In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

04 mar 2018, 11:42

En ik durf hier nog altijd niet op mijn terras komen met Wingerd in mijn achterhoofd....
Er ligt nog altijd sneeuw en ik ken dat hier: daaronder ligt dan ijs en hop voor je het weet lig je onderuit.

Oef een beetje een rustige week voor de boeg.
Zonder kine zou het helemaal zalig zijn, maar ja wat moet moet.
Morgen vrij de hele dag, dinsdag kine, woensdag vrij, donderdag avondactiviteit, vrijdag latijn in de voormiddag en het weekend vrij.
Nu poot stijf houden voor alle andere vragen voor activiteiten...

Heb mijn werk al gehad met het inrichten van de reünie van vijftig jaar gediplomeerd als verpleegkundigen en vroedvrouwen. Ik had nochtans bij hoog en bij laag gezworen dat het deze keer maar eens iemand anders moest doen. Nog een persoon is niet te traceren. Van 32 is dat toch een prestatie vind ik.
Ik heb hulp van twee trouwe helpsters. 

Als we dan na 15 maart de uitnodigingen rond gestuurd hebben en hopelijk vrij vlug antwoord gekregen, kunnen we aan de praktische uitwerking beginnen zoals restaurant vast leggen en zo van die dingen.

Deze keer niet vergeten wanneer het feestje begint deze namiddag. Ik neem geen risico en ga te voet gaan.
Een mooi wandelingetje van een klein half uurtje. Hopelijk regent het niet.

MM dat was dan een verschietachtig telefoontje. We hopen het beste.
Clive het zal weer mooi zijn tegen Pasen bij jou. Vroeger deed ik dat ook, maar nu vind ik dat voor mij alleen de moeite niet. Misschien zou ik zo niet mogen denken...
Oma-C geniet van je eventuele wandelingetje.

Ik ga nog wat van het zonnetje genieten in de zithoek, daar is het nu zalig.

Aan allen een zonnige zondag gewenst.

zwanenmeer

04 mar 2018, 13:56

Heel veel sterkte voor MMaddy ,

Een fijne zondag , indien mogelijk, voor alle seizoentjes !

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

04 mar 2018, 18:41

AfbeeldingHallo, goede avond iedereen, hier ook regen... alvan een uur of 4
maar 't is al vroeger donker geworden en ik heb de wandeling
maar uitgesteld ... hier binnen voel ik het niet en ik voel het niet....
er is veelsport op tv...en ik was er zelfs een half uurtje bij in slaap gedommeld :oops:.... 
Ik ga seffens broccoli klaarmaken met een kalkoenlapje...
de soep heb ik al op... verse groentesoep...altijd lekker.. 

Heel veel sterkte aan M-M en ik hoop dat het niet zo'n vaart loopt... :roll: :oops:

Voor allen een gezellige avond en een rustige nacht...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

04 mar 2018, 18:52

Hallookes iedereen,

Vader ligt in het ziekenhuis sinds vrijdagavond.Die heeft terug een opstoot van copd en gelukkig zijn we er op tijd bij met dank aan de verpleging die aan huis komt.Verpleegster vond het maar verdacht dat hij zo koorst had en een beetje wartaal sprak.Ze had dan zus opgebeld en zus vond toch  dat een ziekenhuisopname nodig was.Hij zal toch enkele dagen in het ziekenhuis moeten verblijven.Maar volgens vader is er niks aan de hand :D, hij weet niet waarom hij in de kliniek ligt.Ja, als hij zware koorts heeft ,kan hij het hem niet meer herinneren.
Die opstoten zijn toch veraderlijk, op enkele uren tijd kun je doodziek zijn.
Gisteren waren dochter en ik op bezoek bij vader, toen dochter zei dat het al 9 maanden geleden was dat hij nog in de kliniek had gelegen.A ja, zei vader, dan werd het hoog tijd dat ik er nog eens in lag zeker! :D

Dames, tot morgen.

wingerd

04 mar 2018, 19:48

Eerst en vooral beterschap gewenst aan de zieke vaders !

Het was hier leuk, dochter en de drie musketiers zijn frikadellenkoek met kriekjes komen eten en er is een massa verorberd, ja zo'n drie opgroeiende jongens...en de volwassenen lusten het ook graag...

De afwas staat al te draaien en nu kunnen we rustig uitblazen, dochter heeft tegelijk (allez ik bedoel niet aan tafel  :roll:) onze voeten verzorgd.

Hvt leuk dat je aan mij denkt alleen spijtig dat het in verband met valpartijen is  :lol: :lol:

Dames nog een gezellige avond gewenst.

clive

05 mar 2018, 09:22

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Eerst en vooral beterschap en sterkte voor de vaders van Muddy Maddy en Anjelier en sterkte ook voor jullie zelf natuurlijk. 

HVT, ik vind jouw week nog behoorlijk druk, hoor :D. Gelukkig zijn de temperaturen de hoogte ingegaan. 

Oma-C, genoten van de sport en een deugddoend dutje gedaan.. Teken dat je het nodig hebt. 

Zwanenmeer , hoop dat jij ook een leuke zondag achter de rug hebt. 

Wingerd, de kleinkinderen naar huis en de vaat in de vaatwasser en jullie hebben ervan genoten. 

Anjelier, het spijt me te lezen dat jouw vader in het ziekenhuis ligt, maar het is beter zo. COPD kan zo verraderlijk zijn. Toch op die leeftijd. 

Muddy Maddy, ook voor jouw vader en voor jezelf, veel sterkte. Hoop desalniettemin dat jullie toch een leuke zondag hebben gehad. 

Al een tijdje niets meer van MJ gehoord. Ze zal het druk hebben. Gelukkig vriest het nu niet meer en kunnen ze vandaag doordoen met de chape te gieten. 

Bobijntje, denk dat jij gisteren ook met jouw neus in een spannend boek hebt gezeten. Ik in de namiddag ook. 

Mammyretro, ook jullie genoten van de voorbije zondag ?

Omasenga, jij ook hoop ik. 

En wie ik vergeten ben, sorry, heb gaatjes in mijn geheugen. 

Ik heb gisteren dan met veel plezier de paasboom gezet. Deze keer heb ik hem meer in de breedte moeten versieren dan in de hoogte. Is een kortere tak, maar wel heel breed. Maar het is me gelukt hem heel mooi te maken. En dan verder het overige paasgerief op de kast gezet en op het toogje in de open keuken. Niet te veel, net genoeg. En dan mijn nieuwe houten spulletjes in de hal. Ook heel goed geslaagd. Manlief vond het ook mooi, ( amai, ben hier nogal aan het bluffen over mezelf ). 
En na het zetten van de paasboom heb ik dan alles opgeruimd en de keuken en de living gestofzuigd. 
Daarna heb ik met mijn neus in een nieuw boek gezeten tot het tijd werd voor het avondeten. 

Zo, ik wens iedereen een zo'n fijne mogelijke maandag. Liefs en een knuffel voor jullie allen. 

Oma-C

05 mar 2018, 09:32

Afbeelding
Goede morgen 'Friends'.. ikbreng de zon mee :)
hopelijk is het vandaag iets minder koud en kunnen we naarbuiten...
Vandaag en de volgende dagen zou het toch beter worden
profiteer ervan als je kan... om verse vitamientjes op te doen.. :?.

Sterkte en beterschap aan de zieke vaders... dat ze spoedig beter mogen zijn... 

Aan allen eengezellig zonnige maandag...:)
Na de huistaken trek ik de stapschoenen aan en ga er eenuurke op uit... tot later :wink:

mammyretro

05 mar 2018, 10:17

goede morgen ,
hier is het mistig , ,zo eentje van die aanvriezende mist 
bon , ik heb al mijn benedenkuis gedaan , ,zal even voortdoen 
de afwas machine ledigen , ,en de parkiet zijn kooi kuisen 
dus werk genoeg , ,
fijne dag 

MM , ,sterkte , 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

omasenga

05 mar 2018, 12:54

Dag Seizoentje allemaal !
Veel sterkte voor de zieken en iedereen wat het moeilijk heeft
Vandaag is het zonnetje van de partij , ik ben al boodschappen gaan doen , het is zalig buiten
Druk weekend gehad 
Vrijdag verjaardag feestje van Eline , 7 jaar ,heerlijke dag !
Zaterdag met vriendin op stap geweest en gisteren bezoek van onze zonen en schoondochters , en het leuke ze he bben altijd lekker eten mee  :cry:
Ik wens iedereen het allerbeste !
Vele groetjes en laat de lente maar komen , zal ons goed doen !  

mariajohanna

05 mar 2018, 14:24

Dag dames allemaal,
Had hier een hele gazet bijna volgeschreven, en ineens, terwijl ik nog bezig was, alles .... weg . :evil:
Nu de verkorte versie dan, he.

Anjelierken, M-Maddy, hopelijk zijn jullie vaders terug vlug op de been of anders véél beter, zodat ze thuis kunnen verder genezen. In ziekenhuizen mogen ze niet te lang blijven tegenwoordig. En in hun thuishaven zijn ze meer op hun gemak.

Hier vandaag geen werkzaamheden  maar men heeft gebeld dat ze morgen verder komen doen en dan blijven tot alles af is. We zijn benieuwd. Het zal toch tot zaterdag zijn, vermoed ik.
Komt nog bij dat er morgen nog ander volk komt werken, we gaan dak-isolatie laten steken, nu geven ze er nog een premie voor maar binnenkort gaat ze dalen, heb ik ergens gelezen. Dus morgen is hier volk genoeg.

Heb juist enkele kaarten op de bus gedaan in een naastliggend dorp, ons bus hier is afgeplakt, omdat er zware riolerings- en wegeniswerken bezig zijn.

Nu nog wat verder doen. Iedereen groetjes en hou jullie zo goed mogelijk.

Tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

05 mar 2018, 18:04

AfbeeldingEen goede avond iedereen. :).. het was een mooie dag met een
aangename temperatuur
Dat is al eentje dat ze niet meer kunnen afpakken...
't was fijn buiten en zeker als je in de zon kwam... 
ik ben een uurtje gaan stappen en dat heeft deugd gedaan......
Nadien nog koers gezien op eurosport
Op mijn terras in de zon was het ook al goed... maar nog niet om er stil te zitten..
Eerst moet alle kou uit de grond... 
maar met tijd en boterhammen komt het allemaal goed.Afbeelding

M-J weer tegenslag met de tekst... als we maar weten
dat alles oké is zijn we al blij... :)
Vanaf morgen weer grote werken... je zal blij zijn nadien als het allemaal klaar is...

Omasenga, mammyretro en alle seizoentjes een fijne avond
en straks een rustige warme nacht... tot morgen..:)

anjelierken

05 mar 2018, 22:11

Hallookes iedereen,

HVT en Oma-C: bedankt voor de tip om de splinter te verwijderen.Dat groene of bruine zeep daar goed voor is , wist ik niet.Was gisteren vergeten jullie te bedanken ( zat met mijn hoofd bij vader) :oops:.

Vader  mag morgen het ziekenhuis verlaten.Hij is blij dat hij maar 4 dagen moest blijven.Als je er vroeg bij bent, kan het ook niet erger worden.We weten nu waar we moeten op letten.

Deze ochtend heel vroeg waren de mannen van de waterleiding hier al.Wij hebben vlug de auto een eindje verder op straat gezet.De buren volgden ons voorbeeld.Iedereen hier was vroeg uit de veren :D.
In de namiddag was alle werk gedaan en konden we onze auto's terug in de garage zetten.

Dames, tot morgen.

clive

06 mar 2018, 07:56

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik heb weinig te vertellen vandaag. Vandaag het gewone HH, de was + de strijk. Misschien nog een kleine extra taak. Gisteren 1 van de badkamerkasten uitgewassen, die was wat rommelig geworden. Nog een aantal kasten te gaan en dan tenslotte de tegels doen en dan is de badkamer volledig gedaan. Daarna is de binnenkant van de keuken aan de beurt, maar ook weer in een aantal dagen. Niet in 1 dag alles. 

Je voelt het goed buiten dat het een stuk warmer is geworden. Donderdag voorspellen ze regen, ah ja,dat hoort zo, want dan ga ik naar de kapper. Ben bij mijn nieuwe kapster nog nooit geweest dat het niet regende. Maar ja, regenjasje aan en de paraplu in aanslag en ik raak wel droog thuis. 

Zo lieve dames , ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een zo'n fijn mogelijke dinsdag. Sterkte voor wie het nodig heeft, kaarsjes branden. Liefs en een knuffel voor jullie allemaal. 

Muddy Maddy

06 mar 2018, 08:08

Goede morgen seizoentjes,

ik was hier gisteren niet wegens geen zin. toen kreeg ik een telefoontje van moeder dat de dokter van wacht weer was moeten komen maar dat vader aangaf dat hij zich wat beter voelde. gisteren heeft ze hem 's middags in zijn bed gestoken. van hem is het nu afwachten.
dan telefoontje van ventje dat die naar huis kwam. ziek. tegen de middag mag hij naar de dokter.
hij heeft niets gegeten, alles doet pijn, hoesten en niezen.
moeder zei aan de telefoon dat ventje niet lief voor hen was. daarmee bedoelde ze dat we na haar eerste telefoon in de auto hadden moeten springen en afkomen. nu moet hij niet afkomen als hij ziek is. iedereen in de buro voelde zich gisteren niet goed. diepvriesman zei ook al geveld te zijn dit weekend.
er zit er hier eentje te zagen voor eten. en hij heeft net gehad.
straks om leesvoer, naar de bank.
morgen komt A. en het is de beurt aan de boven. hoe we dat gaan oplossen weet ik niet.
Fijne dinsdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

06 mar 2018, 09:45

AfbeeldingGoede morgen seizoentjes allemaal.. dezon zoekt nog 
 de ° is al een stuk beter na die vriesdagen maar ik hoop dat ze erdoor geraakt... :roll:M-M beterschap voor je ventje en voor je vader...
en een fijne poetsdag met A vandaag :wink:

clive je zal weer mooi zijn na de afspraak met de kapper...
ik heb voor vrijdag een knipbeurt besteld...
't is nodig na altijd die muts op m'n hoofd :roll: :oops:

anjelieren  goed nieuws wat je vader betreft...
hij zal weer blij zijn als hij thuis is.... 
En succes met de mannen van de waterleiding :)

Al wie nog passeert vandaag... een fijne dinsdag...en tot later