Jobs - Jobs - Jobs
-
Gast
In Geel verloren de laatste 10 jaar meer dan 5.000 mensen hun job in de industrie. Die 100 (pas tegen 2022!!!) zijn een druppel op een hete plaat en worden gesubsidieerd door Vlaanderen!
Al sedert 1999 verloren meer dan 200.000 mensen hun job in de industrie. Er werden enkel nog jobs gecreërd in de ambtenarij. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het beter gaat worden. een prof van de RUG zegt dat de komende 20 jaar 1.400.000 jobs gaan verdwijnen in België! Van alle mensen op aktieve leeftijd zal nog 20% werk hebben![/quote]
er worden ook veel jobs gemaakt in "onderzoek" hoor!
dat wordt namelijk volledig gesubsidieerd!
300 in onderzoekcentrum hiernaast, hihihihi
Al sedert 1999 verloren meer dan 200.000 mensen hun job in de industrie. Er werden enkel nog jobs gecreërd in de ambtenarij. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het beter gaat worden. een prof van de RUG zegt dat de komende 20 jaar 1.400.000 jobs gaan verdwijnen in België! Van alle mensen op aktieve leeftijd zal nog 20% werk hebben![/quote]
er worden ook veel jobs gemaakt in "onderzoek" hoor!
dat wordt namelijk volledig gesubsidieerd!
300 in onderzoekcentrum hiernaast, hihihihi
-
Gast
" Van Eetvelt wijst op de stijging van de index door bijkomende belastingen, waardoor de indexsprong een maat voor niets aan het worden is, en de uitholling van de loonlastenverlaging. "Wat men met de ene hand geeft, pakt men met de andere weer terug. "Karel Van Eetveldt, rechtse rakker weet je wel, ziet het ook al niet meer zitten
Wat ik lees is een pleidooi voor de afschaffing van de index en zijn spilindexoverschrijdingen, niks meer niks minder.
"De bedrijven worden verplicht om al hun personeelsleden vijf vormingsdagen per jaar te geven. Bovendien dreigen ze ook op te draaien voor hun langdurig zieken. "Onze bedrijven betalen de factuur voor dit alles, terwijl hun inkomsten niet stijgen. Daardoor komen die beloofde extra jobs er niet of veel trager dan de bedoeling was. "
Kosten verhalen op de bedrijven voor langdurig zieken moet worden afgeschaft. M.a.w. als je ziek bent of langdurig ziek wordt, kan gebeuren en hopelijk van niet, tirez votre plan. Gedaan met verder uitbetalen van lonen e.d op kap van de zelfstandigen.
Zo lees ik dit artikel, maar het is iedereen vrij dit artikel te interpreteren zoals hij wil.
Volgens mij gaat hij/wil hij nog een veel verdere stappen ondernemen dan tot nog toe het geval is.
-
Gast
Dicksy schreef:eigenlijk willen ze gewoon dat de overheid de lonen betaald.Karel Van Eetveldt, rechtse rakker weet je wel, ziet het ook al niet meer zitten
dân willen ze er ook wel eens over nadenken om mensen aan te nemen.
maar eigenlijk geeft hij wel het failliet van deze regering weer!!!
zuurstof voor jobs heeft dus niet gewerkt!!!!
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Wat is daar verkeerd mee?Vergeet niet dat 'onze eigen groenen' alhier hem zijn geld misgunnen nietwaar...oomski schreef:En onze eigen M. Coucke investeert in wallonië.Phoebe schreef:Franse farmareus investeert 300 miljoen Euro in de uitbreiding van zijn fabriek Genzyme in Geel. De investering gaat gepaard met tientallen jobs .
Er werken vandaag al zo'n 570 hogergeschoolde mensen die werken aan biologische geneesmiddelen tegen leukemie en een zeldzame spierziekte.
Het moet dan toch zijn dat het interessanter wordt voor buitenlandse bedrijven om hier verder te investeren en ...te werk te stellen .
Zij zijn dan ook dankbaar voor de ondersteuning van de Vlaamse regering .
Is dit dan wel nieuws ?
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
En onze eigen M. Coucke investeert in wallonië.Jockey schreef:
Is dit dan wel nieuws ?
Wat is daar verkeerd mee?Vergeet niet dat 'onze eigen groenen' alhier hem zijn geld misgunnen nietwaar...[/quote]
Er is niks mis mee, want het is de enige manier om Mr. Coucke een aandeel te laten betalen aan de Vlaamse gemeenschap. De theorie van de geldstromen werd in vraag gesteld door universitair wetenschappelijk rekenwerk. Van elke 100 € die de Walen ontvangen voor hun prestaties, verdwijnt onmiddellijk 70 € in de Vlaamse kassa. Een investering in Geel kost geld aan de Vlaamse Gemeenschap, een investering in Wallonië spijst de kassa in Vlaanderen.
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Het is NU dat ze geld bij de mensen halen...zogezegd om de vorige putten (die er trouwens altijd zijn in elk land) te vullen, maar ze worden niet gevuld, integendeel.Dicksy schreef:Is het niet gemakkelijker dat Di Rupo zegt waar hij het geld, dat toch van de mensen is, gelaten heeft dan kunnen deze het terug geven aan de mensen en moeten ze niks meer komen halen.Show me the money? Dat zouden we beter aan hem terug vragen
Waarschijnlijk zal het wel bij hun zuilen zitten die het doorgesluisd hebben naar panama en daarom dat er geen panamacommissie komt.
Is maar een gedacht.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Helemaal niets Jockey. Ik stel gewoon, tegenover de investering in Vlaanderen door Phoebe aangebracht en waarmee ze wil zeggen dat investeren in Vlaanderen aantrekkelijk is, het feit dat onze eigen Vlamingen in Wallonië gaan investeren. Blijkbaar is Wallonië aantrekkelijker voor de Vlaming die weet hoe het in Vlaanderen gesteld is.Jockey schreef:Wat is daar verkeerd mee?Vergeet niet dat 'onze eigen groenen' alhier hem zijn geld misgunnen nietwaar...oomski schreef:En onze eigen M. Coucke investeert in wallonië.Phoebe schreef:Franse farmareus investeert 300 miljoen Euro in de uitbreiding van zijn fabriek Genzyme in Geel. De investering gaat gepaard met tientallen jobs .
Er werken vandaag al zo'n 570 hogergeschoolde mensen die werken aan biologische geneesmiddelen tegen leukemie en een zeldzame spierziekte.
Het moet dan toch zijn dat het interessanter wordt voor buitenlandse bedrijven om hier verder te investeren en ...te werk te stellen .
Zij zijn dan ook dankbaar voor de ondersteuning van de Vlaamse regering .
Is dit dan wel nieuws ?
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
Gast
tot nu toe werden allen rechtse politici ontmaskerd in panama; de bdw van ijsland, de bdw van engeland, ne rechtsen kwibus van spanje...oomski schreef:Het is NU dat ze geld bij de mensen halen...zogezegd om de vorige putten (die er trouwens altijd zijn in elk land) te vullen, maar ze worden niet gevuld, integendeel.Dicksy schreef:Is het niet gemakkelijker dat Di Rupo zegt waar hij het geld, dat toch van de mensen is, gelaten heeft dan kunnen deze het terug geven aan de mensen en moeten ze niks meer komen halen.Show me the money? Dat zouden we beter aan hem terug vragen
Waarschijnlijk zal het wel bij hun zuilen zitten die het doorgesluisd hebben naar panama en daarom dat er geen panamacommissie komt.
Is maar een gedacht.
-
Flashback - Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Zo simpel is het ja ... de genomen maatregelen zullen géén jobs opleveren, tenzij ... wordt doorgevoerd wat je zelf schrijft.Dicksy schreef:Zo lees ik dit artikel, maar het is iedereen vrij dit artikel te interpreteren zoals hij wil.
Volgens mij gaat hij/wil hij nog een veel verdere stappen ondernemen dan tot nog toe het geval is.
Jobs ... jobs ... jobs wordt dus in de huidige vorm een fiasco !
Wie stond daar ook zo enthousiast te springen toen het werd aangekondigd ?
Zelfs de UNIZO was in de wolken maar begint nu te beseffen dat koeien pas melk geven als ze voldoende voer krijgen !
-
Gast
nee, ze hebben daar een veel beter woordje voor gevonden: ZUURSTOF!!Flashback schreef:Zo simpel is het ja ... de genomen maatregelen zullen géén jobs opleveren, tenzij ... wordt doorgevoerd wat je zelf schrijft.Dicksy schreef:Zo lees ik dit artikel, maar het is iedereen vrij dit artikel te interpreteren zoals hij wil.
Jobs ... jobs ... jobs wordt dus in de huidige vorm een fiasco !
Wie stond daar ook zo enthousiast te springen toen het werd aangekondigd ?
Zelfs de UNIZO was in de wolken maar begint nu te beseffen dat koeien pas melk geven als ze voldoende voer krijgen !
die gansgters kunnen moeilijk zeggen: we gan de bedrijven geld geven,he?
dus noemen ze dat "zuurstof"
-
Gast
gisteren naar "mijn restaurant" gekeken.
die adviseurs vinden dat de loonkost te zwaar is en zeggen tegen enekele mensen dat ze mogen naar huis gaan.
tussen 16 en 18 u is er geen werk en mogen ze 2 u ....tsja... naar huis gaan zeker?
Lijkt me een raar systeem....
hoe doe je dat als werknemer in de horeca? op het einde van de maand geen huur betalen? er was niet veel volk in mijn baas zijn zaak?
ik ga eens 2u naar huis en terug?
dat zijn de nieuwe jobs ,denk ik?
die adviseurs vinden dat de loonkost te zwaar is en zeggen tegen enekele mensen dat ze mogen naar huis gaan.
tussen 16 en 18 u is er geen werk en mogen ze 2 u ....tsja... naar huis gaan zeker?
Lijkt me een raar systeem....
hoe doe je dat als werknemer in de horeca? op het einde van de maand geen huur betalen? er was niet veel volk in mijn baas zijn zaak?
ik ga eens 2u naar huis en terug?
dat zijn de nieuwe jobs ,denk ik?
-
Gast
ik was vroeger ploegchef. Je kan het werk toch regelen dat niemand voor 1 of 2 uur naar huis moet?Dicksy schreef:Nee, doorbetalen als er niks te doen is. Dat maakt het land ook kapot.
je kan het werk voorbereiden, en dan vroeger laten stoppen, je kan laten opkuisen.
Als ploegchef had ik toch altijd werkjes die in een uurtje vrij moesten gedaan worden?
toch even persoonlijk worden... welk werk deed jij , dicksy? ben je zelf veel naar huis gestuurd voor een uurtje?
-
Gast
Wat ik deed speelt geen rol, maar deed 12 urenshiften en een uurtje vrij bestond niet. Misschien wel eens een kalmere periode maar dat was alles en naar huis gaan was zeker geen optie.
-
Gast
voila!Dicksy schreef:Wat ik deed speelt geen rol, maar deed 12 urenshiften en een uurtje vrij bestond niet. Misschien wel eens een kalmere periode maar dat was alles en naar huis gaan was zeker geen optie.
mijn dochter heeft nog "baas" gespeeld in een tapasbar. Als er niet veel volk was, moest ze die meisjes op "nonaktief zetten".
ze bleven dus in de bar, maar waren niet meer betaald. als er plots een bende binnenkwam,moest ze weer ingeschreven worden en werken en betaald.
je kon zo een hele dag verliezen en slechts 6uur betaald worden....
u vindt dat normaal voor anderen,maar zelf was je natuurlijk wél zeker van je maandloon?
ik vind dat niet normaal!!!!!
ik vrees echter dat dit de nieuwe jobs worden.... je kan het krapuul enkele uren gebruiken, daarna een uurtje niet betalen, dan weer ene uurtje wel,
voor mij zijn dat geen "jobs" , dat is gewoon slavernij terug invoeren!
voor zichzelf hebben die gangsters (ministers) wél een mooi statuut natuurlijk!! vakanties? doorbetaald natuurlijk!
uurtje meedoen met stom tv programma? doorbetaald natuurlijk.
wat zou er gebeuren moesten onze duurbare parlementsleden ook enkel betaald worden als ze alleen de effectief geerkte uren betaald worden?
al die gasten belanden in de armoede!