Jobs - Jobs - Jobs
-
Ice
Jockey:
Ieder weldenkend mens die begrijpend kan lezen, weet en begrijpt hoe tokkio het bedoelt....
Bij de politie zijn er ook mensen die het niet meer zien zitten, daar heeft dat concurreren op de arbeidsmarkt niks mee te maken want sinds wanneer is de politie 'arbeidskracht' ipv 'openbaar ambtenaar'?
Ieder weldenkend mens die begrijpend kan lezen, weet en begrijpt hoe tokkio het bedoelt....
Van politie tot mensen die in de zorg staan, zijn er mensen die het niet meer zien zitten, voor arbeiders/werknemers wegens concurrentievervalsing door poolse en andere oostblok arbeidskrachten.... Is het zo wat duidelijker?...van mensen die het niet meer zien zitten, van Politie tot mensen die in de zorg staan, ze kunnen niet concurreren tegen de poolse an andere oostblok arbeids kracten, en dat beheerst de hele arbeids- markt,...
Bij de politie zijn er ook mensen die het niet meer zien zitten, daar heeft dat concurreren op de arbeidsmarkt niks mee te maken want sinds wanneer is de politie 'arbeidskracht' ipv 'openbaar ambtenaar'?
-
Gast
Ik heb de indruk dat er de laatste jaren iets essentieel verkeerd loopt met de manier van "acteren" in de maatschappij. Vooreerst zijn er een pak niche activiteiten te vervullen die ver afwijken van wat mensen eigelijk als essentie van hun job willen ervaren , van hun vrije tijd en van hun welzijn wensen. De kinderen "moeten" er bvb. beter uit zien dan die van de buren. De kinderen "moeten" met een trendy naschoolse activiteit meedoen , pianoles , voetbal , eender wat , als het maar iets is. De moeders "moeten" joggen want dat is nodig voor de slanke lijn , de conditie en good-looking. De leraressen "moeten" verslagjes schrijven over hun pupillen. De verzorgers in WZC's "moeten" aan urenlange vergaderingen deelnemen. Politiemensen "moeten" zich sociaal gedragen. Bedenk zelf maar verder wat de huidige generatie aan activiteiten opgedrongen wordt die men vroeger niet kende , maar die men nu blijkbaar wel moet doormaken om niet als marginaal in de hoek gezet te worden. Al die activiteiten vergen energie en knabbelen aan de vrije tijd , en in wezen zijn het een beperking van de persoonlijke vrijheid om te beslissen hoe men met die vrije tijd , uit vrije wil , zal omgaan.
Tweede vaststelling. Heel evidente feiten worden zo opgeblazen dat ze op zich al een pak meer energie en tijd in beslag nemen dan ooit. Als er vroeger een probleem was op school , of zelfs op de werkvloer , werd er ofwel gebleit ofwel gevloekt. Het "probleem" werd meteen aangepakt en in de meeste gevallen was het ook de volgende dag opgelost. Nu moet er een psycholoog of een coach aan te pas komen die dan nog eerst moet uitmaken of het stress , een depressie , een burnout of een borout is. Dat "probleem " is dan na een maand nog niet opgelost , of escaleert tot .... En verder , als iemand een sneetje in zijn vinger maakt , of een ander banaal feitje voor heeft ( een voorgevelplasser bvb. ) , gaat die meteen in paniek naar de spoed , haalt er de politie of de brandweer bij. Draagkracht ( en tolerantie ) is dus blijkbaar ook gezakt tot een ondermaats niveau.
Nu mag iemand mij trachten te overtuigen of meer organisatie , meer personeel , meer geld hier iets aan gaat veranderen ...
En zoals ik hieronder telkens schrijf : "Velen vinden praten belangrijk .. " maar als men epistels aan mekaar praat over dingen die al eeuwen lang zo vanzelfsprekend waren , dan vrees ik zelfs dat er iets mis gaat met de mensensoort op zich. Je moet eens scherp luisteren naar de inhoud wat een politieker komt brabbelen als hij op het schatvotje naast Siegfried Bracke zijn gal komt uitspuwen. In de meeste gevallen ergert het mij en wil ik roepen van "zeg nu eens eindelijk wat ge te zeggen hebt" .
En die manier van blabla-en , die wordt nu her en der gepraktiseerd terwijl je vroeger daar eerst wat pinten moest voor gedronken hebben .... Veroorzaakt "gezaag" stress ? Ja hoor
- en diegenen die het daar niet mee eens zijn hebben blijkbaar een doofstomme partner ( gehad ). 
Tweede vaststelling. Heel evidente feiten worden zo opgeblazen dat ze op zich al een pak meer energie en tijd in beslag nemen dan ooit. Als er vroeger een probleem was op school , of zelfs op de werkvloer , werd er ofwel gebleit ofwel gevloekt. Het "probleem" werd meteen aangepakt en in de meeste gevallen was het ook de volgende dag opgelost. Nu moet er een psycholoog of een coach aan te pas komen die dan nog eerst moet uitmaken of het stress , een depressie , een burnout of een borout is. Dat "probleem " is dan na een maand nog niet opgelost , of escaleert tot .... En verder , als iemand een sneetje in zijn vinger maakt , of een ander banaal feitje voor heeft ( een voorgevelplasser bvb. ) , gaat die meteen in paniek naar de spoed , haalt er de politie of de brandweer bij. Draagkracht ( en tolerantie ) is dus blijkbaar ook gezakt tot een ondermaats niveau.
Nu mag iemand mij trachten te overtuigen of meer organisatie , meer personeel , meer geld hier iets aan gaat veranderen ...
En zoals ik hieronder telkens schrijf : "Velen vinden praten belangrijk .. " maar als men epistels aan mekaar praat over dingen die al eeuwen lang zo vanzelfsprekend waren , dan vrees ik zelfs dat er iets mis gaat met de mensensoort op zich. Je moet eens scherp luisteren naar de inhoud wat een politieker komt brabbelen als hij op het schatvotje naast Siegfried Bracke zijn gal komt uitspuwen. In de meeste gevallen ergert het mij en wil ik roepen van "zeg nu eens eindelijk wat ge te zeggen hebt" .
En die manier van blabla-en , die wordt nu her en der gepraktiseerd terwijl je vroeger daar eerst wat pinten moest voor gedronken hebben .... Veroorzaakt "gezaag" stress ? Ja hoor
Laatst gewijzigd door Gast op 02 jun 2016, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Awel, SOF, jij hebt nu eens heel goed de huidige maatschappij gefileerd en ik kan daar bijna volledig achter staan!The Spirit of Flanders schreef:Ik heb de indruk dat er de laatste jaren iets essentieel verkeerd loopt met de manier van "acteren" in de maatschappij. Vooreerst zijn er een pak niche activiteiten te vervullen die ver afwijken van wat mensen eigelijk als essentie van hun job willen ervaren , van hun vrije tijd en van hun welzijn wensen. De kinderen "moeten" er bvb. beter uit zien dan die van de buren. De kinderen "moeten" met een trendy naschoolse activiteit meedoen , pianoles , voetbal , eender wat , als het maar iets is. De moeders "moeten" joggen want dat is nodig voor de slanke lijn , de conditie en good-looking. De leraressen "moeten" verslagjes schrijven over hun pupillen. De verzorgers in WZC's "moeten" aan urenlange vergaderingen deelnemen. Politiemensen "moeten" zich sociaal gedragen. Bedenk zelf maar verder wat de huidige generatie aan activiteiten opgedrongen wordt die men vroeger niet kende , maar die men nu blijkbaar wel moet doormaken om niet als marginaal in de hoek gezet te worden. Al die activiteiten vergen energie en knabbelen aan de vrije tijd , en in wezen zijn het een beperking van de persoonlijke vrijheid om te beslissen hoe men met die vrije tijd , uit vrije wil , zal omgaan.
Tweede vaststelling. Heel evidente feiten worden zo opgeblazen dat ze op zich al een pak meer energie en tijd in beslag nemen dan ooit. Als er vroeger een probleem was op school , of zelfs op de werkvloer , werd er ofwel gebleit ofwel gevloekt. Het "probleem" werd meteen aangepakt en in de meeste gevallen was het ook de volgende dag opgelost. Nu moet er een psycholoog of een coach aan te pas komen die dan nog eerst moet uitmaken of het stress , een depressie , een burnout of een borout is. Dat "probleem " is dan na een maand nog niet opgelost , of excaleert tot .... En verder , als iemand een sneetje in zijn vinger maakt , of een amder banaal feitje voor heeft ( een voorgevelplasser bvb. ) , gaat die meteen in paniek naar de spoed , haalt er de politie of de brandweer bij. Draagkracht ( en tolerantie ) is dus blijkbaar ook gezakt tot een ondermaats niveau.
En die manier van blabla-en , die wordt nu her en der gepraktiseerd terwijl je vroeger daar eerst wat pinten moest voor gedronken hebben .... Veroorzaakt "gezaag" stress ? Ja hoor- en diegenen die het daar niet mee eens zijn hebben blijkbaar een doofstomme partner ( gehad ).
Ik leg dat als beroepsmisvormde ouwerwetse schoolmeester zo uit: "Vroeger gaven wij een 6, of een 8, of een 10... en iedereen wist wat die 6, die 8 of die tien betekende... Nu moet een leraar bij die 6/8/10 een heel opstel schrijven en dan is het nog niet goed genoeg!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
Gast
Inderdaad , dat is wat ik bedoel. Die 6,8,10 was nochtans heel duidelijk , en de rode lijntjes onder de dt fouten of de foute sommen kon men ook tellen ... Nu moeten die cijfers in 't lang en in 't breed "bespreekbaar" zijn , want de kleine moet dan misschien ergens op één of andere schaal van ADHD of autistisch gedrag geplaatst worden. So what , wat baat het dat die kleine later in zijn CV kan schrijven , "ik ben een beetje autistisch , dus kan ik het niet zo goed uitleggen" .... Hier gaat een pak energie verloren bij al die extra aandacht ... Als men vroeger in de kleine een probleem zag , ging men ermee naar de huisarts. Die was genoeg psycholoog EN dokter om meteen uit te vissen wat er mis ging. Blijkbaar lukt dat nu ook niet meer met de huidige generatie huisartsen ...
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Ik had eens "een verken" in mijn klas. Hij was wel zeer intelligent en dat zijn de ergste! Hij tiranniseerde de andere leerlingen, ook die van de lagere klassen. Toen ik de moeder liet komen vernam ik dat ik begrip moest opbrengen want die jongen was "hyperkinetisch". Die moeder was zelfs lid van de "Zit stil"-groep, voor ouders van hyperkinetische kinderen...The Spirit of Flanders schreef:Inderdaad , dat is wat ik bedoel. Die 6,8,10 was nochtans heel duidelijk , en de rode lijntjes onder de dt fouten of de foute sommen kon men ook tellen ... Nu moeten die cijfers in 't lang en in 't breed "bespreekbaar" zijn , want de kleine moet dan misschien ergens op één of andere schaal van ADHD of autistisch gedrag geplaatst worden. So what , wat baat het dat die kleine later in zijn CV kan schrijven , "ik ben een beetje autistisch , dus kan ik het niet zo goed uitleggen" .... Hier gaat een pak energie verloren bij al die extra aandacht ... Als men vroeger in de kleine een probleem zag , ging men ermee naar de huisarts. Die was genoeg psycholoog EN dokter om meteen uit te vissen wat er mis ging. Blijkbaar lukt dat nu ook niet meer met de huidige generatie huisartsen ...
Bij verdere navraag bleek dat hij in zijn geboortedorp al van in de kleuterschool de juffen tegen de benen schopte en dat hij nadien van die school is weggestuurd en naar een "speciale school" moest gaan...
Met mijn excuses voor de echte hyperkinetische kinderen (HDHD en autistisch) die over het algemeen eigenlijk lieve kinderen zijn waar je best kunt mee leven...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
Gast
Wel , in mijn familie ( een nicht ) was er een moeder die dacht dat hare kleine ook te veel bewoog. De grootmoeder ( tante ) verklapte dat de kleine , na onderzoek , kynetisch was , maar niet hyper ... 
Op een dag kwam die familie op bezoek. De kleine zat stil , maar als die maar ook aanstalte maakte om zich "te bewegen" werd zijn naam geroepen , en nog veel meer van dit alles , en dat met intervallen van nog geen minuut ! Weet je wie het dan op zijn heup kreeg en begon te vloeken ? Ik ! Die kleine is nu blijkbaar heel normaal "geworden" , is getrouwd en heeft zelf kinderen ....
Een beetje gezond verstand is soms wel op zijn plaats. Wat me eigelijk verwondert , is dat ikzelf nooit hyperkinetiekers of autisten heb gekend , noch onder diegenen die in hogere of lagere klassen zaten. Hoe komt dat ? Of toch , als ik aan mijn eigen kinderjaren terugdenk , ben ikzelf misschien een hyperkinetische autist 
Wat me ook opvalt is dat zowel kinderen als jongvolwassen minder "rijp" zijn op het gebied van zelfbeheersing en wilskracht. Als men aan 18 jaar nog geen levensvisie heeft of nog geen idee heeft over eigen interesses en capaciteiten , dan vraag ik me af hoe die nadien degelijk hun beroep kunnen uitoefenen. Iemand die germaanse ( unief ) heeft gevolgd en daarna een zaakje in modeschoenen begint , heeft eigelijk duur onderwijsgeld gestolen.
Op een dag kwam die familie op bezoek. De kleine zat stil , maar als die maar ook aanstalte maakte om zich "te bewegen" werd zijn naam geroepen , en nog veel meer van dit alles , en dat met intervallen van nog geen minuut ! Weet je wie het dan op zijn heup kreeg en begon te vloeken ? Ik ! Die kleine is nu blijkbaar heel normaal "geworden" , is getrouwd en heeft zelf kinderen ....
Wat me ook opvalt is dat zowel kinderen als jongvolwassen minder "rijp" zijn op het gebied van zelfbeheersing en wilskracht. Als men aan 18 jaar nog geen levensvisie heeft of nog geen idee heeft over eigen interesses en capaciteiten , dan vraag ik me af hoe die nadien degelijk hun beroep kunnen uitoefenen. Iemand die germaanse ( unief ) heeft gevolgd en daarna een zaakje in modeschoenen begint , heeft eigelijk duur onderwijsgeld gestolen.
-
dejules
Het gaat geweldig goed met de economie, wordt gezegd door politici.
Als de bedrijven dan toch massaal aanwerven, waarom zijn er dan 20.000 kandidaten voor cipier?
http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevangeni ... tten.dhtml
Als de bedrijven dan toch massaal aanwerven, waarom zijn er dan 20.000 kandidaten voor cipier?
-
Gast
Ik ken toch één iemand die het werd omwille van de werkzekerheid. Toch ergens normaal dat mensen de dag van vandaag geen vertrouwen meer hebben in de privé ...dejules schreef:Het gaat geweldig goed met de economie, wordt gezegd door politici.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
65.000 banen extra sinds aantreden regeringThe Spirit of Flanders schreef:Ik ken toch één iemand die het werd omwille van de werkzekerheid. Toch ergens normaal dat mensen de dag van vandaag geen vertrouwen meer hebben in de privé ...dejules schreef:Het gaat geweldig goed met de economie, wordt gezegd door politici.
Sinds de start van de federale regering is de werkgelegenheid in ons land fors gestegen. Dat blijkt uit cijfers van het Instituut voor de Nationale Rekeningen, schrijft De Tijd woensdag. Het aantal banen groeide met bijna 65.000. Dat is vooral te danken aan de privésector, die in het eerste kwartaal meer jobs telde dan ooit.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Je moet wel alles citeren, hé Jules, want anders kom je weer af met je leugenachtige bewering dat van die 65.000 nieuwe jobs er 20.000 bij de overheid zouden zijn terwijl het er in werkelijkheid om 2.600 ging. Nu ja, ik ken geen enkele vakbonder die van de eerste leugen nog niet gebarsten is.dejules schreef:Het gaat geweldig goed met de economie, wordt gezegd door politici.
"Dit hoge cijfer is grotendeels te verklaren door het feit "dat de vacature voor PBA lange tijd permanent als vacature op de website van Selor stond, in tegenstelling tot bij andere jobs, die meestal maar enkele weken worden gepubliceerd." end quote
Blijkbaar staan die vacatures al een jaar of drie online en hebben ze de kandidaten heel de tijd bij elkaar opgeteld.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Meer jobs dan ooitPaul Siemons schreef:65.000 banen extra sinds aantreden regeringThe Spirit of Flanders schreef:Ik ken toch één iemand die het werd omwille van de werkzekerheid. Toch ergens normaal dat mensen de dag van vandaag geen vertrouwen meer hebben in de privé ...dejules schreef:Het gaat geweldig goed met de economie, wordt gezegd door politici.
Sinds de start van de federale regering is de werkgelegenheid in ons land fors gestegen. Dat blijkt uit cijfers van het Instituut voor de Nationale Rekeningen, schrijft De Tijd woensdag. Het aantal banen groeide met bijna 65.000. Dat is vooral te danken aan de privésector, die in het eerste kwartaal meer jobs telde dan ooit.
Gelukkig hebben wij veel vluchtelingen en andere migranten, anders zou de arbeidsmarkt wel eens een voorraadprobleem kunnen krijgen;
Toch een mooie term arbeids Markt, de werknemer is dus te koop of in het betere geval te huur, op een plaats waar koper en verkoper samenkomen. Een beetje zoals op de Beurs, maar daar wordt enkel geld verhandeld.
De bewust of onbewuste keuze voor die terminologie geeft aan hoe de betere klasse dacht over het "werkvolk"
Laatst gewijzigd door socrates op 03 jun 2016, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
dejules
Of U de zorgsector onder de ambtenarij catalogeert of niet, het blijven netto-ontvangers. Deze mensen worden uit de schatkist betaald net zoals werklozen, zij kunnen geen Eurocent bijstorten in die schatkist!MichelN schreef:Je moet wel alles citeren, hé Jules, want anders kom je weer af met je leugenachtige bewering dat van die 65.000 nieuwe jobs er 20.000 bij de overheid zouden zijn terwijl het er in werkelijkheid om 2.600 ging.dejules schreef:Het gaat geweldig goed met de economie, wordt gezegd door politici.
Studentenarbeid, pwa, dienstencheque, ibo, stage, fleximedewerkers, ambtenarij en andere gesubsidieerde "arbeid" ...
Dat zijn de jobs die deze regering creërt.
De gevolgen voor de sociale zekerheidskas zijn dramatisch aangezien deze mensen geen of nauwelijks rsz etc betalen.
De deïndustrialisatie van Vlaanderen gaat gewoon door.
Laatst gewijzigd door dejules op 03 jun 2016, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
De Duitse centrale bank (Bundesbank) heeft de groeivooruitzichten voor de Duitse economie neerwaarts bijgesteld.socrates schreef: Meer jobs dan ooit![]()
Wie zijn dan al die grote privé werkgevers ? Is dat Ford Genk, General Motors Antwerpen, Philips, Bekaert, Gevaert. ??
Gelukkig hebben wij veel vluchtelingen en andere migranten, anders zou de arbeidsmarkt wel eens een voorraadprobleem kunnen krijgen;![]()
http://trends.knack.be/economie/finance ... 11841.html
Wallonië ziet de laagste werkloosheidscijfers sedert 10 jaar.
De vraag is : WAAROM?
Antwoord : nooit werden er meer werklozen verstopt in de ambtenarij en aanverwante "sectoren" maar bovenal, NOOIT WERDEN MEER MENSEN GESCHORST.
-
Ice
Even reageren op beide posts, dejules:dejules schreef:De daling van de werkloosheid in Limburg is een daling op papier. In werkelijkheid stijgt het aantal werklozen in onze provincie. Dat zegt ABVV Limburg in een reactie op de positieve cijfers van de RVA en de VDAB.
Antwoord : nooit werden er meer werklozen verstopt in de ambtenarij en aanverwante "sectoren" maar bovenal, NOOIT WERDEN MEER MENSEN GESCHORST.
Oh, geen probleem, hoor: de vdab is volop bezig met re-activering van 50/56+!! Er is immers werk genoeg, ook voor 50 en zelfs 60+! Vdab zal het wel even oplossen....alléz de opsmuk van de cijfers dan door een pak werklozen te schorsen wegens 'te weinig sollicitaties' of 'te weinig inspanningen en bewijzen leveren' dat ze zoeken naar die speld in de hooiberg....en navenant ze dan de werklozen schorsen, nemen de leefloners toe - tenminste diegenen die geen eigendom hebben (of eigendommen in hun thuisland want dat telt niet mee hé) want anders kunnen ze eerst hun huis opeten voor ze geholpen worden...
Want dit geldt blijkbaar weer enkel voor autochtonen en werkzoekenden uit eu-landen:
Niet-eu werkzoekenden (turken/marokkanen, maw: mohammedanen) worden NIET opgeroepen voor de verplichte infosessies omdat......zij de taal niet machtig zijn en er dus 'niks van zouden begrijpen'....
Handig, nietwaar? Onwillig om de taal te leren worden die gerust gelaten om werk te zoeken op oudere leeftijd, om inspanningen te doen om ge-reactiveerd te worden, die mogen zonder meer in de hangmat blijven liggen.
De vlamingen, spanjaarden, grieken, italianen ed, die vaak jaren hebben gewerkt worden geviseerd en omdat niet eu-werkzoekenden 'de taal niet (willen!) spreken' worden ze ontslagen van de verplichting tot re-activatie, van de verplichting tot solliciteren met het risico geschorst te worden indien ze niet voldoende inspanningen leveren en kunnen bewijzen dat ze actief op zoek gaan naar een job....
In een gemeente waarvan 40% niet-eu werkzoekenden (turken/marokkanen) betreft, was er niet één werkzoekende boven 50/56+ van die groep opgeroepen voor re-activatie, wél de vlamingen en een enkele werkzoekende uit een eu-land! Hoe noem je dat?
En hoe zit het met de voorwaarde van 'beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt' om te kunnen genieten van een werkloosheidsuitkering?
Hoe kan een migrant die de taal niet beheerst beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt? Dat is de immers een eerste vereiste...
Maw: inwijkelingen die niet aan die voorwaarde kunnen voldoen, kunnen in principe niet in aanmerking komen voor een werkloosheidsuitkering?
Maar ook weer hier: ze zijn de taal niet machtig en zijn daardoor dus niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en dat ontslaat hen van de verplichting tot re-activatie bij 50+? Wat klopt niet aan dat plaatje?
En over hoeveel werklozen hebben we het dan eigenlijk?
Is dat geen discriminatie misschien? Het toppunt ervan nog wel, waar is nu dat beruchte centrum tegen discriminatie? Of geldt discriminatie weer niet voor eigen bevolking?
De werkloosheidscijfers zullen zeker dálen.....
-
Gast
Zelfs al zijn er 65000 bijgekomen , niemand rekent er op dat hij/zij diezelfde job ook het jaar daarop nog zal hebben. Daar wringt een zware schoen voor mensen die plannen hebben om een huis te kopen , te bouwen of kinderen willen ...Paul Siemons schreef:65.000 banen extra sinds aantreden regeringThe Spirit of Flanders schreef:Ik ken toch één iemand die het werd omwille van de werkzekerheid. Toch ergens normaal dat mensen de dag van vandaag geen vertrouwen meer hebben in de privé ...dejules schreef:Het gaat geweldig goed met de economie, wordt gezegd door politici.