Hoekje: "De oase van rust" 2021(2)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

16 jan 2022, 12:57

mijn menu: restje prei en restje sint-jacobsvruchten en een natuur patatje
en morgen ook restjes uit diepvries
deze week is het restjes week, den diepvries moet uit
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

17 jan 2022, 06:49

Afbeelding

Goedemorgen
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

17 jan 2022, 09:43

goeie morgen iedereen
het is niet warm maar het zonneke schijnt hier binnen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

18 jan 2022, 08:33

Goeiemorgen

Een heel mooie wandeldag gisteren, hebben we dan ook gedaan.
met ons maandaggroepje goed voor 7 km.

Bij het nieuws vanmorgen heb ik toch ff gevloekt
Afbeelding

in wat voor wereld leven wij hier ? Justitie ???? Er is werk aan!
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

18 jan 2022, 09:22

Ja Rietjes een man die voor de 2e maal een kindje kan ontvoeren en doden is er toch geen genade, zou men de doodstraf moeten her invoeren net als voor Dutroux destijds en voor zijn vrouw die de kinderen liet verhongeren! Allez wie kan er nu zoiets doen???

Ik ben niet naar de markt omdat ze veel mist voorspelden en omdat ik dan weer van alles zou kopen en mijn vriezer zit bomvol en moet dringend uitgekuist worden!
Bovendien gaat er morgen één van onze twee bakkers voor 14 dagen in verlof en de andere sluit elke week op maandag en dinsdag. Nog verleden jaar konden wij dat broodprobleem oplossen in onze Carrefour nu ben ik al aan het plannen hoe ik het zal oplossen want Christa en Luc vertrekken morgen naar Lanzarote!
Maar ik zal als gewoonlijk mijn plan wel trekken!
Gisteren had ik bezoek van heel oude reisgenoten : in 1998 reisden wij een eerste keer samen naar Noorwegen! Later samen naar Zwitserland, Haute Savoie en sommige gezamenlijke reizen ben ik vergeten
Natuurlijk werden weer veel herinneringen bovengehaald die voor mij wel soms pijnlijk zijn.
Ik ben vannacht weer even op reis geweest...
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

18 jan 2022, 10:05

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

18 jan 2022, 10:08

JOEPIE
Ons citroentje dat volgende maand zijn 10de verjaardag viert en 205220 km op de teller heeft mag nog een jaartje de baan op.

Menu : kabeljauw met champignons en aardappeltjes
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

19 jan 2022, 08:32

Afbeelding

Goedemorgen

Heb uitzonderlijk lang geslapen.

Wat brengt deze dag, dagelijkse dingen met variatie in wat we eten.
Alle dagen verse soep, aardappelen , groenten en vlees, vandaag voetselder samen met gehaktballetjes en tomatensaus, , als kind een van mijn favorieten, voor Staf minder.😋

Heb pijn rondom knieprothese, kleine zenuwtjes welke geraakt werden en een voos gevoel gaven zijn aan het ontwaken. Hoop wanneer ze allemaal wakker ook tot rust,komen. 🤨
Voor de rest gaat alles goed, gewicht staat op het ogenblik min 8 kgr, veronderstel dat schildklier weer overactief is. Bloedafname moet het bevestigen, maak afspraak.

Nog een fijne dag

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

19 jan 2022, 09:06

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

19 jan 2022, 13:12

Goeie middag

De voormiddag goed gevuld zodat er nog geen tijd was om me hier te melden.

Menu : cordon bleu, gestoofd witloof, natuuraardappelen

Ook voor het eerst terug naar kine geweest, oefeningen om mijn rug te ontlasten.

De school van M...ke gesloten voor 2 weken wegens ........
morgen dus oma-van-dienst
want niet iedereen kan zomaar altijd van thuis uit werken.
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

20 jan 2022, 09:30

Ja de schoolproblemen door Corona zijn immens, ik had gisteren mijn schoondochter aan de telefoon, zij moet op school gewoon lesgeven en ook digitaal, heel lastig zei ze.
Op FB hebben ze zonder dat ik daar naar gevraagd heb "mijn herinneringen" erop gezwierd maar ik vind het nog altijd een super schone foto en een prachtig souvenir, wat waren we toen nog met veel!
Van mij mogen ze ALLEMAAL TERUGKEREN!

Vanmiddag komt Sander eten, ik heb hem gevraagd een brood en wat andere levensmiddelen uit de Lidl mee te brengen. We eten steenbolk, gestoofd witloof, broccoli omdat ik geen witloof genoeg heb en pasta omdat mijn aardappelvoorraad ook al slinkt en voor mij alleen is dat een groot verschil want ik geef hem altijd soep en eten mee om thuis op te warmen.

Dus ga ik nu voortdoen, tot later!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

20 jan 2022, 09:39

goeie morgen allemaal
het eerste wat ik hoorde deze morgen toen ik waker werd
was regen en hard

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

21 jan 2022, 08:18

Afbeelding

Morgen komt Gunther en Ineke mee uiteten.
Loop nu al op wolkjes.

Heb buiten geweest, weinig wind en redelijk zacht van temperatuur.

Buurman heeft brood van een ambachtelijke bakker gebracht, welke op de markt in Blankenberge sta.
Voor mij bruin, Staf wit, het was nog warm hmmm


Fijne vrijdag, ben benieuwd wat er gaat veranderen wat COVID maatregelen betreft.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

21 jan 2022, 08:36

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

21 jan 2022, 09:57

Goede morgen,

Ik kom hier geregeld lezen, en leef dan met jullie mee. We zijn maar met een klein groepje meer, maar ben zeker dat er nog meer mensen komen lezen, en om de één of andere reden niet meer schrijven. Dat is wel jammer...

Ik kom er ook vaak niet meer toe, iedere dag gelijkt een beetje op de vorige, niks speciaal, een beetje schoonmaken, zoals vanmorgen, dan boodschappen doen, en dan is het vlug tijd om aan het eten te beginnen.
Ik kook niet meer iedere dag, want als je alleen bent heb je vlug voor enkele dagen groenten en soep, en vlees of vis bakken, dat gaat vlug.
Ik wil zeker niet klagen of zagen, ik kan nog 2, deze week zelfs 3x gaan sporten, en nu volg ik natuurlijk ook de Australien Open, zoveel ik kan. Verder geniet ik van mijn wandelingen, en van mijn kinderen en kleinkinderen, die regelmatig bellen, nu zal het wel tot maart duren vooraleer ik hen terugzie, ja werk en school, ik begrijp het maar al te goed, heb die situatie zelf meegemaakt.
De mantelzorg(want zo was het) wil G. niet meer, hij heeft me naar huis gestuurd, kan er niet over dat ik ga tennissen. Ik ben zo blij dat ik 4 jaar geleden mijn appartementje heb aangeschaft, wilde hem nog helpen, maar zijn dominant karakter is niet meer te dulden. Ik maakte mij er ziek in, dat is dus een afgesloten hoofdstuk.

Oei, het nieuws dat Carla Galle, de zwemster, overleden is op 73-jarige leeftijd deed me wel iets. Ze woonde in Beersel, samen met Karel Van Miert, die ook al overleden is. Meer dan 20 jaar geleden heb ik nog met haar gepraat, tijdens een uitstap naar Vlaams Brabant, met een groep vrouwen, waar ik toen lid van was.

Hopelijk kunnen we in het voorjaar nog eens samen komen, kijk ook vaak nog naar de foto's van 2019.

Voor jullie allemaal, een mooie vrijdag, de aanloop naar een fijn weekend ! Geniet maar van alle kleine fijne dingen !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !