Racisme...? Wat is racisme?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

sibarita

15 jun 2020, 13:09

Wat is het onderwerp : racisme of beheer van appartementen ??

:D :) :?:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fazal

15 jun 2020, 14:01

Goeie vraag!
Ice

15 jun 2020, 14:27

De kannibaal schreef:
15 jun 2020, 12:55
Gij zijt weeral commentaar aan het geven zonder de minste details te kennen. s' Avonds ben ik volledig aangewezen op verplaatsingen met een rolstoel. Als ik om 22h30 thuiskom en ik leef op de vierde verdieping, maar er is een pippo die op de zesde verdieping de liftdeur gaat blokkeren, dan zit ik daar voor Jan lul. Eén keer ben ik met een taxi gaan overnachten in een hotel, maar niemand lapt mij dat een tweede keer. Het heeft Jan lul 5000 € schadevergoeding gekost verhoogd met de gerechtskosten, en dan heb ik de Beheerdersmaatschappij verzocht om met de procedure te stoppen, want hij stond op het punt zijn verblijf recht te verliezen.
En nog eens nee; het was geen neger, een moslim of een Oostblokker, maar een rasechte West-Vlaming.
Gij geeft dan ook geen details.
Als gij ook zo tekeer gaat IRL dan is het niet verwonderlijk dat mensen je ook zo terug behandelen.. :roll: ...maar je hebt dan toch ferm wraak kunnen nemen op de portemonnee van die rasechte west-vlaming en tegelijk ook nog de weldoener uitgehangen?
En vindt je die rasechte west-vlaming nu een racist dat je benadrukt dat het eigen volk is? Of discriminatie omdat je in een rolstoel zit dat je geviseerd wordt of heeft dat misschien meer te maken met je houding naar medebewoners?
De kannibaal schreef:
15 jun 2020, 12:55
Als gij de overtuiging zijt toegedaan dat een intiem gesprek een oplossing gaat bieden, dan heeft men U te lang staan wiegen, als gij klein waard.
Neen, ik ben de overtuiging toegedaan dat je eerder vliegen vangt met honing dan met azijn.. :twisted:
Ik zou in elk geval eens overwegen om naar een woning op gelijkvloers uit te kijken als onderling contact zo moeizaam blijkt te zijn dat er zelfs een rechtbank aan te pas moet komen voor het gebruik van de lift...dat lijkt mij geen fijne leefomgeving.

boeffer

15 jun 2020, 14:35

Een lift kost geld jaarlijks geld, geef de rolstoelgebruiker een sleutel of code. Wat zou die anders moeten doen als het brandt.
En dat is niet van 'jamaar, ik ben er meteen, enz'. Er is dan veel chaos en ieder voor zichzelf (de dappere Vlaming).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

De kannibaal

15 jun 2020, 14:37

Fazal schreef:
15 jun 2020, 14:01
Goeie vraag!
Inderdaad, zo snel mogelijk over naar het onderwerp dat dagelijks zorgt voor kippenvel momenten, hoogtepunten in ons monotoon bestaan.
Ik ben persoonlijk verzot op de boeken van James Michener , doorgaans geschiedkundig goed onderbouwd.
Michener levert ons de exacte definitie van neger. People who are born "supersticious, lazy and excellent singers"
Let wel, het gaat hier om een woordelijk citaat, waarvoor de Kannibaal geen verantwoording aan niemand schuldig is. Daar de moord op George Floyd de onschuldige vrijgave kaart was voor het openen van deze plezierige dankbare rubriek en vermoedelijk als steun van de anti-racisme beweging, heb ik precies de indruk dat 90 procent van de collega's, tegen gas schijnen te geven.
Collega's geeft U eens ten volle en vertel mij wat U denkt over de definitie van Michener. :D :D 8O

voorn

15 jun 2020, 15:53

Als het brand is het eerste wat men moet doen is de liften uit dienst nemen.
Als de boel blokeerd zit je vast en stikt.

Hobo

15 jun 2020, 17:10

8O
Laatst gewijzigd door Hobo op 18 jun 2020, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

URSULAMI

15 jun 2020, 17:36

@ Kannibaal

James Michener heeft gelijk
Wat hij er niet bij zei is dat je dat soort mensen overal vindt
( Ik ken veel Italianen die goed kunnen zingen )
Bijgelovig ? Wat dacht je van godsdienst ?
Lui ? Wat dacht je van De Collega's ?

Ik ga nooit voluit , ben ik dan lui ? Nee , mijn genetisch materiaal heeft nooit gedeugd
Dat hebben agressieve zwarten zeker voor op mij

voorn

15 jun 2020, 18:28

Als ze eens nadenken over Ruanda dat waren geen handen die men afkapte.
En wat rassen betreft. Het is nu eenmaal een feit dat er grote verschillen bestaan door godsdienst;bekwaamheid of fysiek.
Zo zijn veel Joden een zeer goede musicus en Afrikanen betere lopers in de atletiek

Fazal

15 jun 2020, 21:48

De mens is nu eenmaal een raar beest.
Zelfs buren van hun eigen ras, haten elkaar als de pest.
Kan men dat dan racisme noemen?
Neen! Den ene kan de andere gewoon niet uitstaan.
Het klinkt nogal simpel, maar zó is dat!
Den ene mens is den andere niet, maar dat geldt ook voor al die verschillende rassen onder elkaar.
Het ene ras is ook het andere niet.
Waarom zijn bvb Turken en Marokkanen elkanders aartsvijanden?
Antwoord: uit pure haat!
Waarom ...? Dat is een goeie vraag.
Antwoord: gewoon omdat het allemaal 'mensjes' zijn!
De mens heeft nog duizenden jaren nodig om naar een hoger niveau te evolueren.
Maar of dat haten dan niet meer zal bestaan!? Wij, zullen het nooit weten.
En weer maar, zoals het er nu aan toe gaat, is het ganse mensenras naar een lager niveau aan het evolueren.

https://nl.metrotime.be/2020/06/15/must ... voorkomen/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/15 ... ren-in-aa/

sibarita

16 jun 2020, 10:14

Afbeelding

Weer een bewijs dat blanken , pardon witten, racisten zijn !

:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

tokkio

17 jun 2020, 17:05

@ Kanibaal
Ik ben persoonlijk verzot op de boeken van James Michener , doorgaans geschiedkundig goed onderbouwd.
Michener levert ons de exacte definitie van neger
Herlees dan maar Chesapeake Bay eens, dat gaat over de strijd voor de slaven, piraterij en de heerschappij van de blanke :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

17 jun 2020, 17:09

https://www.hln.be/video/onverlaat-duwt ... nd~p152344

Moest het een "blanke onverlaat" zijn Manhattan stond opnieuw in brand...........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

DelaVega

17 jun 2020, 17:40

tokkio schreef:
17 jun 2020, 17:09
https://www.hln.be/video/onverlaat-duwt ... nd~p152344

Moest het een "blanke onverlaat" zijn Manhattan stond opnieuw in brand...........
Die draaideur crimineel, want al meer dan honderd keer opgepakt, zou ik met een basballknuppel de hersenen inslaan.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Fazal

17 jun 2020, 18:41

Wat een rotzak! :evil: