Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates

12 jan 2022, 10:24

Wil. schreef:
11 jan 2022, 18:49
Daarom is het interessanter om je te focussen op de islamideologie en dan te zien wat die ideologie zoal voor effect heeft in individuele moslims. De daden van individuele moslims die ons shockeren komen vaak rechtstreeks uit de basisstellingen van de ideologie.
In ideologie zit het woord "idee" of gedachte, dus een immaterieel gegeven, hoe zou, om het even welke regering dan ook, dat fenomeen kunnen verbannen ? Een gedachtenpolitie zoals die in "1984" (Orwell) hebben wij, ondanks HI TECH toch nog niet ? Misschien dan in 2024 ? :roll:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

12 jan 2022, 13:09

Hebben de West-Europese landen dat niet gedaan met de ideeën van het nazisme en met de symbolen ervan? Het kan dus.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

12 jan 2022, 16:01

De Franse minister van Binnenlandse Zaken heeft alweer een moskee gesloten (in Cannes). Hij meldt dat er ondertussen al 70 moskeeën zijn die 'geradicaliseerd' zijn op een totaal van 2.623.
Dat komt neer op 2,7%.

Als dat percentage zich ook weerspiegelt in de Franse maatschappij met haar 4,1 miljoen moslims, dan spreken we over 109.000 geradicaliseerde moslims.

Het lijkt wel de islamitische versie van omikron :wink:

Wil.

12 jan 2022, 16:40

Onze "man met het hoedje" - Mohammed Abrini - staat in Frankrijk voor de rechter. Hij heeft daar al een paar opmerkelijke uitspraken gedaan, echter geheel in lijn met wat de islamideologie van hem vraagt.

Hij zegt: 'Ik ben niet radicaal. (...) Voor mij is wat in Saoedi-Arabië gebeurt, dat is de normale islam'

En nog: 'Jihad is een onderdeel van de islam' .

socrates

12 jan 2022, 20:00

Wil. schreef:
12 jan 2022, 13:09
Hebben de West-Europese landen dat niet gedaan met de ideeën van het nazisme en met de symbolen ervan? Het kan dus.
Negationisme is, zeker in België, een strafbaar feit geworden, maar dat bepaalde ideeën van de nazi"s en fascisten nu toch weer heropleven kan je merken aan het bestaan van groepen zoals bv."Schild en Vrienden" en aan de uitspraken van sommige jonge parlementairen. Noteer 'en passant' dat Schild en Vrienden op You tube meer abonnees "zouden" hebben dan de meeste traditionele, Vlaamse partijen samen !?

Hobo

13 jan 2022, 06:19

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) heeft in oktober vorig jaar het verblijfsrecht ingetrokken van Mohamed Toujgani, hoofdimam van de Al Khalil-moskee in Molenbeek, de grootste moskee van ons land.
Volgens Mahdi blijkt uit informatie van de veiligheidsdiensten
dat Toujgani een ernstig gevaar vormt voor de nationale veiligheid.
Toujgani was al bijna veertig jaar in België. Hij mag nu gedurende tien jaar ons land niet meer binnen,
al gaat hij wel nog in beroep tegen de beslissing.
EINDE CITAAT

Wil.

13 jan 2022, 10:11

frits1955 schreef:
08 jan 2022, 18:32
Ach Wilpunt- wat voor relevantie heeft het opsommen van hoofdzakelijk geisoleerde wandaden? Ideologisch gedreven mensen zoals jij zien in dat soort opsommingen steeds een belangrijke gegeven -je bent trouwens nog " de geschriften" vergeten. Je suddert allicht al een heel leven in dat soort achterdocht . Uw historisch inzicht is te beperkt daardoor om de structurele , onderliggende oorzaken van terrorisme te begrijpen. En dan begin je maar met anderen " communist" te noemen he. Een zwaktebod dus.
Nu de imam van de grote moskee in Brussel een gevaar blijkt te vormen voor de nationale veiligheid, is het misschien opportuun om eens te evalueren of die man "ideologisch gedreven" is.

Net als ik zijn er bij de staatsveiligheid mensen te vinden die "sudderen in dat soort achterdocht" .

Wil.

13 jan 2022, 10:18

De leider van de moskee in Brighton (VK) - Abubaker Deghayes - moet voor de rechter verschijnen. De aanklacht? Hij zet aan tot extremistisch geweld.
De aanklager vermeldt dat Abubaker opgeroepen heeft tot 'jihad met het zwaard'.

Je bent toch nog niet vergeten dat de Franse minister van BiZa de voorbije dagen een moskee heef gesloten in Cannes? Zie mijn post van gisteren hoger op deze blz.

Toch rare jongens, die imams, niet?

socrates

13 jan 2022, 10:37

Wat mij nu wel opvalt is dat er her en der eentje wordt uitgepikt.
Die brengt men dan heel opvallend voor de rechter, maar wat dan met de honderden anderen? Zijn dat geïntegreerde "bekeerlingen" of zijn ze gewoon omzichtiger in woord en daad ? Ondergaan eventuele vervangers dan ook een soort veiligheidscheck ?

Wil.

13 jan 2022, 10:48

Wat jij ziet als 'her en der eentje uitgepikt' is gewoon het tipje van de ijsberg. Zowat alle imams volgen dezelfde ideologie.

Ik heb een apart topic dat je hier vindt. Daar gaat het heel specifiek over religieuze leiders en hun eigenaardigheden. Opvallendst zijn de gedragingen en uitspraken van islamitische geloofsleiders. Je zult daar wel enkele in het oog springende uitspattingen kunnen lezen die hier niet vermeld staan.

Ik beperk me natuurlijk want indien ik alles zou posten wat in dat verband voorbij komt, zou men nog beginnen denken dat ik iets tegen imams heb.

URSULAMI

13 jan 2022, 11:22

Toujgani uitgezet ( voorlopig , op papier )

En waarom past onze lieve overheid NU niet het principe van gezinshereniging toe

Man buiten , vrouw en kinderen moeten maar volgen

Dicksy

13 jan 2022, 12:26

Man buiten?
Hij zal het bevel om het land te verlaten toegestuurd krijgen en dat kan hij dan op zijn prikbord hangen onder de rubriek 'nog verticaal te klasseren.' :roll:

Wil.

13 jan 2022, 14:17

Hier een plaatje van die Brussels imam (Links) en Koen Geens. Deze laatste buigt nederig het hoofd, ofwel checkt hij zijn facebook. Het kan ook zijn dat hij juist bemerkt dat zijn gulp nog openstaat; rap effe dichtritsen.

Afbeelding

Wil.

13 jan 2022, 19:24

De Mohamed van hier vlak boven heeft in het verleden al hevig anti-joodse uitspraken gedaan. Hij beweert van niet. In een video die intussen niet meer te zien is op Youtube, spoort hij de Palestijnen aan om ervoor te zorgen dat het bloed van de martelaren (= Palestijnen die gestorven zijn in de strijd tegen de Israëli's; vaak terroristen) een laaiend vuur wordt voor de Israëli's.

De wijze imam heeft niks tegen joden, vanzelfsprekend maar wel tegen zionisten. Alle bewoners van Israël zijn in zijn ogen echter zionisten (= zij die streven naar een onafhankelijke joodse staat).

Afbeelding

Wil.

16 jan 2022, 19:25

In Dearborn, Michigan, is nu voor het eerst een moslim met Arabische achtergrond als burgemeester verkozen.

Hij werd ingezworen op de koran.

Dearborn dat als logo heeft 'de Home Town van Henry Ford' telt nu 47% Arabisch Amerikanen en blanken zijn er een minderheid geworden (telling van 2019).

Demografie in actie.