Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates

26 jul 2022, 19:38

Wil. schreef:
26 jul 2022, 17:36
Neen, niet twijfelen. Als je een klop van de hamer krijgt, zul je wel anders piepen ;-)
Die Noren waren misschien wel Moren .? De hamer is eerder een Russisch symbool :)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

26 jul 2022, 21:19

Zonder twijfel was Thor eerst. De Russen kwamen pas later. Die hamer hebben ze gepikt.

De Noren, Moren? Op je klavier zou je je kunnen vergissen want die letters liggen op een qwerty klavier vlak naast elkaar, maar Moor komt wellicht van het Grieks mauros, wat zwart betekent en de Noren staan niet bekend om hun zwarte tint.

Bij nader inzien denk ik dat de kans groot is dat die niet-EU burgers wel eens Moren zouden kunnen zijn ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

27 jul 2022, 10:14

Wil. schreef:
Zonder twijfel was Thor eerst. De Russen kwamen pas later. Die hamer hebben ze gepikt.

De Noren, Moren? Op je klavier zou je je kunnen vergissen want die letters liggen op een qwerty klavier vlak naast elkaar, maar Moor komt wellicht van het Grieks mauros, wat zwart betekent en de Noren staan niet bekend om hun zwarte tint.

Bij nader inzien denk ik dat de kans groot is dat die niet-EU burgers wel eens Moren zouden kunnen zijn ...
Gelukkig zijn er buiten de EU nog heel veel niet-Moren :)

figaretto

27 jul 2022, 14:14

Wil. schreef:

Knap werk. :lol:

socrates

27 jul 2022, 19:49

figaretto schreef:
Wil. schreef:

Juist daarom gebruik ik een Azerty toetsenbord, mijn klavier is een Wersi :)

Wil.

27 jul 2022, 20:14

socrates schreef:
27 jul 2022, 19:49
figaretto schreef:
Wil. schreef:

Juist daarom gebruik ik een Azerty toetsenbord, mijn klavier is een Wersi :)
Wersi? In sommige dialecten spreekt men de Q niet uit vóór een W en de T als een S zoals in politie . :wink:

socrates

27 jul 2022, 20:23

Wersi is een beroemd Duits merk van Elektronische klavieren/ :idea: het woorspelletje met Quersi is desondanks toch gelukt. :D

figaretto

28 jul 2022, 11:37

socrates schreef:
Wersi is een beroemd Duits merk van Elektronische klavieren/ :idea: het woorspelletje met Quersi is desondanks toch gelukt. :D
In China gebruikt men de twee bekendste klavieren : de AZELTY en de QUELTY;

Wil.

28 jul 2022, 14:17

:lol:

sibarita

28 jul 2022, 14:33

figaretto schreef:
28 jul 2022, 11:37
socrates schreef:
In China gebruikt men de twee bekendste klavieren : de AZELTY en de QUELTY;
Foei, foei , is een racistische mop ! Deze week zegde Jeroen Meus dat hij "lekkele lijst" ging maken en lachte hij met : "cabrón de playa" oftewel met de strand jeanetten ! en dat allemaal op de VRT .... hoog tijd dat er ook ingegrepen wordt en alle afleveringen censureren !
:D :)

Wereldwijd gebruikt men bijna overal QWERTY toetsenbord , Frankrijk en natuurlijk hun vazalstaat de belgiek en nog enkele ontwikkelings landen gebruiken AZERTY.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fazal

28 jul 2022, 14:41

Van Westerse democratie en islamideologie naar het Chinees toetsenbord. :roll:

Afbeelding

Er zijn in de loop der tijd zo'n 56.000 unieke Hanzi-tekens geïdentificeerd, maar een goed opgeleide, belezen Chinees kent er gemiddeld maar zo'n 7000. Om een Chinese krant te kunnen lezen dient men ongeveer 3000 karakters te kennen.

干杯 (Gānbēi = (of voor ons beter verstaanbaar) "Proost" :wink:

figaretto

28 jul 2022, 15:59

sibarita schreef:
28 jul 2022, 14:33
]

Foei, foei , is een racistische mop ! Deze week zegde Jeroen Meus dat hij "lekkele lijst" ging maken en lachte hij met : "cabrón de playa" oftewel met de strand jeanetten ! en dat allemaal op de VRT .... hoog tijd dat er ook ingegrepen wordt en alle afleveringen censureren !
:D :)

Ik beantwoord je reactie, Sibarita, bij "Columns en Kolder" omdat ik de indruk krijg dat we hier er aan 't afwijken zijn van het onderwerp. (Over het tappen van moppen)

Wil.

28 jul 2022, 16:34

Terug naar de kern van dit draadje:

Enkele Amerikaanse islamitische organisaties zijn verontwaardigd dat in de UAE een financier van het islamitisch terrorisme is opgepakt. Ze schilderen hem af als iemand die de democratie helpt verdedigen, maar tegelijk zorgt deze man voor de financiering van groeperingen (Al Qaeda) die de democratie willen vernietigen.

socrates

28 jul 2022, 19:53

Wil. schreef:
28 jul 2022, 16:34
Terug naar de kern van dit draadje:

Enkele Amerikaanse islamitische organisaties zijn verontwaardigd dat in de UAE een financier van het islamitisch terrorisme is opgepakt. Ze schilderen hem af als iemand die de democratie helpt verdedigen, maar tegelijk zorgt deze man voor de financiering van groeperingen (Al Qaeda) die de democratie willen vernietigen.
Volksregering kon enkel in het antieke Athene en ook daar was niet het hele volk erin betrokken. Democratie lijkt wel een utopie, de inhoud ervan varieerst trouwens in functie van de heersende machthebbers. Democratisch zijn, dat is gewoon onlogisch. voor een Islamitische Staat, God kan immers geen democraat zijn.

Wil.

03 aug 2022, 16:28

In Berlijn staat een man terecht die vorig jaar een man in het park aangevallen heeft. Het betreft een 41-jarige Marokkaan. De Duitse man wilde zijn dochter van 12 terechtwijzen omdat ze 's nachts door het park liep, wat volgens de vader een no-go zone is. De dochter was het er niet mee eens en liep op haar eentje verder. Al snel werd ze gevolgd door een onbekende man. Toen de vader haar weer in het oog kreeg wilde hij haar ter hulp komen, maar de Marokkaan liet het daar niet bij. Hij trok een mes en stak de vader daarmee verscheidene keren in het gezicht. Deze verloor alvast één oog en had nogal wat verwondingen in het gezicht. Pas na 2 dagen werd hij wakker in het hospitaal.

Het beste komt nu: nadat de Marokkaan door de politie was geneutraliseerd, vertelde deze een verhaal van job kwijtgeraakt, te veel gedronken en dan de vergissing gemaakt dat de Duitse man niet de vader van het meisje was. Dus wilde hij die vader tegenhouden, waarbij hij een mes gebruikt heeft.
Zijn beste verdediging: ik heb een black out gehad.

En wat doet dan de (vrouwelijke) politieagente, een Gutmensch in het kwadraat? Ze omarmt en troost de povere Marokkaan en knuffelt hem terwijl zijn kleren nog met bloed doordrenkt zijn. Het bloed van die vader, n.b.