Jobs - Jobs - Jobs
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
'tIs wel straf dat men nu over die dotaties begint te mekkeren. Vroeger zag niemand daar graten in. Maar nu,nu er partijen zoals NVA mee aan de ruif zitten,nu rijst er een gigantisch probleem natuurlijk... Trouwens wanneer men stelt dat de overschot van dat geld mogelijk richting Panama gaat,wààr zouden de centjes van de vakbonden zitten? Ook in Pananma zekers?The Spirit of Flanders schreef:Tiens , en als die dotaties niet allemaal voor verkiezingspropaganda worden gebruikt , waarvoor wordt dat geld dan wel gebruikt ? Om naar Panama te verhuizen ? Als ik me niet vergis zijn partijdotaties ook nog altijd belastingsgeld dat als manna uit de lucht komt vallen ...Dicksy schreef:Oomski, Oomski, Oomski toch hoe is dat toch mogelijk![]()
De verkiezingsuitgaven worden verhoogd inderdaad maar daar gaat geen extra geld van de mensen aangesproken worden, het gaat namelijk komen uit de partijdotaties die elke partij ontvangt afhankelijk van het aantal parlementsleden dat een partij heeft. Deze dotaties zijn wettelijk vastgelegd.
Bart Maddens Politicoloog aan de KU Leuven geeft hier zijn visie over vandaag verschenen om 09.47 uur in Knack.
Zijn titel luidt:
" Vlaamse Regering had plafond verkiezingsuitgaven beter nog meer verhoogd. "
http://www.knack.be/nieuws/belgie/vlaam ... 12867.html
Partijdotaties plafonneren , dat zou pas een eerlijk spel zijn. Met zo'n uitspraak mag Maddens zijn pop voor mijn part ook naast die Michel aan de galg hangen. Die verhoging is op zich al een reden om in de toekomst NIET voor de NV(A) te stemmen.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Gast
Werd er vroeger over "hervormende besparingen" gesproken die de bevolking ging pijn doen ? Zolang ge niemand onrecht aandoet , moogt ge rijk zijn en brassen zoveel ge kunt ...Jockey schreef:
'tIs wel straf dat men nu over die dotaties begint te mekkeren. Vroeger zag niemand daar graten in. Maar nu,nu er partijen zoals NVA mee aan de ruif zitten,nu rijst er een gigantisch probleem natuurlijk... Trouwens wanneer men stelt dat de overschot van dat geld mogelijk richting Panama gaat,wààr zouden de centjes van de vakbonden zitten? Ook in Pananma zekers?
Vakbonden krijgen het niet via belastingsgeld , ze ontvangen het van de leden en voor de dienst , de uitbetaling van de werkloosheids-uitkering , die ze leveren.
-
Gast
En waarom sluiten ze al hun winkels?oomski schreef:Charles Vögele sluit al zijn winkels in België. Jobs jobs jobs.
-
Gast
Al 15 jaar in Belgie en nooit operationele winst kunnen maken, de complexiteit van de Belgische markt, een negatief consumentensentiment en moeilijke economische omstandigheden als oorzaken. Als je dat er bij zet kan je de schuld niet in deze regering hun schoenen schuiven dus laten we het er maar gemakshalve van tussen. 
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Oomski het nieuws vanavond op de VRT gehoord? Moest het niet waar zijn zou jou rode zender er dan melding van maken?petrol schreef:En waarom sluiten ze al hun winkels?oomski schreef:Charles Vögele sluit al zijn winkels in België. Jobs jobs jobs.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Ik leg dit niet in de schoenen van de regering, maar wel het leugenachtige van het creëren van jobs.Dicksy schreef:Al 15 jaar in Belgie en nooit operationele winst kunnen maken, de complexiteit van de Belgische markt, een negatief consumentensentiment en moeilijke economische omstandigheden als oorzaken. Als je dat er bij zet kan je de schuld niet in deze regering hun schoenen schuiven dus laten we het er maar gemakshalve van tussen.
En het Rekenhof is ook helemaal niet te spreken over de rekenkunsten van de regering voor de begroting. Hier
Gewoon een en al misleidend geklungel.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Een mooi voorbeeld van jobs die gecreëerd worden.
Een meer dan middelgrote supermarkt hier in de buurt (6 kassa's die regelmatig allemaal open zijn.
Tot ongeveer een jaar geleden werkten er een 15 tal mensen met een vast contract. Een 10 tal van deze mensen kregen de keuze : half time werken of ontslag. Zij worden nu vervangen door tijdelijke contracten van 6 maanden, door interimcontracten van week tot week en in het weekend door jobstudenten. Gisteren (zondag) heb ik ze geteld : 1 vaste medewerker aan de kassa en 5 jobstudenten.
Een bijkomend gevolg : een dame die al meer dan 10 jaar onthaalmoeder is in de buurt, met een toelating voor 6 kindjes en een regelmatige wachtlijst. In 2014 heeft zij voor 5.000 euro geïnvesteerd om de voldoen aan de nieuwe normen (camera, hoge poort, enz...) Sinds einde vorig jaar heeft zij nog 1 kindje en geen nieuwe aanvraag meer. De reden : bijna alle moeders werden ofwel ontslagen ofwel op half time gezet. Met een echtgenoot die ook werkt,en een afbetaling voor een huis kunnen zij de opvang niet meer betalen. Zussen, moeders, schoonmoeders worden ingeschakeld.
Jobs ???
Een meer dan middelgrote supermarkt hier in de buurt (6 kassa's die regelmatig allemaal open zijn.
Tot ongeveer een jaar geleden werkten er een 15 tal mensen met een vast contract. Een 10 tal van deze mensen kregen de keuze : half time werken of ontslag. Zij worden nu vervangen door tijdelijke contracten van 6 maanden, door interimcontracten van week tot week en in het weekend door jobstudenten. Gisteren (zondag) heb ik ze geteld : 1 vaste medewerker aan de kassa en 5 jobstudenten.
Een bijkomend gevolg : een dame die al meer dan 10 jaar onthaalmoeder is in de buurt, met een toelating voor 6 kindjes en een regelmatige wachtlijst. In 2014 heeft zij voor 5.000 euro geïnvesteerd om de voldoen aan de nieuwe normen (camera, hoge poort, enz...) Sinds einde vorig jaar heeft zij nog 1 kindje en geen nieuwe aanvraag meer. De reden : bijna alle moeders werden ofwel ontslagen ofwel op half time gezet. Met een echtgenoot die ook werkt,en een afbetaling voor een huis kunnen zij de opvang niet meer betalen. Zussen, moeders, schoonmoeders worden ingeschakeld.
Jobs ???
-
dejules
Zondag was bij ons de Brico open : allemaal jobstudenten en de zaakvoerder (dit is al 2 jaar zo!).meredith schreef:Een mooi voorbeeld van jobs die gecreëerd worden.
Jobs ???
-
Gast
Had ik deze vraag aan jou gesteld?Dicksy schreef:Al 15 jaar in Belgie en nooit operationele winst kunnen maken, de complexiteit van de Belgische markt, een negatief consumentensentiment en moeilijke economische omstandigheden als oorzaken. Als je dat er bij zet kan je de schuld niet in deze regering hun schoenen schuiven dus laten we het er maar gemakshalve van tussen.
-
Gast
Als U denkt dat sennet van U is zeg het dan. Ik reageer op oomski zoveel ik wil en ik denk dat ik Uw toestemming daar niet voor nodig heb.
-
Gast
Wa ist gast, ge zijt precies gepikeerd.Ge moet nie zo nijdig worden e gast.Dicksy schreef:Als U denkt dat sennet van U is zeg het dan. Ik reageer op oomski zoveel ik wil en ik denk dat ik Uw toestemming daar niet voor nodig heb.
Zijde gij een ventje met een kort lontje zeg.Amaai !!