In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

02 jul 2022, 18:37

Voor Anjelier :
een fijne verjaardag !!
Afbeelding
Hier hou ik me bezig .. Er is altijd wel iets te doen ;-)
Nu en dan afspreken met een vriendin ... de boog moet niet altijd gespannen staan hé ....
Mooi gebaar van Clive om water en/of drank te geven als mensen werken en dorst hebben . Eigenlijk zou iedereen dat spontaan moeten aanbieden hé ...
Een fijn weekend aan iedereen ! en een goede nacht zonder pijn en ongemakken .

Bekske

03 jul 2022, 08:30

Afbeelding

Oma-C

03 jul 2022, 08:53

Afbeelding

Voor iedereen een mooie zondag
hier is de zon al van de partij :wink:
Geniet ervan zolang het duurt
en maak het beste van en fijne dag

Veel sterkte aan de zieken :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

03 jul 2022, 09:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren de strijk niet gedaan, dus heb ik deze deze ochtend gedaan in alle vroegte met Matice in mijn kielzog. Manlief stond op en was me kwijt, ( ik strijk in de garage), kwam dan helemaal naar beneden en zag me bezig. Hij is me een cappuccino komen brengen, dat vond ik lief. De volledige strijk is gedaan, mag een dagje luchten en verdwijnt dan in de dressing. Had gisteren echt geen zin om eraan te beginnen.

HVT, een bitterzoete dag voor jou vandaag.

Oma-C, de dochter op bezoek gehad, jullie hadden vast veel tegen elkaar te vertellen. Het is inderdaad niet kort bij de deur, we zijn daar ooit eens langs gekomen toen we ergens in Nederland vandaan kwamen en ik zag toen pas dat dat toch wel nog een heel stukje rijden was.

MJ, het doet mij goed dat jullie het daar naar jullie zin hebben. En manlief krijgt een voertuig bij, dat verbreedt zijn vrijheid. Dus dat is een heel goede keuze. En je hebt het zo druk, af en toe ook eens proberen te ontspannen hoor.

Wilde eend, fijn dat jij jouw zorgen eens aan de kant kunt zetten. Geniet van deze momenten, soms zijn ze behoorlijk schaars.

Anjelier, jij zult de Ukjes nu wel nog eens vaker moeten oppassen nu dat het vakantie is, maar ik denk dat jij dat graag hebt, zo zorgen voor de kleintjes. Moet altijd lachen als je schrijft dat wanneer de Ukjes bij jullie zijn geweest, Spaanse Woef uitgeteld in de zetel ligt :D .

Muddy Maddy, Duvel gedronken, schijnt een lekker bier te zijn. Maar geloof dat dat wel een zwaarder bier is dan een gewone pils. Bier lust ik niet. Manlief vindt dan weer alleen Jup*lair lekker. Alles met mate natuurlijk. Als we een terrasje doen, drinkt hij 2 pintjes en ik 1 wijntje. Ik drink dan ook heel langzaam net zoals ik ook langzaam eet. Dat laatste vind ik best een beetje vervelend, de anderen moeten dan altijd op mij wachten terwijl mij aanmoedigend alles proberen op te eten. Maar als ik genoeg heb, heb ik genoeg, ga me voor de schone schijn niet ziek eten.

Gisteren kreeg ik een berichtje op mijn telefoon waar ik op de link moest van opendoen om zogezegd mijn vakantiegeld uit te tellen en dan werd dat meteen op mijn rekening gestort. Heb dat onmiddellijk zonder op de link te toetsen verwijderd. Dus lieve dames, ik haal het hier maar even aan, opletten als jullie dergelijk bericht krijgen , dadelijk verwijderen en zeer zeker niet op de link duwen.

Gisteren was het hier jaarmarkt(je). Er stond echt niet veel en is een langzame dood aan het sterven.
Het enige wat we gekocht hadden, waren aardbeien en kersen en bij de tupp*rware stand , stond een doos met plastic potjes aan 5€ het stuk. Daar heb ik er 2 van gekocht. Dat vond ik echt goedkoop voor dat merk.
We hadden Matice niet meegenomen, want voor even veel geld is het daar druk en iedereen wilt hem dan aanraken en dat is niet leuk meer voor hem. Hij geniet wel van al die aandacht, maar teveel is teveel.

Bekske, ik zou jou bijna vergeten :oops: . Hoop dat je een mooie dag voor de boeg hebt zonder pijn.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een zonnige zondag. Liefs en een knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

03 jul 2022, 09:37

clive schreef:
Gisteren kreeg ik een berichtje op mijn telefoon waar ik op de link moest van opendoen om zogezegd mijn vakantiegeld uit te tellen en dan werd dat meteen op mijn rekening gestort. Heb dat onmiddellijk zonder op de link te toetsen verwijderd. Dus lieve dames, ik haal het hier maar even aan, opletten als jullie dergelijk bericht krijgen , dadelijk verwijderen en zeer zeker niet op de link duwen.

Goed gezien clive :wink: je vakantiegeld komt van de staat en die werken
NOOIT met je gsm
en als die berichten sturen gaat dat niet met linken en zo
weggooien die boel wat als je op zo'n link duwt krijg je problemen,
gewoon alles wat niet te vertrouwen is wegdoen,
als het echt is laten ze je het nog wel eens weten via Minfin
het is ALTIJD OPPASSEN!!!

Muddy Maddy

03 jul 2022, 11:04

Goede morgen seizoentjes,

heb kunnen slapen al was het weer in stukken en brokken. nu de vakantie begonnen is zitten de vreemdelingen buiten tot na 11 uur.
aan het kerkplein was er gejoel en ik hoorde dat zelfs die hele kleine pagadders nog buiten waren. gelukkig woont er hier geen sexoffender.
( tegenwoordig moet dat geweten zijn door de burger- omdat wij vlak bij een schooltje wonen) ventje vroeg enkele dagen terug toen hij zijn koptelefoon afzette of dat de hele vakantie zo ging zijn en ik zei Ja. en zeker nu het mooi weer is, ginder in de apenlanden leven ze ook buiten. en arrogant dat die gasten zijn. 't is hier precies al van hen. daar kan ventje zich kwaad in maken.

vandaag mergueze met aardappelbolletjes en als nagerecht een advocaat met slagroom. 't is zondag voor 1 keer. als we vanavond nog honger hebben de rest van de kazige pizza. er zitten heel veel restjes kaas op om dat je die anders moet wegsmijten en dat is een doorn in het oog voor ventje. die smijt niet graag voeding weg. wel hetgeen we van mijn moeder meebrengen want dat is meestal toch over datum omdat ze dat gekocht heeft, omdat het er lekker uit zag maar tot de conclusie komt dat ze geen passievrucht parfait lust! ons moeder moet nu veel zout eten voor haar hart. hoe zouter zei de huisartse, hoe beter. want dan gaat ze meer drinken. ( water en koffie) en is haar bloed dunner. maar te weinig zout is ook niet goed, dat heeft ze nu ondervonden. ze klaagt wel dat ze veel moet plassen. wat moet ik dan zeggen? elke nacht er elk uur uit!

Clive: duvel is inderdaad zwaar bier. 1 en ik ben al geduveld. ik drink 's middags 2 leffe's blond en dat is het. soms een wit wijntje. als we een terrasje doen bij de bistro drink ik ammeretto met veel ijs. dat kieper je ook niet in 1 keer achterover. dat is om te genieten. ik eet ook niet rap want ik wil van elke hap genieten. Bacchenales behoren tot het verleden sinds ik verkeerde bloedwaarden heb gehad. vandaag starten we met een witte Port en schijfjes fuêt. Als ventje nog moet rijden dan drinkt hij geen druppel. zijn familie steekt hem nog steeds door de neus dat het ongeval die hij veroorzaakt heeft door de drank kwam. maar bij de doop heb ik ze daar eens goed geobserveerd. Schoonbroer en schoonzus deden een wedstrijdje om ter meest. bij Frè waren er al afspraken gemaakt wie ging rijden. Anne-Sophie dronk niet vanweg haar zwangerschap anders kan ze er ook behoorlijk wat verzetten. en wat de andere koppels deden kon ik niet goed zien. mijn vader behoorde nog tot de generatie van toch te drinken en te rijden. die dronk twee trapistenbier en dan waren ze weg. hij is nooit tegengehouden ook omdat hij de hoofdbanen vermeed en via de achterbaantjes die normaal voor fietsers zijn en de boeren reed. en mijn moeder kan niet rijden. ik heb een rijbewijs maar weiger. het verkeer is me te driest geworden.

Anjelier: bedankt voor je weet wel wat.

het is tijd dat ik mijn pillen inneem. ik zou nog naar de boerderij moeten maar vrees dat mijn taak al afgelopen is. ik speel nu meestal the Sims 4 omdat als er een in de studio zit te ratelen over dit of dat in de politiek ik de hibbiejeebies krijg. oortjes in en ventje kan dat debat volgen en ik doe verder. of ik begin aan het middageten. of ik doe de afwas van de vrijdag/zaterdag. wij hebben wel de afspraak dat ventje de vette pannen doet. borden en bestek doet hij niet graag en ik geen glazen. zeker geen fluitglazen. dat was een magneet voor ons Vinny.
hoeveel glazen die gebroken heeft die nog op de salontafel waren blijven staan weten we niet. pootje er tegen: hè dat beweegt, Pats, oops de volgende!

Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Bekske

04 jul 2022, 06:34

Afbeelding

Muddy Maddy

04 jul 2022, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

En we zijn weer vroeg op pad. Gimly is niet braaf geweest. zijn bak heeft die links laten staan. foei poessie! ik heb nog niets gezegd maar hij zal 't wel weten. het was gisteren laat en dat zint meneertje niet. ( moest begin seizoen 3 van 'under the dome' zien)
vanaf vandaag is de bistro de maandag de hele dag open. wij hebben geen middageten voorzien omdat ventje vergeten was dat het Pinksteren was gisteren. Afbakbroodjes heb ik. en we hebben nog krabsla ook. ik heb altijd eitjes in de koelkast en bij de laatste zoektocht vond ik fricandellen ( curryworsten) we gaan zeker niet verhongeren. en er is nog altijd de chinees! De weegschaal toonde een half kilooke eraf, het zal nu weer een tijd traag gaan zei de dokter. rap afvallen heeft zo zijn voordelen maar veel nadelen. je krijgt het jo-jo effect.
vandaag zou via depot atw. zijn kattenzand afkomen. maar dat zei de mail zaterdag ook.

wat gaan we vandaag doen? er zou gestofzuigd moeten worden. Gimly verliest nog steeds fakken haar. gisteren wist hij niet wat die wou. ik liep er achter. naar ventje in de keuken: miauw. neen toch niet. naar zijn etenspot. miauw. neen. dat was het ook niet. ten slotte heb ik hem opgepakt en hij begon zo luid te snorren dat je zijn lijfje voelde bewegen. eerder vibreren is het juiste woord. na een kus was het wel welletjes en heb ik hem neergezet. hij is met opgeheven staart terug naar de salon gegaan.
dus stofzuigen staat op de planing en ook nat moppen. de afwas van gisteren en ik zou heel graag mijn ramen gewassen hebben.

gisteren onder de parasol buiten gegeten en ik zag dat de echte lavendel er met heel zijn gedacht staat. er zouden binnenkort knopjes open moeten gaan. ook de plumbago is weer wat gegroeid maar bloeien dat zal maar voor volgend jaar zijn. Als we geen strenge winter met vrieskou krijgen. de afrikaanse lelie staat in de knop. we gaan dan moeten centjes opzij zetten om grotere bloempotten te kopen. of na de zomer in de herfstsolden is er ook korting op bloembakken en co want in de lente komt de nieuwe collectie uit. de ene keer is het steen (type terracotta )en de andere keer is het kunststof waar je zowiezo een afwatergat moet inboren.

ik heb gezien dat het afdak groen uitslaat en ik had al een restje allesreiniger boven gezet om erop te gieten als het ging regenen. dan moest ik alleen maar met de mop door het venster en met de trekker naar de dakgoot. ventje had die weggenomen als die vent van de gordijnen kwam. nu stond die te pronken op de koelkast. het is biologisch afbreekbaar product. ook onze incecticide is veilig voor mens en dier, alleen niet voor die lastige insecten. ik heb hier last van vliegen die rond mijn oren zoemen, er hangt zo'n lint maar daar gaan ze niet naartoe. in H&C zag ik een rol met een groter oppervlak. bijna elke maand krijg ik een nieuwe catalogus in de bus en wil je dan een produkt dan hebben ze het niet op voorraad. die stenen draakjes zijn niet te krijgen. allez, er staat steen maar het is 9/10 keer kunststof.

ventje is opgestaan. zal eerst gaan kijken welke winkels er toch open zijn en daarna gaat hij het bed verversen. nieuwe gewassen lakens en donsdekenovertrekken plaatsen en een was of 2 draaien. zou die wassen zelf kunnen doen maar het is het bukken en weer rechtstaan dat me bemoeilijkt. toen we vrijdag ons uitstapje gedaan hadden moest ik bij de beenhouwer aan de kassa voorover leunen. feitelijk ( volgens ons moeder) heb ik een corset nodig. met baleinen die mijn rug ondersteunen. ontwerper randy fenolli ( te zien op TLC in say yes to the dress) heeft de baleinen buiten. dat geeft een soort reliëf effect aan de jurk. hij is sinds 2012 personal advisor. in telefacts zomer kon je in een van de reportages gemaakt in dubai zien dat je ook een personal shopper kon inhuren om kleren te zoeken voor jou in de mate van je budget. ten slotte is alles daar 10 maal goedkoper en ook de dure merken.

ventje gaat zich douchen en dan is het aan mij. ik heb een lade vol staaltjes van producten en ventje wil dat ik die ook eens opgebruik. maar dat is meestal voor het gezicht. gelukkig heb ik shampoo en douchegel in reserve liggen.
ik denk dat ik ga verder werken aan mijn boek.

Fijne dag seizoentje keep safe en knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

04 jul 2022, 09:20

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes
de zon is er ook al bij... en het is iets frisser
wat leuker is om de huistaken te doen :wink:

M-M, huistaken komen elke week terug en soms
zijn ze niet leuk, maar als je ze 'bijhoudt' dan valt het wel mee.
Poes weer ziek :roll: het is een gevoelig beestje ocharme
Een fijne week toegewenst :)
je schrijft: wij hebben geen middageten voorzien omdat ventje
vergeten was dat het Pinksteren was gisteren. :roll: ??
als ik het goed zie op mijn kalender was Pinksteren op 5 en 6 juni.??? :roll:

Aan allen een aangename dag en hou het veilig als het kan :roll:
Sterkte aan hen die het kunnen gebruiken... :oops: :(
En een knuffeltje aan al wie het wil... :) en tot later....

Muddy Maddy

04 jul 2022, 12:03

@ Oma C: ik heb me weer een grandioos vergist in datum. ik heb een agenda en een kalender maar de lettertjes in mijn agenda zijn zo klein dat ik een vergrootglas zal nodig hebben. ik ben al 17 jaar terug in Belgenland en toch nog vergeet ik feest en andere dagen. gelukkig wist ik dat het gisteren zondag was. wij zijn vandaag weer eens postpunt geweest voor de straat. pakje voor buurman V, ook van Zoo+ en pakje voor buurvrouw. gelukkig waren we vroeg op.

@anjelier: hou je brievenbus in het oog!
Cats Rule!

anjelier

04 jul 2022, 14:09

Afbeelding

Hallo iedereen,

Nogmaals bedankt aan allen voor de lieve wensen en mooie kaartjes en ook de kaartjes die nog onderweg zijn. Mijn verjaardag was een dag om in te kleuren. Het etentje viel goed mee en de ukjes hebben hun
goed geamuseerd in de indoorspeeltuin. Had ervoor gezorgd dat we vlakbij de in - en uitgang van de speeltuin zaten. Nadien een kleine wandeling gemaakt en daarna bij dochter koffie drinken ( die had dat voorgesteld tijdens het etentje). De dag is voorbij gevlogen.

MM: graag gedaan.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

04 jul 2022, 20:37

Afbeelding

Voor allen nog een gezellige avond en slaapwel voor straks... :)
Morgen zijn we als het kan gezond weer op
Sterkteknuffeltje allemaal :wink:

Bekske

05 jul 2022, 06:37

Afbeelding

clive

05 jul 2022, 08:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, in Dubai alles 10 keer goedkoper, vergeet dat maar. In de gewone shoppings is alles even duur als hier en in de outletshoppings krijg je van 10% tot sommige dingen 50% korting. Manlief en ik dachten dat ook, maar toen wij in Dubai waren, was dat een serieuze teleurstelling. Het enige dat ik daar gekocht heb was een sleutelhanger in de vorm van een beertje van Burberry en dat kleinood kostte nog 150€ ! Daar was dan in die outlet 50% korting op. Het is wel een heel mooi en ik heb het toen gekregen van manlief omdat ik anders niets had van Dubai.

Oma-C en Anjelier, van harte bedankt voor de mooie kaartjes. Net morgen moet manlief in BXL zijn, dus gaan we het op een ander dagje vieren. Denk eraan zondag te gaan ontbijten in stad, op het terras als het weer het toelaat, dan kan Matice mee. Vind het een goed idee, zal straks dan maar bellen om te reserveren. Ga daar niets van tegen manlief zeggen, schrijf dat morgen op een kaartje.

Gisteren minder kunnen doen dan wat ik van plan was. Als ik in de ochtend mijn lijstje maak, heb ik nog veel energie, maar spijtig genoeg blijft dat geen hele dag duren. Nu ja, het werk en de was gaan niet lopen; dan probeer ik vandaag wel iets meer te doen.
Heb nu al de keuken en de living gestofzuigd , want manlief werkt vandaag van thuis uit en dan wil ik hem niet storen.

Matice heeft blijkbaar een zware nacht gehad, hij ligt hier pal naast me en is een serieus powernapke aan het doen :D .

Zo, ik had gestofzuigd in pyjama, ga nu meteen douchen en boven dan al alles doen. 1 wasmachine witte was zit al in. Die kan ik straks buiten hangen.

Voilà, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen zonder uitzondering een fijne en zonnige dinsdag. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

Oma-C

05 jul 2022, 09:56

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, hier al een stralende zon, :wink:
laat ons ervan genieten als het kan...

clive, ik begrijp het niet goed, de ene keer is mijn kaartje
er direct en de andere keer moete het tevoet komen
de zegel is nochtans even duur :lol: geniet van jullie dag

Ik ga ook niet iedereen noemen, heb niks te vertellen
ik doe mijn dagelijkse huistaken en ben moe.... moe... :roll: :oops:

Groetjes aan alle maatjes en tot later :?