Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

06 jan 2022, 15:09

Sommigen verwachten dat moslims die al lang in een westers land verblijven, zich al hebben aangepast aan onze wetten en gebruiken. Dat wil wel eens tegenvallen.

Een Franse 'geradicaliseerde islamiet' is recent opgepakt door de politie omdat hij een 15-jarig meisje (afkomstig uit Irak) had ontvoerd, opgesloten en gedurende een aantal dagen meermaals had verkracht. Het kind kon een buur waarschuwen en is op die manier ontsnapt.

De geradicaliseerde moslim heeft (vanzelfsprekend) psychiatrische problemen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

06 jan 2022, 16:47

Wil. schreef:

Ja welke misdadiger heeft die niet ??!!
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

figaretto

06 jan 2022, 18:48

socrates schreef:
06 jan 2022, 16:47
Wil. schreef:

Ja welke misdadiger heeft die niet ??!!
Precies daarover gaat heel die discussie hier over. Wat hier (terecht) als misdaad wordt beschouwd, geldt bij hen niet als dusdanig. Het verkrachten van een kind beschouwen zij als de normaalste zaak van de wereld. Hun profeet gaf het voorbeeld. En wie zijn zij om hun profeet af te vallen ?

socrates

06 jan 2022, 19:44

Kan men godsdienstfanaten, van welke strekking dan ook, nog wel psychisch normaal noemen ?

Wil.

07 jan 2022, 15:25

Vlad Putin gaat op zijn rug liggen voor de islamideologie.

Beledigingen aan het adres van de profeet zijn een "schending van de godsdienstvrijheid en de schending van de heilige gevoelens van mensen die de islam belijden", zei Poetin donderdag tijdens zijn jaarlijkse persconferentie, zo meldde het Russische persbureau TASS.

Hij sprak die woorden al uit op 24/12 maar dat komt hem mooi uit nu zijn 'Vredestroepen' in Kazakstan zijn, een land met 3/4 moslims.

socrates

07 jan 2022, 19:43

Wil. schreef:
07 jan 2022, 15:25
Vlad Putin gaat op zijn rug liggen voor de islamideologie.

Beledigingen aan het adres van de profeet zijn een "schending van de godsdienstvrijheid en de schending van de heilige gevoelens van mensen die de islam belijden", zei Poetin donderdag tijdens zijn jaarlijkse persconferentie, zo meldde het Russische persbureau TASS.

Hij sprak die woorden al uit op 24/12 maar dat komt hem mooi uit nu zijn 'Vredestroepen' in Kazakstan zijn, een land met 3/4 moslims.
Van een zowel taktisch als strategisch denkende schaker als Poetin, kan je dat uiteraard verwachten. Dat vele Westerse vooraanstaanden, meestal om dezelfde redenen, minstens hetzelfde denken is wel veel bedenkelijker voor de te verwachten grote reset op de geopolitieke markt.

frits1955

07 jan 2022, 19:53

Welke "reset" mag dat dan wel niet wezen?

socrates

07 jan 2022, 19:56

frits1955 schreef:
07 jan 2022, 19:53
Welke "reset" mag dat dan wel niet wezen?
Te lang om hier neer te pennen, staat in verband met het "World Economic Forum", zeker te vinden op Google of andere zoekmachines.

frits1955

07 jan 2022, 20:09

Die bijeenkomst van " rijkaards aller landen verenig U " - ter meerdere eer en glorie van hun eigen al dik gevulde portefeuille? Dat doen ze ondertussen al 50 jaar. De enige " reset" die ik daar in kon en kan bespeuren is een economisch geglobaliseerde wereld waarin multinationals de ongebreidelde kapitalistische scepter zwaaien waardoor een aantal van die multinationals een grotere omzet realiseren dan het BNP van heel wat ( armere) landen. Die reset is wel degelijk gerealiseerd maar vermoedelijk mis ik het wereldwijde complot achter Uw reset- hooguit zal dat oude wijn in nieuwe kapitalistische zakken zijn ,overgoten met een lichtgroen sausje ;-)

Wil.

07 jan 2022, 22:37

7 januari 2015 ---- Nooit vergeten!

Afbeelding

Hobo

08 jan 2022, 08:20

In het onderwerp staat, na "ideologie" fricties
Terwijl heel die ideologie berust op FICTIE

Al die zever in pakskes zou men gewoon naar het privéleven moeten verwijzen.
Alvast beginnen met onderricht over eender welke religie van de schoolagenda te schrappen.
Het onderwijsschema is zo al overbelast genoeg.
Zodat uit de duim gezogen sprookjes mogelijk nog in de kleuterklas kunnen gedijen,
maar vanaf er ernstig dient gestudeerd te worden, mogen die vertellingskes overboord.
Samen met de volkse verzinsels over ene Sint Niklaas met z'n - voorheen roetzwarte - bediende.
Platte commercie waarvan de middenstand gretig graantjes meepikt.

H.

Wil.

08 jan 2022, 12:15

Hobo schreef:
08 jan 2022, 08:20
In het onderwerp staat, na "ideologie" fricties
Terwijl heel die ideologie berust op FICTIE

Al die zever in pakskes zou men gewoon naar het privéleven moeten verwijzen.
Daar ben ik het mee eens, maar de realiteit dwingt ons tot bezinning en soms tot actie. De aanslagen in Brussel, Parijs, Londen enz. vinden hun eerste vonk in die Fictie.

Gisteren in Kenya, Milihoi: daar worden vier politieagenten neergemaaid door islamitische mannen met geweren (al Shabaab)

Drie dagen eerder vallen er 10 doden omdat Boko Haram of ISWAP daar een auto vol explosieven laat ontploffen.

Fictie?

socrates

08 jan 2022, 14:24

Waarom gaan anders gezinde organisaties zoals bv. de Nato of Westerse naties gemandateerd door de UNO: dit soort terroristische gueurrila dan niet uitroeien zoals ze dat met IS en al Qaeda toch hebben geprobeerd ? Of waarom gaat de CIA er niet voor zorgen dat Soennieten en Shiïeten elkaar onschadelijk maken, de VS kan ze immers aan beide kanten van de nodige wapens voorzien. :mrgreen:

frits1955

08 jan 2022, 14:41

Waarom laten de anders gezinde organisaties ... Saoedi-Arabie - de grote financier van al dat terroristisch gedoe -ongemoeid? Sterker nog: de VS steunen die financiers nog volop met wapentuig allerhande, net zoals Belgie bv. Zou het kunnen dat we dan hardop moeten denken: "It's the economy, stupid".
Overigens: wie gaat de Nato een mandaat geven om op te treden tegen Boko Haram & co?

socrates

08 jan 2022, 14:53

frits1955 schreef:
08 jan 2022, 14:41
Waarom laten de anders gezinde organisaties ... Saoedi-Arabie - de grote financier van al dat terroristisch gedoe -ongemoeid? Sterker nog: de VS steunen die financiers nog volop met wapentuig allerhande, net zoals Belgie bv. Zou het kunnen dat we dan hardop moeten denken: "It's the economy, stupid".
Overigens: wie gaat de Nato een mandaat geven om op te treden tegen Boko Haram & co?
Dat zou een van de doelstellingen van de "Grote Reset" moeten kunnen waarmaken. Daarbij zou namelijk een wereldomvattende autoriteit, genre UNO of WHO of andere NGO, tot stand moeten komen
Die zou de huidige versplinterde anti-terreur verenigen om gezamenlijk; in plaats van mercantiel verdeeld, dat groeiende abces uit een nieuwe fase in de samenleving te verwijderen.