Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Omdat islamcritici voornamelijk in het conservatieve of rechterkamp te vinden zijn en omdat ze, wanneer ze zich eveneens kritisch zouden uitlaten, zij vrezen voor “rechts” en/of “conservatief” te worden versleten. En dat vinden ze nu eenmaal erger dan de teloorgang van hun land en volk.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
figaretto schreef: ↑24 dec 2021, 11:49Omdat islamcritici voornamelijk in het conservatieve of rechterkamp te vinden zijn en omdat ze, wanneer ze zich eveneens kritisch zouden uitlaten, zij vrezen voor “rechts” en/of “conservatief” te worden versleten. En dat vinden ze nu eenmaal erger dan de teloorgang van hun land en volk.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een combinatie van minstens deze elementen:Wat kunnen de redenen zijn waarom de meeste Europese doorsnee politici de Islam zo "goedpraten" ?
- om te beginnen een héél groot gebrek aan kennis van de ideeën die deze levensvisie inhoudt
- als gevolg daarvan een Gutmenschen attitude: er zijn immers zoveel goede mensen tussen de 'gelovigen' van die godsdienst en die moeten wij steunen, zodat ze degenen die nog in de zgn. 'oude denkbeelden' blijven steken kunnen overhalen om die oude versie van hun geloof achter zich te laten
- ten derde: een groeiende groep kiezers niet tegen de haren in strijken. Die kiezers kunnen zich niet gemakkelijk aansluiten bij de rechtse partijen want die wijzen op wat de islamideologie met ons van plan is. Dus moeten ze naar links of naar het centrum, want ook daar zijn er 'leiders' die zich achterover dubbelplooien om toch maar aanvaardbaar te lijken voor die potentiële kiezers.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wij trekken ons van teksten of afbeeldingen niet zoveel aan, maar moest hier de uitleg over "Mohamed" gaan dan was het kot te klein denk ik....De werkelijkheid is dat het overgrote deel van de moslims- net zoals andere adepten van allerlei godsdiensten - zich weinig tot niets aantrekken van "de teksten" en hooguit een aantal rituelen volgt - van communie tot ramadan - en verder hun leventje zijn gang laat gaan.
https://www.hln.be/diksmuide/het-hoofd- ... ~a03fa0d0/
Sommige gaan wel heel ver....Iedereen doet zijn gangetje. Alleen is het gangetje van de één een beetje moorddadiger dan het gangetje van de ander. Zeker vandaag. Content dat we het eens zijn met mekaar.
https://www.hln.be/buitenland/onderzoek ... ~ad5ae2ea/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Berlijn. Een leerling van een middelbare school weigert te luisteren naar wat de lerares, die van Arabische afkomst is, hem uitlegt. Reden? 'Ze is een heel slechte moslima, want ze draagt geen hoofddoek' .

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wie zich stoort aan het dragen van een hoofddoek staart zich eigenlijk blind op een "onnozel" detail in de problematiek van de multicul. Of moslimas, al dan niet, een hoofddoek dragen is toch niet relevant, ze blijven zonder dat object immers even goed herkenbaar aan hun uiterlijk en veelal ook aan de rest van hun kleding en hun taalgebruik. Het verbieden van het dragen van religieuze symbolen maakt die symbolen voor de dragers ervan enkel maar belangrijker. Deze ignoreren zou wellicht een beter effect hebben. Hoe dan ook zal dat al of niet aanvaarden van symbolen niet kunnen beletten dat op de ietwat langere termijn onze cultuur zal vervagen en wegdeemsteren. Wat dan uiteindelijk de cultuur zal worden van de ontstane "melting pot" is niet te voorspellen. Wellicht zal een gewapend conflict dan moeten zorgen voor een nieuwe wereldorde.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Onze overheid staart zich wel blind op dergelijke details. Een vrouw die als kinderopvang werkte, had in eigen huis hakenkruisen aangebracht. Reactie: winkel dicht.
Heeft zo'n kind daar last van? Het was maar 'een onnozel detail'.
Als je een kikker wil koken en je verhoogt de temperatuur met 1/10 graad en dan nog eens en dan nog eens ... dan is die kikker uiteindelijk wel gekookt.
1/10 graad is minder dan een onnozel detail.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik denk maar "arrogant"als ik er zo zien lopen, als er morgen een westers bestuur moest zijn in Afghanistan, dan zal men de hoofddoeken en boerka's nog al eens in de lucht zien vliegen.moslimas, al dan niet, een hoofddoek dragen is toch niet relevant,
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Een twitterende moslim kondigt op dat platform aan dat hij dit jaar eindelijk zijn diepste verlangen zal realiseren: hij wil alle joden vermoorden. Hij bevestigt ook dat 'Allah zal overwinnen'

Waarschijnlijk is die jongen nog niet helemaal aangepast aan onze westerse manier van doen. Of misschien heeft hij zijn godsdienst verkeerd begrepen, wat toch wel eigenaardig is aangezien Allah zegt dat de koran het duidelijke boek is.

Waarschijnlijk is die jongen nog niet helemaal aangepast aan onze westerse manier van doen. Of misschien heeft hij zijn godsdienst verkeerd begrepen, wat toch wel eigenaardig is aangezien Allah zegt dat de koran het duidelijke boek is.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Hij verwijst nog naar een goddelijk voorschrift, dat hadden sommige fascisten niet eens nodig om hetzelfde te proberen. Uiteraard kunnen geen van beiden goedgekeurd worden.Zo'n wens of doel is absoluut onetisch en dus verwerpelijk.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Ten aanzien van de fascisten hebben 'we' - de westerse leiders en regeringen - zich al uitgesproken. Die ideologie wordt door elk weldenkend mens veroordeeld.
Wanneer het over de islamideologie gaat, dan wordt door een aantal van de belangrijkste leiders van de wereld openlijk gezegd dat de teksten 'verkeerd worden geïnterpreteerd'. En dat de islamreligie 'de religie van de vrede' is.
Pas wanneer omtrent de islamideologie dezelfde inzichten zullen doorgedrongen zijn als t.a.v. het fascisme, pas dan kan het beginnen keren.
Het enige alternatief is dat moslims de basis van hun ideeënstelsel zélf verwerpen, maar dan is het geen 'islam' meer. Op dat verwerpen staat volgens de bronteksten trouwens de doodstraf.
Wanneer het over de islamideologie gaat, dan wordt door een aantal van de belangrijkste leiders van de wereld openlijk gezegd dat de teksten 'verkeerd worden geïnterpreteerd'. En dat de islamreligie 'de religie van de vrede' is.
Pas wanneer omtrent de islamideologie dezelfde inzichten zullen doorgedrongen zijn als t.a.v. het fascisme, pas dan kan het beginnen keren.
Het enige alternatief is dat moslims de basis van hun ideeënstelsel zélf verwerpen, maar dan is het geen 'islam' meer. Op dat verwerpen staat volgens de bronteksten trouwens de doodstraf.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.