Racisme...? Wat is racisme?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Is deze man een zwarte, een blanke, een oosterling, een hispanic?
Wel, de mede-oprichtster van Black Lives Matter Global Network - Patrisse Khan-Cullors - noemt hem een white supremacist. Een flink aantal journalisten van de msm pakken die claim zonder nadenken over en publiceren het verhaal van de blanke man die meent de buurt te moeten in 't oog houden en die een zwarte jongeman neerschiet die zich volgens hem opvallend gedraagt. De feiten zijn gebeurd in 2012.
De NYTimes bv. noemt hem een 'white hispanic' omdat hij uit een gemengd huwelijk (blank/hispanic) voortgekomen is. Obama is een kind van een zwart/blank huwelijk. Is hij dan een white afro-american?
Dit begint op black lies te lijken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ook gejaagd door de wind vinden ze racistischfigaretto schreef: ↑12 jun 2020, 14:58Hoera ! Het blank racisme, het enige echte dus, heeft een nieuwe uppercut te verwerken gekregen : de BBC heeft beslist de aflevering met de Duitsers uit Fawlty Towers te verbannen uit haar aanbod. U weet wel, “ don’t mention the war”. Blijkbaar heeft “The Major”, de dementerende gepensioneerde majoor uit de serie, het even gehad over “niggers”. Een aflevering, ondertussen 50 jaar oud waarin een demente ouderling een scheef woordje gebruikt is natuurlijk tè vreselijk om nog aan de mensen te tonen….
Fawlty Towers is de schitterendste humoristische serie die de mensheid ooit heeft voortgebracht, althans naar mijn smaak. Grootmeester in het genre, John Cleese schreef het scenario zelf met Connie Booth (zijn vrouw in de serie). Alle menselijke kleinigheden en hersenkronkels komen er bij alle personages aan bod. Het resultaat is alleen maar humor en niets anders.
Wanneer stopt dergelijke waanzin ?!?!
Django zal ook wel in de schuif verdwijnen,en niet vergeten de film van tarzan........
Over de indianen geen woord, maar de Congolezen in de matongo wijk lopen nu op wolken, ze vinden ze een compensatie moeten krijgen voor wat die Leopold hun aangedaan heeft, maar van hun eigen dictators zwijgen ze, die mobutu heeft zäire leeg geplunderd, ook kabila 1 en 2 weet waar de klepel hangt,en daar zijn ook racistische gewelddaden gepleegd en blanken vermoord maar dat willen ze niet geweten hebben, maar door de feiten die vroeger zijn gebeurd , willen ze nu geld zien,dat is hun doel, veel geld......
https://www.knack.be/nieuws/wereld/mobu ... 1591977437
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Zullen we ze betalen in het geld van toen ? Aan de index van toen ? Een gehandicapte pachter die z'n hand verloor kreeg toen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Ik denk dat meer en meer blanken hun buik dik vol beginnen te krijgen met die aantijgingen en insinuaties van racisme, het opdringen van schuldgevoelens en het in hun naam aanbieden van excuses aan alle gekleurde volkeren ter wereld door onze leiders. En zeker omdat er nooit sprake is van enig excuus in de omgekeerde richting zoals verkrachtingen en moorden op blanken bij de onafhankelijkheid, het folteren en vermoorden van onze para’s, om bij het Belgische luik te blijven. Maar wereldwijd zijn er talloze andere voorbeelden. Aan die wandaden heb ik noch u ook maar enige schuld en ik vind dan ook dat mij onrecht wordt aangedaan door die leiders die hiervoor excuses gaan aanbieden, mede in mijn naam. Ook al ben ik verre van een royalist, ik vind het zelfs ongepast dat men nu gaat trachten koning Filip in dat obscure straatje te duwen. De man zit daar wat onwennig in zijn opgedrongen functie en moet nu niet door het stof gaan kruipen bij de Congolezen voor de fratsen van een van zijn voorvaderen. Wat heeft hij daar in godsnaam nog mee te maken ?
Hoe het ook afloopt, mijn stemgedrag zal mede bepaald worden door hoe de politici dit zullen aanpakken. Hopelijk over korte termijn. En voor sommigen onder hen vrees ik dat ik niet de enige zal zijn.
Hoe het ook afloopt, mijn stemgedrag zal mede bepaald worden door hoe de politici dit zullen aanpakken. Hopelijk over korte termijn. En voor sommigen onder hen vrees ik dat ik niet de enige zal zijn.
-
Blanken worden gemakkelijk beticht van 'white supremacy' - het idee dat blanken beter zijn dan alle andere huidskleuren.
Onlangs was de Brit Joshua Anthony - voormalig wereldkampioen boksen - ook aanwezig op een BLM-protestactie. Daar las hij een tekst voor waarin hij opriep om o.a. niet meer bij blanken te kopen.
Nu blijkt deze miljonair Joshua behept met 'black supremacy'. Onderstaande ideeënwisseling tussen Joshua en de Amerikaanse bokser Eddie Chambers is daarvan het bewijs. J.A. noemt Eddie C. 'een schande voor het zwarte superieure ras'

Onlangs was de Brit Joshua Anthony - voormalig wereldkampioen boksen - ook aanwezig op een BLM-protestactie. Daar las hij een tekst voor waarin hij opriep om o.a. niet meer bij blanken te kopen.
Nu blijkt deze miljonair Joshua behept met 'black supremacy'. Onderstaande ideeënwisseling tussen Joshua en de Amerikaanse bokser Eddie Chambers is daarvan het bewijs. J.A. noemt Eddie C. 'een schande voor het zwarte superieure ras'

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Ik heb definitief besloten om bij de volgende verkiezing blanco te stemmen. Ik dacht eerst nog op de PVDA te stemmen, maar gezien er van die partij afgelopen zondag mee gaan betogen zijn in Brussel, heb ik mijn voornemen herzien.figaretto schreef: ↑12 jun 2020, 18:32Ik denk dat meer en meer blanken hun buik dik vol beginnen te krijgen met die aantijgingen en insinuaties van racisme, het opdringen van schuldgevoelens en het in hun naam aanbieden van excuses aan alle gekleurde volkeren ter wereld door onze leiders. En zeker omdat er nooit sprake is van enig excuus in de omgekeerde richting zoals verkrachtingen en moorden op blanken bij de onafhankelijkheid, het folteren en vermoorden van onze para’s, om bij het Belgische luik te blijven. Maar wereldwijd zijn er talloze andere voorbeelden. Aan die wandaden heb ik noch u ook maar enige schuld en ik vind dan ook dat mij onrecht wordt aangedaan door die leiders die hiervoor excuses gaan aanbieden, mede in mijn naam. Ook al ben ik verre van een royalist, ik vind het zelfs ongepast dat men nu gaat trachten koning Filip in dat obscure straatje te duwen. De man zit daar wat onwennig in zijn opgedrongen functie en moet nu niet door het stof gaan kruipen bij de Congolezen voor de fratsen van een van zijn voorvaderen. Wat heeft hij daar in godsnaam nog mee te maken ?
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
De Franstalige supporters van R.S.C. Anderlecht zijn er alleszins van overtuigd dat de blanken slecht zijn ; immers luidt hun aanmoedigingslied : Allons les mauves, allons les mauves, allons les mauvais blancs...

-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
-
Polmar - Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51
Nu nog de Duitsers erbij halen !?
Tot hoever kunnen ze gaan in de geschiedenis ?? Eigenlijk zouden ze niet liever hebben dat de "witten" weggaan uit België !! Straatnamen veranderen met Congolese politiekers en Arabische leiders, ook de standbeelden kunnen vervangen worden !! Wel moet eerste alles worden betaald door de "witten",he!!
Wat in USA gebeurd is geen reden om hier de beest en vandaal uit te hangen, het best zouden beter naar ginder gaan en daar alles vernietigen. Wat er is gebeurd met Floyd is niet goed te praten, in geen geval !!!
Polmar
Tot hoever kunnen ze gaan in de geschiedenis ?? Eigenlijk zouden ze niet liever hebben dat de "witten" weggaan uit België !! Straatnamen veranderen met Congolese politiekers en Arabische leiders, ook de standbeelden kunnen vervangen worden !! Wel moet eerste alles worden betaald door de "witten",he!!
Wat in USA gebeurd is geen reden om hier de beest en vandaal uit te hangen, het best zouden beter naar ginder gaan en daar alles vernietigen. Wat er is gebeurd met Floyd is niet goed te praten, in geen geval !!!
Polmar
Apple Imac Mojave
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Dat klopt , sedert de onafhankelijkheid op 30 juni 1960 zijn ze er op vooruit gegaan !!
Dit moet binnen 2 weken groots gevierd worden , 60 jaar onafhankelijkheid !

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Onze fluppe zal wel een uitnodiging krijgen net zoals de nodige putchisten die nu aan de macht zijn en de excuses zullen weer in het rond vliegen.sibarita schreef:
Dat klopt , sedert de onafhankelijkheid op 30 juni 1960 zijn ze er op vooruit gegaan !!
Decroo zal alvast zijne portemonnee ook mee nemen.
-
Floyd en die agent Chauvin kenden elkaar al sinds ze allebei in een nachtclub tewerkgesteld waren.

Nu blijkt dat Chauvin wel eens agressief kon zijn tegenover de klanten, zo zegt een andere medewerker. Door dat gedrag kwam hij blijkbaar al eens in een stevig conflict met Floyd.
Fast forward naar de huidige situatie: Chauvin en Floyd komen nu in een totaal andere situatie wéér met elkaar in contact maar Chauvin heeft van rechtswege 'de macht' over Floyd.
Ik vermoed dat op de rechtbank deze onderlinge meningsverschillen zullen gebruikt worden om de agressie van Chauvin t.o.v. Floyd te kaderen. De rechtbank zal onder andere moeten oordelen of het hier ging om racisme of om een persoonlijke vete die hier door Chauvin werd uitgevochten.
Dat wordt interessant om volgen.

Nu blijkt dat Chauvin wel eens agressief kon zijn tegenover de klanten, zo zegt een andere medewerker. Door dat gedrag kwam hij blijkbaar al eens in een stevig conflict met Floyd.
Fast forward naar de huidige situatie: Chauvin en Floyd komen nu in een totaal andere situatie wéér met elkaar in contact maar Chauvin heeft van rechtswege 'de macht' over Floyd.
Ik vermoed dat op de rechtbank deze onderlinge meningsverschillen zullen gebruikt worden om de agressie van Chauvin t.o.v. Floyd te kaderen. De rechtbank zal onder andere moeten oordelen of het hier ging om racisme of om een persoonlijke vete die hier door Chauvin werd uitgevochten.
Dat wordt interessant om volgen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.