Vlaams Belang wipt over N-VA naar eerste plaats

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

boeffer

06 jul 2024, 23:56

In France zijn ze't ook beu denk ik, men wroet maar of leeft zo zuinig mogelijk. Er komen enkel maar ministers bij en nwe regeltjes.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Hobo

07 jul 2024, 08:27

Triestig nieuws = dat men hier verplicht is om te gaan stemmen.

Waarna niet het stemhokje beslist mààr onderlinge afspraakjes.
Dictatuur van het proletariaat?

Fazal

07 jul 2024, 10:30

E.T. schreef:
06 jul 2024, 18:49
Op 9 oktober zijn het gemeenteraadsverkiezingen en wie mag/moet burgemeester worden?

Hij/zij die de meeste stemmen haalt op de grootste partij ...

Overal is men nu al bezig met zich samen te klitten !!!
Hier, in Gent, hadden we nog nooit van ene Filip Watteeuw gehoord, en het scheelde geen haar of hij was burgemeester geworden. De discussie tussen de verkozene Mathias De Clercq en de voor ons ongekende Filip Watteeuw, heeft wekenlang aangesleept. En dit tòt Watteeuw aan De Clercq een voorstel deed, namelijk: "Oké, 't is goed: "Jij krijgt de sjaal, maar dan krijg ik het voor het zeggen" .. En zo geschiedde.
Van De Clercq nooit meer gehoord. Hier en daar verschijnt hij wel op een feestje om een gratis wijntje te komen drinken. Het mag ook champagne zijn. Dan zal hij misschien een paar minuten langer blijven.

Niettemin, Sinds Watteeuw het voor het zeggen heeft, is gans de stad een grote werf, en een doolhof voor wagens en openbaar vervoer geworden. Het geld wordt letterlijk door deuren en vensters gegooid.

Middelkerke is de gemeente met de grootste schuldenlast per inwoner, maar ook Gent doet het niet goed. In onze provinciehoofdstad is de schuld gestegen tot bijna 3480 euro per inwoner. In 2021 was dat nog rond de 3000 euro.31 jul 2023
Laatst gewijzigd door Fazal op 07 jul 2024, 10:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Fazal

07 jul 2024, 10:48

Hobo schreef:
07 jul 2024, 08:27
Triestig nieuws = dat men hier verplicht is om te gaan stemmen.

Waarna niet het stemhokje beslist mààr onderlinge afspraakjes.
Dictatuur van het proletariaat?
Gewoon niet gaan stemmen! Laat hen dan onderling hun machtstrijd voeren.
Zoals je zegt, het gebeurt na de verkiezingen toch altijd op die manier.
De kiezer zelf, blijft op zijn honger zitten en heeft er niets meer tegen in te brengen.
Het kwade is geschied. Zie maar naar wat ik hierboven heb geschreven over De Clercq en Watteeuw.

Maar 'wie' kan het nu ècht wat schelen 'wie' het geld uit zijn/haar zakken haalt!? :mrgreen: