Geen inkomende mails op mijn smartphone meer ...-

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Prutser

14 feb 2026, 13:47

Beste Senioren,

Toevallig, omdat ik de "e-mail app" op mijn smartphone maar uitzonderlijk gebruik, heb ik pas nu gemerkt dat ik op mijn smartphone sedert een tweetal maanden geen inkomende mails meer zie verschijnen.
Ter info : mailen doe ik via mijn laptop ... Mijn smartphone gebruik ik voor 'whatsapp-berichtjes.
Op (via) mijn laptop loopt inzake mails alles perfect (in/out).
Tot voor kort (+/- 2 maanden) was dat ook te zien in de mailbox, zichtbaar op mijn smartphone.

Ik ben totaal geen IT'er (zult u wellicht al gemerkt hebben aan mijn taalgebruik) ... maar toch vermoed ik dat qua mailings van/naar mijn e-mailadres (nnnnnnnnnnn@telenet.be) alles synchroon zou lopen en dus wat ik (correct) zie op (via) mijn laptop hetzelfde resultaat moeten geven op het scherm van mijn laptop als op het scherm van mijn smartphone ????? Juist?????
Wat kan de reden zijn dat mijn smartphone geen inkomende e-mails meer vermeldt/toont en dit (gelukkig) nog wel het geval is op/via mijn laptop .....
Ik ben uiteraard al gaan zoeken op het internet en de oorzaak ZOU te maken hebben een (plots?) verdwenen synchronisatie tussen mijn mailbox en mijn smartphone.
Verkoop ik hier dikke nonsens? .... En is die synchronisatie op een eenvoudige manier te herstellen?
Of ga ik liever naar een 'Telenet-verkooppunt' om dit te laten herstellen?

Bedankt voor jullie aandacht voor mijn probleempje.

Met vriendelijke groet,

Prutser
Willen is Kunnen

boeffer

14 feb 2026, 22:33

Mijne schrapt automatisch te weinig gebruikte app's, (mits toelating van mij). Of is bij meldingen 'alles wissen' toelating geven om te verwijderen (?).
Ik denk dat die phone mij temt ipv ik hem.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

verhaegen
Support SeniorenNet

15 feb 2026, 12:41

dan ga je toch minstens de naam van die mail app moeten geven , of het merk van de smartphone als je de mailap van de smartphone producent gebruikt
of is het de Telenet Email App ?
of is het webmail ?

Prutser

17 feb 2026, 10:34

Mijnheer Verhaegen,

Eerst en vooral BEDANKT voor uw reactie op mijn e-mail probleem.
Kort herhalen : uitgaande en inkomende e-mails geven op mijn laptop geen enkel probleem en worden onmiddellijk vermeld in mijn (in/out) mailbox op de laptop.

De e-mail-app die op mijn smartphone staat, is midden december 2025 blijkbaar gestopt met werken.
Gisteren heb ik een klein 'testje' gedaan: ik heb op mijn smartphone (die voor de rest 'normaal functioneert') de toepassing "My Telenet" geopend en verder naar "Webmail" gesurfd .... en ik kreeg op mijn smarthone(scherm) de juiste actuele status van mijn mailbox.
M.a.w als ik "onderweg" via mijn smartphone een mailbericht wil versturen, dan lukt dat niet ... idem bij het checken of ik een mailtje heb ontvangen .... tenzij ik via My Telenet (webmail) ga ....
Dat is uiteraard niet echt comfortabel.
Mijn GSM is een "HUAWEI P smart+ 2019"
Mijn laptop is een HP Envy Laptop 17-ch1xxx.

Met mijn verouderd en minimaal IT-verstand :oops: meen ik dat "My Telenet webmail' rechtstreeks zou moeten geconnecteerd zijn met de "mailapp" die op mijn smartphone aanwezig is (maar dan vraag ik mij nog af waarom die 'mailapp' op mijn smartphone ergens halverwege december 2025 plots alle dienst weigerde.

Sorry voor mijn niet academische uiteenzetting.
Hopelijk kan het "probleem" op een eenvoudige wijze opgelost worden (zoniet wend ik mij tot een Telenet-winkel in de buurt)

Vriendelijke groeten,

Prutser
Willen is Kunnen

verhaegen
Support SeniorenNet

17 feb 2026, 10:53

meen ik dat "My Telenet webmail' rechtstreeks zou moeten geconnecteerd zijn met de "mailapp" die op mijn smartphone aanwezig is
neen
die app werkt niet tesamen met uw browser
browser werkt onafhankelijk (crome of firefox of edge )
het ligt in uw geval aan het appje van huawei / HUAWEI Email app (of de oudere petalmail)
wat ik je aanraad
schakel heel uw smartphone uit (niet gewoon via hertstarten)
wacht een tweetal minuten en start het toestel terug
je gaat uw simkaartnummerbeveiliging moeten ingeven en je toestelbeveiligingsnummer
wacht tot hij echt helemaal goed gestart is , en probeer dan die mailapp eens
als dat nog niet goed werkt raad ik je aan van gewoon thunderbird te instaleren op je smartphone
ga gewoon naar de playstore , en tik op zoeken , vul in thunderbird