Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn

08 aug 2021, 06:14

Ik denk niet dat er nu nog ene Rode Duivel bijloopt die ze Belg gemaakt hebben.

tokkio

08 aug 2021, 19:03

1/8 van de bevolking dat 1/5 van de geboorten voor z'n rekening neemt: dat lijkt mij niet zo onmogelijk gezien het hoge geboortecijfer van de moslims.

En dat is de toestand vandaag. Trek het nog een paar decennia door en dan zijn de moslims inderdaad 1/5 van de bevolking. Ze zullen dan wellicht 1/4 van de geboorten voor hun rekening nemen.
Ik denk dat onze kleinkinderen is een moslim oorlog gaan terecht komen,als men ziet en hoort wat er nu gaande is in Afghanistan, ze al 3 grote steden onder controle hebben, ze ook Pakistan niet links gaan laten liggen, er steeds meer fanatieke islamitische rond lopen, zal Europa het volgende doel worden...
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

08 aug 2021, 19:26

Vorige vrijdag kwam er een mededeling van de Berlijnse politie: ze hebben 2 Afghaanse mannen gearresteerd op verdenking van moord op hun oudere zus.
Reden voor die moord? Haar levensstijl paste niet bij hun 'morele waarden' .

Men verwacht een toename van Afghaanse vluchtelingen t.g.v. het geweld dat de Taliban in het land aan het opdrijven zijn. Die mensen gaan op de loop voor een levensstijl die hen wordt opgelegd en doen dan hetzelfde met vrouwen uit hun familie wanneer ze hier in het Westen aankomen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

08 aug 2021, 19:36

"Wie de roede spaart, haat zijn kind"...

De roede op het kind van een ander laten neerkomen is nog gemakkelijker.
Sharia in actie in Afghanistan. Daarnaast sporen de Taliban hun medestanders aan om 'gelijk welk meisje ouder dan 12 mee te nemen voor eigen gebruik '

Ter info: de taliban hebben in Afghanistan al 218 districten onder hun controle. De overheid nog 120.

Afbeelding

socrates

08 aug 2021, 20:57

De eigenlijke verantwoordelijken voor deze toestand waren de opeenvolgende US-regeringen. Die zijn in de jaren negentig de voorlopers van de Taliban (onder meer Bin Laden) gaan bewapenen. De 'dreiging' die de "business minded" daardoor zelf hebben ontwikkeld, laten ze nu in chaos achter, net zoals dat het geval was waar zij de democratie gingen "invoeren". Wie levert nu het nodige wapentuig aan die Taliban en wie, buiten de fanatieke Taliban zelf, heeft voordeel bij hun bestaan ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

09 aug 2021, 00:29

socrates schreef:
08 aug 2021, 20:57
wie, buiten de fanatieke Taliban zelf, heeft voordeel bij hun bestaan ?
Allah, vanzelfsprekend :)

Wil.

10 aug 2021, 18:48

In Bury, een stad ten noorden van Manchester, is een jonge vrouw op klaarlichte dag op straat in brand gestoken door 3 mannen. Ze overleed even later.

Het meest verwonderlijke is dat een dergelijk feit niet het meest opzienbarende nieuws was. Zoiets zou toch enkele dagen het nieuws moeten beheersen?

Natuurlijk is het schofferen van de belgian cats nog van een hogere orde maar in het VK is dit detail alweer voorbij. Op naar de volgende 'schokkende gebeurtenis'. But please .... don't mention the ideology!

socrates

10 aug 2021, 20:38

Een kwestie van prioriteiten; mogelijk was het nieuws over prins Andrew, voor het Britse plebs, toch wel belangrijker nieuws dan het ombrengen van deze vrouw. Zeker in de Tabloids wordt de nieuwswaarde bepaald door het spectaculaire gehalte van het feitelijk of relatief nieuws"feit".
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

12 aug 2021, 13:47

In Noorwegen bestaat een groep die ijvert voor dialoog tussen de religies. De imam die deze dialooggroep leidt, zegt op Facebook dat 'Joden moeten gedood worden' . Nu blijkt dat hij al jaren lang antisemitische stellingen op Facebook plaatst.

In zijn functie van directeur van Minhaj-ul-Quran heeft hij deelgenomen aan meetings met topambtenaren van de regering en ministers van het cabinet.

De "gematigde groepering" heeft de imam nu op non-actief gezet (zoals Eddy D. ;-) )

In eerste instantie wilde Ivar Flaten, het hoofd van het kerkelijk dialoog centrum de imam nog verdedigen. Iedereen maakt wel eens fouten, weet je wel, maar bij nader toezien vindt hij de uitspraken van de imam toch onacceptabel.

Wil.

13 aug 2021, 16:14

Afghanistan. Door de machtsovername van de taliban mogen we ons verwachten aan flink wat nieuwe vluchtelingen die niet islamitisch genoeg zijn volgens de 'studenten' (=taliban in het Perzisch).

Ga er daarom niet zomaar van uit dat die vluchtelingen al snel in onze maatschappij zullen inpassen. Ze zijn nog islamitisch genoeg om op hun strepen te staan. Vorige week heb ik het wedervaren vermeld van de jonge vrouw die in Berlijn door haar eigen broers werd vermoord.

Die twee jongens maken nu duidelijk wat het verschil is tussen de status van een vrouw die met Afghanen samenleeft en die van een westerse vrouw.
Voor een Afghaan is een vrouw (ook een zuster of moeder) niet meer dan een collega op het werk. Ze werkt in huis, ze kookt, ze poetst en ze zorgt voor de kinderen. Dat is alles wat een vrouw mag en wat van haar verwacht wordt volgens deze gevluchte Afghanen.

Toen de zuster van deze cultuurverrijkers de wettelijke scheiding van haar islamitische man doordrukte, aanvaardde die man het wettig besluit niet. Vanaf dan kwam ze onder speciaal toezicht te staan van haar broers. Ze mocht het huis niet meer alleen uit en moest een hoofddoek dragen.
Uiteindelijk is ze doodgeslagen en in een grote reiskoffer gestopt om haar ergens in Beieren te begraven.

Wil.

15 aug 2021, 13:37

Wat denken de taliban over de covidvaccins? Duidelijke taal: vaccins zijn volgens 'de zoekers naar kennis' verboden, schrijft de Hindustan Times.

Wil.

15 aug 2021, 22:00

De taliban hebben een boodschap voor het Westen:

Afbeelding

Die jongens begrijpen de islamideologie ten volle en ze handelen er ook naar. En succes smaakt naar méér!
'Binnenkort in uw buurt!'

boeffer

16 aug 2021, 00:00

Ge moogt blij zijn dat de Amerikaan u beschermt anders waren wij zeker 'klein Pierke'. De Amerikaan heeft zijn 9/11 en wij onze Zaventem. De andere Europeërs ook hun aanslagen.
Denkelijk is onze police goed getraind.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

17 aug 2021, 14:02

Wanneer twee honden vechten en één van beide geeft zich over, dan gaat hij op de rug liggen en geeft zich over aan de goodwill van de andere.

Jacinda Ardern - premier van Nieuw Zeeland - ligt op haar rug voor de taliban. Ze smeekt nu de taliban om de mensenrechten te blijven respecteren en meisjes het recht toe te staan om naar school te gaan en te gaan werken.

Dat Jacinda niks begrepen heeft van de islamideologie, was al eerder duidelijk geworden. Die taliban zullen zeker door twijfels verscheurd worden: wat moeten ze nu doen met hun islamitische rechtsstaat?

Wil.

17 aug 2021, 15:11

De Franse moslim Idriss Sihamedi juicht de overwinning van de Taliban toe.

Idriss Sihamedi is de oprichter van de intussen verboden en ontmantelde NGO Barakacity. Die NGO had banden met de Moslimbroederschap - een terreurbeweging volgens de EU en 'de wieg van het islamisme' volgens de Franse minister van binnenlandse zaken.. Idriss omschrijft zichzelf als een 'mensenrechtenverdediger', journalist en klokkenluider.