Goede morgen seizoentjes,
voor de verandering regent het hier. al van vannacht. laat in slaap geraakt.
die kerel die onze steelstofzuiger voor dierenharen kwam afleveren, heeft die aan de voordeur gezet en is weggereden.

denk( allez hoop) dat ventje die vandaag ergens gaat parkeren om die op te laden. zou volgens de revieuws zeer nuttig zijn. kopen we dan een steelstofzuiger zodat P. niet te veel moet sleuren, gaat ze eind deze maand weg... nu ja, als ventje 't wil doen zoveel te beter. ik moet alleen de aanzet geven en dan doet die dat. gisteren pizza gegeten van een merk. bodem was karton. Gordon Ramsey zou het ook gezegd hebben. vandaag varkenshaasje met satè kruiden. ventje is de kroketten vergeten. dan maar aardappelballetjes of ik maak stoemp met prei die nog in de diepvries zit.
de bistro doet op Sanheim een speciale maaltijd met optredens van twee travestieten. is wel een uitgebreid menu en er staat geen prijs op. vraag me af of ons Joyce die uitbater heeft overhaald.
allez, als ge 'n deftige bistro wil uitbaten doet ge zo iets niet. vind ik zelf. maar de jacob besage straat en de aimè liebertstraat zijn nog niet tot het LBGTQ+ bekeerd denk ik. enne, voor wie het intresseert: de Jacob besage was een piraat. ergens in 1600.
ik heb niet gekeken naar de allo op de opex, och pardon, 't moet nu de vuurtorenwijk zijn, maar aangezien er hier van dat vreemd gespuis rondloopt, gordijnen en pijama's enz... noemen we ons dan maar den opex. is een afkorting van iets in 't frans. De Tommelein zal wel in zijn nopjes zijn. en 't was tot op de minuut al vastgelegd wie, wat en waar die Alloo zou komen. hij is geëindigd in cafè Opex die helemaal niets met de vissersbuurt te maken heeft. dan was die beter geëindigd in cafè den viertorre bij de frederic. das nog een echt visserscafè! maar ja, ligt niet aan de goede kant.Djezus.
Toen ze hier een paar jaar geleden een film draaiden, hebben ze bewust de slechte troitoirs niet gefilmd. en hoofdpersonage zijn kuismadam woonde ook niet in een arme wijk. Toen de pleuris uitbrak hebben ze hem midden in de tweede lock-down in streaming gegeven. twee jaar ervoor waren we uitgenodigd naar de bios voor de week van de film, maar wij zijn niet gegaan. Steve die vroeger een broodjeszaak uitbaatte is wel geweest en in vol ornaat. smoking en zij in een sjieke lange glitter jurk. om in de gazet te komen onder de titel: er was mooi volk op de vertoning van onze film. 'em zat niet eens in dat comitee die een film wilde draaien. maar bon.
ons moeder heeft zich al voor de derde keer buitengesloten. buurvrouw zei het tegen mij toen ik naar daar belde wat er gebeurd was. moet vandaag terug bellen naar moeder. maar ik ga niet te vroeg bellen.
Ventje moest naar de carref. voor de kranten en heeft een notaboekje gekregen voor de dag van de klant. bij de beenhouwer kreeg je een knalgroene herbruikbare zak met zijn naam op.
verder is ventje niet geweest. we hadden geen brood nodig. misschien maandag na de behandeling bij schoonbroer en naar moeder dat we in de aldie moeten zijn en van daar broodjes meepakken. of ventje moet maandag om hamburgers en halfdikke sneden gerookt spek. moet nog kijken of ik van die smeltkaas heb. anders moet ik een ander gerecht bedenken. Dinsdag naar de dokter en dan komt P. nog twee uur. jammer maar ventje zegt op zijn portemonee te letten nu hij in pensioen is. de dag erna is Peter weer open voor vers fruit en groenten.
vandaag bij de aperitief italiaanse salami. moet nog kijken in het herhalingsboekje of ik nog films voor mij moet opnemen. in de fictie- serie door het vuur hebben we gisteren gelachen met de acteurs die ostends moeten klappen, spreken dus. de westvlamingen of zij die van de streken hier zijn hadden daar geen moeite mee, maar die van andere streken kwamen ge hoorde dat die wel hun best deden maar dat het maar krom ostends was. en ene "blussen" zeggen ze dan bij de brandweer als ze een teugje gaan drinken. er staat wel een s tussen de g en de j maar die spreek je stil uit. wij van brugge zeggen iets dat er op trekt. wij gaan ook eerder zeggen we gaan er ene gaan knippen.
Gimly ligt op zijn dweil. is moe poessie tot ventje opstaat. dan is het pappie pappie pappie.
Anjelier: toch een fijne vakantie gehad ondanks de felle wind. en goed geslapen de eerste nacht. dat had ik in Dordrecht. in de week dat ik het weer druk heb, is er weer veel wind en dat heb ik niet graag. Kan geloven dat Spaanse woef blij was. bij de dokter nog altijd mondmasker. maar gisteren moest je het niet. de beenhouwer vond het een opluchting want vaak verstond hij de klant niet zo goed. ( en gaf dan te veel of te weinig mee) maar naast de dokter ook nog steeds bij de kapper en bij de pedicure. en ze praten al van de derde prik. ons moeder zal die weigeren zei ze als ze weer naar het boudewijnpark moet voor die prik. maar 't zal net als de griepprik bij de dokter zijn.ik heb nog een paar stukken krant te lezen. en de twee magazines. gisteren was het hier te donker.
straks in mijn loskomende agenda kijken wie er van de maand jarig is. kan ik die dan deze middag doen met speciale handschoenen aan, anders komt het er niet van. maar misschien zal ik toch nog een dutje moeten doen na het eten. de knoken en nek doen weer lastig met dat regenweer. maar niets aan te doen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!