Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

17 jun 2016, 18:56

MichelN schreef:
dejules schreef:Vorig jaar werden 77.000 werklozen geschorst.
Voor 2016 heeft de N-VA de lat op 120.000 gelegd.
Ook komt er een heksenjacht op langdurige zieken.
Ooit al eens afgevraagd naar de reden van die schorsingen?
Dit land telt 374.000(!) langdurig zieken, dat is een stijging van 64% t.o.v. tien jaar geleden, tussen 2014 en '15 bedroeg de stijging 8% op een jaar tijd. Dat kost de ziekteverzekering 5 miljard per jaar.
Hebt ge U al afgevraagd waarom er zoveel zieken zijn?
Als ge 2 miljoen mensen moet onderhouden die hun inkomen krijgen uit de schatkist, 2.2 miljoen gepensioneerden waarvan 600.000 met een pensioen dat gemiddeld 2.3 keer hoger is dan het uwe, 1.3 miljoen werklozen, honderdduizenden die niet konden/mochten wachten tot hun 65ste om met pensioen te gaan, etc dan weet je dat je meer dan de helft van uw loon moet afstaan om die mensen te onderhouden en dat uw werkgever ook nog een pak belastingen moet betalen.
Om dat te compenseren moet je heel produktief zijn en kan elke dag uw laatste zijn. Dat maakt ziek!!!
dejules

18 jun 2016, 09:11

Wil. schreef:KMO-zone De Weven was op 1j. tijd uitverkocht

http://www.tvl.be/nieuws/werkloosheid-b ... elde-30520
De bedrijfskavels gelegen in KMO-zone De Weven, die door de stad werd ontwikkeld, werden op een klein jaar allemaal verkocht. Het nieuwe bedrijvenpark is goed voor 13 bedrijven en geeft een gepaste huisvesting aan één bestaand bedrijf FOETS NV. De netto oppervlakte die verkocht werd bedraagt 5,5 hectare. Alles samen is de ontwikkeling goed voor 140 jobs , een mix van bestaande jobs en nieuwe aanwervingen omwille van de groeikansen die een nieuwe locatie biedt voor bedrijven.

http://www.beringen.be/nl/press/record/ ... delde.html

Het betreft zone-vreemde bedrijven die verplicht werden om naar deze kmo-zone te verhuizen. Het stikt daar van de Turkse carrosseriebedrijfjes waar de Belgische staat niets aan verdient en die uw "uitgesteld loon" niet zullen financieren. Als ze ooit de "witte kassa" moeten verplichten dan gaan die bedrijfjes ondergronds.

Wil.

18 jun 2016, 10:46

Porsche, een zonevreemd bedrijf dat verplicht werd te verhuizen naar De Weven?? :roll:

Je hebt de rest van het stuk toch beluisterd? Ik heb de andere groeifactoren niet eens vermeld.

Je reactie verandert niks aan de feiten. 7.5% van de Limburgers is werkloos. De anderen gaan mijn pensioen blijven betalen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

18 jun 2016, 11:06

Wil. schreef:Porsche, een zonevreemd bedrijf dat verplicht werd te verhuizen naar De Weven?? :roll:

Je hebt de rest van het stuk toch beluisterd? Ik heb de andere groeifactoren niet eens vermeld.

Je reactie verandert niks aan de feiten. 7.5% van de Limburgers is werkloos. De anderen gaan mijn pensioen blijven betalen.
Als we die 7.5% eens verstoppen in de ambtenarij, dan is de werkloosheid opgelost EN die betalen ook belastingen en zo kan men uw "uitgesteld loon" betalen, toch?
dejules

18 jun 2016, 11:09

Wil. schreef:Porsche, een zonevreemd bedrijf dat verplicht werd te verhuizen naar De Weven?? :roll:
Nee mijnheer, Porsche is verhuisd van Geel naar Beringen omdat ze daar minder gemeentebelastingen moeten betalen. Dit is geen bijkomende tewerkstelling.
ps Porsche heeft mensen moeten afdanken omdat de economie het zo goed doet!!

Wil.

18 jun 2016, 11:52

dejules schreef:
Nee mijnheer, Porsche is verhuisd van Geel naar Beringen omdat ze daar minder gemeentebelastingen moeten betalen. Dit is geen bijkomende tewerkstelling.
Het Guinnessboek wenkt. De hoeveelheid misinformatie die jij hier rondstrooit begint epische proporties aan te nemen.

Afbeelding Bron: http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... eken.dhtml

Dat was in 2014 en vorig jaar ging het verder in die trant:
Afbeelding
Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... eel__.html
dejules

18 jun 2016, 12:46

Wil. schreef:
dejules schreef:
Het Guinnessboek wenkt. De hoeveelheid misinformatie die jij hier rondstrooit begint epische proporties aan te nemen.

Afbeelding Bron: http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... eken.dhtml

Afbeelding
Mijnheer, ik heb het over de Porsche dealer die van Geel naar Beringen verhuisde maar dat wist U ongetwijfeld!
dejules

18 jun 2016, 13:23

Wil. schreef: Ik heb de andere groeifactoren niet eens vermeld.
Het enige dat groeit is de ambtenarij : vanaf 1997 tot heden 450.000 mensen!!
In de privé is er maar 1 sector met serieuze groei nl de outplacement-sector die ontslagen mensen begeleid naar onbestaande jobs.
U als statutair had ongetwijfeld geen contact met dat "soort" mensen!
Gast

18 jun 2016, 13:25

Wil. schreef:
dejules schreef:

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... eken.dhtml

En naar waar gingen al die nieuwe Porsches , naar China of naar het verarmende Vlaanderen ? :) Trouwens , de Porsche hype gaat binnenkort uitdoven. Ik ken al minstens twee "vemogenden" die de nieuwe Tesla-3 gaan kopen. :) Twee verschillende Tesla-S binnnen de minuut zien rijden betekent ook wat ( alhoewel , waarschijnlijk kwamen die van het gratis "tankstation" op de parking van Holliday Inn ).

Wil.

18 jun 2016, 14:16

dejules schreef: Mijnheer, ik heb het over de Porsche dealer die van Geel naar Beringen verhuisde maar dat wist U ongetwijfeld!
Je schreef dat Porsche mensen heeft moeten afdanken. Dat is onjuist. En mijn cijfers bewijzen dat.

Jouw postings zijn zelden betrouwbaar. Halve leugens zijn je favoriete wapen om je doel te bereiken. Veelal is het zoooo gemakkelijk om je ballonnetje te doorprikken en dat zint je blijkbaar niet.
dejules

18 jun 2016, 14:25

Wil. schreef:
dejules schreef: Mijnheer, ik heb het over de Porsche dealer die van Geel naar Beringen verhuisde maar dat wist U ongetwijfeld!
Je schreef dat Porsche mensen heeft moeten afdanken. Dat is onjuist. En mijn cijfers bewijzen dat.

Jouw postings zijn zelden betrouwbaar. Halve leugens zijn je favoriete wapen om je doel te bereiken. Veelal is het zoooo gemakkelijk om je ballonnetje te doorprikken en dat zint je blijkbaar niet.
Gij hebt nog nooit 1 ballonnetje van mij doorprikt.
Ik denkt dat uw "uitgesteld loon" binnenkort doorprikt wordt!

Wil.

18 jun 2016, 14:31

Wil.

18 jun 2016, 14:34

dejules schreef:Gij hebt nog nooit 1 ballonnetje van mij doorprikt.

Neen? Wat dacht je van de onderstaande uitspraak die je deed en die ik naar het rijk der fabulatie heb verwezen?
Wil. schreef:
dejules schreef: De staatsschuld van alle eurolanden bij elkaar is in het eerste kwartaal sterker gegroeid dan de economie, en kwam uit op 92,9 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Dat is 0,9 procentpunt meer dan eind vorig jaar, meldde statistiekbureau Eurostat woensdag. België kende de sterkste toename van de staatsschuld, met 4,5 procent tot een forse 111 procent van het bbp (447,8 miljard euro).
belgie, grootste toename? Als het gemiddelde meer toeneemt dan 1 individueel land, dan zijn er een aantal die het nog slechter deden.

Afbeelding
dejules

18 jun 2016, 17:06

Wil. schreef:
dejules schreef:Gij hebt nog nooit 1 ballonnetje van mij doorprikt.

Neen? Wat dacht je van de onderstaande uitspraak die je deed en die ik naar het rijk der fabulatie heb verwezen?
Wil. schreef:
dejules schreef: De staatsschuld van alle eurolanden bij elkaar is in het eerste kwartaal sterker gegroeid dan de economie, en kwam uit op 92,9 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Dat is 0,9 procentpunt meer dan eind vorig jaar, meldde statistiekbureau Eurostat woensdag. België kende de sterkste toename van de staatsschuld, met 4,5 procent tot een forse 111 procent van het bbp (447,8 miljard euro).
belgie, grootste toename? Als het gemiddelde meer toeneemt dan 1 individueel land, dan zijn er een aantal die het nog slechter deden.

Afbeelding
België boekt grootste stijging staatsschuld in eurozone

http://www.tijd.be/politiek_economie/be ... .art?ckc=1

Wil.

18 jun 2016, 17:14

Lees het ganse artikel en dan zul je merken dat het uitpikken van het eerste kwartaal een zinloze oefening is.
Vorige week was blijkbaar ook een slechte week voor de overheidsschuld. Vooral woensdag. De namiddag dan.

Enkele lijntjes lager staat het al:

"Maar er zijn in de eurozone zeven landen waar de overheidsschuld het jongste jaar meer groeide dan in België."