Echtscheidingspensioen
-
Mike ikzelf - Lid geworden op: 25 okt 2024, 10:22
Graag zou ik iets willen uitzoeken hoe het zit met echtscheidings pensioen, is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Dat is voor iedereen anders , maar hier is al iets uitleg
https://www.sfpd.fgov.be/nl/pensioenbed ... gescheiden
https://www.sfpd.fgov.be/nl/pensioenbed ... gescheiden
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Bedankt voor de info maar had graag iets vernomen van wie dit heeft gedaan, uit de eevaring weet je meestal iets meer.
De info had ik ook al gelezen bij mypension.
De info had ik ook al gelezen bij mypension.
-
Alvast bedankt voor elke info, er was een vraag van iemand voor meer info, dus ok.
Mijn situatie is als volgt. Ikzelf ben 68 en uiteraard op pensioen, wij hebben gezinspensioen
dit is gekomen doordat mijn vrouw, die maar 3 jaar officieel gewerkt heeft en een laag pensioen heeft
en door Corona in Maart 2020 begonnen is moest ze stoppen met werken, om deze reden had ik gezinspensioen aangevraagd. Nu zitten we in een positie dat we gaan scheiden spijtig genoeg en ze wil ook haar pensioen hebben, dit zal na schieding automatisch voor haar naar een scheidings pensioen gaan naar verluid?
Het officiele pensioen van mijn vrouw volgens Mypension.be is 87 euro en daar kan je niet van leven.
Dus ik zou graag eens vernemen of er mensen hier zijn met soortgelijke ervaring.
Mijn situatie is als volgt. Ikzelf ben 68 en uiteraard op pensioen, wij hebben gezinspensioen
dit is gekomen doordat mijn vrouw, die maar 3 jaar officieel gewerkt heeft en een laag pensioen heeft
en door Corona in Maart 2020 begonnen is moest ze stoppen met werken, om deze reden had ik gezinspensioen aangevraagd. Nu zitten we in een positie dat we gaan scheiden spijtig genoeg en ze wil ook haar pensioen hebben, dit zal na schieding automatisch voor haar naar een scheidings pensioen gaan naar verluid?
Het officiele pensioen van mijn vrouw volgens Mypension.be is 87 euro en daar kan je niet van leven.
Dus ik zou graag eens vernemen of er mensen hier zijn met soortgelijke ervaring.