Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

07 jun 2016, 14:22

Petrol hoe gij het klaar speelt weet ik niet maar ik denk dat gij de enigste persoon zijt op deze wereldbol die het kan klaarspelen dat zelfs zijn spiegelbeeld gaat lopen als je voor de spiegel staat.
Gij hebt dat preciies nodig alle dagen dat schelden, verwijten en superieur voelen.
Normaal zou ik compassie moeten hebben met zo iemand als U maar gij moet gewoon genegeerd worden en dat ga ik vanaf nu ook doen en hopelijk ben ik niet alleen.
Gast

07 jun 2016, 14:24

Ice schreef:
MichelN schreef:
dejules schreef:Zondag was bij ons de Brico open : allemaal jobstudenten en de zaakvoerder (dit is al 2 jaar zo!).
Mag het vast personeel dan niet af en toe een zondag rust hebben, misschien?
8O
Hou je je nu van den domme of snap je 'm echt niet? Je vindt waarschijnlijk een studentenjob een volwaardige job? Niet verwonderlijk, de meeste werkgevers vinden dat ook... :twisted:
Schijnheilig, zogezegd opkomen voor het vaste personeel terwijl het weer om de hebzucht van de werkgever gaat: goedkope werkkrachten via studentenjobs of meen je nu dat het 'gepeupel' dat nog steeds niet weet?
Als ze konden, dan zouden de werkgevers het liefst altijd en alleen werken met studenten...nog meer winst

En petrol: weer een draadje verzanden met kinderachtige commentaren en beledigingen?

De koopkracht is zeker gedaald met bijbehorende gevolgen en dat wordt steeds erger, enkel degenen die er geen last van hebben blijven dat koppig ontkennen: dat is het ontkennen dat de zon schijnt!
Blijf vooral je best doen de realiteit en opzettelijke verarming te ontkennen, als het jullie beurt is, is de schok dan wel iets groter... :roll:
Ja gast ik weet het,petrol is altijd de schuldige.
Hoogtijd dat de rooie sinterklazen terug ten tonele verschijnen om de verarming direct een halt toe te roepen en een massa volwaardige jobs te creëeren.
Gast

07 jun 2016, 14:28

Dicksy schreef:Petrol hoe gij het klaar speelt weet ik niet maar ik denk dat gij de enigste persoon zijt op deze wereldbol die het kan klaarspelen dat zelfs zijn spiegelbeeld gaat lopen als je voor de spiegel staat.
Gij hebt dat preciies nodig alle dagen dat schelden, verwijten en superieur voelen.
Normaal zou ik compassie moeten hebben met zo iemand als U maar gij moet gewoon genegeerd worden en dat ga ik vanaf nu ook doen en hopelijk ben ik niet alleen.
Zonder dank.Doen gast,doen !!!
En zeker niet meer antwoorden als ik een vraag stel.
Ik zal in de toekomst in grote cirkel rond jouw lange tenen lopen.

Sorry !!

voorn

07 jun 2016, 14:45

Ge kunt moeilijk iemand vast aannemen om gans de week met zijn duimen te draaien. Als alleman zaterdags naar de supermarkt wil.

oomski

07 jun 2016, 16:20

MichelN schreef:
oomski schreef:Jobs jobs jobs.
Jij kijkt/luistert nooit naar het nieuws Jockey???
Jij wel heel selectief, anders past het niet bij de rooie propaganda, hé?
En wat zegt de NBB over jobs, jobs, jobs?

"De arbeidsmarkt geeft al bijna twee jaar een gestage verbetering te zien. Deze positieve dynamiek, die toe te schrijven is aan de structurele hervormingen, onder meer inzake werkloosheidsuitkeringen, en aan de maatregelen ter vermindering van de arbeidskosten, zou de komende jaren aanhouden. In gecumuleerde termen zal de nettowerkgelegenheidscreatie over de periode 2016-2018 140 000 eenheden bedragen. De werkloosheidsgraad zal dalen tot 7,8 % van de beroepsbevolking tegen 2018." end quote

Maar ja, de NBB is een filiaal van de N-VA, nietwaar.
Mijn beste Michelleke, ik ben straks hier gaan shoppen, eten en ook in een lingeriewinkel geweest die heel goed draaide tot... mevrouw zei zelf dat de koopkracht vermindert en dat zij als kleine zelfstandige en dus ook de producenten(bedrijven) als gevolg, dat goed ondervinden. Denk jij nu echt dat er zo meer jobs gecreëerd worden? Goed zot als je dat gelooft. Maar ja je fel blauwe en gele propaganda zal je dat wel wijsmaken.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
dejules

07 jun 2016, 16:37

MichelN schreef:
dejules schreef:Zondag was bij ons de Brico open : allemaal jobstudenten en de zaakvoerder (dit is al 2 jaar zo!).
Mag het vast personeel dan niet af en toe een zondag rust hebben, misschien?
Die willen graag komen op zondag want loon is dan 200%.
Op die dagen kunt ge beter een student laten komen want daar betaal je geen rsz voor, veel goedkoper!
dejules

07 jun 2016, 16:40

MichelN schreef: "De arbeidsmarkt geeft al bijna twee jaar een gestage verbetering te zien. Deze positieve dynamiek, die toe te schrijven is aan de structurele hervormingen, onder meer inzake werkloosheidsuitkeringen, en aan de maatregelen ter vermindering van de arbeidskosten, zou de komende jaren aanhouden. In gecumuleerde termen zal de nettowerkgelegenheidscreatie over de periode 2016-2018 140 000 eenheden bedragen. De werkloosheidsgraad zal dalen tot 7,8 % van de beroepsbevolking tegen 2018." end quote

Maar ja, de NBB is een filiaal van de N-VA, nietwaar.
Volgens het Planbureau gaan er tussen 2014 en 2020 800.000 Belgen op pensioen.(114.000 jaarlijks). Deze mensen worden niet of nauwelijks vervangen!
dejules

07 jun 2016, 16:42

voorn schreef:Ge kunt moeilijk iemand vast aannemen om gans de week met zijn duimen te draaien.
In de ambtenarij zitten er zo honderdduizenden duimendraaiers.
De NBB noemt hen "verstopte werklozen".
Ambtenaren kennen geen crisis!
Gast

08 jun 2016, 08:17

Wie denkt met vermogensbelasting begroting te saneren, dwaalt'

Minister van Financiën Johan Van Overtveldt vreest een kapitaalvlucht als er een vermogenswinstbelasting komt. ‘Of je het nu wil of niet: een moderne economie heeft kapitaal nodig om jobs te creëren.’
Ice

08 jun 2016, 09:56

Dat vanovertvelt dan maar eens begint met te stoppen van het belonen via fiscale aftrek van de kapitaalvlucht door migranten!
Dat zijn ettelijke miljarden die versluisd worden, jaarlijks 9 miljard euro voor marokko alleen, hoeveel de turken versturen zal vast nog eens een veelvoud zijn. :x

Die fiscale teruggaves komen ook allemaal van de belastingbetalende burger en het is een pak geld dat wordt onttrokken aan ONZE economie waardoor de economie in het buitenland groeit!

De politiek moet dus niet zagen en zeuren, zij wurgen de economie zélf door hun uitdeelpolitiek (zolang het maar niet voor eigen volk is want die dienen enkel en telkens om de factuur op te hoesten door besparingen!) wanbeleid en het opzettelijk vernietigen van onze economie en jobs om de bevolking te verarmen.

En zo zijn er tál van voorbeelden waar miljarden te halen zijn zonder de bevolking te beroven, alleen passen die niet in de vernietigingsplannen van de wetstraatcriminelen.

oomski

08 jun 2016, 10:26

petrol schreef:Wie denkt met vermogensbelasting begroting te saneren, dwaalt'
En met de kleine man te pluimen wel zeker?
petrol schreef:Minister van Financiën Johan Van Overtveldt vreest een kapitaalvlucht als er een vermogenswinstbelasting komt. ‘Of je het nu wil of niet: een moderne economie heeft kapitaal nodig om jobs te creëren.’
Kapitaalvlucht tegenhouden. Kapitaal is vooral voor eigen belang niet voor dat van anderen.
En ze moeten beter leren tellen want nu moet volgens Van Overtveldt de speculatietaks weer herzien worden...ze brengt niet op wat ze verwacht hadden. Dat is nu elke keer als ze beslissen om ergens geld uit te halen dat ze zich misrekend hebben. En dan maar weer bij de burger gaan graaien.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

socrates

08 jun 2016, 10:44

oomski schreef:
petrol schreef:Wie denkt met vermogensbelasting begroting te saneren, dwaalt'
En met de kleine man te pluimen wel zeker?
petrol schreef:Minister van Financiën Johan Van Overtveldt vreest een kapitaalvlucht als er een vermogenswinstbelasting komt. ‘Of je het nu wil of niet: een moderne economie heeft kapitaal nodig om jobs te creëren.’
Kapitaalvlucht tegenhouden. Kapitaal is vooral voor eigen belang niet voor dat van anderen.
En ze moeten beter leren tellen want nu moet volgens Van Overtveldt de speculatietaks weer herzien worden...ze brengt niet op wat ze verwacht hadden. Dat is nu elke keer als ze beslissen om ergens geld uit te halen dat ze zich misrekend hebben. En dan maar weer bij de burger gaan graaien.
Diezelfde Van Overtveldt vertikt het dan weer om de miljoenen die hij van Europa moet terugvorderen van de "Inbevs" van deze wereld, effectief op te eisen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

socrates

08 jun 2016, 10:46

De NBB wordt her en der aangehaald als dè autoriteit en dè objectieve bron van economische informatie. Zelf vind ik de "kanselverklaring" van de Gouverneur evenwel op zijn minst ietwat tendentieus. Immers de doorsnee TV kijker hoort hem zeggen dat er weer groei zit in onze economie en dat er tussen 2016 en 2019, 140.000 jobs zullen bijkomen. Dat cijfer is natuurlijk indrukwekkend, maar men kijkt nogal makkelijk over het feit dat het hier over 4 lange jaren kan gaan, dat in die voorspelling een groot aantal onberekenbaarheden zitten en dat nergens in zijn boodschap is bepaald wat precies een job betekent. Dergelijke" goed- nieuws- boodschap" komt vooral de regering natuurlijk goed uit en zorgt er mogelijk voor dat de vakbonden met hun acties, nog meer ongelijk oogsten bij de publieke opinie.

Fokke

08 jun 2016, 10:57

socrates schreef:De NBB wordt her en der aangehaald als dè autoriteit en dè objectieve bron van economische informatie. Zelf vind ik de "kanselverklaring" van de Gouverneur evenwel op zijn minst ietwat tendentieus. Immers de doorsnee TV kijker hoort hem zeggen dat er weer groei zit in onze economie en dat er tussen 2016 en 2019, 140.000 jobs zullen bijkomen. Dat cijfer is natuurlijk indrukwekkend, maar men kijkt nogal makkelijk over het feit dat het hier over 4 lange jaren kan gaan, dat in die voorspelling een groot aantal onberekenbaarheden zitten en dat nergens in zijn boodschap is bepaald wat precies een job betekent. Dergelijke" goed- nieuws- boodschap" komt vooral de regering natuurlijk goed uit en zorgt er mogelijk voor dat de vakbonden met hun acties, nog meer ongelijk oogsten bij de publieke opinie.
Men zegt alleen wat mijn kwijt wil en dat gunstig is voor de regering! Onthoud dat GEEN ENKELE hoge post in gelijk welke dienst of zelfs firma niet het resultaat is van partijbelangen. Elke partij aan de macht probeert zijn mannetjes (m/v/tg) te plaatsen en daarin komen ze goed overeen!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

socrates

08 jun 2016, 11:03

Fokke schreef:
socrates schreef:De NBB wordt her en der aangehaald als dè autoriteit en dè objectieve bron van economische informatie. Zelf vind ik de "kanselverklaring" van de Gouverneur evenwel op zijn minst ietwat tendentieus. Immers de doorsnee TV kijker hoort hem zeggen dat er weer groei zit in onze economie en dat er tussen 2016 en 2019, 140.000 jobs zullen bijkomen. Dat cijfer is natuurlijk indrukwekkend, maar men kijkt nogal makkelijk over het feit dat het hier over 4 lange jaren kan gaan, dat in die voorspelling een groot aantal onberekenbaarheden zitten en dat nergens in zijn boodschap is bepaald wat precies een job betekent. Dergelijke" goed- nieuws- boodschap" komt vooral de regering natuurlijk goed uit en zorgt er mogelijk voor dat de vakbonden met hun acties, nog meer ongelijk oogsten bij de publieke opinie.
Men zegt alleen wat mijn kwijt wil en dat gunstig is voor de regering! Onthoud dat GEEN ENKELE hoge post in gelijk welke dienst of zelfs firma niet het resultaat is van partijbelangen. Elke partij aan de macht probeert zijn mannetjes (m/v/tg) te plaatsen en daarin komen ze goed overeen!
Even lachen met al onze econ miserie; veel transgenders heb ik op hoge posten nog niet gezien ! Is dat geen discriminatie ? :lol: :idea: