terugname leeggoed met statiegeld
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
-
Rolle56 - Lid geworden op: 30 sep 2020, 08:41
Dag Benq,
De Lidl Leopoldsburg verkoopt bieren, die je niet altijd elders vindt, en neemt het leeggoed niet aan omdat ze "geen leeggoedautomaat hebben". Nochtans heeft colruyt dat ook niet en neemt alle leeggoed manueel aan.
Is er een wettelijk kader omtrent het moeten aannemen.
Gr,
Rollle
De Lidl Leopoldsburg verkoopt bieren, die je niet altijd elders vindt, en neemt het leeggoed niet aan omdat ze "geen leeggoedautomaat hebben". Nochtans heeft colruyt dat ook niet en neemt alle leeggoed manueel aan.
Is er een wettelijk kader omtrent het moeten aannemen.
Gr,
Rollle
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Ben jij zeker dat die leeggoed aanrekenen? Ik denk het niet.Rolle56 schreef: ↑28 jan 2025, 15:54Dag Benq,
De Lidl Leopoldsburg verkoopt bieren, die je niet altijd elders vindt, en neemt het leeggoed niet aan omdat ze "geen leeggoedautomaat hebben". Nochtans heeft colruyt dat ook niet en neemt alle leeggoed manueel aan.
Is er een wettelijk kader omtrent het moeten aannemen.
Gr,
Rollle
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
- Locatie: Antwerpen
Prima Vera schreef: ↑28 jan 2025, 17:55Ben jij zeker dat die leeggoed aanrekenen? Ik denk het niet.
Juist Prima Vera, hier ook niet en bij Aldi ook niet
verlopig toch
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
En worden de winkels gedwongen om statiegeld aan te rekenen zullen ze gedwongen zijn om de retour terug te aanvaarden. Of ze nu een automaat hebben staan of niet.benq schreef: ↑29 jan 2025, 08:51Juist Prima Vera, hier ook niet en bij Aldi ook nietPrima Vera schreef: ↑28 jan 2025, 17:55Ben jij zeker dat die leeggoed aanrekenen? Ik denk het niet.
verlopig toch
-
Rolle56 - Lid geworden op: 30 sep 2020, 08:41
De lidl rekent wel degelijk statiegeld aan op sommige biermerken, zie afbeelding.
Ik heb dit gemeld aan Lidl klantendienst en zie hieronder hun antwoord:
" Hartelijk dank voor je melding. Het terugnemen van leeggoed maakt geen deel uit van het business model van Lidl. Het aanbieden van deze dienst brengt immers zelf een grote kost en logistieke impact met zich mee.
Na een test in een aantal filialen is er geopteerd om dit voorlopig niet in alle filialen te gaan aanbieden.
Er bestaat geen wettelijke verplichting als handelaar die glazen flessen met statiegeld waarde verkoopt om voor de teruggave van deze flessen ook zelf een inleverpunt te voorzien".
M.a.w: trek je plan en probeer je leeggoed als een koekoeksei elders aan te bieden...
En zo eindigen vele betaalde flesjes in de glasbak.
Deze post mag wat mij betreft afgesloten worden.
" Hartelijk dank voor je melding. Het terugnemen van leeggoed maakt geen deel uit van het business model van Lidl. Het aanbieden van deze dienst brengt immers zelf een grote kost en logistieke impact met zich mee.
Na een test in een aantal filialen is er geopteerd om dit voorlopig niet in alle filialen te gaan aanbieden.
Er bestaat geen wettelijke verplichting als handelaar die glazen flessen met statiegeld waarde verkoopt om voor de teruggave van deze flessen ook zelf een inleverpunt te voorzien".
M.a.w: trek je plan en probeer je leeggoed als een koekoeksei elders aan te bieden...
En zo eindigen vele betaalde flesjes in de glasbak.
Deze post mag wat mij betreft afgesloten worden.