn zetel! de pasja.
als ventje gedaan heeft met zijn spelletjes gaat hij zich aankleden en om de kranten gaan. ik ga voor vanavond een slaatje maken met de rest van de tomaten in olie en azijn. ( en veel ui!)
straks naar mijn moeder bellen en hopen dat die welgezind is. Nu even loeren op fb, mijn goede morgen plaatje zetten en dan de spelletjes tot 9 uur. o, ja Hvt, loop je zelf niet voorbij met zo'n drukke agenda!
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2021, 09:38

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
't is minder warm en grijs 16° en bewolkt)
maar het zal wel beteren denk ik :roll:

Geen nieuws hier, en mijn wasmachine roept :oops:
dus de was naar buiten brengen, ik zie hier
en daar ook een was buiten hangen, als het
droog blijft dan komt het wel in orde... :wink:

M-M een fijn weekend, ik ging ook mijn knutselgerief
halen bij boekenvoordeel, ik moet de eerste tijd geen
meer bijkopen en eens opgebruiken wat er allemaal
nog ligt, want je krijgt wat bijeen na een aantal jaren :lol:

anjelierken de kippen zullen dieren gewoon zijn
waarschijnlijk en dan zijn ze niet zo rap bang
hopelijk hebben jullie rap eitjes van hen, smakelijk :lol:

Dag Bekske, goede morgen, mooi poezennestje :lol:
ik vind het een mooi plaatje dank u :)

Alle seizoentjes een heel aangenaam weekend
ik ga de was ophangen, salukes en tot...... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 jun 2021, 10:44

Gelukt, seniorennet of de pc hebben weer kuren.

Seffens ook de was insteken en hopen dat hij buiten kan drogen.
En dan weet ik niet waar beginnen.
Het wandelvoormiddagje in het park was fijn, maar we hebben daar wel weer voor betaald.
Het enige wat ik nog gedaan heb is eten maken...

Alles staat overeen open om af te koelen.

De volgende dagen maar niet teveel plannen.
Wat een geluk dat mijn zonnewering à la R. al hangt!

Voor de rest dames en dieren hou het gezond!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2021, 20:57

Nog efkes iedereen een goeie nacht komen wensen,
ik ben klaar om naar onze duivels te kijken,
laat ons hopen dat ze mogen winnen...ze kunnen het!!
Zopas de match van Denemarken tegen
Finland gekeken en een vreselijk ongeluk gezien,
Een speler Erikson van de Denen zo op het veld
ineengezakt en gereanimeerd moest worden
Gelukkig na lange tijd is het "voorlopig " goed
Hopelijk houdt hij er niks aan over
We dachten allemaal het ergste.... :roll: :oops: :(

Slaapwel straks en tot morgen...
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 jun 2021, 07:59

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 jun 2021, 09:22

Goede morgen seizoentjes,

het zou vandaag stralend weer zijn. laat ons hopen. ik wil wel eens buiten een boek lezen.
gehoord dat we gewonnen hebben en dat er een speler in een andere match ineen gezakt is.
geen goesting gehad om vanmorgen om 7 of 8 uur uit mijn bed te komen. achterdeur staat al wijd open, misschien vandaag wel die nieuwe plantjes in de bak steken. weer niet naar de kermis geweest, wel onze punten van 2 jaar geleden geteld en we gaan die inruilen voor iets. ventje heeft geen zin te gaan omdat ik te slecht te been ben. gewoon goede dag gaan zeggen en punten inruilen en oliebollen gaan halen. hij heeft 2 x de foor moeten missen en heeft er nu geen zin meer in. ik had eerlijk gezegd vroeger ook niets met de foor want alle dingen die er stonden daar durfde ik niet op. vader moeder en ik gingen er gewoon rond wandelen, even stoppen om te kijken naar de werkende attractie en dat was het.
vandaag pittabroodjes. vanavond geen idee, maar heb nog een camenbert en die kan je ook op je bbq klaar maken. morgen kippeborst al gemarineerd. dinsdag yambalaya uit de vriezer en woensdag spaghetti en dat is het weekmenu.
meneer pastoor is weer in zijn nopjes. mag weer misvieringen doen voor meer dan 15 personen.
heb gisteren het raam vooraan moeten sluiten, werd me te koud en te rumoerig. er staan hier geen attracties die gegil veroorzaken.
Zo, ik ga mijn pillen nemen en daarna ontbijt, het kleine afwasje van gisteren en de ochtendamimatie.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2021, 10:28

Een fijne zonnige Vaderdag vandaag aan alle
papa's opa's en pluspapa's :lol:
Geniet van je dag..... :wink:

Alle seizoentjes een zonnige zondag
kon niet op de site komen,
via een omweg wel meelezen maar
niks neerpennen.... "site in onderhoud" stond er...
Ik heb dus maar de strijk weggewerkt ....
dat is ondertussen ook gedaan :lol:

M-M geen zin meer in kermis... wij zijn nooit
kermisgangers geweest schoondochter gaat
met de fiets telkens een zak oliebillen halen
om thuis op te eten :lol: dat is alles wat
van de kermis te zien is bij ons, we houden
het liever gewoon gezellig onder ons....
altijd al zo geweest :oops: :roll:

Alle seizoentjes, geniet van de mooie dag
zorg dat je niet verbrandt want de zon geeft katoen :roll:
maar ja 't is zomer voor iets, al vind ik het al royaal warm :oops:
Groetjes en tot later allemaal.... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jun 2021, 13:59

Dat was weer een zeer georganiseerde voormiddag hier!
Bed afgetrokken, was ingestoken, ontbijt genomen en wat ging ik nu weer doen?
Het wasrekje buiten zetten, maar dan moest eerst het terras geveegd worden.
Maar dat onkruid tussen de terrastegels stak mijn ogen uit.
Dat dan maar eerst verwijderd.
Besloten dat morgen J. als ze komt haar vier uurtjes vol gaat maken.
Ik voorzie dat ze de ruiten aan de achterkant gaat zemen en het terras gaat schuren.
De dahlia zijn geplant en nu is het in die border alleen maar onkruid wieden, bij tijd en wijle, en de bloemen zien groeien. Dan is het de moeite om het daar proper te maken.
Ik dacht het eerst zelf te doen, maar waarvoor heb ik dan een poetsvrouw?
Om dat onkruid uit te doen had ik een krabbertje nodig, dat in het tuinhuis ligt.
Tiens, maar hier is het nu nog lommer.
Misschien eerst de kruiken vullen met water uit de ton om straks te gieten.
Ondertussen is die eerste was gedaan, staat het keukenwekkertje te gillen, roept de buurvrouw dat er een alarm is bij mij...De tweede was is gedaan....
Er komt een bericht binnen van ex-buurvrouw, er is een bericht ingesproken op de vaste telefoon...
Hemeltje lief! Bleek de wisselstroomschakelaar uitgevallen te zijn bij ex-buurvrouw.
Ondertussen weet ze nu ook waar die staat.
Onze tijd verbabbeld aan de telefoon.
De derde was ingestoken, de tweede was uitgehangen.
Bokes gegeten en nu ga ik die kruiken verder vullen.
ja, wie niet sterk is moet slim zijn.
Ik heb de bidons van het gedistilleerde water bijgehouden.
Die vul ik uit de regenton en zo giet ik de planten.
Dat weegt minder zwaar dan een gieter.
Per twee haal ik die dan aan.
En zo passeert de dag!

Geniet van de zon, hier is het nog altijd heel aangenaam beneden.
Zolang het 's nachts voldoende afkoelt mag het zo blijven.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

13 jun 2021, 14:19

Fijne vaderdag voor alle papa's......
Geniet van wat komt en van het zonnetje, maar wel ..... smeren, het zal nodig zijn......
Wij zijn nog niet lang terug van bij dochter en schoonzoon, we waren uitgenodigd voor een vaderdag-ontbijt...... Ik denk dat ze zelf er nog de ganse dag geniet van kunnen hebben !!!! 😉
Hebben de hondjes intussen ook meegebracht, ze moeten morgen naar de kapper..... het zal weer dik tegen de goesting zijn maar daarna zijn ze verlost van een dikke warme vacht...... 😉

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 jun 2021, 05:47

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 jun 2021, 06:21

Goede morgen seizoentjes,

Om 5 uur deze morgen opgestaan, piekermolentje begon en dan is het maar beter van eruit te gaan.
mijn eten teert weer niet en dus ventje zenden om digistel. primperan is nog steeds niet verkrijgbaar.
heb dan eerst de boerderij gedaan want het was er weer niet van gekomen. we zakken weer een plaats op de ranglijst, but what's new pussycat?
Gimly heeft gegeten.
Schoonzus heeft bevestigd dat ze komen en rara: de trouw gaat waarschijnlijk weer niet door. moet ik daarvoor de ene na de andere outfit kopen? nu is het laatste dat ik gekocht heb ook het laatste!
Moeder belde naar mij, ventjes gsm had ze niet want ze wilde weten of we nu een tafeltje hadden in de wereld is klein. hoe is het mogelijk? ze kon echt niet meer wachten. dan tafeltje gereserveerd en hoe het daar aan toe zal gaan weet ik niet aangezien het een buffet is. moet je met je mondmasker aan je eten gaan halen of komen ze het aan tafel brengen? geen idee, weten de 20 ste juni meer. dan geprobeerd terug te bellen maar die telefoon bleef maar rinkelen. moeder de vrouw had zich buiten gezet! En toen het haar etenstijd was nam ze dan eindelijk op. had ze maar een gsm dan was het met een smsje opgelost geweest. maar nu is het te laat om een old dog new tricks aan te leren.
heb net de kippeborst uit de diepvries gehaald en zie dat ventje zijn rosbief buiten de frigo heeft laten liggen. hopelijk is het nog goed en niet al bedorven door dat weer van gisteren. anders ligt die maar over zijn g*t. gelijk mezelf gisterenavond. denk dat ik me te druk gemaakt heb in die twee telefoontjes. ventje had het zijn nicht nog gezegd, wacht tot 2022, dan is het voorbij ( hopen we)
schoonzus zei dat ze enorm twijfelden omdat het immers een dansfeest is. en welk weer gaan we hebben op hun nieuwe datum? geen kat dat het weet, maar als de teugels te veel gevierd gaan worden deze zomer dan vreest ventje voor lock-down 4. en dan zijn ze weer hun voorschotten kwijt. de eerste keer hadden zijn ouders alles in gereedheid gebracht en werd alles afgezegd en nu willen ze niet voor de tweede keer iedereen weer teleurstellen. begrijpelijk. Ze zijn al voor de wet getrouwd en wat geeft het dan als je maar een feestje geeft een paar jaar later? dat stelt me de vraag over de doop van dat kind van neef. Zijn die haar ouders katholiek?
ik zelf dacht op mijn 25 ste huwelijksverjaardag een feestje te geven zonder loverboy en son, maar hoe gaat mijn lichaam er dan aan toe zijn? daarom wil ventje de foor niet gaan afdweilen. en schoonmoeder kon al dat beloofde geld dan geven en dan zouden we het kunnen doen, maar neen, loeder liet liever haar bureel en living schilderen doorvaklui. dan was er eerst die ruzie van het voor en hoofdgerecht en dan moest schoonmoeder aan de mijn zeggen dat loverboy niet voor de ex vriendin van zijn zoontje betaalde en wij dus dat meisje op onze kosten moesten nemen. laat ons maar zeggen dat ons moeder daar helemaal niet content over was! schrijf er een boek over en je hebt een resem mensen die het gaan lezen en zeggen amai, dat kàn toch niet zo geweest zijn? die heeft dat allemaal uit d'r duim gezogen. helaas platte kaas. En dan is er nog het verhaal dat schoonmoeder alleen maar met schoonvader getrouwd is omdat er doctor in de rechten op zijn naam stond. allez, voor het trouwboekje alleen. ( zei haar zus) vandaag de dag zetten ze het er niet op, als wij getrouwd zijn stond ons beroep wel in de krant en ons adres. bij mij stond er busbegeleidster en dus een van mijn bus- kinderen kwam met het uitgescheurd stukje krant op de bus en riep luidkeels: madam is in augustus getrouwd!!! en hield dat stukje voor m'n neus en vroeg of dat wel ik was want zijn moeder twijfelde.
En ik heb ooit iemand gekend die verkering had met een van ventjes zeebrugse collega's die zei dat omdat ze op een katholieke school les gaf ze de huwelijkse status moest hebben. ik zei tegen ventje: dat is qwatz want nog mijn baas noch de directrice heeft het ooit over mijn status gehad. samenwonend of gehuwd. ja, okè, bij haar waren de nonnetjes daar nog de baas. dat heeft ze dan goed uitgespeeld volgens mij. Die collega zijn kat: Pinkie is ooit bij ons komen logeren. ik was werken toen ze hem kwamen halen en die is een paar dagen nadien weggelopen en nooit meer terug gezien. ventje denkt dat Pinkie liever bij ons was en op zoek is gegaan. En dan dumpte die zijn kanarie ( pierre) bij ons. Beneden in het appartement ernaast woonde kater Marcel. Die hield van streeltjes en ging zelf mee naar je appartementje. Natuurlijk ziet Pierre Marcel, Marcel schiet in de berging en verstopt zich daar. Doek over kooi en Marcel eruit gelokt.( voor zijn eigenaars hem gingen missen) Pierre was een zeer vuile vogel. wilde zich nooit baden. Dus tegen collega gezegd dat hij hem terug moest nemen omdat Pierre floot voor 3 appartementen. mijn moeder gaf hem altijd appel. En ik was bang van de huisbaas. daar zit nog een verhaal achter maar ik geloof dat ik dat al eens verteld heb.
Ik ga de lichten eens uitdoen, de zon doet nu haar best. hopelijk kunnen we buiten eten.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!