Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Paul Siemons

06 jan 2018, 09:01

denlowie schreef:@ WIL
Je zal wel gelijk hebben wat de grootstad betreft en de voedselbank.

Op het platte land zal je er geen vinden, daar worden ze beter door het OCMW geholpen dan in de grootstad.

Waar men vriendin woont daar brengen ze het elke week aan huis, verse groenten, vlees en conserven.

de groenten heb ik al gezien want ze zetten het soms af aan de deur als men niet thuis is, en deze dat ik gezien heb was mooie soep groenten, prei en selder.
Lowie , je verwart dat toch niet met de leveringen van "Hellofresh"  "Maaltijdbox" of "Foodbag" ?

denlowie

06 jan 2018, 09:56

Paul Siemons schreef:
Lowie , je verwart dat toch niet met de leveringen van "Hellofresh"  "Maaltijdbox" of "Foodbag" ?
Zeker niet !!

De vrouw die naast mijn vriendin woonde, die zat aan het OCMW en elke woensdag namiddag zagen we het bestel wagentje van het ocmw met een grootte bananen doos goederen leveren.

50 m verder woont een oud werknemer en daar brachten ze dit ook voor zijn dochter die ook aan het ocmw zat met twee kinderen, gelukkig heeft die nu een  jaar al een degelijk werk.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
dejules

06 jan 2018, 10:30

denlowie schreef: gelukkig heeft die nu een  jaar al een degelijk werk.
Aan de Staat?

Wil.

06 jan 2018, 10:37

De Telegraaf schrijft:

Vlaanderen bloeit economisch en heeft een van de laagste werkloosheidscijfers van alle regio's in Europa (4,8 procent). De economie groeit er sneller dan in Wallonië en Brussel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

denlowie

06 jan 2018, 10:44

dejules schreef:
Aan de Staat?
Neen Jules in een verzorgings tehuis
dejules

06 jan 2018, 11:22

denlowie schreef:
dejules schreef:
Aan de Staat?
Van het OCMW?

denlowie

06 jan 2018, 12:00

dejules schreef:
denlowie schreef:
dejules schreef:
Aan de Staat?
Van het OCMW?

Neen privé van de nonnen !

Jules denk je nu echt dat iedereen aan de staat werkt ??

Ik ken geen enkel familielid ooh geen ver familie lid die aan de staat werkt, en ook niet stempelt, op het platte land zijn er veel minder werklozen en minder die aan de staat werken, en ze doen veel meer werk met minder volk. dan in stad
dejules

06 jan 2018, 13:01

denlowie schreef:
Jules denk je nu echt dat iedereen aan de staat werkt ??
De helft van alle actieven krijgen hun loon rechtstreeks uit de schatkist.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html

denlowie

06 jan 2018, 16:13

dejules schreef:
Wel jules als dit waar is dan sta ik daarvan te kijken, dus gans België word in leven gehouden door de 1/2 van de actieve bevolking !

Dan heb ik gans mijn leven gewerkt voor de ambtenaren.
Gast

06 jan 2018, 16:45

denlowie schreef:
dejules schreef:
Wel jules als dit waar is dan sta ik daarvan te kijken, dus gans België word in leven gehouden door de 1/2 van de actieve bevolking !
Klopt toch ongeveer ?  Iedere werknemer in de privé geeft ongeveer 40 % van zijn brutoloon terug aan de staat via belastingen en RSZ.  De bedrijven ( vooral KMO's ) zelf dragen ook een ferm steentje bij. 
dejules

06 jan 2018, 18:28

Wil. schreef:De Telegraaf schrijft:

Vlaanderen bloeit economisch en heeft een van de laagste werkloosheidscijfers van alle regio's in Europa (4,8 procent). De economie groeit er sneller dan in Wallonië en Brussel.
Het is een verbijsterend cijfer in het recente verslag van de Nationale Bank: acht van de tien banen die tussen 2000 en 2013 in ons land werden gecreëerd, zijn hoofdzakelijk met overheidsmiddelen gefinancierd.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html

Horus1

06 jan 2018, 19:02

Artikeltje uit de Knack van wanneer Juleke? Maart 2015: nog altijd je papierslag aan het verwerken??
Fazal

06 jan 2018, 19:09

Vertel jij het dan eens Horus. Ik ben benieuwd.  8)
dejules

06 jan 2018, 19:29

Horus1 schreef:Artikeltje uit de Knack van wanneer Juleke? Maart 2015: nog altijd je papierslag aan het verwerken??
Een eeuwigheid geleden, toch?
En vandaag werkt iedereen terug bij Ford Genk, Renault, Philips, ...
Of gaat het om studentenjobs en flexijobs, etc bij de Action, Kruidvat, Brico, ... van enkele uurtjes per week waarvan je niet kan leven en waarvoor geen of nauwelijks rsz verschuldigd is? 
Welke jobs creëert deze regering?
Zijn de subsidies voor doelgroepen afgeschaft? Ibo afgeschaft? Worden er geen amvbtenaren meer aangeworven?

Wil.

06 jan 2018, 19:46

De Telegraaf schrijft:

Al de info van julio is oude gebakken lucht. De feiten staan als een paal boven water. De rest is flauwe kul.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.