Racisme...? Wat is racisme?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

14 jun 2020, 13:51

E.T. schreef:
14 jun 2020, 13:25
.....je moet het natuurlijk wel WILLEN zien.
Men kan ook blijven roeptoeteren dat het om "rassenrellen" gaat, 't is maar wat je daar onder verstaat....
....waar het om gaat is dat dit voorval gemeen en bedrieglijk wordt aangegrepen door (zwarte/linkse) racisten om rassenrellen uit te lokken tegen iedereen die niet-zwart is en vooral om álle blanken te stigmatiseren en racist te noemen als ze het wagen wangedrag of misdrijven van zwarten te benoemen en af te keuren.
Inderdaad, je moet het WILLEN zien... :roll:

De kannibaal

14 jun 2020, 14:00

Fazal schreef:
14 jun 2020, 11:32
De kannibaal schreef:
14 jun 2020, 11:04
Gij zijt een dikke zeveraar en Uw verhalen bewijzen dat Uw managementtalenten beneden maats zijn. Gij kunt beter van Uw pensioen genieten en Uw ambt neerleggen, want Uw gezag is blijkbaar ondermaats, hetgeen op Uw leeftijd niet zo abnormaal is. Ik bezit zelf een paar appartementen in zo een grote blok, maar er heerst daar orde en discipline, soms zelfs te veel, want de huurders klagen eerder over Stasi praktijken van de verantwoordelijken van het gebouw. En ter verduidelijking, er wonen daar ook moslims, oost blokkers, Ghanezen en heel veel onverdraagzame oude Antwerpse zakken.
En gij, kannibaal..., gij zijt een onverdraagzame agressieve aanvaller, op de persoon, ipv op de bal!
Ge degenereert ook oudere personen, hetgeen ook, en al zeker niet van een vriendelijk en een sociaal karakter getuigt! En ..., volgens je zelf schrijft, beheer je uw appartementen als een soort dictator, en daarbij nog ene die zijn eigen volk onverdraagzame 'ouwe' zakken noemt. Ik kan mij dan ook van de indruk niet ontdoen, dat 'jij' nog de meest onverdraagzame zak bent van allemaal! Voorwaar, gij ..., hebt uw nick-naam niet gestolen.
En ik ..., volg voorn in zijn verhaal.
Ik val niemand persoonlijk aan, maar de man zit hier altijd dezelfde zever te verkopen en ik ben er bijna zeker van dat over dezelfde blok gaat, waar mijn eigen appartementen in gevestigd zijn. Het kan toeval zijn, maar de locatie en het aantal appartementen voldoet aan de beschrijving. Ik weet dus maar al te goed waarover hij spreekt. Hetgeen hij precies niet weet, dat is, dat er op een verdieping in zijn blok een jonge gekleurde man woont, die al de boodschappen doet voor de ouderen die op dezelfde verdieping wonen, opdat zij niet zelf naar het warenhuis zouden moeten gaan in deze corona tijd
Geen fluit weet gij over mij Fazal, maar ik heb ook zelf een appartement in Oostende, en daar voeren ook een paar versleten dictators het bewind. Alle dagen in de lift, grote brieven, dat het gebruik van de lift na 10 uur verboden is. Ik ben, helaas niet meer 100 procent mobiel. Het recht om uit eten te gaan wordt mij dus ontzegd, want alle dagen staat er een versleten wrak wild met zijn armen te zwaaien dat ik de lift niet mag gebruiken. Ik zit hier niet zoals Voorn te zeveren, maar ik stap naar de rechtbank, en laat het wrak de keuze, respect voor het beheerdersreglement voor het gebouw of ophoepelen. Ondertussen kan ik rustig eens een week naar zee, zonder tijdslimiet.

voorn

14 jun 2020, 15:28

Ik denk dat ik medebeheerder ben van het tweede gebouw.
Ice

14 jun 2020, 15:37

De kannibaal schreef:
Ik val niemand persoonlijk aan, maar de man zit hier altijd dezelfde zever te verkopen
en ik ben er bijna zeker van dat over dezelfde blok gaat, waar mijn eigen appartementen in gevestigd zijn....
Iemand een dikke zeveraar noemen en nog es herhalen is dus geen persoonlijke aanval? 8O
Iemand voorbarig beschuldigen van liegen terwijl je niet eens zeker weet dat de ervaringen van voorn over hetzelfde appartementsblok gaan is ook geen persoonlijke aanval?
Zeer merkwaardige definitie heb jij van persoonlijke aanvallen...
De kannibaal schreef:
Het kan toeval zijn, maar de locatie en het aantal appartementen voldoet aan de beschrijving. Ik weet dus maar al te goed waarover hij spreekt.
Neen, dat weet je dus niet. 8O
De kannibaal schreef:
Geen fluit weet gij over mij Fazal, .....
Net zoals gij geen fluit kunt weten over voorn?
De kannibaal schreef:
Ik zit hier niet zoals Voorn te zeveren, maar ik stap naar de rechtbank, en laat het wrak de keuze, respect voor het beheerdersreglement voor het gebouw of ophoepelen....
De keuze geven tussen ophoepelen of respect eisen voor het beheerdersreglement van het gebouw maar de bewoners dan versleten dictators en versleten wrakken noemen?
Respectvol? 8O
Je kunt misschien eens, met respect natuurlijk, in gesprek gaan met die 'versleten wrakken' zodat je de lift wel mag gebruiken na 10 uur omdat je niet meer 100% mobiel bent?
Al eens geprobeerd?

@voorn: in elk appartementsblok zal het vermoedelijk anders aantoe gaan?

voorn

14 jun 2020, 15:45

Ik ben al 8 jaar met 100% herkozen als technisch beheerder.
Als kannibaal weet welk gebouw en denkt het nog technisch beter te kennen stel u dan kandidaat dan kan ik er mee stoppen. Maar of de VME dit leuk gaat vinden weet ik niet.
De onderhoudskosten zijn bij mij drastisch gedaald.
En reglement is reglement.Maar in welk gebouw mag men de lift niet meer gebruiken na 22 uur?
Welke vergadering keurt zoiets goed?
Ice

14 jun 2020, 16:04

voorn schreef:
Als kannibaal weet welk gebouw en denkt het nog technisch beter te kennen stel u dan kandidaat dan kan ik er mee stoppen. Maar of de VME dit leuk gaat vinden weet ik niet.
En reglement is reglement.Maar in welk gebouw mag men de lift niet meer gebruiken na 22 uur?
Voorn, hij schrijft na 10 uur? Wie gaat nog uit eten na 22 uur?

E.T.

14 jun 2020, 16:06

De Walen :wink: :wink: :wink:

Bedoeling is wel dat je na den diner terug naar boven kan hé ... MET de lift 8)

:oops: Sarcasme misschien, lachen met een mens die moeilijk te been is :oops:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal

14 jun 2020, 19:01

Beste menseneter, uw uitlatingen zijn mij te min. Ik hoef u bijgevolg niet te kennen!

voorn

15 jun 2020, 08:11

Als kaninbaal mij kent zou hij ook weten dat ik de buurt nog bekender ben door iets gans anders.

petrol

15 jun 2020, 08:13

voorn schreef:
Als kaninbaal mij kent zou hij ook weten dat ik de buurt nog bekender ben door iets gans anders.
Wat is een kaninbaal?

voorn

15 jun 2020, 08:47

foutje kannibaal

De kannibaal

15 jun 2020, 10:41

voorn schreef:
Beste Voorn, gij verschiet er soms van hoe klein de wereld maar is. De gebouwen zijn inderdaad technisch perfect onderhouden, maar ik ga mij zeker geen kandidaat stellen bij VME. Wat betreft de onderhoudskosten, moet gij de zaak toch ook niet gaan minimaliseren; 5200 € per jaar vaste kosten voor 2 appartementen en een garage is niet niks. Het zijn niet allemaal vaste kosten, er zijn de stortingen voor het reservefonds, maar toch een afschrikwekkend bedrag voor negers, moslims en zelfs Oost-Europeanen, want bovenop moet de normale huur ook betaald worden. Voor de meeste is het maar een tijdelijk verblijf tot ze iets goedkoper gevonden hebben.
Over het gebruik van de lift in Oostende, is het zo dat geen enkele vergadering zoiets goed keurt, maar in een gemeenschap zijn er steeds mensen die ervan overtuigd zijn, dat het volledige gebouw hun eigendom is en hun eigen wetten opleggen aan de anderen. Het opeisen van een dwangsom per dag, lost zo een geschil snel op, maar het is jammer dat het gebeurt.

voorn

15 jun 2020, 10:58

Een ander gebouw betaald jaarlijks 6000€ voor papier op te halen.
wij hebben 4 containers van 400€ stuk
De stad ledigt die gratis
Dan weet je het wel.

De kannibaal

15 jun 2020, 10:59

voorn schreef:
Het is niet omdat ik weet over welk gebouw het gaat dat ik U ken Voorn. Het is een spaarpot, die spijtig genoeg meer kost dan het waard is. Maar straffer nog, met dezelfde onbekende Voorn, heb ik in hetzelfde bureel, aan dezelfde vergadertafel gezeten op de Raffinaderij. Zonder mekaar echt te kennen, hebben wij, denk ik, een gelijklopend verleden.

De kannibaal

15 jun 2020, 12:55

Ice schreef:
14 jun 2020, 15:37
De kannibaal schreef:
Ik val niemand persoonlijk aan, maar de man zit hier altijd dezelfde zever te verkopen
en ik ben er bijna zeker van dat over dezelfde blok gaat, waar mijn eigen appartementen in gevestigd zijn....
Iemand een dikke zeveraar noemen en nog es herhalen is dus geen persoonlijke aanval? 8O
Iemand voorbarig beschuldigen van liegen terwijl je niet eens zeker weet dat de ervaringen van voorn over hetzelfde appartementsblok gaan is ook geen persoonlijke aanval?
Zeer merkwaardige definitie heb jij van persoonlijke aanvallen...
De kannibaal schreef:
Het kan toeval zijn, maar de locatie en het aantal appartementen voldoet aan de beschrijving. Ik weet dus maar al te goed waarover hij spreekt.
Neen, dat weet je dus niet. 8O
De kannibaal schreef:
Geen fluit weet gij over mij Fazal, .....
Net zoals gij geen fluit kunt weten over voorn?
De kannibaal schreef:
Ik zit hier niet zoals Voorn te zeveren, maar ik stap naar de rechtbank, en laat het wrak de keuze, respect voor het beheerdersreglement voor het gebouw of ophoepelen....
De keuze geven tussen ophoepelen of respect eisen voor het beheerdersreglement van het gebouw maar de bewoners dan versleten dictators en versleten wrakken noemen?
Respectvol? 8O
Je kunt misschien eens, met respect natuurlijk, in gesprek gaan met die 'versleten wrakken' zodat je de lift wel mag gebruiken na 10 uur omdat je niet meer 100% mobiel bent?
Al eens geprobeerd?

@voorn: in elk appartementsblok zal het vermoedelijk anders aantoe gaan?
Gij zijt weeral commentaar aan het geven zonder de minste details te kennen. s' Avonds ben ik volledig aangewezen op verplaatsingen met een rolstoel. Als ik om 22h30 thuiskom en ik leef op de vierde verdieping, maar er is een pippo die op de zesde verdieping de liftdeur gaat blokkeren, dan zit ik daar voor Jan lul. Als gij de overtuiging zijt toegedaan dat een intiem gesprek een oplossing gaat bieden, dan heeft men U te lang staan wiegen, als gij klein waard. Eén keer ben ik met een taxi gaan overnachten in een hotel, maar niemand lapt mij dat een tweede keer. Het heeft Jan lul 5000 € schadevergoeding gekost verhoogd met de gerechtskosten, en dan heb ik de Beheerdersmaatschappij verzocht om met de procedure te stoppen, want hij stond op het punt zijn verblijf recht te verliezen.
En nog eens nee; het was geen neger, een moslim of een Oostblokker, maar een rasechte West-Vlaming.