Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

16 dec 2017, 10:35

Wil. schreef:De baas van de NBB gaat langskomen bij u, julio.  Dan kunt ge hem het eens goed zeggen.
Zorg dat ge uw beste plastron aan hebt.
Als er 100.000den jobs zijn bijgekomen onder deze regering, waarom is onze staatsschuld dan van 370 tot 453 miljard Euro gestegen? Die moest toch spectaculair zijn afgenomen?
Gast

16 dec 2017, 12:17

Julio schreef: 
" Bent U al terug van uw Lommels caféleven, dronkaard? "

Julio de gepatenteerde leugenaar, waar een leugen de waarheid is en de waarheid een leugen.

90 uren/week en dit 25 jaar lang komt uit het leven van julio dat gebaseerd is op een grote leugen. Als er iemand dreigt zijn leugentjes te doorprikken wentelt hij zich in een slachtofferrol.  
De psychiaters die julio behandelen hebben allemaal een kast van een villa staan want ze verdienen goed hunne kost aan zulke hopeloze gevallen en zijn dan ook graag gezien klanten.

De julio zijn job bij Ford Genk: 

Afbeelding

De julio zijn job op Zaventem na zijn zware dagtaak op Ford-Genk:

Afbeelding

En dat 25 jaar lang, 90 uren per week en dan aan de staatsuier gaan hangen als statutair werkloosheids- trekker. Je moet inderdaad het lef hebben julio om andere met de vinger te wijzen. 
Uw leven is één grote leugen L.H., doe daar iets aan ! 

frits1955

16 dec 2017, 15:36

Kom jongens , wees eens wat vriendelijker voor elkaar - het is bijna Kerstmis :lol: :lol: :lol:
Ja, ik kom net van een onderwerp met enige godsdienstige inslag en waar een forumlid zich geout heeft als laborerend aan een zware godsdienstverslaving - ik ben er nog niet goed van :lol:
dejules

16 dec 2017, 20:21

Wil. schreef:De baas van de NBB gaat langskomen bij u, julio.  Dan kunt ge hem het eens goed zeggen.
Zorg dat ge uw beste plastron aan hebt.
Binnenkort zijn er geen werklozen meer volgens de regering.
Vandaag zijn er meer dan 1.000.000 mensen die een rva-uitkering krijgen.
Eergisteren was er 1.300 km file op de Belgische autowegen. Wat gaat dat geven als daar nog een miljoen "werkenden" bijkomen?  :)

De electriciteitsprijs gaat dalen zegt de regering!!

De lonen gaan stijgen zeggen ze binnen regeringsbronnen want als er geen werklozen meer zijn dan stijgen de lonen wegens een tekort aan werkkrachten. Waarom neemt men dan nu geen maatregelen en laat men alle asielzoekers die in Griekenland, Turkije, Noord-Afrika en libanon zitten op? WIJ HEBBEN DIE DAN NODIG!!!

Misschien zijn dit gewoon leugens, toch?
Kan het zijn dat er binnenkort verkiezingen zijn?
Misschien denken De Wever en zijn politieke collega's dat wij dwazen zijn?
Zou dat kunnen?

Wil.

16 dec 2017, 20:32

dejules schreef:Misschien denken De Wever en zijn politieke collega's dat wij dwazen zijn?
Zou dat kunnen?
Ik ga me daar in de weken voor Kerstmis zo weinig mogelijk over uitspreken, jules...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 dec 2017, 20:35

Wil. schreef:
dejules schreef:Misschien denken De Wever en zijn politieke collega's dat wij dwazen zijn?
Zou dat kunnen?
Ik ga me daar in de weken voor Kerstmis zo weinig mogelijk over uitspreken, jules...
De 300.000 beloofde jobs die in het regeerakkoord stonden vermeld komen er toch nog. De begrotingsperikelen , staatsschuld en tekorten smelten als sneeuw voor de zon. Gejuich op de regeringsbanken we behoren weldra terug tot de top.
Zijn er verkiezingen op komst?
Is den dikke van A. aan het proberen om zijn inkomstenbron (het zweet van de hardwerkende Vlaming) veilig te stellen?
Krijgt elke Vlaming binnenkort een gratis smartphone + gratis abo, Willy?

Wil.

16 dec 2017, 20:54

dejules schreef:
Wil. schreef:
Zou dat kunnen?
De 300.000 beloofde jobs die in het regeerakkoord stonden vermeld komen er toch nog. De begrotingsperikelen , staatsschuld en tekorten smelten als sneeuw voor de zon. Gejuich op de regeringsbanken we behoren weldra terug tot de top.
Zijn er verkiezingen op komst?
Is den dikke van A. aan het proberen om zijn inkomstenbron (het zweet van de hardwerkende Vlaming) veilig te stellen?
Krijgt elke Vlaming binnenkort een gratis smartphone + gratis abo, Willy?
Julio, hogerop stel je de vraag - 'Denkt De Wever en zijn politieke collega's dat wij dwazen zijn? Zou dat kunnen?' - en nu voeg je er nog meer vragen aan toe die ik met mijn wijsheid niet kan beantwoorden.

Het is aan jou om de puntjes te verbinden, mijn beste ...
dejules

22 dec 2017, 11:02

Nu ook Walmart met onbemande supermarkt; wat met 3,5 miljoen kassiers?

De Amerikaanse supermarktketen Walmart experimenteert met een winkelconcept waarbij geen kassiers meer aan te pas komen. Het experiment kreeg de naam ‘Project Kepler’ mee. Walmart wil zo “de winkelervaring heruitvinden met behulp van technologie en gezichtsherkenning.”Deze aankondiging is niet zonder belang. In de Verenigde Staten zijn  nog steeds de 3,5 miljoen mensen in de verschillende supermarktketens als kassier aan de slag. Ook webwinkel Amazon test technologieën uit die onbemande supermarkten mogelijk moeten maken.De technologie die daarvoor zal worden gebruikt zou nu al superieur zijn aan die van Amazon. Meer dan 10.000 werknemers werden de voorbije maanden in het hoofdkwartier in Beijing ingezet om de testwinkels uit te proberen.JD.com  zal naast RFID-technologie een beroep doen op  gezichts- en fotoherkenning. Die technologie worden geïnstalleerd in het plafond van de winkel en traceert elke beweging van elke klant en uiteraard de producten die hij uit de rekken haalt. https://nl.express.live/2017/12/20/1476 ... =ExpressNL

Wil.

22 dec 2017, 12:03

Waar zijn de klompenmakers naartoe sinds we leren schoenen dragen?
Waar zijn de werknemers uit de fabrieken voor typmachines naartoe?
Waar zullen over 50 jaar de automecaniciens zijn wanneer ontploffingsmotoren er niet of nauwelijks meer zullen zijn?
dejules

22 dec 2017, 12:08

Wil. schreef:Waar zijn de klompenmakers naartoe sinds we leren schoenen dragen?
Waar zijn de werknemers uit de fabrieken voor typmachines naartoe?
Waar zullen over 50 jaar de automecaniciens zijn wanneer ontploffingsmotoren er niet of nauwelijks meer zullen zijn?
Die zijn opgenomen in de statutaire ambtenarij, met vervroegd pensioen gestuurd of in leefloon terechtgekomen. Denk jij dat die zich omgeschoold hebben tot burgerlijk ingenieur?

Wil.

22 dec 2017, 12:33

Echt?  En in Nederland dan ook? En in Duitsland ook? :roll:

In 1957 werd de index van de 500 grootste Amerikaanse bedrijven opgesteld. In 1997 bleven van die 500 bedrijven maar 74 over. De andere waren 'weg' . Heeft de VS dan zo'n overbemande ambtenarij?

voorn

22 dec 2017, 12:42

Elke maand krijg ik nog info van mijn werkgever.
En elke maand staan daar 6 tot 10 nieuwe werknemers in.
dejules

22 dec 2017, 13:07

Wil. schreef:Echt?  En in Nederland dan ook? En in Duitsland ook? :roll:

In 1957 werd de index van de 500 grootste Amerikaanse bedrijven opgesteld. In 1997 bleven van die 500 bedrijven maar 74 over. De andere waren 'weg' . Heeft de VS dan zo'n overbemande ambtenarij?
Ja, veel ambtenaren en vele miljoenen armen en tientallen miljoenen mensen die met werken onder de armoedegrens zitten. Ook daar is de middenklasse aan het verdwijnen en weet men geen raad hoe de pensioenen te betalen.

Groot aantal Amerikaanse overheden  heeft serieuze problemen. Op dit moment kijkt de stad Chicago aan tegen een pensioentekort dat net zo groot is als de totale belastingopbrengst van de afgelopen negentien jaar. Soortgelijke tekorten zijn er in New Orleans, Dallas, Philadelphia, New Jersey,  Kentucky.

De Financial Times heeft inzage gekregen in een nog niet gepubliceerd onderzoek van Stanford University. Van de 649 onderzochte Amerikaanse ambtenarenregelingen staat er geen enkele in de plus, becijferden de onderzoekers.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/vs ... ~a4494911/

Nederland heeft het leeglopersstatuut afgeschaft en heeft 820.000 leeglopers minder dan België. Zij hebben pensioenfondsen ter waarde van 1.400 miljard Euro.
Op de N-VA FB-website staat te lezen ; N-VA 
ook wanneer we rekening houden met de 2e pensioenpijler, die ambtenaren niet hebben, en de belastingen op het pensioen is het gemiddelde pensioen van ambtenaren nog steeds een paar honderd euro per maand hoger dan dat van werknemers. Dit is het officiële standpunt van de N-VA. U moet die 700 reacties lezen en de N-VA herhaalt meermaals dat de grote verschillen ts ambtenaren- en werknemerspensioenen niet meer houdbaar zijn. 
Laatst gewijzigd door dejules op 22 dec 2017, 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

22 dec 2017, 13:09

voorn schreef:Elke maand krijg ik nog info van mijn werkgever.
En elke maand staan daar 6 tot 10 nieuwe werknemers in.
Kebapzaken en nachtwinkels en pop-ups.

voorn

22 dec 2017, 13:14

Neen een groot chemisch bedrijf