In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

Voila we kunnen eraan beginnen aan de lente.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik verhuis mee met de lente.
Binnen een week moet ventje op dit uur terug keren van zijn nazorg.
Moeder is niet content met het feit dat ze een week of twee haar plan moet trekken. Ja, ik heb dat gezegd. Het ging vroeger ook zonder ventje.
Hopelijk zit er cash in de machine. Anders moeten we naar de buurtgemeente rijden. Hier enkel de basis. Afhalen. Punt. Geen stortingen enz.
Zo, het is hier grotendeels bewolkt. Na de operatie aan zijn ogen kunnen ze aan dat dak beginnen. Voordat het dak hebben we dan nog de ceremonie van de burgerlijke trouw. Vervoer is al geregeld. Ik doe mijn eigen haar. Over haar gesproken: Suus heeft het hare eindelijk in een coupe laten knippen. Haar stressplek kan ze verdoezelen met een product. Het lijkt dan niet kaal.
Lilly's moeder was gisteren heel goed in form and Jarige lotte ( 15) lag te maffen. Mijne charmeur was ook al weer aan het charmeren van mij. 't is toch 'n mooie kater. En hij weet het.
Nu ga ik mij voorbereiden om nog een taak te pakken.
Fijne dag seizoentjes!
Ik verhuis mee met de lente.
Binnen een week moet ventje op dit uur terug keren van zijn nazorg.
Moeder is niet content met het feit dat ze een week of twee haar plan moet trekken. Ja, ik heb dat gezegd. Het ging vroeger ook zonder ventje.
Hopelijk zit er cash in de machine. Anders moeten we naar de buurtgemeente rijden. Hier enkel de basis. Afhalen. Punt. Geen stortingen enz.
Zo, het is hier grotendeels bewolkt. Na de operatie aan zijn ogen kunnen ze aan dat dak beginnen. Voordat het dak hebben we dan nog de ceremonie van de burgerlijke trouw. Vervoer is al geregeld. Ik doe mijn eigen haar. Over haar gesproken: Suus heeft het hare eindelijk in een coupe laten knippen. Haar stressplek kan ze verdoezelen met een product. Het lijkt dan niet kaal.
Lilly's moeder was gisteren heel goed in form and Jarige lotte ( 15) lag te maffen. Mijne charmeur was ook al weer aan het charmeren van mij. 't is toch 'n mooie kater. En hij weet het.
Nu ga ik mij voorbereiden om nog een taak te pakken.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: bedankt voor de verhuis.
Bewolkt maar niet koud. Vind dat de grond heel droog ligt, hier toch. Heb bepaalde planten al water gegeven.
Morgen wandeling in de gemeente en ook plantenmarkt. Op het dorpsplein staan beelden , sommige zijn wel mooi.
Ga kaastaart bakken van piet. Had dat vorige zaterdag gezien op tv en dat zag er lekker uit. Zoon komt morgen langs , dan kan hij een stuk meenemen. Voor ons 2 is dat veel te veel.
Tot morgen, iedereen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemiddag Seizoentjes,
Ben hier enkele dagen niet geweest, maar mijn computer liet het afweten. En manlief had het te druk er even naar te kijken. Nu had hij wel tijd en het euvel is verholpen.
Mijn paasboom staat in bloei, er hangen ook subtiele lichtjes in. En gisteren nadat alles gedweild was, heb ik het thematafeltje " winter" afgebroken en alles in de box winter getopt en mijn box met lentespulletjes naar benden gehaald. En dus heb ik thematafeltje veranderd in een lentetafeltje. Probleempje was dat de lentetafel lente moest uitstralen en geen Pasen. Maar dat is me goed gelukt. Toen ik het manlief liet zien, vond hij het na een paar kleine aanpassingen, dat doet hij altijd, iets veranderen, het heel erg mooi.
Er staat een vaasje met ( nep) tulpen op, 2 kleurrijke konijntjes, 2 lentegnomen, een houten plaatje waar Spring op staat in verschillende kleuren, een stenen gans en 3 schaapjes + dan natuurlijk een grotere theelichthouder en zijn kleine broertje. Die theelichthouders had manlief gekozen en ze zij n ook heel mooi. Enfin , de living straalt echt wel lente uit.
De boodschappen zijn al gedaan door manlief en terwijl heb ik de volledige strijk gedaan. Die mag een nachtje luchten.
Straks even gaan wandelen met Matice. En er verder een rustige dag van maken als alle HH gedaan is, gewoon overal even stofzuigen , alles is gisteren gedweild
Zo, dikke knuffel voor jullie allemaal. En geniet van de dag.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond allemaal, de zon is er toch nog
doorgekomen, het was een mooie dag nog
Voor straks nog een fijne nacht, en tot morgen
als ik binnen geraak tenminste...
Want 's zondags wordt er gewerkt aan de site
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zondagmorgen allemaal
met een stralende zon, Bekske en Michiel,
Ik ga straks een wandelingetje doen, als mijn broodje
gebakken is
Sterkte en moed aan de zieken....ik blijf duimen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Oef, de strijk is zo goed als uit de voeten.
Het overtrekt hier en ik heb nog maar eens kou.
Komt ervan zoveel ineens te vermageren denk ik.
Geen zin in wandelen.
Straks nog koken.
Morgen komt de hulp.
Zal mijn boodschappenlijstje met overleg klaar maken.
Heb ook geen zin in een klerenwissel om in de tuin nog wat te foefelen.
Ik vier de zondag op mijn gemakske.
Gebeurt ook niet gauw.
Geniet nog van de rest van de dag allen.
Het overtrekt hier en ik heb nog maar eens kou.
Komt ervan zoveel ineens te vermageren denk ik.
Geen zin in wandelen.
Straks nog koken.
Morgen komt de hulp.
Zal mijn boodschappenlijstje met overleg klaar maken.
Heb ook geen zin in een klerenwissel om in de tuin nog wat te foefelen.
Ik vier de zondag op mijn gemakske.
Gebeurt ook niet gauw.
Geniet nog van de rest van de dag allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Net thuis van wandeling in eigen gemeente. Was mooi, maar als je hier woont, ken je bijna alle baantjes. Het zonnige weertje was van de partij en dat doet veel.
Gisteren een aangename verrassing in de veranda. Ik had vorig jaar een tuinorchidee gekocht , die mag in de volle grond staan en kan tegen de kou. Maar in plaats van die buiten te zetten, bleef die in de veranda staan met de nodige verzorging. Nu gisteren zag ik ineens dat er een bloem stond, zo mooi en totaal onverwacht. Raar maar dat maakte mijn dag goed.
In de voormiddag ukkemeisje 1 gezien , die terugkwam van kamp. Ze vond het tof , is voor herhaling vatbaar. Ja, die "kleintjes" worden groot.
Tot morgen, iedereen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Wilde eend, word maar vlug terug beter en van harte bedankt voor jouw mooie kaartje, het zat vrijdagmiddag in de bus.
Wij hebben een beetje laat hapjes gegeten en geen van beiden heeft nu honger natuurlijk. Kan wel een tas verse soep klaarmaken als manlief dat tenminste ook wil.
Heb net alle theelichtjes aangedaan en de subtiele lichtjes van de paasboom, is gezellig.
Gisteren in de AC*TION een wit tafellaken gekocht. Het moet enkel dienen tot de paasperiode voorbij is. Maar ik had paasplacemats besteld, en die vielen me iets donkerder uit dan verwacht, dus het probleempje was dat die placemats enkel op wit of op lichtblauw tot hun recht zouden komen. Had bij B*L een lichtblauw gevonden
maar vond dat nogal aan de prijzige kant. Gisteren moesten we voor batterijtjes daar toch zijn en viel mij oog op het witte stoffen tafellaken, er was er nog maar 1. En dat minder dan 10€. Servetten voor Pasen heb ik genoeg, ik ben echt een servettenverslaafde, zowel de gewone groote als de coctailservetjes.
Zo, ik ga badje in, doe mij al een pyjama aan en ga wat lezen . Ben echt wel een spannend boek bezig
Voor iedereen nog een rustige zondagavond en voor later slaapzacht.
Knuffel voor iedereen.
-
Ha haaa nog een servetten fan.
Ik heb er ook in bijpassende kleuren en motieven voor de perioden in het jaar en passend bij de tafellakens. Ik kan geen tuincentrum verlaten zonder een pakje servetten.
Ik heb er ook in bijpassende kleuren en motieven voor de perioden in het jaar en passend bij de tafellakens. Ik kan geen tuincentrum verlaten zonder een pakje servetten.