Begroting 3,8 miljard ontspoord sinds val regering
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
't Is eigenlijk niet de moeite waard om aan een kleuter uit te leggen hoe het kan dat het licht aangaat als je een schakelaar indrukt, maar kom ....
Vlaanderen gaat schulden aan omdat het investeert, zoals een gezin investeert omdat het schulden aangaat om een huis te bouwen.
De schuld die Vlaanderen op zich neemt is in de verste verte nog niet in de omgeving van de draagkracht van onze regio. Maar vanaf hier los jij de rol. Je kunt die redenering al niet meer volgen, zoals het kind niet snapt dat ....
Om de onnozelheid van je redenering duidelijk te maken, zal ik het bewijs uit het ongerijmde leveren:Kan het zijn dat ambtenaren en poetsers en strijkers met dienstencheques geen geld opbrengen maar geld kosten?
1. schaf alle ambtenaren af, stuur ze naar huis, zo bespaar je enorm en kom na 3 dagen nog eens op straat om te zien hoe het leven er aan toe gaat ... als je durft, tenminste, want justitie en politie bestaan niet meer
2. Noem eens een land zonder ambtenaren?
Dag Julleke
En Nederland heeft bijna 500 miljard overheidsschuld - véél meer dan Vlaanderen, julio. Hoe kan dat dan? Betalen die dan hun schuld niet af?11,4 miljard op overschot: Nederland doet wat onze regering maar niet lukt
'economie voor dummies', jongen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Je zegt daar zoal iets: ik zou daar bijna 30% 'opslag' krijgen, want als ik daar ga wonen geeft de staat mij het volle pond.gast43 schreef: ↑08 aug 2019, 08:55Dejules ,
En vraagt dan ook eens aan de Wil , of de ambtenaren daar kunnen van genieten![]()
![]()
https://www.hln.be/geld/economie/fiscus ... gle.com%2F
Julleke zegt dat ik geen belasting kan betalen. Ik zie nochtans op jaarbasis een belasting van bijna 30% op mijn pensioeninkomen. Wanneer ik dus verkas naar Portugal krijg ik 'van ergens' - het kan niet van de belastingen zijn, hé jules? - een heel pak meer.

dejules
Die regeling geldt niet voor ambtenaren want jullie zijn netto-ontvangers.
https://www.nspv.be/nl/nl-nl/nieuws-gep ... w-pensioen
-
dejules
Gezien u een ambtenarenpensioen geniet blijft u belastingsbetaler in België.
Dus dat blijft ongewijzigd.
Belasting in het buitenland kan voordeliger zijn maar het ambtenaren pensioen valt er dus buiten.
https://www.nspv.be/nl/nl-nl/nieuws-gep ... w-pensioen
U bent netto-ontvanger, U betaalt geen belastingen. Die afhoudingen zijn FICTIEF.
U kunt nooit aanspraak maken op terugbetalingen op fictieve afhoudingen.
-
dejules
Wij zijn zowat het enige land binnen de Oeso waar ambtenaren en mensen uit de privé verschillende pensioenstelsels hebben.
In de meeste Oeso-landen bestaat het ambtenarenstatuut niet. Die mensen hebben een werknemersstatuut.
Wij krijgen het niet uitgelegd waarom medewerkers van banken, postbedelers, spoorwegmedewerkers, cipiers, buschauffeurs, ... een ambtenarenstatuut krijgen.
Binnen de Oeso zijn wij het enige land dat zijn waterhoofd aan ambtenaren nog niet heeft teruggedrongen.
Niemand kan dat nog verantwoorden.
Laatst gewijzigd door dejules op 08 aug 2019, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Dejules.
52 minuten geleden
gast43 schreef: ↑Vandaag, 08:55
De fiscus screent momenteel duizenden Belgen die gedomicilieerd zijn in Portugal.
Er zullen nog HONDERDDUIZENDEN gepensioneerden volgen die Belgiê zullen ontvluchten voor goedkopere landen.
Onze pensioenen zijn veel te laag.
En de rijke Belgen willen de ambtenarijzooi niet meer onderhouden en gaan naar fiscaal gunstigere landen.
Ge ziet toch met uw ogen toe waar het hier naar toe gaat!
De vraag is kun je ze ongelijk geven ? als de overheid voor ons alles verbrassen , zeg ik doe jullie zin .
En neen want je weet er niks van trouwens ambtenaren kunnen daar niet van genieten , zijn ook mensen net als wij en hebben ook jaren gewerkt . Je zit altijd maar te hameren , maar je moet altijd van twee kanten bekijken .
En wat er nu gaande is moet je niet om de burgers verhalen . Is de regering die hun taak niet waarmaken .
Alles is zo vernieuwend geworden , wij kunnen niks meer vergelijken met verleden wat jobs betreft .
Wie heeft het zover gedreven .
52 minuten geleden
De fiscus screent momenteel duizenden Belgen die gedomicilieerd zijn in Portugal.
Er zullen nog HONDERDDUIZENDEN gepensioneerden volgen die Belgiê zullen ontvluchten voor goedkopere landen.
En de rijke Belgen willen de ambtenarijzooi niet meer onderhouden en gaan naar fiscaal gunstigere landen.
De vraag is kun je ze ongelijk geven ? als de overheid voor ons alles verbrassen , zeg ik doe jullie zin .
En neen want je weet er niks van trouwens ambtenaren kunnen daar niet van genieten , zijn ook mensen net als wij en hebben ook jaren gewerkt . Je zit altijd maar te hameren , maar je moet altijd van twee kanten bekijken .
En wat er nu gaande is moet je niet om de burgers verhalen . Is de regering die hun taak niet waarmaken .
Alles is zo vernieuwend geworden , wij kunnen niks meer vergelijken met verleden wat jobs betreft .
-
dejules
Ik zei tegen een bedelaar : "Hier 10 € geniet ervan."
Hij antwoordde : "Dit is geen 10€ maar een biljet van 5 €".
Ik zei : "Ik heb 50% belastingen ingehouden op uw inkomen".
-
dejules
Geniet uw partner het statutair ambtenarenpensioen?gast43 schreef: ↑08 aug 2019, 10:24Dejules.
52 minuten geleden
Eén vd kinders statutair?
Kleinkind(eren).
Dat is het verdriet van België ; er zijn zoveel ambtenaren dat bijna elk gezin ermee "geïnfecteerd" is.
-
Om de onnozelheid van je redenering duidelijk te maken, zal ik het bewijs uit het ongerijmde leveren:dejules schreef: ↑08 aug 2019, 10:22Wij zijn zowat het enige land binnen de Oeso waar ambtenaren en mensen uit de privé verschillende pensioenstelsels hebben.
In de meeste Oeso-landen bestaat het ambtenarenstatuut niet. Die mensen hebben een werknemersstatuut.
Wij krijgen het niet uitgelegd waarom medewerkers van banken, postbedelers, spoorwegmedewerkers, cipiers, buschauffeurs, ... een ambtenarenstatuut krijgen.
Binnen de Oeso zijn wij het enige land dat zijn waterhoofd aan ambtenaren nog niet heeft teruggedrongen.
Niemand kan dat nog verantwoorden.
1. schaf alle ambtenaren af, stuur ze naar huis, zo bespaar je enorm en kom na 3 dagen nog eens op straat om te zien hoe het leven er aan toe gaat ... als je durft, tenminste, want justitie en politie bestaan niet meer

https://www.hln.be/de-krant/doe-alsof-j ... ~a9e3dd53/
Doe alsof je in Monaco woont... en huur een hotelkamer voor 96.600 euro
Belgische ‘Monegasken’ moeten 100 miljoen achterstallige taksen betalen
47 welgestelde Belgen die zogezegd in Monaco wonen hebben een aanslagbiljet in de bus gekregen. Binnen twee maanden moeten ze allemaal samen 100 miljoen euro achterstallige taksen en boetes betaald hebben omdat ze niet écht in de dwergstaat woonden. “Een kamer huren van 96.600 euro per jaar? Komaan, da’s te doorzichtig. Dom zelfs!”
De jacht is open , zo zie je maar is Typisch voor België .
Ze hebben laten uitschijnen dat ze alles op alles gaan zetten .
En als ze hier niets meer kunnen vinden gaan ze wel op jacht naar ander doel .
Welke inspanning doen de regeringleiders tegen over hun land .
Moeten altijd gaan halen bij de welgestelde , gelukkig dat ze nog bestaan .
Want de regeringleiders kosten ons veel geld , en wat bereiken ze zero , en ons land altijd maar dieper en dieper laten wegzakken , en dan ga jij verhalen op de werkmens man man man stopt met u gezaag , en denkt eens twee keer na .
Doe alsof je in Monaco woont... en huur een hotelkamer voor 96.600 euro
Belgische ‘Monegasken’ moeten 100 miljoen achterstallige taksen betalen
47 welgestelde Belgen die zogezegd in Monaco wonen hebben een aanslagbiljet in de bus gekregen. Binnen twee maanden moeten ze allemaal samen 100 miljoen euro achterstallige taksen en boetes betaald hebben omdat ze niet écht in de dwergstaat woonden. “Een kamer huren van 96.600 euro per jaar? Komaan, da’s te doorzichtig. Dom zelfs!”
De jacht is open , zo zie je maar is Typisch voor België .
Ze hebben laten uitschijnen dat ze alles op alles gaan zetten .
En als ze hier niets meer kunnen vinden gaan ze wel op jacht naar ander doel .
Welke inspanning doen de regeringleiders tegen over hun land .
Moeten altijd gaan halen bij de welgestelde , gelukkig dat ze nog bestaan .
Want de regeringleiders kosten ons veel geld , en wat bereiken ze zero , en ons land altijd maar dieper en dieper laten wegzakken , en dan ga jij verhalen op de werkmens man man man stopt met u gezaag , en denkt eens twee keer na .
-
dejules
Stoffen jas, gij ligt weeral KO in de hoek met uw leugens en onwaarheden en ongerijmdheden.Wil. schreef: ↑08 aug 2019, 10:34
Om de onnozelheid van je redenering duidelijk te maken, zal ik het bewijs uit het ongerijmde leveren:
1. schaf alle ambtenaren af, stuur ze naar huis, zo bespaar je enorm en kom na 3 dagen nog eens op straat om te zien hoe het leven er aan toe gaat ... als je durft, tenminste, want justitie en politie bestaan niet meer![]()
De Oeso pleit niet voor het afschaffen van politie, justitie, ... maar voor een performante ambtenarij.
Kort gezegd :
1/ afschaffen ambtenarenstatuut
2/ éénvormig pensioenstelsel voor iedereen die werkt
3/ privatiseren waar mogelijk
4/ wegsnijden van overtollig personeel en activeren naar de privé.
Zo bespaar je jaarlijks TIENTALLEN miljarden Euro's, STRUCTUREEL.
-
Dejules
Geniet uw partner het statutair ambtenarenpensioen?
Kleinkind(eren).
Dat is het verdriet van België ; er zijn zoveel ambtenaren dat bijna elk gezin ermee "geïnfecteerd" is.
Geobsedeerd ( Betekenis )
Een obsessie is dwangmatig denken, een geestestoestand waarin een persoon bezeten is van een specifiek idee. Een persoon die ergens door geobsedeerd is, kan de gedachten niet uit zijn hoofd zetten, hoewel hij of zij dit meestal wel wil. Het dwangmatig denken leidt vaak tot dwanghandelingen, ook wel compulsies genoemd.
En idem voor de regeringleiders die zijn ook Geobsedeerd en ziekelijk ( Geld geld geld) Maar hun taak volbrengen en land besturen staat ook niet in hun woordenschat .
Geniet uw partner het statutair ambtenarenpensioen?
Kleinkind(eren).
Geobsedeerd ( Betekenis )
Een obsessie is dwangmatig denken, een geestestoestand waarin een persoon bezeten is van een specifiek idee. Een persoon die ergens door geobsedeerd is, kan de gedachten niet uit zijn hoofd zetten, hoewel hij of zij dit meestal wel wil. Het dwangmatig denken leidt vaak tot dwanghandelingen, ook wel compulsies genoemd.
En idem voor de regeringleiders die zijn ook Geobsedeerd en ziekelijk ( Geld geld geld) Maar hun taak volbrengen en land besturen staat ook niet in hun woordenschat .
-
dejules
Nederland boekt begrotingsoverschotten.
Wij kennen dat niet want om een overschot te hebben moet je meer binnenkrijgen dan je uitgeeft.
Zij geven jaarlijks 40 miljard € minder uit aan overheidspersoneel dan België.
Nederland heeft een performante overheid.
Nederland kent geen ambtenarenstatuut, dat zijn werknemers!!!
-
De dwazernijen stapelen zich weer op .dejules schreef: ↑08 aug 2019, 11:02Nederland boekt begrotingsoverschotten.
Wij kennen dat niet want om een overschot te hebben moet je meer binnenkrijgen dan je uitgeeft.
Zij geven jaarlijks 40 miljard € minder uit aan overheidspersoneel dan België.
Nederland heeft een performante overheid.
Nederland kent geen ambtenarenstatuut, dat zijn werknemers!!!
Nederland heeft zoals élk land natuurlijk wel ambtenaren met een ambtenarenstatuut. Ik heb dat al eerder weerlegd, maar bepaald psychische afwijkingen doen een mens keer op keer terugkeren naar dezelfde verkeerde uitgangspositie.
Nederland heeft bijna 500 miljard schulden. Vlaanderen nog geen tiende. Waar zit je nu met je 'zware overheidsschuld'?

Ik weerleg niks van wat de OESO zegt, slimmerd, maar wel van wat jij beweert.dejules schreef: ↑08 aug 2019, 10:41Stoffen jas, gij ligt weeral KO in de hoek met uw leugens en onwaarheden en ongerijmdheden.Wil. schreef: ↑08 aug 2019, 10:34
Om de onnozelheid van je redenering duidelijk te maken, zal ik het bewijs uit het ongerijmde leveren:
1. schaf alle ambtenaren af, stuur ze naar huis, zo bespaar je enorm en kom na 3 dagen nog eens op straat om te zien hoe het leven er aan toe gaat ... als je durft, tenminste, want justitie en politie bestaan niet meer![]()
De Oeso pleit niet voor het afschaffen van politie, justitie, ... maar voor een performante ambtenarij.
JIJ bent degene die elke ambtenaar een kost voor de staat noemt, JIJ bent degene die de ambtenaren leeglopers noemt, niet de OESO.
Laat dan maar eens zien welk land geen leeglopers heeft. Welk land kan het stellen zonder ambtenaren.
Probeer je daar maar eens uit te praten. Ik denk dat je beter bij de dingen blijft waar je wél iets van kent. We weten allemaal wat dat is

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.