Roken.
-
alloo - Lid geworden op: 14 jul 2006, 21:23
Enkelen jaren geleden was er op de TV een reportage over ,hoe ze tabak kweekte en verwerkte en sigaretten maakte,ze lieten heel het proces zien ,tot ze in een bepaalde hangaar gingen filmen, waar allemaal chemicalien werden opgeslagen ,maar daar mochten niet filmen van de directie.Toen dacht ik bij mezelf,. daar is iets niet pluis.Zal zuiveren tabak zo gevaarlijk zijn dat ze zeggen ??????Wat doen ze bij de sigaretten(tabak )om het verslavend te maken?????
GROETJES fONS
GROETJES fONS
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik was deze week in een grote "winkel" en moest sigaretten hulzen hebben, maar die waren niet te zien,dus
vroeg ik aan de verkoopster waar die stonden, die staan achter slot en grendel mijnheer zij ze, wan ze mogen niet meer zichtbaar uitgestald worden ,de kinderen mogen dat niet zien.????????
Gaan ze dat ook doen met het bier en alle andere alcoholische dranken????????
En ook de frisdranken zitten in het verdomhoekje,te veel suikers,en te veel diabeten,en overgewicht.
Gaan ze dat ook doen bij "pikante tijdschriften.??????
En wat met al die kerstboom verbrandingen,hoeveel rook en fijn stof produceren die .?????
En al die uitlaat gassen van het vervoer, de vliegtuigen, de vrachtschepen,dat is allemaal niet schadelijk.....
Er zijn zelfs al gemeenten waar de burgemeester het roken verbied in "zijn" dorp,langzaam gaan we naar een dictatuur.
En al die personen die nooit gerookt hebben,maar toch longkanker, en andere kankers hebben, van waar komt dat dan,zelfs kleine kinderen, zou men eens geen onderzoek doen,naar de voeding sector, en naar de kern centrales.????????
vroeg ik aan de verkoopster waar die stonden, die staan achter slot en grendel mijnheer zij ze, wan ze mogen niet meer zichtbaar uitgestald worden ,de kinderen mogen dat niet zien.????????
Gaan ze dat ook doen met het bier en alle andere alcoholische dranken????????
En ook de frisdranken zitten in het verdomhoekje,te veel suikers,en te veel diabeten,en overgewicht.
Gaan ze dat ook doen bij "pikante tijdschriften.??????
En wat met al die kerstboom verbrandingen,hoeveel rook en fijn stof produceren die .?????
En al die uitlaat gassen van het vervoer, de vliegtuigen, de vrachtschepen,dat is allemaal niet schadelijk.....
Er zijn zelfs al gemeenten waar de burgemeester het roken verbied in "zijn" dorp,langzaam gaan we naar een dictatuur.
En al die personen die nooit gerookt hebben,maar toch longkanker, en andere kankers hebben, van waar komt dat dan,zelfs kleine kinderen, zou men eens geen onderzoek doen,naar de voeding sector, en naar de kern centrales.????????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Roken op een terras is verboden,maar bier drinken,en eventueel drugs snuiven ,mag wel, en ook de auto's die voorbij rijden dat is dan ook aangename lucht......... 
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
michiel1954 - Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Ook ik heb gerookt en draag nu de gevolgen . Vele van mijn familie zijn erdoor gestorven , ook vrienden en buren .
Wereldwijd 8 miljoen doden jaarlijks waarvan 1,2 milj door passief roken .
In België zo’n 9000 jaarlijkse rookdoden .
Hip hip hoera voor al de maatregelen die genomen worden om het roken te ontmoedigen .
( en alcohol , drugs , suiker enz …. zijn ook doders )
Maar als je het anders bekijkt is het ook een remedie tegen overbevolking
Wereldwijd 8 miljoen doden jaarlijks waarvan 1,2 milj door passief roken .
In België zo’n 9000 jaarlijkse rookdoden .
Hip hip hoera voor al de maatregelen die genomen worden om het roken te ontmoedigen .
( en alcohol , drugs , suiker enz …. zijn ook doders )
Maar als je het anders bekijkt is het ook een remedie tegen overbevolking
-
Maar is de roker dan de dader,bijna al wie in de oorlog,of kort na de oorlog geboren is rookte, en het was overal toegelaten, en hoort of leest men van (veel) ouderlingen die nu 80 + of 90 en 100 jaar zijn geworden,en het merendeel rookt of heeft mee gerookt.
De rook van benzine, diesel van auto's,vliegtuigen en vracht en cruise schepen en de chemische fabrieken is veel sterker aanwezig in de lucht dan van een sigaret, of sigaar of pijp.
Ook kanker is de schuld van de roker,maar er zit zoveel chemische brol in onze voeding en dat zeggen ze niet,zelf zie ik op tv dat er al veel baby's muco of een andere long aandoening hebben,Ik zeg niet dat het gezond is, maar wat is wel gezond, en wie er niet mee begint moet er niet mee stoppen, maar die kinderlijke streken van VDB zijn er wat over, die spreekt van een boete tot 8000 euro??????
Die is gewoon een dictatuur pester,al wat die niet mag wilt hij verbieden,wat staat er ons nog te wachten, bier, rood vlees, suiker houdende dranken, snoep, vet spek ezv.
En nu heb ik gelezen dat er ontzettent veel micro plastiek deeltjes in onze hersenen zitten, dat zal ook de roker zijn fout zijn zeker.
De rook van benzine, diesel van auto's,vliegtuigen en vracht en cruise schepen en de chemische fabrieken is veel sterker aanwezig in de lucht dan van een sigaret, of sigaar of pijp.
Ook kanker is de schuld van de roker,maar er zit zoveel chemische brol in onze voeding en dat zeggen ze niet,zelf zie ik op tv dat er al veel baby's muco of een andere long aandoening hebben,Ik zeg niet dat het gezond is, maar wat is wel gezond, en wie er niet mee begint moet er niet mee stoppen, maar die kinderlijke streken van VDB zijn er wat over, die spreekt van een boete tot 8000 euro??????
Die is gewoon een dictatuur pester,al wat die niet mag wilt hij verbieden,wat staat er ons nog te wachten, bier, rood vlees, suiker houdende dranken, snoep, vet spek ezv.
En nu heb ik gelezen dat er ontzettent veel micro plastiek deeltjes in onze hersenen zitten, dat zal ook de roker zijn fout zijn zeker.
-
roken is niet alleen de oorzaak van longkankers,wat is trouwens de oorzaak van al die kankers die men kan krijgen?
Voor longkanker is de grote oorzaak van de lucht vervuiling,en niet van de rokers volgens de WAO.
https://www.rtl.nl/nieuws/onderzoek/art ... iet-rokers
wat men niet leest ,is dat na de oorlog, vanaf de jaren 1950 +/- 2 miljard mensen op de aarde leefde, en nu +/-
9 miljard, ook is de revolutie van het vervoer 10 x verdubbeld, er zijn ook atoom bommen gevallen, kerncentrales ontploft,en andere atoom proeven, en al die uitstoot,draait rond de aarde,en iedereen krijgt er een snuif van,dit wilt niet zeggen dat ik roken aanmoedig,het zal wel iets doen met het lichaam,maar de schuld bij de rokers leggen is bulchit, maar alleen om de staatsput te vullen, ik lees dat per pakje sigaretten 85% naar de staatskas gaat.
Voor longkanker is de grote oorzaak van de lucht vervuiling,en niet van de rokers volgens de WAO.
https://www.rtl.nl/nieuws/onderzoek/art ... iet-rokers
wat men niet leest ,is dat na de oorlog, vanaf de jaren 1950 +/- 2 miljard mensen op de aarde leefde, en nu +/-
9 miljard, ook is de revolutie van het vervoer 10 x verdubbeld, er zijn ook atoom bommen gevallen, kerncentrales ontploft,en andere atoom proeven, en al die uitstoot,draait rond de aarde,en iedereen krijgt er een snuif van,dit wilt niet zeggen dat ik roken aanmoedig,het zal wel iets doen met het lichaam,maar de schuld bij de rokers leggen is bulchit, maar alleen om de staatsput te vullen, ik lees dat per pakje sigaretten 85% naar de staatskas gaat.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
In het verleden hebben veel werknemers kanker gekregen zonder te roken.
Het betreft het in aanrakingkomen met kankerverwekkende stoffen in petrochemie schilders ;isolateurs ;schilders ;vloerbekleders en asbest bevattende stoffen in garages en asbest bevattende koord
Het betreft het in aanrakingkomen met kankerverwekkende stoffen in petrochemie schilders ;isolateurs ;schilders ;vloerbekleders en asbest bevattende stoffen in garages en asbest bevattende koord
-
Ik ben 40 jaar int-vrachtwagen chauffeur geweest, waarvan 10 j met chemische producten, nadien met levensmiddelen, maar wel altijd de rook van diesels op parking en tunnels ingeademd ,gezond dat is een ? maar nog nooit ziek geweest,maar het is zoals Hobo schrijft...
"Leven op zich is gevaarlijk, want men gaat eraan dood..."
-
michiel1954 - Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Als de lucht al zo slecht is moet je het roken er zeker niet bijnemen .
Ik ben verhuisd naar een iets meer gezondere omgeving wegens mijn longproblemen ( gerookt , chemiebedrijf , rokende ouders , -familie , -vrienden , jaren geleefd en gewerkt in de schaduw van de Antwerpse industrie ) .
Hier waar ik woon heb ik west Europese buren en vrienden waarvan er enkele terminaal zijn . Zij hoopten op verbetering of verlichting …. Hopelijk krijg ik nog wat extra jaartjes .
Ik ben verhuisd naar een iets meer gezondere omgeving wegens mijn longproblemen ( gerookt , chemiebedrijf , rokende ouders , -familie , -vrienden , jaren geleefd en gewerkt in de schaduw van de Antwerpse industrie ) .
Hier waar ik woon heb ik west Europese buren en vrienden waarvan er enkele terminaal zijn . Zij hoopten op verbetering of verlichting …. Hopelijk krijg ik nog wat extra jaartjes .
-
Het is niet van de rokers dat de lucht slecht is Michiel 1954,met de auto in de fille staan is nog slechter dan roken, er zijn nog andere stoffen in de lucht,zoals fijn stof roet deeltjes,en ,alhoewel ze schrijven dat het niet gevaarlijk is....
Radioactieve stoffen gedetecteerd in de lucht boven Noord-Europa,lees het hier maar;
https://www.rivm.nl/nieuws/radioactieve ... ord-europa
ik ga niet beweren dat roken goed of slecht is, maar ik (en u ook denk ik) komen uit een generatie waar bijna iedereen rookte, en men mocht overal roken, cinema, café',op het werk, ziekenhuis,ezv zelfs dokters rookte (en nu nog) maar ik zeg wel"wie er niet aan begint,moet er niet mee stoppen,maar ik rook wel en VDB moet er zich niet mee bemoeien, die is grootgebracht met een fles azijn, en heeft er plezier in om de mensen te koeioneren,
ze gebruiken het ook om de put van de staatskas te vullen,en zien roken doet roken kweelt hij, en nu gaat hij de dranken viseren, eerst de achohol dranken, dat is zwaar kanker verwekkend , dan waarschijnlijk de frisdranken,slecht voor diabeten, maar water uit de kraan is ook slecht er zit te veel pfas in ,maar roken stinkt
beweerd hij , maar een over geparfumeerde vrouw is ook niet appetijtelijk.
Radioactieve stoffen gedetecteerd in de lucht boven Noord-Europa,lees het hier maar;
https://www.rivm.nl/nieuws/radioactieve ... ord-europa
ik ga niet beweren dat roken goed of slecht is, maar ik (en u ook denk ik) komen uit een generatie waar bijna iedereen rookte, en men mocht overal roken, cinema, café',op het werk, ziekenhuis,ezv zelfs dokters rookte (en nu nog) maar ik zeg wel"wie er niet aan begint,moet er niet mee stoppen,maar ik rook wel en VDB moet er zich niet mee bemoeien, die is grootgebracht met een fles azijn, en heeft er plezier in om de mensen te koeioneren,
ze gebruiken het ook om de put van de staatskas te vullen,en zien roken doet roken kweelt hij, en nu gaat hij de dranken viseren, eerst de achohol dranken, dat is zwaar kanker verwekkend , dan waarschijnlijk de frisdranken,slecht voor diabeten, maar water uit de kraan is ook slecht er zit te veel pfas in ,maar roken stinkt
beweerd hij , maar een over geparfumeerde vrouw is ook niet appetijtelijk.
-
Er sterven volgens Vandenbroucke twee mensen per uur aan de gevolgen van roken,dat beweerd hij,waar haalt hij die cijfers, hoeveel sterven er dan per dag aan alcohol, drugs ,overgewicht,diabetisch ,voeding met pesticiden,?? welke maatregelen gaat hij daar voor uitvinden????
VDB zegt ook......
ook niet mee stoppen, het zelfde voor drugs en alcohol en dat is veel slechter en gevaarlijker dan roken.
VDB zegt ook......
Maar ik zie, als de scholen uit zijn ,dat er veel jongens en meisje roken,nogmaals wie er niet mee begint moet er“We leven immers niet in een politiestaat. Mijn aanpak is anders, maar daarom niet minder ambitieus: binnen vijftien jaar – u mag mij dan nog eens komen opzoeken – moet er een rookvrije generatie zijn. Daarom wil ik stelselmatig afbouwen.”
ook niet mee stoppen, het zelfde voor drugs en alcohol en dat is veel slechter en gevaarlijker dan roken.
-
Trump is gek, maar op aanraden van VDB is onze regering nog gekker,
Zelfs voor drug dealer geven ze deze straffen niet,die lopen na hun aanhouding na een half uur al terug buiten,
We willen geen politie staat beweerd VDB, nee het is nog erger dan de dictatuur van Noord Korea,of Rusland,
Gaan ze het zelfde doen voor alcohol ook,??????
Meer info over het uitstalverbod en hoe je het verbod in de praktijk moet toepassen, vind je in deze folder en de FAQ.https://www.google.com/search?client=fi ... af+1+april
Vanaf 1 april 2025 treedt in België een uitstalverbod voor tabaksproducten in werking. Dit verbod houdt in dat tabaksproducten niet langer zichtbaar mogen zijn in verkooppunten zoals supermarkten, krantenwinkels, tankstations en duty-free shops. Alle tabaksproducten vallen onder het verbod (onder andere sigaretten, sigaren, elektronische sigaretten en soortgelijke producten zoals filters en sigarettenpapier).
Het doel van dit verbod is om de zichtbaarheid van tabaksproducten te verminderen en zo het roken, vooral onder jongeren, minder aantrekkelijk te maken. Winkeliers die zich niet aan het verbod houden, riskeren een gevangenisstraf van één maand tot een jaar en een geldboete van 2.000 tot 800.000 euro.
Zelfs voor drug dealer geven ze deze straffen niet,die lopen na hun aanhouding na een half uur al terug buiten,
We willen geen politie staat beweerd VDB, nee het is nog erger dan de dictatuur van Noord Korea,of Rusland,
Gaan ze het zelfde doen voor alcohol ook,??????