In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

02 okt 2021, 10:35

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zo, op de 2 benedenverdiepingen is het licht HH al gedaan en zo ook de strijk van de was die ik gisteren gewassen had. Had ook een aantal wollen pulls gewassen en die liggend laten drogen. Mijn pulls had ik wel al gewassen, maar dit waren er 3 dunnere en die had ik aangehad.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van de firma die vorig jaar de airco hadden geplaatst. Vorige donderdag waren ze terug voor het jaarlijks onderhoud van de buitenunit en van de binnenunits. De vraag was of ik tevreden was. Daar was mijn antwoord volmondig ja op. Die firma werkt zo proper. Dat hadden ze vorig jaar ook gedaan toen ze hem kwamen instaleren. En nu bij het onderhoud ervan, net hetzelfde. Daar zitten "rubberen" matten in en die moeten afgewassen worden en behandeld worden met een spray tegen algen.
De ene had de keuken in gebruik en de andere de badkamer. En alles was opgeruimd en alles lieten ze netjes achter. Had hun 2 cappuccino's gemaakt met een koekje en dat werd erg op prijs gesteld. Maar ben supertevreden van deze firma en hun team.

Muddy Maddy, oeps, je krijgt jouw mooie pyjama niet van ventje. Maar het gaat wel een warme zijn als dat een troost kan zijn. En misschien krijg je later wel een cadeautje van hem. Maandag is het werelddierendag , kun je Gimly extra verwennen.

Oma-C, die voetbal tussen Antwerp en Frankfurt zijn toch weer uitgelopen op incidenten. Dat is dan toch nimmer leuk voor de echte supporters die echt komen om gewoon de voetbal te zien. En het waren hooligans van beide ploegen.

Anjelier, ik weet niet of jullie al terug zijn. Moest dat zo zijn dan hoop ik dat jullie het heel prettig hebben gehad. En Spaanse Woef ook natuurlijk. Ben benieuwd hoe het met hem gegaan is.

Wilde eend , jij bent even komen piepen. We missen jou wel op het topic.

HVT, dan heb je een prettige dag achter de rug. Fijn te lezen dat jouw tanden nu geen pijn meer doen.

MJ , in gedachten met jou en jouw manlief. Sterkte voor jullie beiden. Vind het naar voor jou dat er zo weinig openbaar vervoer is en dan zondag totaal geen.

Boodschappenlijstje is gemaakt, hebben tamelijk veel nodig deze week.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een mooie zaterdag en stuur jullie heel veel groetjes en een knuffel. Liefs.

Oma-C

02 okt 2021, 10:46

dank aan clive voor het mooie overzichtje :wink:
mooi als alles goed werkt en het onderhoud meevalt
Ik ga de was ophangen nu de zon even schijnt
hopelijk geraakt het droog, ik gebruik de linnendroger
zo weinig mogelijk... :oops:

M-M je moeder zichzelf buitengesloten :roll:
wij hadden het gisteren hier met de benedenbuurvrouw
de deur was dichtgevallen en ze had haar sleutels niet bij
een buurman heeft het opgelost en ze was weer gelukkig :oops:

groetjes allen en tot.................... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

02 okt 2021, 14:14

Tot mijn groot spijt moet ik melden dat die onderste tanden toch een beetje lastig aan het doen zijn.
Heb al Gengigel geprobeerd en Hextril. Geen van beiden helpt.
Terwijl dat normaal gezien heel efficiënt is.
Ha, dan zal ik eens in uitgesteld relais naar Alloo moeten kijken.
Heb toch geen zin in veel activiteiten vandaag.
Slecht geslapen vannacht. Gebeurt wel eens meer.
Straks beter dan.Ik wist het al van voor ik in bed kroop.
Ook goed, gaat wel weer door.

Toch een wasje buiten gehangen.

Van moed gesproken: een leeftijdgenote, 73 jaar, gaat opnieuw les geven.
Er werd niemand gevonden voor een interim.
Erg hé als het lerarentekort zo groot is dat gepensioneerden opnieuw aan de slag moeten!
Willen, dat wel, in dit geval.Ze kijkt er al naar uit!
Ik ben eens benieuwd.

Ik mag het niet dromen dat ik terug op verlos zou staan...
Op de gang tot daar aan toe.

We zullen eens zien wat we nog gaan doen vandaag.
Uitdokteren wat lekker mals is om te eten.
Heb al aan fruitpap voor vieruurtje gedacht.
Vanavond een soepje.

Nog een aangenaam verder verloop van de zaterdag geweest aan iedereen.

Oma-C

02 okt 2021, 18:05

Afbeelding

Goede avond allemaal, ik heb naar de koers gekeken vannamiddag
't was Parijs-Roubaix voor de dames de 1e keer en
dat is met alle kasseien heel spannend altijd :lol: slijk en schuiven... :oops:
Morgen wordt het nog erger want dan krijgen de mannelijke renners regen erbij
't zijn moedigen die daar gaan rijden want het is een hel :roll:
Maar ik vind het de mooiste koers van het jaar :roll: :oops:
Echt voor karakter-mannen, en vandaag voor karaktervrouwen :roll:

Dag Helena, vervelend als de tandjes nog pijn doen
allé de mond want de tanden doen geen pijn :oops:
Hopelijk kan je snel geholpen worden :roll:
En het zal niet niks zijn voor die dame om terug voor
een klas te staan met leerlingen die zich heel anders
gedragen als in haar vroegere schooltijd 8O :roll:

Seffens eet ik witloof met ham en kaassaus, 't moet alleen nog in de oven
voor een lekker korstje erop en dan kan ik eten.....
Ik ga eerst de vaatwasser leeghalen
Smakelijk allemaal en tot morgen.... veel sterkte aan wie het nodig heeft!
Slaapwel straks :lol:

anjelierken

02 okt 2021, 19:46

Hallo iedereen,

Ben terug van weggeweest :D .

MJ: wat is dat allemaal, dat was toch te voorkomen hé. Ondertussen zitten jullie toch in de miserie en heeft jouw man extra pijn en ongemakken . Kom hier maar gerust ventileren, dat kan opluchten .

Clive: ja, ja we zijn al thuis, eigenlijk van donderdag al . Manlief is dezelfde avond nog Spaanse woef gaan ophalen in het hondenhotel. Die was heel blij dat hij terug thuis was . Hij sprong uit de auto, eerst enkele rondjes rond het huis en dan heen en terug in de tuin . Je kon duidelijk zien dat hij blij was.
Toen manlief hem ging afleveren op de dag van vertrek , zag hij duidelijk dat hij niet graag meeging met de uitbater ( alhoewel die man heel vriendelijk en lief is tegen de honden), hij keek steeds achterom naar manlief. Ja, hij begint het te weten dat hij daar moet blijven.
Verder hebben we een goede vakantie gehad, het weer viel ook mee, vooral dinsdag was een prachtige dag. De woensdag konden we niet op de zeedijk wandelen, zoveel wind ( ik vloog bijna weg met mijn 50 kilo :D ).Dan maar in de zijstraten, was beter.Ons hotel was ook oké, was de 1ste keer dat we daar logeerden.Heb daar eigenlijk wel goed geslapen, bij mij is dat eerder uitzonderlijk, maar het was daar zo stil in de nacht.En nu terug thuis, terug de orde van de dag. Maar ben blij dat ik terug thuis ben, ik ga graag weg maar kom ook graag thuis.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

03 okt 2021, 08:12

Afbeelding

Muddy Maddy

03 okt 2021, 08:40

Goede morgen seizoentjes,

voor de verandering regent het hier. al van vannacht. laat in slaap geraakt.
die kerel die onze steelstofzuiger voor dierenharen kwam afleveren, heeft die aan de voordeur gezet en is weggereden. :x denk( allez hoop) dat ventje die vandaag ergens gaat parkeren om die op te laden. zou volgens de revieuws zeer nuttig zijn. kopen we dan een steelstofzuiger zodat P. niet te veel moet sleuren, gaat ze eind deze maand weg... nu ja, als ventje 't wil doen zoveel te beter. ik moet alleen de aanzet geven en dan doet die dat. gisteren pizza gegeten van een merk. bodem was karton. Gordon Ramsey zou het ook gezegd hebben. vandaag varkenshaasje met satè kruiden. ventje is de kroketten vergeten. dan maar aardappelballetjes of ik maak stoemp met prei die nog in de diepvries zit.
de bistro doet op Sanheim een speciale maaltijd met optredens van twee travestieten. is wel een uitgebreid menu en er staat geen prijs op. vraag me af of ons Joyce die uitbater heeft overhaald.
allez, als ge 'n deftige bistro wil uitbaten doet ge zo iets niet. vind ik zelf. maar de jacob besage straat en de aimè liebertstraat zijn nog niet tot het LBGTQ+ bekeerd denk ik. enne, voor wie het intresseert: de Jacob besage was een piraat. ergens in 1600.
ik heb niet gekeken naar de allo op de opex, och pardon, 't moet nu de vuurtorenwijk zijn, maar aangezien er hier van dat vreemd gespuis rondloopt, gordijnen en pijama's enz... noemen we ons dan maar den opex. is een afkorting van iets in 't frans. De Tommelein zal wel in zijn nopjes zijn. en 't was tot op de minuut al vastgelegd wie, wat en waar die Alloo zou komen. hij is geëindigd in cafè Opex die helemaal niets met de vissersbuurt te maken heeft. dan was die beter geëindigd in cafè den viertorre bij de frederic. das nog een echt visserscafè! maar ja, ligt niet aan de goede kant.Djezus.
Toen ze hier een paar jaar geleden een film draaiden, hebben ze bewust de slechte troitoirs niet gefilmd. en hoofdpersonage zijn kuismadam woonde ook niet in een arme wijk. Toen de pleuris uitbrak hebben ze hem midden in de tweede lock-down in streaming gegeven. twee jaar ervoor waren we uitgenodigd naar de bios voor de week van de film, maar wij zijn niet gegaan. Steve die vroeger een broodjeszaak uitbaatte is wel geweest en in vol ornaat. smoking en zij in een sjieke lange glitter jurk. om in de gazet te komen onder de titel: er was mooi volk op de vertoning van onze film. 'em zat niet eens in dat comitee die een film wilde draaien. maar bon.
ons moeder heeft zich al voor de derde keer buitengesloten. buurvrouw zei het tegen mij toen ik naar daar belde wat er gebeurd was. moet vandaag terug bellen naar moeder. maar ik ga niet te vroeg bellen.
Ventje moest naar de carref. voor de kranten en heeft een notaboekje gekregen voor de dag van de klant. bij de beenhouwer kreeg je een knalgroene herbruikbare zak met zijn naam op.
verder is ventje niet geweest. we hadden geen brood nodig. misschien maandag na de behandeling bij schoonbroer en naar moeder dat we in de aldie moeten zijn en van daar broodjes meepakken. of ventje moet maandag om hamburgers en halfdikke sneden gerookt spek. moet nog kijken of ik van die smeltkaas heb. anders moet ik een ander gerecht bedenken. Dinsdag naar de dokter en dan komt P. nog twee uur. jammer maar ventje zegt op zijn portemonee te letten nu hij in pensioen is. de dag erna is Peter weer open voor vers fruit en groenten.
vandaag bij de aperitief italiaanse salami. moet nog kijken in het herhalingsboekje of ik nog films voor mij moet opnemen. in de fictie- serie door het vuur hebben we gisteren gelachen met de acteurs die ostends moeten klappen, spreken dus. de westvlamingen of zij die van de streken hier zijn hadden daar geen moeite mee, maar die van andere streken kwamen ge hoorde dat die wel hun best deden maar dat het maar krom ostends was. en ene "blussen" zeggen ze dan bij de brandweer als ze een teugje gaan drinken. er staat wel een s tussen de g en de j maar die spreek je stil uit. wij van brugge zeggen iets dat er op trekt. wij gaan ook eerder zeggen we gaan er ene gaan knippen.
Gimly ligt op zijn dweil. is moe poessie tot ventje opstaat. dan is het pappie pappie pappie.
Anjelier: toch een fijne vakantie gehad ondanks de felle wind. en goed geslapen de eerste nacht. dat had ik in Dordrecht. in de week dat ik het weer druk heb, is er weer veel wind en dat heb ik niet graag. Kan geloven dat Spaanse woef blij was. bij de dokter nog altijd mondmasker. maar gisteren moest je het niet. de beenhouwer vond het een opluchting want vaak verstond hij de klant niet zo goed. ( en gaf dan te veel of te weinig mee) maar naast de dokter ook nog steeds bij de kapper en bij de pedicure. en ze praten al van de derde prik. ons moeder zal die weigeren zei ze als ze weer naar het boudewijnpark moet voor die prik. maar 't zal net als de griepprik bij de dokter zijn.ik heb nog een paar stukken krant te lezen. en de twee magazines. gisteren was het hier te donker.
straks in mijn loskomende agenda kijken wie er van de maand jarig is. kan ik die dan deze middag doen met speciale handschoenen aan, anders komt het er niet van. maar misschien zal ik toch nog een dutje moeten doen na het eten. de knoken en nek doen weer lastig met dat regenweer. maar niets aan te doen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

clive

03 okt 2021, 09:33

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, een nieuwe steelstofzuiger voor ventje. Alleen dat opladen, begrijp ik niet goed. Dat kun je toch gewoon thuis doen. Zo te lezen is Gimly niet meer ziek. Matice is ook al op. Manlief wil vandaag niet naar de hondenschool, het regent en waait iets teveel voor hem. En eerlijk gezegd, doet Matice zijn oefeningen dan niet zo goed.

Anjelier, wat fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad, heerlijk uitgerust. En ook Spaanse Woef heeft het blijkbaar naar zijn zin gehad maar was toch wel heel blij terug bij jullie thuis te zijn.

HVT, wat spijtig van jouw tanden, die nu weer pijn doen. Heel veel beterschap gewenst.

Oma-C, vandaag Parijs - Roubaix. je kunt lekker warm binnen de koers(en) volgen. Maak het dus binnen maar extra gezellig.

Het is hier serieus aan het regenen. Ga doordoen met het licht HH en de kaarsjes mogen al aan.
Kan ik namiddag waterverven = niet zo vermoeiend voor mijn arm dan kleuren voor volwassenen.
Mijn gescheurde triceps is behoorlijk ingetaped, maar van die tape heb ik totaal geen last..

Morgen werelddierendag en de dag erna = het Matice zijn verjaardag. Hij heeft dus nog 2 geschenkjes te goed, zijnde een leeuwtje, dacht verkeerdelijk dat ik een olifantje besteld had en voor zijn verjaardag heeft hij een rode krab, ah ja , rood, want ze is reeds gekookt :D :D .

Beterschap aan ieder die het nodig heeft , de dierbaren zeker niet vergeten.

Ik wens iedereen een gezellige zondag en veel plezier met wat je ook doet. Liefs en een dikke knuffel.

Oma-C

03 okt 2021, 10:11

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, wat een weertje :roll: :oops:
Maar goed dat we een dak boven ons hoofd hebben
vandaag rustdag en naar de koers kijken Parijs-Roubaix
voor de mannen, ze mogen het hebben maar ja....
het is hun job hé... :roll:
Gisteren is een Nederlandse dame gevallen met de fiets
en heeft haar heup gebroken.... ja dat gebeurt op zo'n wegen :roll:

anjelierken welkom terug en de woef was ook blij, ik kan het geloven
nergens beter dan thuis hé :lol:
Ik kom ook altijd graag terug thuis.

clive geen weer om je hond door te jagen zegt men dus groot gelijk
dat je man thuisblijft met Matice :roll:
Hij zal blij zijn met de nieuwe speeltje op dierendag en verjaardag :lol:
want hij heeft nog niks hé :oops: :oops:

M-M proficiat met de nieuwe stofzuiger en die kan je toch overal opladen :roll:
ik heb ook zo'n toestel en die heeft een vast plaatsje, heel makkelijk :lol:

Maak er allemaal het beste van,
Ik heb nog witloof met ham en kaas over van gisteren
dat ga ik vandaag eten gemakkelijk en dan is het weg...

Zo allemaal een fijne zondag ondanks het weer...
Groetjes en tot later :wink:

anjelierken

03 okt 2021, 11:19

Hallo iedereen,

MM: over de griepspuit gesproken. Vanaf 1 oktober kan je die afhalen bij de apotheker , als je die gereserveerd hebt. Hier kan je die afhalen met je ID-kaart. Onze huisarts heeft bepaalde dagen en uren dat je dan kunt langkomen voor ze te zetten. Dat was vorig jaar ook zo.

Kippetje staat al op het vuur te garen , is lang geleden dat we nog eens een "echte" kip hebben gegeten, meestal is het kipfilets .Dochter komt ook eten, dan is die kip op , want voor ons 2 is dat toch teveel. Heb de laatste appels geplukt en er appelmoes van gemaakt .Nu nog de stoofperen en alle fruit is geoogst. Dit jaar was er weinig fruit, het was een beursjaar zoals ze dat noemen in de tuinwereld. Het ene jaar veel , het andere weinig.

Al veel geregend, alles ligt hier kletsnat. Kan goed geloven dat manlief van Clive niet naar de hondenschool gaat. Voor Matice is dat ook niet leuk.

In de namiddag naar de koers kijken, zal spannend worden .

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

03 okt 2021, 20:33

Afbeelding

Regelmatig een flinke bui gehad maar lekker binnen gebleven :lol:
Heb voor de 1e keer even de verwarming aangezet
je voelde de killigheid en de vochtigheid overal :?
Even goed doorwarmen en 't voelt heel anders aan :lol:

Allen een fijne zondag verder, slaapwel straks en tot morgen :wink:

Bekske

04 okt 2021, 07:15

Afbeelding

clive

04 okt 2021, 08:41

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Werelddierendag vandaag, manlief is thuis aan het werken en dus hebben we Matice zijn leeuwtje al gegeven. Hij is er zotjes van, dus goed gekozen. En ja Oma-C , hij heeft ocharme niets anders om te spelen :D :D :D .
En morgen is hij jarig en ook dat geschenkje ligt op hem te wachten. Nu is hij na het intensief spelen met zijn leeuwtje, een serieuze dut aan het doen.

Normaal eet ik als ontbijt altijd 2 potjes magere yoghurt, zonder suiker natuurlijk. Maar een paar weken geleden waren we in een nieuwe supermarkt die we in Texel hebben leren kennen, de JU*BO. En daar hebben ze ontbijt smoothies met sinaasappel en banaan + een hele boel vezels, ook zonder toegevoegde suikers. En dat is echt lekker en voedzaam. Nu eet ik de ene dag yoghurt ( samen met Matice die dat lekker vindt) en de andere dag een ontbijtsmoothie.
Was vroeg op vandaag, want wou de 2 benedenverdiepingen opgeruimd en gestofzuigd hebben voordat manlief begint. Dus alles wat lawaai maakt = reeds gedaan.

Zo, ik moet me nog douchen en verzorgen en dan meteen boven alles doen. En heb nog een volle machine was. Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Heel veel sterkte voor wie het nodig heeft. Liefs en heel veel groetjes aan elkeen.

Muddy Maddy

04 okt 2021, 09:42

Goede morgen seizoentjes,

vandaag behandeling door schoonbroer. moet naar moeder want die is weer aan een klaagzang van 'ik sta voor alles alleen' begonnen. als we zouden kiezen voor haar te helpen dan moeten we gaan in wonen en daar wringt het schoentje. gaan we dan nog vrijheid hebben? en bovendien moeten er heel veel delen van het huis vernieuwd worden. alles is zogezegd dubbel glas maar dubbel glas van de standaardnormen van de jaren 70. de badkamer moet vernieuwd en de keuken ook. maar zij zal niet willen. omgekeerd zal ze hier niet willen komen wonen want alles is hier te gemeen. bovendien zou ze haar 'vriendinnen' kwijt zijn. mijn arm hoofd deed pijn nadien. en ventje ging het in de drank gesmeten hebben. met zijn moeder gaat het beter maar ze mag nog niet te veel bezoek hebben dus moet je met minnaar afspreken. ik kan al niet mee zei ventje want de afstand van 't zand naar de zwarte zusters is voor mij te groot. ik wil al niet meer gaan. voila.
nu mag heel het personeel en de collega's weten dat haar moeder daar ligt. toen schoonvader in de reva was mocht niemand dat weten. toen al had schoonzus een hekel aan dat arme mannentje.
de minnaar werd overal voort getrokken. van neef te weten gekomen dat schoonvader het laken over zijn gezicht trok als hij de deur van zijn kamer hoorde open gaan. ik denk dat hij vreesde weer de volle lading te krijgen van schoonmoeder. wie weet wat er achter die deuren van die kamer gebeurd is?
gisteren een pakje gekregen van b- post! die vent vies, ik ook. ze leveren nu op zondag.
Clive: die stofzuiger is draadloos maar moet een oplaadstation krijgen. en hier zijn niet al te veel stopcontacten. of we moeten met verlengdraden werken. ze is nog niet uit de doos gehaald.
als ventje terug is van de drankencentrale ga ik douchen.
hij zei vandaag nieuwe lakens te leggen. hoop dat tegen dan die stofzuiger opgeladen is zodat hij eens mijn tapijt aan mijn bed als proef kan gebruiken.
we gaan weer vroeg moeten eten. moeten ook nog na moeder naar de aldie en gaan vandaar misschien iets te eten voor de komende week meebrengen want daar is een beenhouwer aan verbonden. moet dan een blauw vries element meedoen en zo'n isolatiezak. als ik het niet vergeet.
Gimly heeft een flinke stinkiepoo gedaan. hij zal een vlootje met kip krijgen voor werelddierendag. hij is al ferm verwend. is de stalker van ventje. alleen 's ochtends gaat hij mij achterna want dan denkt hij alleen aan zijn maag.
ik ga mijn pillen + ontbijt nemen. ventje is al aan een spelletje begonnen. als het tegen tijd is, dan gaat hij pas douchen nadat dit gedaan is.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

04 okt 2021, 10:08

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de zon is er en ik hoop dat ze blijft, er moeten
weer dringend ramen gepoetst worden :roll:
maar de regenperiode is nog niet voorbij
en dan heeft het geen zin... :roll: :oops:
dus maar even geduld hebben en wachten
op betere tijden........

M-M die stofzuiger moet 24u opgeladen zijn
voor het eerst gebruik en nadien kan je bijladen
ja een vaste plaats is het beste natuurlijk
die van mij staat tussen het dressoir en een
overgordijn daar valt ie 't minste op :lol:
en altijd handig en klaar......

clive jaja Matice is helemaal niet verwend hé
dat beestje is met z'n g*t in de boter gevallen :roll: :lol:

Bekske, een mooi plaatje dank u en sterkte :wink:

Alle seizoentjes een fijne dag vandaag, ik ga verderdoen!