Opslag ambtenarenpensioen
-
hendrikjozef - Lid geworden op: 29 apr 2009, 12:08
volgens enkele kameraden hebben de gepensioneerde militairen en anderen ene serieuse opslag gekregen zij spreken van 135 tot 180 euro nergens niks van gelezen of gezien ?
jozef
jozef
-
Strijkertje - Lid geworden op: 11 apr 2004, 13:09
Ja en?? ik maak een ander zijn rekening niet. 
Stille waters hebben diepe gronden !
-
sandorgw - Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Op "my pension" kan je kijken naar de bedragen van vorige maand en van januari , bij mij zijn alle bedragen ( behalve de netto van januari) exact dezelfde ook de inhoudingen , toch was er een "opslag " bij van 37 euro.
Bij mijn weten is er nog geen index aanpassing , is zelfs nog niet officieel medegedeeld .
Bij mijn weten is er nog geen index aanpassing , is zelfs nog niet officieel medegedeeld .
-
Mussen - Lid geworden op: 20 mei 2022, 18:26
@ hendrikjozef,
Jaja, dat noemt men dan "perequatie" !!!
Hier toch lekker een maandelijks extraatje van €141 netto!
En dan moet de indexering nog komen.
Quote hieronder uit "de Tijd" van 18 december 2024 (Klik)
"Gepensioneerde militairen krijgen een mooi kerstcadeau. Op 1 januari gaat hun pensioen met bijna 10 procent omhoog.
De stijging van de pensioenen van de militairen is het gevolg van de perequatie, waardoor de ambtenarenpensioenen de evolutie volgen van de weddes van de ambtenaren, boven op de index.
Omdat de militairen de voorbije jaren hun loon zagen stijgen, volgen in 2025 de pensioenen. Concreet stijgen op 1 januari de pensioenen van meer dan 67.000 militairen met 9,45 procent, zegt een woordvoerder van de federale pensioendienst."
Stond ook hier te lezen en nog in andere kranten.
Jaja, dat noemt men dan "perequatie" !!!
Hier toch lekker een maandelijks extraatje van €141 netto!
En dan moet de indexering nog komen.
Quote hieronder uit "de Tijd" van 18 december 2024 (Klik)
"Gepensioneerde militairen krijgen een mooi kerstcadeau. Op 1 januari gaat hun pensioen met bijna 10 procent omhoog.
De stijging van de pensioenen van de militairen is het gevolg van de perequatie, waardoor de ambtenarenpensioenen de evolutie volgen van de weddes van de ambtenaren, boven op de index.
Omdat de militairen de voorbije jaren hun loon zagen stijgen, volgen in 2025 de pensioenen. Concreet stijgen op 1 januari de pensioenen van meer dan 67.000 militairen met 9,45 procent, zegt een woordvoerder van de federale pensioendienst."
Stond ook hier te lezen en nog in andere kranten.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gisteren raapte ik "gratis" de HLN krant weg aan de ingang van Delhaize
Daarin stond te lezen dat men de perequatie vanaf 2026 gaat afschaffen , en dat het ambtenaren pensioen geen ( of beperkte ) indexaanpassing meer gaan krijgen tot wanneer dat pensioen het loonplafond van werknemers in de privé bereikt heeft.
-
Peter58 - Lid geworden op: 18 jan 2025, 09:34
De perequatie afschaffen zou een goede zaak zijn, nu is dat max 0,3% per jaar, de moeite niet.Fred1950 schreef: ↑25 jan 2025, 17:12Gisteren raapte ik "gratis" de HLN krant weg aan de ingang van DelhaizeDaarin stond te lezen dat men de perequatie vanaf 2026 gaat afschaffen , en dat het ambtenaren pensioen geen ( of beperkte ) indexaanpassing meer gaan krijgen tot wanneer dat pensioen het loonplafond van werknemers in de privé bereikt heeft.
Over de vele indexsprongen: politieke zelfmoord voor Vooruit, gaat dus niet gebeuren in deze formatie.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De "kleinere" indexaanpassingen van de ambtenarenpensioenen tot wanneer dat pensioen gelijkaardig wordt met het werknemers pensioen is wel een voorstel van De Wever in zijn supernota. Dat is geen voorstel van de sossen. Spreek eerder van een politieke zelfmoord van de liberale nationalisten ... of past dat niet bij je politieke voorkeur. Het zal trouwens jaren duren vooraleer die pensioenenbedragen dezelfde zouden worden.
-
U dient niet te insinueren wat mijn politieke voorkeur zou zijn.
Van wie dit voorstel zou zijn is trouwens irrelevant. Als Vooruit akkoord gaat met deze voorstellen kan ze haar statuten wijzigen in "Vooruit met de sociale afbraak".
Ik ga trouwens niet meer reageren op U. De afgunst druipt ervan af en het begrijpend niveau,...
Van wie dit voorstel zou zijn is trouwens irrelevant. Als Vooruit akkoord gaat met deze voorstellen kan ze haar statuten wijzigen in "Vooruit met de sociale afbraak".
Ik ga trouwens niet meer reageren op U. De afgunst druipt ervan af en het begrijpend niveau,...
Laatst gewijzigd door Peter58 op 26 jan 2025, 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Waarom wordt er nog steeds gezeverd over de ambtenarenpensioenen. Al die tegenstanders zijn gewoon jaloerse mensen. Waarom moeten de ambtenarenpensioenen gelijk getrokken worden met de privé iedereen heeft toch ook niet hetzelfde loon. Het is ook een feit, ondanks dat velen het ontkennen, dat het een deel uitgesteld loon is, ik ben ook nooit jaloers geweest op mensen in de privé omdat ze meer verdienden.
-
+1 Odulleke
Sommige "zielige figuren" worden euforisch van harde maatregelen die een ander treffen. Dat zegt vooral veel over hun empatisch vermogen.
Hoe zit het eigenlijk met artsen, notarissen en kmo's met een besloten vennootschap? Verdacht weinig te vinden in de supernota.
Een voorbeeld ter verduidelijking:
Artsenvennootschap met 250.000 euro winst (voor bezoldiging):
- een bezoldiging van 45.000 euro = 15.000 euro personenbelasting en sociale bijdragen
- een winst van 205.000 euro = 46.250 euro vennootschapsbelasting (100k @ 20% en 105K @ 25%), de resterende 155.000 euro wordt na drie jaar uitgekeerd aan 23.500 euro (15% verlaagde RV) = 69.750 euro
Totale belasting: 84.750 euro over 250.000 euro winst, of 34 %, privé-uitgaven en ander gefoefel nog buiten beschouwing gelaten.
Misschien kunnen jaloerse medeburgers deze wantoestanden eens aankaarten i.p.v. te zeuren over de ambtenaren.
Sommige "zielige figuren" worden euforisch van harde maatregelen die een ander treffen. Dat zegt vooral veel over hun empatisch vermogen.
Hoe zit het eigenlijk met artsen, notarissen en kmo's met een besloten vennootschap? Verdacht weinig te vinden in de supernota.
Een voorbeeld ter verduidelijking:
Artsenvennootschap met 250.000 euro winst (voor bezoldiging):
- een bezoldiging van 45.000 euro = 15.000 euro personenbelasting en sociale bijdragen
- een winst van 205.000 euro = 46.250 euro vennootschapsbelasting (100k @ 20% en 105K @ 25%), de resterende 155.000 euro wordt na drie jaar uitgekeerd aan 23.500 euro (15% verlaagde RV) = 69.750 euro
Totale belasting: 84.750 euro over 250.000 euro winst, of 34 %, privé-uitgaven en ander gefoefel nog buiten beschouwing gelaten.
Misschien kunnen jaloerse medeburgers deze wantoestanden eens aankaarten i.p.v. te zeuren over de ambtenaren.
Laatst gewijzigd door Peter58 op 26 jan 2025, 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.