Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

27 jan 2018, 17:46

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Fantastisch , hé :)  238.000 vacatures aan 3000 werknemers per fabriek , dat is 238.000 / 3000 = 79,3 fabrieken die kompleet stil liggen omdat er geen kat voor te vinden is. Waar kan ik die leegstaande fabrieken op het internet terugvinden ?  :twisted:
In dit land zijn er ongeveer  1.000.000 kmo's .
238.000 vacatures dat is 1.000.000 / 238.000 = per 4,2 kmo's is er 1 vacature.  8)
1 miljoen ?  Er zijn maar ruw geschat 40 % "echte" actieven in Belgie of  4,4 miljoen op de 11 miljoen belgen. Al de rest is kind , ambtenaar , op pensioen , op de ziekentrok of werkloos.  Dat zou betekenen dat 1 op de 4 van de actieven bedrijfsleider is.  Tja .... 

MichelN

27 jan 2018, 19:43

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Fantastisch , hé :)  238.000 vacatures aan 3000 werknemers per fabriek , dat is 238.000 / 3000 = 79,3 fabrieken die kompleet stil liggen omdat er geen kat voor te vinden is. Waar kan ik die leegstaande fabrieken op het internet terugvinden ?  :twisted:
In dit land zijn er ongeveer  1.000.000 kmo's .
238.000 vacatures dat is 1.000.000 / 238.000 = per 4,2 kmo's is er 1 vacature.  8)
1 miljoen ?  Er zijn maar ruw geschat 40 % "echte" actieven in Belgie of  4,4 miljoen op de 11 miljoen belgen. Al de rest is kind , ambtenaar , op pensioen , op de ziekentrok of werkloos.  Dat zou betekenen dat 1 op de 4 van de actieven bedrijfsleider is.  Tja .... 
Begin je nu uiteindelijk je oerdomme simplisme in te zien of is het nog wat vroeg daarvoor?
dejules

30 jan 2018, 12:32

Opnieuw gaan 85 jobs verloren, nu bij DHL
De vakbonden werden ingelicht over de geplande sluiting van de site van DHL Supply Chain in Meer. Hierdoor zullen de jobs van 33 arbeiders, 16 bedienden en een 10- tal interims verloren gaan. Daarnaast zouden er ook 25 jobs verdwijnen op de site in Mechelen.

Het nieuws komt hard aan in de betrokken vestigingen. "Zoiets verwacht je nooit", zegt Wim De Jonghe van BTB-ABVV aan VRT NWS. Er gingen al meer dan 250 jobs verloren bij DHL Supply Chain in minder dan twee jaar tijd.  ”Begin 2017 telde dit bedrijf nog 855 voltijds equivalenten, eind 2017 waren dat er nog 670. Na deze herstructurering zal dit uitkomen op minder dan 600", zegt De Jonghe. 

[s][/s]https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/30 ... ij-dhl-/[s][/s]

Wil.

31 jan 2018, 13:02

+600 jobs meer tegen de zomer: Air Belgium + uitbreiding van de vlieghaven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

31 jan 2018, 13:30

Wil. schreef:+600 jobs meer tegen de zomer: Air Belgium + uitbreiding van de vlieghaven.
Van de Luikse jawel , en dank zij de Chinezen !  Van Davignon en de andere Belgische graaier-kapitalisten zie je niet eens hun staart , die zien liever  hun centen off-shore wegrotten.
dejules

31 jan 2018, 14:11

Wil. schreef:+600 jobs meer tegen de zomer: Air Belgium + uitbreiding van de vlieghaven.
En bij ING moeten er dit jaar nog 465 kantoren sluiten.

Wil.

31 jan 2018, 15:21

Van de Luikse jawel , en dank zij de Chinezen !  Van Davignon en de andere Belgische graaier-kapitalisten zie je niet eens hun staart , die zien liever  hun centen off-shore wegrotten.
En bij Bayer dank zij de Duitsers
en bij Engie dank zij de Fransen
en bij PWC dank zij de Amerikanen
en bij Shell dank zij de Nederlanders

Wat een zever. Maakt het nu ook maar 1 moer uit of iemand zijn maandloon gestort wordt vanuit een Duitse of Franse of Britse rekening?
:roll:  :roll: 

Wil.

31 jan 2018, 15:22

dejules schreef:
En bij ING moeten er dit jaar nog 465 kantoren sluiten.
En ondertussen komen er constant jobs bij in de kmo's. Daarover lees je weinig maar de nettobalans is natuurlijk positief.
Gast

31 jan 2018, 15:50

.... toch tijd dat serieuze mensen eens het doen en laten van "het kapitaal" in de wereld gaan bekijken. En als het regent in de VS , dan  druppelt het in Europa. Dit is trouwens een wereldgebeuren , niet specifiek voor de VS of Europa.

Vooreerst dit ( bron :  Wikipedia  )
Afbeelding

En voor een deftige kijk hierop , deze lange boterham :
https://www.vox.com/2016/5/23/11704246/ ... ty-cartoon
dejules

31 jan 2018, 16:20

Wil. schreef: En ondertussen komen er constant jobs bij in de kmo's. Daarover lees je weinig maar de nettobalans is natuurlijk positief.
Voka heeft zijn leden opgeroepen om VACATURES uit te schrijven.
U verwart dat met jobs.
De jobs die ingenomen worden zijn deeltijds, uiterst tijdelijk en zeer slecht betaald en voor 80% gesubsidieerd.
U vergeet dat België de laagste groei vd Oeso heeft en er hier nauwelijks nog industrie is.

Wil.

31 jan 2018, 16:25

dejules schreef: Voka heeft zijn leden opgeroepen om VACATURES uit te schrijven.
Kun je dat aantonen?
Gast

31 jan 2018, 17:25

Wil. schreef:
En bij Bayer dank zij de Duitsers
en bij Engie dank zij de Fransen
en bij PWC dank zij de Amerikanen
en bij Shell dank zij de Nederlanders

Wat een zever. Maakt het nu ook maar 1 moer uit of iemand zijn maandloon gestort wordt vanuit een Duitse of Franse of Britse rekening?
:roll:  :roll: 
Als nationalist had ik van u toch een beetje meer chauvinisme verwacht. De grote winst op onze arbeid vloeit wel toch terug naar die landen i.p.v. in Belgie te blijven.  Die landen worden rijker op onze arbeid.  Onze kapitalisten zitten op hun centen als een Dagobert Duck te broeden uit schrik om toch maar één Euro te durven investeren in serieuze zakens.   
dejules

31 jan 2018, 17:43

U bent gestoord!

Air Belgium wil vanaf eind maart naar China vliegen vanop Charleroi, maar de gloednieuwe Belgische luchtvaartmaatschappij heeft nog geen vlieglicentie, geen vliegtuigen en bovendien is de start-en landingsbaan te kort. “Onhaalbaar”, vrezen luchtvaartexperts.

https://www.hln.be/geld/economie/geen-l ... d~a43a226b
dejules

31 jan 2018, 19:10

Wil. schreef:
dejules schreef: Voka heeft zijn leden opgeroepen om VACATURES uit te schrijven.
Kun je dat aantonen?
Enkele dagen voor de verkiezingen wordt dat een nieuwsopener met getuigenverklaringen.

Hint : kijk vanavond naar Terzake!

Wil.

31 jan 2018, 20:26

Aangezien het overduidelijk is dat je geen bewijs kunt leveren voor wat je daarboven hebt neergeschreven, blijkt eens te meer dat je alles over Voka hebt verzonnen. Uit je duim gezogen.
Wat een leven heb jij toch, man? Gefrustreerdheid over je verkeerde keuzes met bijhorende jaloezie tegenover ambtenaren heeft je nu al tot de leugen verleid en geleid.