In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

04 okt 2023, 06:33

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

De strijk is gisteren niet gelukt, maar nu zit ik al ver boven de helft. Even pauzeren nu met een kopje koffie.En dan eerst mijn oefeningen doen, badje in en mij verzorgen en de rest van de strijk doen. En het is woensdag vandaag dus boven alles doen en nieuwe dekbedden leggen en dan heb ik dus opnieuw was om te strijken. De rest van het badlinnen is maar op te plooien.

Matice is weer matig aan het eten. We moeten weer alle trucken uit de doos halen om hem te laten eten.
Voor alle dierenliefhebbers, het is vandaag werelddierendag.
En morgen hebben we een feestvarken in huis, want Matice wordt dan 5. Moet na de poets nog naar de dierenwinkel om hem een nieuw speeltje te gaan kopen. Hier ligt altijd eentje in reserve, maar dat is als hij eens naar de dierenarts is geweest en spuitjes heeft gehad, want op dat gebied is het geen held. Ik kan nauwelijks geloven dat ik 5 jaar geleden een puppy in huis had. Wat ik me nog herinner is dat het toen weken achter elkaar geregend heeft, geen gemakkelijk weer om hem zindelijk te maken, alhoewel hij toch wel vrij snel zindelijk was. Dat heeft me toch een paar bussen DETTOL gekost. En nu is hij 5, hij is groot geworden natuurlijk, maar het is een typisch ras dat niet volwassen wordt. Ze blijven speels. Zie nu Matice, die neemt nog regelmatig puppyspeelgoed om mee te spelen. Op 5 jaar tijd heeft die nog geen enkel speeltje stuk gebeten alhoewel hij ererg veel mee speelt.

Dus aan de hondjes van Bekske, Wingerd en Anjelier en aan de katjes van MM, Wilde eend en logeerpoes van HVT, een heel gelukkige werelddierendag gewenst.

Liefs aan jullie allemaal en een dikke sterkteknuffel voor hen die er eentje nodig hebben.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

04 okt 2023, 09:05

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

04 okt 2023, 09:18

Een zonnige ochtendgroet aan allen :wink:
Hopelijk krijgen we weer een mooie na zomerdag.
Laat ons genieten van elke aangename dag
de winter zal nog lang genoeg duren :roll:

Fijne dierendag aan allen met beestjes
groetjes iedereen en tot later... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

04 okt 2023, 09:43

Goede morgen seizoentjes,

Fijne dierendag!

Ventje heeft vandaag een "vergadering" met zijn zus in hun ouderlijke huis. toen hij gisterenavond belde om dat te vragen en zei dat hij het vergeten was, begon zij bijna te huilen. ook jij niet hè zei ze waarop ik zei dat ventje nogal veel aan zijn hoofd heeft. ze was bezig geweest met acrylverf en ik heb dan opgezocht hoe je dat makkelijk met een huismiddeltje kon verwijderen: koffieprut en wasverzachter en ook boter aan je handen smeren. er bestaan zelfs 'invisable gloves'. maar die site was van Nederland. je kon daar een proefbusje aanvragen. onzichtbare handschoenen. kun je nagaan.
ze moest zich nog haasten want margaux wilde nog spaghetti gaan eten ergens. dus gaat ventje eerder eten dan ik. mij maakt dat niet uit.

ik heb gisteren op de chinese wens site een faux fur rond tapijt aangeschaft en een mini-thermometer voor ventje, waar je de luchtvochtigheid kan meten. bij de blauwe bol was die duurder en het was krèk dezelfde.
dat tapijt is voor hier aan de zetel want je moet weten hier loopt ook nog de kruipkelder onder. in de winter kan dat wreed ambetant zijn. in engeland was dat erger. dat was een holle ruimte! je moest daar je thermostaat op 28° zetten om iets van warmte te hebben. en een tapijt op dun goedkoop tapijt hielp niet echt. en dan had je de mogelijke verkleuring van dat dun tapijt dooor jou eigen tapijt en de zon ook nog. ik had eens de gordijnen gewassen en die waren gekrompen!

We hadden een uitnodiging gekregen om Gimly op ouderdoms ziekten te laten onderzoeken maar ventje weigert en wil hem die stress besparen. Gimly heeft alleen 's morgens last van stramme pootjes maar voor de rest is die wel gezond. hij eet, drinkt, zit achter zijn zus, hij heeft stoelgang ( die er soms naast ligt) en doet pipi. en hij kijkt zeer helder uit zijn ogen. en hij steekt zich niet weg. Gimly is trouwens niet verzekerd. en ventje denkt aan de centen. dat zei Suus ook. Floortje heeft nooit een dierenarts in d'r leven gezien en is 16 jaar geworden. suus stuurde me een bericht met een bericht van bagger die ze van de dochter van Jo over zich heen kreeg. echt niet normaal. gestoorde wijven zijn die 2. veel verwijten die echt op nergens slaan.

ventje moet naar het postpunt een extra grotere doos gaan halen want in deze hier ( model s) krijg ik dat vestje niet eens. of ik moet eens naar de zolder gaan kijken. er moeten ook vlootjes pate in en een zak kaas en ui chips.( groot model) ik krijg er wel de zak chips in maar dan kan ik die niet dichtvouwen. over het postpunt gesproken. overbuurvrouw zette een burenchat in gang voor een pakje voor de dochter. niemand die thuis was had het. bleek het ergens in een ander postpunt te liggen dan deze hier. ( nog verder weg)
ventje had net zijn pakjes van post Nl gehad. die gast bleef kloppen en bellen. en de bel gaat nieuwe batterijen nodig hebben vrees ik. die bel lijkt verkouden.

nu krijg ik van chrome pushberichten op de tablet. Fb staat er niet eens op en messenger ook niet. en dus krijg ik een bericht dat er iemand iets op Fb gezet heeft. ik heb bewust Fb en messenger er niet opgezet. ook meldingen van spelletjes gaan onherroepelijk uit, behalve die van perfect plates.
het bovenste sensorlicht is eraf gevallen. dus dat wordt een nageltje. en Lilly is niet de daderes. dus dat was effe schrikken.

ik heb gisteren niet eens het herhalingsboekje gelezen en de andere twee en ik sta nog een libelle achter. zal voor vandaag zijn.
ventje zat me gisteren achter de veren want die dacht dat ik helemaal niets ging eten. ik was druk bezig in mijn verhaal.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

04 okt 2023, 10:52

Dag seizoentjes allemaal . Voor Clive : Alvast een fijne verjaardag voor Matice , morgen !!
Ik heb niet altijd de tijd om hier te komen schrijven , dus dan ben ik soms te laat .
Voor alle dieren en dierenvrienden : een mooie dag . en voor alle andere seizoentjes ook natuurlijk !
heel veel groeten aan iedereen !!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 okt 2023, 11:26

Al brood en vlees gaan halen.
Het was erg fris!
De was steekt in en zal seffens wel gedaan zijn.
Ik heb al een donkere fijne was klaar liggen voor daarna.
Dan moet ik nog een bergje afval laten verdwijnen uit de tuin.
Nog maar eens met de moed der wanhoop de klinkerpaadjes onkruidvrij maken.
Van de oudste heb ik al antwoord dat het pokkedruk is en dus geen hulp moet verwachten.
De jongste is nog bezig met de afwerking van de verhuis.
Mijn moeder zei altijd dat het bij een verhuis twee jaar duurt eer je je spullen op de plaats hebt waar je ze wil.
Als ik twee jaar op zijn hulp moet wachten ben ik goed af.
De dochter en de middelste zeggen ook niets.
De zus heeft het druk met kleinkindje nummer twee onderweg.

Ofwel blijft dat weggetje onbestaande.
Ofwel begin ik er zelf maar aan met stukjes en beetjes.
De voortuin moet dan maar een beetje verder verwilderen.
Dat geeft niet.
Ik ben gezond in tegenstelling tot wat de buurmannen al allemaal hebben voorgehad de laatste tijd...

Ik ga verder doen.
Hou jullie goed vandaag.

Clive bedankt voor de wensen voor Poes.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

05 okt 2023, 08:46

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ons feestvarkentje Matice is wakker. Hij moet zijn geschenkje nog hebben, een pluchen krab. En gisteren heeft hij een pluchen gieter gekregen voor zijn werelddierendag. Die hing in de dierenspeciaalzaak als laatste stuk en kostte nog maar 5€. Dus die ook maar meegenomen. Hij is er zotjes van. Het is ook een grappig ding en voor dat prijsje. Hij was er gisteren in de garage mee aan het zwieren dat het een lieve lust was. Zijn pluchen krab voor zijn verjaardag vandaag krijgt hij later op de dag. Op dat gebied is Matice echt wel een dankbare hond. Hij speelt ontzettend graag met zijn speelgoed en bijt niets kapot. Keerzijde van de medaille is dan wel dat hij heel veel speelgoed heeft. In de living staan 3 rieten manden met speelgoed, in de garage ene en buiten staat dan nog een box met zijn buitenspeelgoed. Dat moet als het kouder wordt naar het tuinhuis, we laten dan alleen zijn bal liggen. Maar als het echt koud is, speelt hij minder lang in de tuin.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig met nat afvegen, zodat ik hier dan morgen enkel moet dweilen.
En dadelijk een hele boel gestreken spullen wegleggen. Het was een grote strijk gisteren.

Wilde eend, dankjewel voor de verjaardagswensen voor Matice, jij krijgt een pootje van hem en een natte zoen.

Zo, ik ga met het HH beginnen. Moet om 16:30H bij de manicure zijn. We moeten de 14° met de buren uit gaan eten in Berlaar. Ik ga een lang ivoorwit gebreid kasjmier kleedje dragen. En nu ben ik aan het twijfelen aan welke kleur gellak ik moet nemen met dat ivoorwit. Een harde kleur ( bijvoorbeeld rood) of eerder een zachte kleur. Advies is welkom.

Ik wens iedereen een mooie donderdag. Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

05 okt 2023, 09:14

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

05 okt 2023, 10:05

Goeiemorgen allen,
hier een grijze morgen,
we zullen moeten afwachten wat er komt
Hier zijn de vuilkarren weer onderweg
dan is weer alles opgeruimd :wink:

Een fijne verjaardag voor Matice
5 jaar al wat gaat het snel! :roll:

Voor allen een fijne donderdag ...grts en tot...... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

05 okt 2023, 10:27

Goede morgen seizoentjes,


Een gelukkige verjaardag Matice!


Cive: voor op dat ivoorkleurig kleedje: donkerblauwe gellak. als dat te fel gaat de kleur: pruim. de corresponderende kleuren cirkel leert ons dat we tegenovergestelde kleuren moeten gebruiken. dus Rood tegen over Groen en Blauw tegenover Geel. aangezien ivoor in het gele spectrum zit, zouden we iets in het blauwe spectrum er tegenover moeten dragen om de kleur van de jurk beter te doen uitkomen. kies bijvoorbeeld ook voor donkerblauwe pumps als je die hebt of een elegant zwart sandaaltje.( bij voorkeur op hakken van 5 cm) Zwarte gellak zou ik bijvoorbeeld niet doen. maar ik zou wel gaan voor de donkerblauwe. raar dat ik ineens weer les kleurenleer kreeg van zuster Ida. zuster Ida die in de wintermaanden lichtpaars haar had en in de zomermaanden roze. Zij droeg als hoofdnon altijd grijs met een witte bloeze en zwarte pumps. er was maar 1 iemand die dat haar mocht kleuren en dat was de madam van het magazijn waar wij om onze produkten moesten voor haartooi.

Het gaat niet goed met ventje zijn moeder. alweer ga je op den duur zeggen. zou ik beter zeggen niet zo goed want gisteren had ze lucide momentjes. maar eenmaal in bed begon ze te roepen ( ze heeft doorligwonden) en is al roepende in slaap gevallen. volgende week is hij er alleen want de generaal moet voor zijn Covid èn griepprik en zit daar mee in. ventje zei dat ik dat ook zal moeten hebben en ik zou antwoorden dat Covid en de griepprik van verschillende stammen komen. ( maar ik ben daar niet die woensdagen) Covid heeft een MRA en Griep heeft H1HA vaccin. Totaal verschillend. ten slotte zullen de dokters wel weten wat ze doen. Ja, verleden jaar zat er 14 dagen tussen.
mij maakt het niet uit. is dat Morbide, dan is dat maar zo.

Ik ga weer voor een pedicure moeten gaan. mijn grote teen drukt in de nacht zelfs tegen mijn kous. En Lilly ligt dan net zo lekker.
me dunkt dat wij een vlaagje regen over ons heen gaan krijgen. donkere wolken pakken zich te samen.

Helena: zoek eens op Ring twice. daar vind je tuinmannen in jouw regio. er staan er een paar die 5 sterren hebben van hun klanten. de dienst zou gratis zijn.

wij eten kabeljauwhaasje. dan kan de doos mee met de vuilniszak morgen. vrijdag eten we dan chinees. zaterdag camenbert in de kaasdoos en zondag kasteel briande. stond in promo. met pepersaus. en frietjes. de verwarming tussen haakjes is hier nog altijd niet aan. en ventje heeft blauwe zakken vergeten. dinsdag was Adil nog niet goed wakker. ventje heeft dan het juiste bedrag op de toog gelegd toen die aan het zoeken was naar de prijs van een duo flair/libelle. staat een knoert van een sticker op. of zijn lenzen zaten niet in. kan ook.

Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 okt 2023, 10:58

Goed idee MM ware het niet dat ex-buurvrouw vriendin al eens gebruik heeft gemaakt van die dienst.
Nu is die niet rap content, maar de geleverde diensten waren maar zo zo...
Dat zag ik zelf ook wel.

Heel goed geslapen vannacht.
Ik geraak alleen niet goed wakker.

Prullenwerkjes dag vandaag.
Een beetje rommelen hier en wat foefelen daar.
Er ligt nog was, maar morgen zou het beter weer zijn.

Morgen vroeg opstaan want naar de Latijnse les.
Benieuwd wie die nieuwe "leerlingen" gaan zijn.

Waf Waf Waf Woera!!! voor Matice.

Clive verlos me uit mijn lijden: hoe heette je vorige vierpoter?
Daar ben ik nu al een week op het aan het zoeken.

Aan allen: prettige dag verder!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

05 okt 2023, 11:53

@ MM, dank je voor het advies. Zal er over nadenken.

@ HVT, jullie hebben onze Jack Russel gekend Simon en onze choco labrador Niels. Net als Matice, ook geen echte hondennamen :) . Ik heb dat ook vaak, dat ik over iets of iemand aan het denken ben en dat me de naam ervan niet wil binnenschieten. Onze allereerste zwarte Labrador, maar die hebben jullie niet gekend, heette Basil op zijn Engels uitgesproken. Hij was een adoptiehond ( heel erg mishandeld) en had de naam Bas. Een veel te ruwe naam voor die schat en dus hebben we er Basil van gemaakt.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 okt 2023, 11:56

Simon zat nog ergens heel diep weg in mijn hersenen.
Maar dat was dus niet de juiste naam voor de juiste hond.
Basil laat toch ook een lichtje branden omdat je daar wel eens over vertelde.
En ook omdat H. een vriend had die zo heet. Ook op zijn Engels, wegens Engelse mama.
Niels dus, nu niet meer vergeten. Buurjongen heet zo.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

06 okt 2023, 08:09

Afbeelding
straks kom de huisarts de covidvaccin zetten hij heeft vorige keren dat ook gedaan aan huis gemakkelijk voor mij verder blijven sukkelen met nachten waar je meer mee wakker lig dan slaap geniet van jullie dag groetje

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

06 okt 2023, 08:43

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, bedankt voor het mooie plaatje alweer. Hoop dat je geen nevenwerkingen krijgt van jouw spuit. Van de laatste covid spuit ben ik echt wel ziek geweest. Hoop dat dat jou bespaard blijft.

Oefeningen zijn reeds gedaan, toch een dik uurtje aan bezig geweest.

Matice zijn pluchen krab gisteren was een succes. Ze heeft een rode kleur, dus ze is al gekookt :D .

Stelde manlief gisteren donkerblauwe gellak voor, maar dat vond hij echt niet kunnen. Heb nu een paars/rode kleur erop, is heel geslaagd en ook manlief vond het mooi gekozen.

Ik heb niet veel te vertellen, dus ga ik plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Ik wil jullie allemaal nog eens bedanken voor de lieve wensen voor Matice.

Liefs aan elkeen en een knuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken.