In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

02 jul 2020, 12:31

Vandaag verjaren er dan drie mensen die ik ken.
Kleindochter wordt twintig!
Ik word oud...

Verder niet veel te vertellen.

Prettige dag iedereen.

anjelierken

02 jul 2020, 21:21

Hallo iedereen,

Allemaal bedankt voor de verjaardagswensen en mooie verjaardagskaartjes die ik heb mogen ontvangen.
Het heeft al een drukke dag geweest vandaag.Om even voor 6u al een smsje van beste vriendin, ik werd er gelijk wakker van :D .Dezelfde vriendin heeft al 3x gebeld vandaag, ze was telkens iets vergeten te zeggen of te vragen :D .Verder sms van zus , nichtje, dochter.Buurvrouw sprong ook even binnen met een kaartje.

In de voormiddag even bij zoon geweest, die had al in alle vroegte bij de bakker geweest voor taart.En tevens met ukkepuk naar een bloemenwinkel , waar ukkepuk een bloemetje mocht kiezen.Die koos het kleinste plantje en idem bloempotje ( wel heel kleurig).Zoon wilde iets anders nemen, maar ukkepuk stond erop, maar het is heel mooi :D .Dus al bij al een drukke dag.

Nu ben ik manlief zijn "valiesje" aan het maken, die moet morgenvroeg al in de kliniek zijn voor een hartonderzoek en hij moet 1 nacht blijven.Dus als alles normaal is, zaterdag terug thuis.Dus morgen is het "home alone" :D .

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

02 jul 2020, 21:33

Clive,
"Home is where my dog is " ??? Van dat hele servies word je toch helemaal blij :D
HvT, een beetje bekomen van de schrik , nog iets van gehoord ?
M.M. al een beetje kunnen genieten van de eerst vakantiedag ?
Ik ga nog even de kat van de buurtjes eten geven (die zijn3 weken naar Frankrijk) en natuurlijk efkes knuffelen, dat doet echt deugd maar het is ook een lieve poes ( precies zo'n ouderwetse thee-muts, dik en rond)
Ik heb vandaag alle zakken brokjes / Sheba zakjes ( had net nogal grote voorraad in huis gehaald met a.s. operatie in zicht ) aan een vriendin gegeven, die was er heel blij mee ( ik hoop hun poes ook ! ) en daar ook de poes geknuffeld ( die dieren voelen precies dat je dat nodig hebt ) wel met een traantje erbij ... Maar dat moet slijten weet ik wel, komt nog wel.
Vlg. keer wat meer aandacht voor de andere seizoentjes hoor !
Sloppel voor straks voor allemaal.

wilde eend 2

02 jul 2020, 23:04

Voor Granny M : een hele dikke knuffel van mij ....
Het verdriet om de poes is nog te vers .. maar het helpt als je voor andere poezen kan zorgen ... zij zullen je wel helpen ... vertroetel ze maar goed ...
Afbeelding
Ook voor de andere seizoentjes die het kunnen gebruiken :veel moed en hopelijk een goede nacht ...

Muddy Maddy

03 jul 2020, 06:30

Goede morgen seizoentjes,

ik ben vroeg op, want ben uitgeslapen en ventje lag toch naast mij te ronken. dan heb ik nog liever het gesnurk van Gimly. :lol: Die is me hier aan het keppen. ( hij wil wat maar tot nader order weet hij 't nog niet) Toen ik naar beneden kwam, kwam hij naar boven en zachte miauwtjes want hij mist waarschijnlijk een ochtendsessie met Mammie. Sinds ventje thuis werkt heeft hij er nog niet veel van die vroege gehad.
Het is nu nog windstil, maar straks zal het weer minder zijn. weer meer wind en dat voel ik. Gimly is naar buiten geweest en is nu weer binnen aan het eten en straks zijn dutje.
Vandaag zouden we chinees doen. je mag daar toch niet eten en mijn keuken is een slagveld voor de moment. Ze opruimen is voor een beetje later als ventje naar de carref. is om de grote boodschappen.
En buiten nog 1 aflevering van een serie die ik volg, zal het qua tv maar weinig zijn. Dus dvd-en een dvd-en en tussendoor naar say yes tot the dress kijken want ventje geeft dan ook commentaar op de jurken. hij zou beter meegaan als ik om een jurkje moet voor Suus haar trouw indien mijn pak nog niet toegekomen is en volgens de gegevens is het in het sorteerpunt in brussel. maar welk sorteercentrum? er zijn er wss heel veel.
heb net tegen Gimly gezegd van: "vogeltje, ik ga je vangen, in een kooitje zult gij hangen en dan kan ik er aan en is 't met vogeltje gedaan."
Het is een tortelduif. Die eten wss van het kippenvoer van de freule.
Dat me er doet aan denken in koeien van letters eieren op te schrijven want die is ventje gisteren vergeten en hij moet toch een kip hebben want hij wil zondag kip. ik heb gezegd wat je maar wil, zolang ik geen afwas moet doen.
hij heeft zijn lijstje wat hij in zijn verlof moet doen, maar ik vrees dat het niet gedaan gaat geraken. toch volgende week niet want dan moet ventje naar zijn dokter, ik naar de mijne en de dag nadien naar de luisterdokter.
De week erna kan, maar het eind van de maand zijn we naar Nederland. Ventje moet alleen nog zijn collega verwittigen dat die kan catsitten. maar eerst een kennismaking met onze "held op sokken".
nu de bel weer werkt, zijn we pakjespost en gisteren zelfs bloemist. 't werk van buurvrouw had haar een bos bloemen gestuurd. Ze heeft een knie-operatie gehad zei ventje.
Dat kan je niet zien als ze voorbij het raam loopt, want anders had ik het al gezien. ( ik ben net zo'n spion als papa zegt ons moeder- diens hobby was boven aan zijn kamerraam naar de lidl recht tegenover hun te kijken- waar hij z'n krant 3 x op een dag volledig uitlas, maar hij had wel gezien dat de blonde Kassierster zich weer aan de cabine van electrabel had geparkeerd)
want mijn pc staat op een afstandje van het raam.
Er zijn weer veel graspollen. tedju. en met een windje van 5 beaufort waaien die m'n sinussen binnen en heb ik weer last van slijm in mijn keel wat behoorlijk vervelend kan zijn,maar er zijn erger dingen natuurlijk.
Gimly ligt plat, maar schijn bedriegt. van zodra ik mijn kont zal opheffen om naar de wc te gaan of om mijn ontbijt te pakken, zal die ook wakker zijn.
Neen, Maar... er is zon! dat betekend dat ik een afspraak kan gaan maken met de kapster en met de pedicure. En... dat ventje de ramen vooraan kan wassen want je ziet er echt niet meer door.
Zo, we gaan nog eens kijken wat we kunnen doen in criminal cases, dan boerderij en mss Klondike.
Fijne dag seizoentjes ( sorry geen namen) en keep Safe.
Cats Rule!

clive

03 jul 2020, 08:01

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, hopelijk al een beetje bekomen.

Muddy Maddy, ventje de venster wassen :D . Manlief heeft mij gisteren geholpen met de badkamer te poetsen terwijl ik de slaapkamers deed. Hij heeft een weekje verlof en stelde het zelf voor. Het was de allereerste keer dat hij dit deed. En hij gaf toe, dat badkamer volledig afvegen, ook productjes en wat badeendjes die er staan + de kasten en de verwarming en handdoekdroger , veel en vermoeiend werk was en dat hij dat niet gedacht had. Er waren kleine details die ik even opnieuw moest doen, maar hij heeft echt wel zijn best gedaan. Was net klaar met de kamers te dweilen toen hij gedaan had in de badkamer.
Vandaag beneden alles dweilen, zet mijn emmer op een trapje zodat ik me niet moet bukken, want dat wil mijn knie nog niet en als dat gedaan is, is heel het huis weer netjes. Ben ook al aan het wassen, maar de strijk is voor morgen. Geniet van het verlof met jullie beiden.

Anjelier, een drukke maar fijne dag achter de rug en een lieflijk plantje gekregen van Ukkepuk.
Kaarsje brandt hier al en de duimen staan omhoog voor jouw manlief, dat zijn onderzoek goed mag verlopen met een uitstekend resultaat.

Oma-C, ik wens jou een hele fijne dag met wat je ook gaat doen.

MJ, hoop echt wel dat jij de pijn onder controle kunt houden, want dat moet toch echt wel zeer doen.

Wilde eend, hoe is het met jouw rug ? Ik hoop beter. Wees toch maar zeer voorzichtig met zware dingen tillen. En rust op tijd en stond ( zegt de bemoeial).

Granny M, wat leuk, jij hebt Blond Amsterdam opgezocht :D :D :D . En ja hoor, het is inderdaad die voederbak voor Matice en hij heeft er ook zijn drinkbus van. Van de spullen van Blond Amsterdam kan je inderdaad niets anders dan vrolijk worden. Heb daar ook 2 kleine ontbijtsetjes van voor ons beiden en manlief drinkt graag uit kleine tasjes ( sterke koffie) en die komen ook van daar. Heb er zo'n beetje van alles van tot mijn strandtas toe, die was in sale met 50% korting. Ga daar 1 keer per maand op hun site neuzen, soms vind ik niets wat ik nodig heb, maar soms hebben ze weer iets volkomen nieuws wat ik dan wel kan gebruiken. Grappig detail, ik heb er ook keukenhanddoeken van, en manlief vindt die zo mooi dat hij ze niet durft gebruiken. Dat vraagt hij dan aan mij :D .
Wat poes betreft, je zult haar zeker nooit vergeten, maar de scherpe kantjes gaan er echt vanaf na een periode. Je rouwt nu . En daar moet je doorkomen. Ik wens je heel veel sterkte daarmee.

Zo, mijn eerste wasmachine is afgelopen, dat is allemaal was die in de droogkast mag, de volgende 2 machines zijn om op te hangen. Ga dat proberen buiten te hangen.

Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

Oma-C

03 jul 2020, 09:13

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
af en toe komt de zon even piepen maar
het heeft evenveel zin om een bui te regenen :roll:
Niks aan te doen, we pakken het zoals het komt

Ik wens allen een fijne dag en veel sterkte
aan hen die het nodig hebben, pijn.... of verlies... :roll:
en een fijne tijd voor hen met vakantie :lol:
Straks is het weer weekend, maak er maar het beste van :)
Geen namen maar goedbedoeld....Groetjes en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

03 jul 2020, 11:37

Ik ga aan knip en plak doen:

Dag allemaal, klinkt gelijk een boekske.
Ik heb mijn plezier al gehad met mijn nieuwe logé in casu Poes.
Het was heel lang geleden dat ze nog hier was.

Nieuwe zetel? Hm, ik lag liever op de vorige.
Oeps, en die tv, hebben ze die van plaats veranderd?
Ja maar zeg, nu kan ik niet meer op dat muurtje verder lopen.
Staan daar nu ook nog twee kaarsen in de weg.
Dat is voor straks of morgen, die zwier ik daar nog wel eens af.
Wette wa: ik ga vlak voor dat scherm zitten als ze tv wil kijken.
Het zal haar leren haar huis om te bouwen.
Haha, die deur krijg ik nog altijd open en de zolderdeur ook.
Dat weten we dan al voor straks, als ze gaat slapen.
Al die trappen zeg ik word een dagje ouder hoor!
En een beetje stijver.
En wie heeft die batterijen in dat rood mandje gelegd?
Ik lig daar in, ja dat is ze weer vergeten zeker.
Ze gaat slapen, tiens, niet in haar eigen bed?
Pech voor mij, ik lig liever op het donsdeken dan op dat AaBe deken.
Pffff, wroetvarken, ik trek naar boven naar het zolder ben ik gerust.
Zo geschiedde. Eerst lag ze inde lavabo op de blauw kamer.
Toen verhuisde ze naar het voeteneinde van mijn bed.
Midden in de nacht hoor ik een plof en een bonk.
Inderdaad ze kan nog altijd deuren open doen als het haar uitkomt.

We hebben gisteren gelachen met haar!
Zo verontwaardigd dat ze was dat die tv van links naar rechts geschoven was!
Echt hé je kon het duidelijk zien dat ze dat niet pikte.
IK ga me niet alleen voelen de volgende drie weken.
Alhoewel ze is nu weer naar het zolder getrokken.
Ze kan al even slecht de trappen af als ik:voetje voor voetje

Wasmachine heeft gedaan.
Hangen we het buiten of doen we het in de linnendroger?

Fijne dag iedereen.

anjelierken

03 jul 2020, 13:33

Hallo iedereen,

HVT: je gaat je inderdaad niet vervelen de komende weken.Een dier brengt toch leven in huis hé.Geniet er maar van.

Ik ben al op van 5u30.Manlief moest om 7 u in de kliniek zijn, en die wilt altijd goed op tijd zijn.Dus goed op tijd doorgereden.Er was nog maar weinig verkeer op de baan.Zal in de namiddag eens bellen naar manlief .

Heb al een beetje van vanalles gedaan, zowel binnen als buiten.Daarstraks vielen er druppels, maar het is al gedaan.Als het weer een beetje uitklaart, zal ik met Spaanse woef gaan wandelen, da's nu mijn taak vandaag.Spaanse woef beschouwt manlief als zijn baasje, die moet maar 1 keer iets zeggen, en hij luistert, naar mij luistert hij ook wel, maar niet altijd, als hij er zin in heeft.Ja, honden hebben maar 1 baasje.Ik dacht dat ik dat ging zijn, maar nee :D .Was nochtans mijn idee om een asielhond te nemen uit Spanje, manlief was er eerst niet voor, en kijk nu, 2 handen en 4 poten op 1 buik :D .

Clive: je kaartje is vandaag aangekomen, dank je wel.Op de schouw staan al aardig wat kaartjes.
Daarstraks ukkepuk aan de lijn gehad, die begon happy birthday te zingen.Had eergisteren ook al eens gezongen.

Oma-C

04 jul 2020, 09:08

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
hier al een regenbui gehad en nu
kwam de zon efkes piepen, ik denk niet
dat de was buiten zal kunnen, heb geen zin
om steeds alles op en af te halen :roll:

Helena, jouw gast was niet tevreden met
je nieuwe salon :oops: :roll: , ze houden van
hetzelfde en dezelfde manieren van leven
maar het went wel na een paar dagen :lol:
een mooi verhaal zoals je het beschrijft
ik zal poes zo voor mij alles inspecteren :D :D
een mooi verhaal :lol: ik ben benieuwd wat er nog volgt....

anjelierken, hopelijk succes voor je man in de kliniek
met de onderzoeken, en sterkte met woef die zal
ook niet weten waar z'n baasje blijft :oops:

Alle seizoentjes een fijn weekend, het blijft buiïg
het zal aanpassen zijn... mijn was gaat alvast
in de linnendroger, dan kan ik alles ineens opruimen
Groetjes aan allen en tot.... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

04 jul 2020, 09:48

Goede morgen seizoentjes,

Gimly heeft een stiekiepoo in de bak gelegd, mijn verstopte neus is direct open.
In de keuken heb een eerst een beetje luchtverfrisser moeten spuiten. daarna het raam op kip gezet.
Ik ben nu ruim op tijd beneden voor de wekelijkse telefoon zonder te moeten horen: hoezo, je was nog niet op? geen idee hoe lang het telefoontje gaat duren maar ventje moet toch om brood en beleg en eten voor zondag.
Woensdag komen ze het verduisterend gordijn plaatsen. Hij wilde eigenlijk dinsdag komen maar dan zijn wij naar die luisterdokter op de promenade. ventje vreest geen parking te vinden en dan zal hij naar huis keren en ik moet hem als de sessie over is maar weer op bellen :roll: :roll: :roll:
Enfin, we zijn nog geen dinsdag.
Ventje was gisteren aan het nadenken wat we als huwelijksgeschenk konden geven aan Suus & Hans. Zal straks eens een mailke sturen want hier is het de gewoonte iets te geven. voor nichtje en aanstaande ligt al een sommetje klaar.
Wij hebben dus chinees gegeten en mijn maag zei dat het goed was! dat was hèèl lang geleden ( stomme covid) en lekker! vandaag pistoletjes met beleg en haaienvinnensoep nadat ik de keuken opgeruimd heb. ( ik zou om goed te zijn alle dagen Ir. hier moeten hebben want laatst bleef de keuken nadat zij hem had gedaan een week lang proper.
de diepvries is al geweest, weer caramelijsjes en twee pizzoli's met 4 kazen. meer kon er niet in. er was een actie ijsjes kopen en een doos gratis maar gelukkig voor mijn plaatsgebrek erin waren onze ijsjes er niet bij. ventje heeft nog ijs en er is nog schepijs van de bakker.
Morgen dus Kip en ze zijn iets kleiner dan vroeger. Gimly heeft zijn zakje catnip van willemien opgeduikeld en heeft er halfhartig mee gespeeld.
HVT: ik kon precies meegaan in de gedachtengang van Poes! :D ja, zij hebben hun eigen willetjes. Neem nu Gimly. Die heeft ook zo'n momenten.
we moesten gisteren om kwart voor 9 al naar bed. Ons Mies had andere motieven! Madam wilde languit in de zetel gaan liggen! dat was de zetel waar ik in zat en ventje zat in een enkele zetel aan de tv. Als de film langer dan 10 uur duurde ging ze zitten en dan maar kijken van....zijn jullie nu nog niet naar bed met de nadruk op "nog".
Zo, het telefoontje is gedaan nu kranten.
Fijne dag en Keep safe.
Cats Rule!

wilde eend 2

04 jul 2020, 10:06

HVT : wat mooi , jouw verhaal over de poes .... Ben blij dat je dan gezelschap hebt .. Het is leven in huis met zo'n trouwe pluizebol ..
Anjelierken : succes voor echtgenoot met de onderzoeken..
Granny M : hoe gaat het ?
OMA C : zo'n mooi prentje .. doet me onmiddellijk dromen van alweer een uitstap naar Duitsland ..
Clive : alles OK ?? Gaat in juli de training voor Matice gewoon door ???
Aan alle seizoentjes een fijn weekend .... in de mate van het mogelijke ...

clive

04 jul 2020, 10:17

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ben wat later vandaag, maar heb net 2 uur gestreken, dat is mijn eigen schuld, had deze week de was niet bijgehouden en dat is eigenlijk niet mijn gewoonte. Maar nu ben ik weer volledig bij, morgen na een nachtje luchten, alles op zijn plaats leggen/hangen in de dressing.

HVT, wat heb ik van Poes haar verhaal genoten. Ik hou een dagboek bij van Matice en schrijf dat ook altijd zo, of het lijkt dat Matice zelf zijn avonturen opschrijft Jij hebt dat prachtig gedaan.

Oma-C, het miezert hier, maar het is heerlijk koel. Misschien een beetje te fris voor de tijd van het jaar, maar 1000 X liever dit een hittegolf.

Anjelier, hoop dat manlief zijn onderzoek goed is en dat hij naar huis kan vandaag. Denk dat mijn kaartje te voet gekomen is, maar je hebt het ontvangen en dat is de uiteindelijke bedoeling.
Gisteren wat kaartjes in reserve gekocht, want kan nu met mijn knie niet stappen naar Shopping.
En fijn gaan wandelen met Spaanse Woef.

Wilde eend, alles oké met jou ? Hoop dat de buren zich wat rustig houden.

MJ, hoop van harte dat de pijn al wat minder is.

Granny M, ik wens jou een aangename zaterdag.

Muddy Maddy, nog aan het uitslapen, genietend van het verlof.

Volgende zaterdag moeten we naar een casual feestje van vrienden van ons. Heb me gisteren een
blauw/wit gestreept bermudatje, dat over mijn brace gaat, gekocht met 2 bloesjes, een wit met 3/4° mouwtjes en een lichtblauw shirt. Kan ik kiezen wat ik ga aandoen. Manlief was mijn " bracekleedjes" wat moe gezien. Aan de voorkant heeft die brace plastic gespen, maar aan de achterkant zit velcro, en daar beschadig je echt jouw kleding mee. Dus ik ben echt wel heel beperkt in kledingskeuze.
Daar zaterdag sneakertjes onderaan en ik ben " gekleed".

Hebben gisteren ook een nieuwe penning besteld voor Matice, de zijne die hij nu aanheeft is heel onduidelijk geworden en is haast nimmer leesbaar. Hij is in geval van nood natuurlijk wel gechipt, maar een penning met al zijn gegevens op, gaat sneller, hopend dat we het nooit gaan nodig hebben natuurlijk.

Zo, ik wens elkeen een mooie zaterdag. Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie hem kan gebruiken.

clive

04 jul 2020, 10:20

@ Wilde eend, we hebben beiden op hetzelfde moment gepost en zie daarom nu pas jouw vraag.
Ja, in juli zou alles gewoon moeten doorgaan, in de grote vakantie gaan ze 2 weken dicht, maar ik weet niet wanneer juist. Ben dat vergeten wanneer dat vorig jaar was.

Liefs en dikke knuffel.

anjelierken

04 jul 2020, 14:21

Hallo iedereen,

Manlief is thuis, net voor de middag belde hij.Alles was oké , dat was een hartonderzoek om te zien of er geen vernauwingen waren.Dus zijn we gerust.Spaanse woef is content dat manlief thuis is, die liep gisteren wel een beetje verloren.

Straks komt zoon met gezinnetje , dochter is hier al.

Heb in 1 ruk doorgeslapen tot vanmorgen om 6 u.Dan liep manlief zijn wekker af, vergeten van die uit te schakelen.Maar ben toch nog blijven liggen.

Ga stoppen, zoonlief is daar.