Het einde van het geld
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Euh... Vele jaren geleden heb ik geprobeerd om Foucault te lezen. Ik vond hem onleesbaar. Dus kan ik er niets over zeggen.YYZ schreef:(1) element van utopische gespletenheid
(2) element van systeemovermacht
(3) element van omgekeerde effectiviteit
(4) element van samenhangende kennis
Uiteindelijk niet zo moeilijk om te begrijpen, zie je er iets in?
De man ging mijn petje te boven.
Uw lijstje - en dat is in vriendschap gezegd - poot ge hier neer, zonder een woordje uitleg met de mededeling: "niet moeilijk te begrijpen". Dat doet ge ook met uw schema's en tabellen. Ge zoudt er eens moeten aan denken:
1. dat de meeste mensen Foucault niet gelezen hebben en deze formuleringen dus niet begrijpen.
2. dat de meeste mensen geen boekhoudkundige opleiding gehad hebben en die tabellen dus Chinees voor hen zijn.
3. dat ge niet kwaad moet worden omdat ik dat zeg, want het is niet bedoeld als aanval op uw persoon.
Ik zou een poging kunnen ondernemen om deze formuleringen - zoals ik ze op het eerste zicht opvat - in verstaanbare woorden uit te leggen. Maar dan zou ik er weer helemaal naast kunnen zitten.
Kortom, het is uw taak om dat te doen. Maar dit soort pedagogische instelling is misschien uw grote talent niet. Sans rancune.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Hey, Vesselin, eens iets anders! In je onderschrift staat: "Ad Majorem Dei Gloriam"... Toen ik in de jaren vijftig bij de Broeders van Liefde naar het middelbaar ging moesten wij boven ons blad schrijven "AMDG" (= Ad majorem Dei Gloriam"). Ook een oudleerling van "Les Frères de L'amour"?Vesselin schreef:Euh... Vele jaren geleden heb ik geprobeerd om Foucault te lezen. Ik vond hem onleesbaar. Dus kan ik er niets over zeggen.YYZ schreef:(1) element van utopische gespletenheid
(2) element van systeemovermacht
(3) element van omgekeerde effectiviteit
(4) element van samenhangende kennis
Uiteindelijk niet zo moeilijk om te begrijpen, zie je er iets in?
De man ging mijn petje te boven.
Uw lijstje - en dat is in vriendschap gezegd - poot ge hier neer, zonder een woordje uitleg met de mededeling: "niet moeilijk te begrijpen". Dat doet ge ook met uw schema's en tabellen. Ge zoudt er eens moeten aan denken:
1. dat de meeste mensen Foucault niet gelezen hebben en deze formuleringen dus niet begrijpen.
2. dat de meeste mensen geen boekhoudkundige opleiding gehad hebben en die tabellen dus Chinees voor hen zijn.
3. dat ge niet kwaad moet worden omdat ik dat zeg, want het is niet bedoeld als aanval op uw persoon.
Ik zou een poging kunnen ondernemen om deze formuleringen - zoals ik ze op het eerste zicht opvat - in verstaanbare woorden uit te leggen. Maar dan zou ik er weer helemaal naast kunnen zitten.
Kortom, het is uw taak om dat te doen. Maar dit soort pedagogische instelling is misschien uw grote talent niet. Sans rancune.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
@Fokke,
Neen, ik heb humaniora gelopen in een bisschoppelijk college (in Oljst!)
Ik heb de formule bij Bach gehaald, van wiens muziek ik een groot bewonderaar ben. En die schreef dat op de eerste bladzijde van elke partituur die hij componeerde.
Ik heb de formule bij Bach gehaald, van wiens muziek ik een groot bewonderaar ben. En die schreef dat op de eerste bladzijde van elke partituur die hij componeerde.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Ik heb weer wat bijgeleerd! Ik die dacht dat "AMDG" een uitvinding van de Broeders wasVesselin schreef:@Fokke,
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
O... maar die formule is al heel oud. De Jezuïeten (met hun lange pieten) hebben dat al, sinds het ontstaan van hun orde, hun leerlingen doen schrijven. Dus van ongeveer het einde van de eerste helft van de zestiende eeuw!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Zeg Vesselin, je maakt mij veel te slim! Dat is niet goed voor mijn imago want op dit forum ga ik door voor nen domme!Vesselin schreef:O... maar die formule is al heel oud. De Jezuïeten (met hun lange pieten) hebben dat al, sinds het ontstaan van hun orde, hun leerlingen doen schrijven. Dus van ongeveer het einde van de eerste helft van de zestiende eeuw!
-
Ik ook! En ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik die formule - die "Tot meerdere glorie van God" betekent - gebruik om de zogenaamde 'Sciëntisten' op het Religie-filosofie-psychologie-forum uit te dagen!
Behoorlijk kinderachtig, waarschijnlijk.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Zo zit ik ook een beetje ineen! Al heb ik een degelijke katholieke opvoeding gekregen en sommige waarden ervan blijf koesteren ben ik voor de rest niet kerkelijk en kritisch tegenover de Belgische kerk (wegens niet Vlaams genoeg) maar in een gezelschap van ongelovigen hang ik de katholiek uit en verdedig sommige aspecten van de katholieke leer... alleen uit kloterij!Vesselin schreef:Ik ook! En ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik die formule - die "Tot meerdere glorie van God" betekent - gebruik om de zogenaamde 'Sciëntisten' op het Religie-filosofie-psychologie-forum uit te dagen!
-
Proficiat! Hahahahahaha!
Ik was een erg godsdienstig kind en zo heeft men mij tot mijn zestiende, met man en macht, naar het klein-seminarie proberen te krijgen!
Tot mijn schaamte moet ik zeggen, dat ik een paar jaar later, moegetergd, met een enorm stuk in mijn kl**ten, een emmer water, in volle klas, over het hoofd van de leraar godsdienst gekieperd heb!
Ik mag blij zijn dat ik toen niet in het 'verbeterings-gesticht' terecht gekomen ben!

Ik was een erg godsdienstig kind en zo heeft men mij tot mijn zestiende, met man en macht, naar het klein-seminarie proberen te krijgen!
Tot mijn schaamte moet ik zeggen, dat ik een paar jaar later, moegetergd, met een enorm stuk in mijn kl**ten, een emmer water, in volle klas, over het hoofd van de leraar godsdienst gekieperd heb!
Ik mag blij zijn dat ik toen niet in het 'verbeterings-gesticht' terecht gekomen ben!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Ha, ge zijt een Vlaamsgezinde. Ik respecteer dat ten volle hoor.
Maar ik wil in de eerste plaats 'wereldburger' zijn.
Bij ons, in de 'Vlaamse Opera' (sic) zijn er tussen de dertig en veertig verschillende nationaliteiten, uit alle werelddelen. De voertaal is Engels.
Daar is tot tien jaar geleden veel protest tegen geweest. Maar wat wilt ge? De klassieke muziekscene is nu eenmaal internationaal. Ge kunt moeilijk van een dirigent of regisseur, die uit Hongarije of Argentinië komt, eisen dat hij, voor de zes weken dat hij aanwezig is, Nederlands spreekt!
Bij ons, in de 'Vlaamse Opera' (sic) zijn er tussen de dertig en veertig verschillende nationaliteiten, uit alle werelddelen. De voertaal is Engels.
Daar is tot tien jaar geleden veel protest tegen geweest. Maar wat wilt ge? De klassieke muziekscene is nu eenmaal internationaal. Ge kunt moeilijk van een dirigent of regisseur, die uit Hongarije of Argentinië komt, eisen dat hij, voor de zes weken dat hij aanwezig is, Nederlands spreekt!
Laatst gewijzigd door Vesselin op 24 nov 2014, 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Zo ne stoute was ik nu ook niet! Ik heb nog een goede opvoeding gekregen en manieren geleerd!Vesselin schreef:Proficiat! Hahahahahaha!
Ik mag blij zijn dat ik toen niet in het 'verbeterings-gesticht' terecht gekomen ben!![]()
![]()
-
Als ik in gezelschap van so called "wereldburgers" ben en iemand komt daar voor uit (meestal minachtend tegenover Vlaamsgezinden) dan zeg ik dat zijn visie achterhaald is en dat ik nu een RUIMTEburger ben, en dat staat nog een hele trap hoger dan een wereldburger! Wereldburger en Hamburger... What 's the difference...Vesselin schreef:Ha, ge zijt een Vlaamsgezinde. Ik respecteer dat ten volle hoor.
Daar is tot tien jaar geleden veel protest tegen geweest. Maar wat wilt ge? De klassieke muziekscene is nu eenmaal internationaal. Ge kunt moeilijk van een dirigent of regisseur, die uit Hongarije of Argentinië komt eisen, dat hij, voor de zes weken dat hij aanwezig is, Nederlands spreekt!
-
Ikke alleen toch niet!?Vesselin schreef:Hoe dan ook... wat voor 'burger' dan ook... ge staat garant voor de gigantische staatsschuld!Om meteen weer op topic te komen!
-
Zoudt ge zo vriendelijk willen zijn misschien?.... maar dat is christelijk altruïstisch joviaal zeg!... Enne wilt ge me misschien tweeduizend euro lenen?
Ik zit een beetje krap!
Ik zit een beetje krap!
-- Mark Twain
-- Mark Twain